کلیسای کاشوتی تفلیس

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/24
بازدید: 1474
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به الان به کشور گرجستان سفر کرده و از مراکز گردشگری و مذهبی این کشور دیدن کردهاید؟ آیا از نزدیک از کلیساهای تفلیس بازدید داشتهاید؟ کلیسای کاشوتی تفلیس یکی از معروفترین و خاصترین کلیساهای موجود در این کشور است که توانسته گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان از جمله ایران جذب خود کند. در ادامه به معرفی و بررسی این کلیسا میپرداریم.

 کلیسای کاشوتی

معرفی کلیسای کاشوتی

یکی از بناهای بسیار دیدنی، جذاب و در عین حال خاص در کشور گرجستان و شهر تفلیس کلیسای کاشوتی تفلیس است. . کلیسا یکی از جاذبههای گردشگری، تاریخی و مذهبی در این کشور بوده که هر ساله گردشگران بسیار زیادی جهت بازدید از نما و ظاهر آن مراجعه میکنند. اگر شما میخواهید با فرهنگ غنی مردم گرجستان بیشتر آشنا شوید، قدم زدن و وارد شدن به این کلیسا، پیشنهاد ما برای شما است.
لیسا کاشوتی تفلیس یکی از کلیساهای بسیار قدیمی با قدمتی بسیار بالا بوده که افراد مختلف جهت بازدید از زیباییهای این بنا به سراغ آن می‌آیند. این کلیسا به دلیل داشتن ظاهری جذاب از دیگر کلیساهای این شهر متمایز است. شما با ورود به کشور گرجستان و شهر تفلیس کلیساهای مختلفی را خواهید دید که هر کدام از آن‌ها زیباییهای خاص خود را دارند اما از نظر معماری و بنا، کلیسای کاشوتی متفاوت است و میتواند افراد زیادی را مجذوب خود کند اگر شما علاقهمند به تاریخ، معماری و نقاشیهای روی دیوار هستید بازدید از این بنای تاریخی را به شما پیشنهاد میکنیم.

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

تاریخچه کلیسا

کلیسای کاشوتی تفلیس یکی از کلیساهای بسیار بزرگ و در عین حال جذاب بوده که قدمتی طولانی و بالا دارد. این کلیسا دارای تاریخی بسیار بالا بوده که حوادث مختلفی در طول قدمت آن رخ داده است. این کلیسا در سالهای 1904 تا 1910 به دستور لئوپولد بیلفلد ساخته و سپس تاسیس شد. این کلیسا توسط طراحان حرفهای به سبک ویژه و خاص معماری قرون وسطا ساخته شده که شما میتوانید جهت آگاهی بیشتر با این معماری به سراغ بازدید آن بروید. کلیسای کاشوتی تفلیس در طول قدمت خود داستانهای مختلفی را پشت سر گذاشته است که هر کدام از آنها وقایع‌‌های مختلفی را شرح میدهند. این کلیسا تا سال 1753 به صورت کامل تخریب شده بود اما به دستور خانواده امیلخوی بازسازی شد. در این بین افراد مختلفی از جمله لئوناردو لورینزیته نقش بسیار مهمی در کنترل مراحل ساخت و ساز مجدد این کلیسا داشته‌اند.

 از طرف دیگر برای طراحی داخلی این بنا برادران آگلادزه نقش بسیار مهم و حسابی داشتهاند؛ به طوری که توانستهاند فضای داخلی این بنا به قدری زیبا، خاص و جذاب طراحی کنند که افراد بسیار زیادی را جذب ظاهر آن کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید آگلادزه نقش بسیار مهمی در جهت عدم تخریب این کلیسا در دوران شوروی داشته است. در سال ۱۹۲۰ درست در زمانی که کلیساهای مختلف توسط دولت جماهیر شوروی تخریب میشد، آگلادزه به هنرمند مشهور گیگو گاباشویلی شکایت کرده و جلوی تخریب این کلیسای باشکوه را گرفت.

تاریخچه کلیسا

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

بخش‌‌های مختلف کلیسای کاشوتی

همان طور که در بالا گفتیم کلیسای کاشوتی یکی از کلیساهای بسیار جذاب، خاص و زیبا بوده که دارای طراحی بسیار حرفهای در داخل  و ظاهر بنا است. این بنا بر اساس سبک قرون وسطایی ساخته شده و همچنین شما پس از ورود به حیاط این بنا با انواع چراغها و نورپردازیها مواجه میشوید که میتوانند زیبایی این بنا را برای شما دو چندان کند. علاوه بر وجود نورپردازیهای مختلف در داخل و خارج این کلیسا، شما میتوانید محرابهای شگفت‌انگیزی را بر روی آن انواع نقاشیها کشیده شده است را ببینید. این نقاشیها روی تمامی دیوارهای این کلیسا به شکلهای مختلف و متنوع ترسیم شدهاند که دیدن آنها خارج از لطف نیست، اما این نقاشیهای شگفت‌انگیز و خاص توسط چه کسی کشیده شده است؟

نقاشیهایی که شما بر روی محرابها و دیوار های این بنا مشاهده میکنید توسط طراح نقاش حرفهای یعنی لادوگودیاش ویلی گرجستانی طراحی شده است.

عکس کلیسای کاشوتی

کلیسای صخره ای تفلیس - کلیساهای صخره ای تفلیس

امکانات هتل‌های نزدیک به کلیسا کاشوتی تفلیس

بدون شک کشور گرجستان به دلیل داشتن مراکز تفریحی، گردشگری و تاریخی هر ساله گردشگران بسیار زیادی را جذب خود میکند. همین موضوع باعث میشود تا دولت گرجستان به دنبال زیرساختها و افزایش مراکز رفاهی در این کشور باشند. یکی از بناهای بسیار دیدنی و در عین خاص در کشور گرجستان و در پایتخت این کشور کلیسای کاشوتی است. دولت این کشور جهت رفاه حال هر چه بیشتر مسافران و گردشگران و در جهت افزایش بازدید از این بنا هتلهای مختلف و البته زیادی را در اطراف این بنا ساخته و تأسیس کرده که برخی از هتلهای مناسب و درجه یک موجود در اطراف این کلیسا عبارتند از:

  • هتل بیتمور
  • هتل موزه اوربلاینی
  • هتل تراس (The Terrace)
  • هتل فولک (Folk Hotel)
  • هتل کورال بوتیک (Coral Boutique Hotel)
  • هتل مرکور تفلیس (Mercure)
  • هتل رادیسون بلوریوریا (Radisson Blu Iveria)

هتل‌های نزدیک به کلیسا کاشوتی تفلیس


همچنین علاوهبر هتلهای مختلف و سطح یک، رستورانهای مختلفی نیز در نزدیکی این کلیسا قرار گرفته است. رستورانهایی شامل کافه رادیو (RadioCafe)، رستوران ملوگرانو (Melograno)، بستنی فروشی و کافه شکلات(The Cone Culture Ice Cream)  و اسکولا کافه(Skola Coffee)  میشود.

راه‌های دسترسی به کلیسای کاشوتی تفلیس

کلیسای کاشوتی یکی از کلیساهای بسیار دیدنی و جذاب در کشور گرجستان است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را جذب خود میکند. این کلیسا به دلیل قرار گیری در مرکز شهر تفلیس و در محلهای مناسب قرار گرفته است. این کلیسا در منطقه شوتا، روستاولی و نزدیک به پارلمان ملی گرجستان قرار دارد. همچنین این کلیسای دیدنی و خاص در نزدیکی موزه باستان شناسی گرجستان، موزه عکاسی و گالری ملی گرجستان قرار گرفته است.

سخن پایانی

کلیسا کاشوتی تفلیس یکی از جاذبههای تفریحی و گردشگری در کشور گرجستان است که به دلیل داشتن ظاهری جذاب و خاص توانسته گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کند. این کلیسا با توجه به معماری موجود در داخل خود و نقاشی‌های بسیار جذاب و فوق‌العاده خود تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این کشور شده است. اگر شما عاشق معماری قرون وسطا هستید و قصد دارید تا بیشتر با این سبک از معماری آشنا شوید بازدید از کلیسای کاشوتی تفلیس را به شما پیشنهاد میکنیم.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر