تپه های چاملیجا استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/20
بازدید: 2185
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تپه‌های چاملیجا به دلیل دید عالی از مناطق مختلفی همچون تنگه بسفر، شاخ طلایی و جزایر اطراف استانبول طرفداران زیادی دارد. روی این تپه‌ها می‌توان غروب دل‌انگیز خورشید و کوچ پرندگان را مشاهده کرد. درختان کهن زیادی روی این تپه‌ها وجود دارند که یکی از مناطق دیدنی و جذاب شهر استانبول محسوب می‌شوند.

تپه چاملیجا

تپه چاملیجا استانبول کجاست؟

تپه چاملیجا، مجموعه‌ای از تپه‌های یکپارچه که کنار یکدیگر در شهر زیبای استانبول قرار گرفته‌اند. این تپه‌ها در بخش آسیایی و محله اسکودار استانبول واقع شده‌اند. بسیاری از افرادی که با تورهای مختلف به این شهر می‌روند به راحتی از طریق گشت تور می‌توانند به این تپه‌ها بروند. 

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

معرفی بام استانبول

بام استانبول شامل تپه‌هایی به ارتفاع ۲۶۸ متر است. این منطقه غیر توریستی توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و یکی از هفت تپه بلند استانبول به شمار می‌رود. اگر یک روز صاف را برای رفتن به این تپه‌ها انتخاب کنید مناظر دیدنی بسیاری را مشاهده خواهید کرد. بام استانبول یکی از مناطقی است که در کشور ترکیه هم اهمیت زیادی دارد. یکی از برج‌های بزرگ ترکیه روی این تپه‌ها واقع شده که هر ساله تعداد بسیاری بازدیدکننده برای رفتن به تراس‌های مختلف این برج هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنند. 

تپه چاملیجا

امکانات رفاهی تپه چاملیجا استانبول

روی تپه‌های چاملیجا یک باغ چای و پارک بزرگ برای تفریح وجود دارد. امکانات رفاهی زیادی که در این منطقه هستند باعث شده این منطقه تعداد زیادی گردشگر را در طول یک روز به خود ببیند. رستوران و کافه در این فضا می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی از خوردن یک غذای ترکی و انواع نوشیدنی برای شما به وجود آورد. روی این بام هتلی هم برای اقامت مسافران وجود دارد. فضای سرسبز و دلنشین بام استانبول موجب شادی و افزایش روحیه شما می‌گردد.

تپه چاملیجا

مسجد چاملیجا، بام استانبول

در شهر استانبول مساجد و کلیساهای فراوانی وجود دارد. شما در هر یک از مناطق این شهر می‌توانید یک مسجد را مشاهده کنید که دارای قدمتی طولانی است. بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مسجد استانبول مسجد چاملیجاست. این مسند روی تپه‌ها واقع شده و مساحتی حدود ۱۷هزار متر مربع دارد و در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد. این مسجد ۶ مناره دارد و از تمام نقاط استانبول قابل مشاهده است. 

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

معماری مسجد چاملیجا در بام استانبول

ساخت مسجد چاملیجا هنر دست دو معمار به نام‌های بهار میرزاق و خیریه گول توتی است. در این مسجد مکان‌هایی برای عبادت بانوان و نگهداری کودکان به جهت رفاه بیشتر وجود دارند. لوستر هفت تنی، مناره‌های مرتفع، هنرهای دولت سلجوقی و عثمانی و نقش ‌و نگارهای روی دیوارها از زیبایی‌های معماری این مسجد هستند. این مسجد روی زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع ساخته شده و ظرفیت ۶۰ هزار نفر به طور هم‌زمان را دارد‌.

مسجد چاملیجا

رستوران‌های بام استانبول

رستوران‌های مختلفی روی بام استانبول قرار دارند. از جمله این رستوران‌ها می‌توان به رستوران چاملیجا، رستوران قابلمه لوبیا، رستوران شازلی و رستوران ات مکان اشاره کرد. اگر به خوراک لوبیایی که درون دیگ سفالی تهیه شده علاقه دارید حتما به رستوران قابلمه لوبیا بروید. برای میل کردن انواع استیک می‌توانید به رستوران شازلی و ات مکان مراجعه نمایید.

هتل بام استانبول

هتل گاردن هیل یکی از بهترین هتل‌های منطقه آسیایی با دسترسی آسان به امکانات حمل ‌و نقل عمومی است. هتل کرنر هات امکاناتی مانند ترنسفر فرودگاهی، اینترنت رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته و تهویه مطبوع دارد. فاصله این هتل با بام استانبول چهار کیلومتر است. هتل رامادا هم امکانات ورزشی زیادی نظیر باشگاه و جکوزی و سونا دارد. 

بام استانبول

برج چاملیجا استانبول

هفدهمین برج بلند دنیا با ارتفاع ۵۸۳ متر در ماه می ۲۰۲۱ روی بام استانبول بنا شد. برج چاملیجا به عنوان نماد جدید استانبول و روی تپه‌ای به نام تپه عروس واقع شده است. برای ساخت این برج حدودا ۱۲۱ میلیون دلار هزینه شده و از مهم‌ترین برج‌های ترکیه به شمار می‌رود. در طبقه ۳۹ و ۴۰ این برج رستوران و مکان مناسبی برای استراحت و پذیرایی مهمانان وجود دارد. نماد ظاهری این برج به شکل گل لاله بوده و به زمان عثمانی باز می‌گردد. برای ورود به این برج باید هزینه بپردازید. همچنین بزرگ‌ترین آنتن رادیویی ترکیه در این برج قرار دارد. 

برج چاملیجا

چگونه به برج چاملیجا استانبول برویم؟

با استفاده از خط متروی M2 به راحتی می‌توان به برج استانبول رفت. کافی است در مترو تکسیم سوار خطM2  شده و در ایستگاه مجیدیه کوی پیاده شوید. پس از این مسیر باید سوار متروبوس شده و در منطقه آسیایی در ایستگاه التونی زاده پیاده شده و با تاکسی به بام چاملیجا برسید. 

سخن پایانی

یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر شهر استانبول است. این شهر برای تمامی سلیقه‌ها مکانی برای بازدید دارد. اگر علاقه به فرهنگ و هنر و بازدید از جاهای دیدنی و تماشایی دارید به این شهر بروید. برای افرادی که علاقه به ارتفاع دارند سفر به این شهر و رفتن به برج و بام چاملیجا به شدت توصیه می‌شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 101 کاربر