سیقناقی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/01
بازدید: 5999
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گرجستان کشوری در شرق دریای سیاه که بسیار دیدنی و جذاب است. گرجستان دارای شهر‌های توریستی و که از مکان‌های تاریخی و طبیعت بکر برخوردار است. یکی از شهرهای گرجستان که از مناظر فوق‌العاده و جالبی برخوردار بوده و نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده شهر سیقناقی است. این شهر دارای تنوع و شگفتی‌های زیادی در طبیعت می‌باشد که توجه همگان را به خود جلب کرده است. به همین دلیل این شهر کوچک اما دیدنی بهترین مکان برای توریست‌ها خواهد بود. در این مطلب به معرفی شهر سیقناقی می‌پردازیم.

شهر سیقناقی گرجستان

معرفی سیقناقی

سیقناقی شهری در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهر تفلیس گرجستان است. این شهر در شرق استان کاختی قرار دارد و درواقع به شهر عشق شهرت دارد. سیقناقی یک شهر توریستی و فوق‌العاده جذاب است که علاوه بر گردشگران خارجی خود گرجستانی‌ها نیز برای تفریح و گشت و گزار این شهر را انتخاب می‌کنند.

 شهر سیقناقی روی تپه‌ای قرار دارد که مشرف به دره آلازانی است. در واقع معروف‌ترین منطقه تولید شراب در گرجستان سیقناقی می‌باشد. این منطقه به دلیل وجود خانه‌های سنتی و چوبی، هتل‌های با کیفیت، باغ‌ها و تاکستان‌های سر سبز، منظره بی‌نظیر دره آلازانی همچنین فضای رومانتیک و خیره کننده به عنوان جذاب‌ترین شهر توریستی گرجستان شناخته شده است.

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

معرفی سیقناقی

همچنین این شهر از اماکن میراث فرهنگی و مکان‌های تاریخی زیادی برخوردار است. به دلیل نقش‌های برجسته و نماهای زیبایی که در کوچه و خیابان این شهر طراحی و ساخته شده حال و هوای جالبی به فضای شهر بخشیده است.

سیقناقی کجاست؟

سیقناقی یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی گرجستان است که در استان کاختی قرار دارد. این شهر با جمعیت ۳۰۰۰ هزار نفر کوچک‌ترین شهر گرجستان می‌باشد. سیقناقی به دلیل این که از مناظر و مکان‌های فوق‌العاده زیبایی برخوردار است امروزه به پر بازدید‌ترین شهر گرجستان تبدیل شده است.

این شهر در بیشتر ایام سال میزبان سیل عظیمی از توریست‌ها و گردشگران از سراسر جهان خواهد بود.

تاریخچه سیقناقی

سیقناقی در واقع برگرفته از واژه ترکی است به معنای سرپناه می‌باشد البته بر اساس مدارک و اسناد موجود به معنای شکست ناپذیر نیز اطلاق می‌شود. سیقناقی قدمتش به عصر حجر بر می‌گردد که در آن زمان هرتی نام داشت و از قرن ۱۵ به بعد نام آن به کیزیکی تغییر یافت.

 به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این شهر دارای اهمیت استراتژی و بی‌نظیری است. سیقناقی در گذشته مسیر تجاری  تفلیس، هرتی و تلاوی بود بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار بود. شاه ارکله در سال ۱۷۶۲ این شهر را به اقامتگاه پادشاهی  تبدیل کرده بود. همچنین برج‌ها و دیوارهای محکمی را دور تا دور برای محافظت از آن ساختند.

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید

تاریخچه سیقناقی

 بعد‌ها و در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ با حمایت رئیس جمهور گرجستان همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد بازسازی‌ها و نوسازی‌های  گسترده‌ای در این منطقه صورت گرفت. بنابراین با وجود بازسازی‌هایی که انجام شده است همچنان ظاهر تاریخی خود را حفظ کرده است.

زیبایی و توریستی شهر سیقناقی

زیبایی‌های شهر سیقناقی بسیار متنوع و جذاب هستند از فضای تفریحی تا مکان‌های تاریخی و طبیعت بکر و خیره کننده همه این موارد باعث شده تا توریست‌های زیادی این مکان را برای گردش و تفریح انتخاب کنند. بنابراین می‌توان گفت در نقطه از این شهر دارای زیبایی‌های خاص و بی‌نظیر است که توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

لقب سیقناقی

همانطور که می‌دانید سیقناقی به شهر عشق لقب گرفته است. دلایل زیادی برای این نامگذاری وجود دارد که فضای رویایی و عاشقانه این شهر می‌تواند یکی از آن دلایل باشد. اما مهمترین دلیل که سیقانی را به شهر عشق معروف کرده است داستان عاشقانه و درعین حال غم انگیز و تلخ می‌باشد.

نیکالا پیروسمانی یک نقاش معروف و معاصر گرجی بود این نقاش اهل سیقناقی بوده که در طول زندگی بسیار فقیرانه زندگی می‌کرد. این نقاش به یک هنرپیشه فرانسوی علاقه‌مند شد و برای ابراز علاقه به او همچنین تحت تاثیر قراردادن این هنرمند خانه خود را فروخت.  بنابراین با پول آن یک میلیون شاخه گل رز برای او خرید.

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

جذابیت های سیقناقی

این کار تاثیری در جلب رضایت و محبت آن هنرمند نسبت به نیکالا نداشت و پیشنهاد او را نپذیرفت. این نقاش پیشنهاد او را نپذیرفت. این نقاش سال‌های آخر عمرش را در زیر پله یک خانه زندگی کرد. تا این که همان ‌جا به علت کهولت سن مرد این داستان عاشقانه در سیقناقی باعث شد این شهر به شهر عشق شهرت یافت.

بعد از مرگ او تابلو‌ها و آثار هنری او به میلیون‌ها دلار فروخته شد. نمونه‌هایی از آثار این نقاش بزرگ در موزه ملی سیقناقی وجود دارد که می‌توانید در این موزه از تابلو‌ها و آثار با ارزش او دیدن کنید.

مقیاس و جغرافیای سیقناقی

سیقناقی از لحاظ مقیاس و موقعیت جغرافیایی در ۶۰ کیلومتری شهر تلاوی در مرکز استان کاختی و ۱۰۰ کیلومتری شهر تفلیس قرار دارد. ارتفاع شهر سیقناقی از سطح دریا ۷۲۰ متر و دارای آب و هوای مرطوب و ملایم که در زمستان بدون بارش برف و تابستان معتدل است. بنابراین از لحاظ شرایط آب و هوایی نیز بسیار مناسب برای گردشگران خواهد بود.

راه های رفتن به سیقناقی

شما می‌توانید از طریق مینی‌ بوس‌هایی که واقع در ایستگاه سامگوری است به سیقناقی بروید. این مینی بوس‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر آماده جابه‌ جا کردن مسافران هستند. فاصله شهر تفلیس تا سیقناقی حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

جغرافیای سیقناقی

بنابراین تقریبا یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا سیقناقی برسید و کرایه این مسیر نیز چیزی حدود ۶ لاری گرجستان خواهد بود.

امکانات سیقناقی

سیقناقی به دلیل این که یک شهر توریستی می‌باشد از امکانات زیادی برخوردار است. امکاناتی که برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است عبارتند از:

  • در سطح شهر از کافه‌ها و رستوران‌های زیادی برخوردار است که با بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای گرجی به راحتی برای گردشگران قابل دسترس می‌باشد.
  • هتل‌های سیقناقی از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است جهت رفاه گردشگران
  • امکانات تفریحی زیادی مانند پارک‌ها، شهربازی، مسیر مخصوص دوچرخه سواری
  • چشمه‌ها، دریاچه‌ها

معمولا با شروع فصل تعطیلات اغلب مردم در حال برنامه ریزی و انتخاب مکان مناسب برای گردش و تفریح خواهند بود. عده‌ای شهر‌های داخلی و برخی کشور‌های خارجی را برای تفریح انتخاب می‌کنند. همانطور که می‌دانید کشور گرجستان در چند سال اخیر میزبان گردشگران و توریست‌های زیادی از سراسر جهان می‌باشد. یکی از شهرهای توریستی گرجستان شهر سیقناقی است که بسیار زیبا و دیدنی است. در این مطلب شهر زیبای سیقناقی را برای شما معرفی کردیم امیدواریم این مطالب مورد استفاده قرار گیرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 103 کاربر