کوه قازبگی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 1522
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کوهنوردی یکی از ورزش‌هایی است که بسیار خاص و منحصربه‌فرد بوده و طرفداران مخصوص به خود را دارد. صرفاً هر فردی که تا بالای یک کوه پیاده‌روی کند، کوهنورد نیست. در واقع می‌توان گفت کسی کوهنورد است که بتواند به منطقه‌ای که دارای شیب بوده و برای طی کردن آن نیاز به تجهیزات مورد نیاز باشد، صعود کند. قازبگی، کوهی است که در قسمت شمال شرقی کشور گرجستان قرار دارد. شدت دشواری آن با رشته کوه‌های هیمالیا برابر بوده و دارای ارتفاع ۵۰۴۷ متر است. این کوه که به اورست کوچک نیز مشهور است، توسط ایرانیان در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار فتح شد.

کوه قازبگی

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

کلیسای ترینیتی گرگتی

می‌توان بیان کرد این جاذبه دیدنی و پرهوادار، تنها مکان مقدس در استان خوی و روستای گرگتی است. کلیسای‌ ترینیتی گرگتی در دامنه کوه قازبگی قرار دارد. تاریخچه و پیشینه این مکان مربوط به قرن ۱۴ میلادی است. بر اساس یافته‌ها، این کلیسا در ۲۱۶۰ متری از سطح دریا قرار دارد. علت منحصربه‌فرد بودن این منطقه که سبب جذب افراد گوناگون از سراسر دنیا شده است، منظره‌ای طبیعی و دلنشین بوده که در مجاورت این کلیسا قرار دارد. اگر شما نیز به کوهنوردی علاقه دارید، می‌توانید با دارا بودن تجهیزات مورد نیاز مسیر مربوط به کلیسا را طی کرده و پس از حدوداً ۳ ساعت به مقصد مورد نظر برسید. اگر فقط قصد دارید از مقصد لذت ببرید و لذت‌های میان راه به زمانی دیگر واگذار کنید، می‌توانید با ماشین‌های مجهز و مشخص شده این مسیر را در زمانی حدوداً ۳۰ دقیقه طی نمائید.

 

کوه قازبگی

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید

مسیر صعود کازبک

برای طی کردن مسیر، قطعاً به همراه داشتن تجهیزات لازم از الزامات است. درجه سختی این کوه توسط کارشناسان PD تعیین شده که این مقیاس بدین معناست که این مسیر مسافت طولانی، شیب و یخچال‌های پیچیده دارد. معمولاً راهنما‌های مرتبط با شما قراری جهت بازدید می‌گذارند که مکان آن، فرودگاه تبیلیسی است. پس از ملاقات و انجام صحبت‌های مربوطه شما را تا شهر استپانتسمیندا همراهی می‌کنند. در واقع می‌توان گفت مسیر شروع حرکت شما، از کلیسای سامبا است. زمانی که جهت انجام این امر پیش‌بینی می‌شود، معمولاً ۳ الی ۴ روز است که یک روز دیگر نیز جهت نامناسب بودن شرایط جوی ذخیره می‌شود.

 

کوه قازبگی

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

پناهگاه های کازبک

می‌توان گفت یکی از عکس‌هایی که افراد کوهنورد و سفر کرده به کوه قازبگی آن را دارا هستند، عکس در کنار پناهگاه بتلمی است. این پناهگاه به دلیل داشتن شرایطی مطلوب همچون مواد غذایی، آب آشامیدنی و‌ ایستگاه هواشناسی از مناطق امن و خوشایند برای کوهنوردان است.

شرایط جوی کازبک

یکی از نکات حائز اهمیت در انتخاب زمان مناسب جهت کوهنوردی این است که بتوان هوا و دما را به طور تقریبی پیش‌بینی کرد. مناسب‌ترین فصل برای کوهنوردی در این کوه‌ها، تابسان است؛ چرا که در این فصل دما در گرم‌ترین حالت ممکن بوده و احتمال طوفان کمتر است. البته لازم به ذکر است که هیچ گونه محدودیت زمانی وجود نداشته و ما به دلیل راحتی سفر و کوهنوردی برای شما این فصل را بیان کردیم.

 

کوه قازبگی

 

تجهیزات مورد نیاز

قطعاً با دانستن شرایط و تجهیزات لازم جهت سفر و کوهنوردی می‌توانید سفری خوب و خوش را برای خود پیش‌بینی کنید. بدین شکل هیچ گونه استرس و اضطراب که از ناآگاهی سبب می‌شود را حس نخواهید کرد. علاوه بر در نظر گرفتن حدودی دما و پوشش مناسب آن، به همراه داشتن تجهیزاتی همچون پیچ یخ، تبر یخ، هلمت، هارنس، کرامپون و یک تسمه الزامی است.

هزینه های تقریبی صعود کازبک

این نکته را باید در نظر گرفت که هزینه‌ها به چند بخش تقسیم می‌شوند. هر چه نفرات شما برای کوهنوردی به یک منطقه بیشتر باشد، تمام هزینه‌ها به طور یکسان میان افراد تقسیم خواهد شد. بدین جهت مبالغی که برای این امور در نظر گرفته می‌شود مبلغی مابین ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو است. این هزینه حدودی بوده و شامل مواردی چون وعده غذایی، تجهیزات، حمل بار و راهنما می‌شود.

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

کوه قازبگی


 
سخن پایانی
به شما پیشنهاد می‌کنیم هیچگاه از این ورزش مفرح و شاداب جدا نشوید و اگر به آن علاقه‌مند هستید حتما سری به کوه قازبگی بزنید. برای به جای ماندن خاطرات خوب از این ورزش در این کوه، می‌بایست فرد مناسبی را به عنوان راهنمای سفر خود انتخاب کنید. کوهنوردی باعث کاهش چربی بدن، بهبود آمادگی جسمانی و ر‌هایی از مشکلات قلبی-عروقی می‌شود. از بارزترین مزایای آن، می‌توان به انجام کار تیمی اشاره کرد که بسیار خوب و مناسب بوده و به نوعی باعث کسب تجربه در مراحل زندگی شخصی خود نیز می‌شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر