هفت دریاچه ریلا بلغارستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1303
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این قسمت از سایت قصد داریم مطلبی در رابطه با یکی از جاذبه های توریستی کشور بلغارستان برای شما شرح دهیم، هفت دریاچه ریلا یکی از زیبا ترین و پر بازدید ترین جاذبه های این کشور به حساب می آید. بلغارستان کشوری است پر از جاذبه های گردشگری فراوان اما هفت دریاچه ریلا یکی از پر بازدید ترین آن ها به شمار می آید. کشور بلغارستان دارای طبیعتی فوق العاده و زیبا می باشد به نوعی که بسیاری از گردشگران تور بلغارستان این مقصد را به دلیل جاذبه های بکر و طبیعی منحصر به فرد آن انتخاب می کنند که در این میان می خواهیم در مورد یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار زیبا به نام هفت دریاچه ریلا صحبت کنیم. 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. معرفی هفت دریاچه ریلا

هفت دریاچه ریلا

جاذبه دیدنی هفت دریاچه ریلا (Seven Rila Lakes) یکی از بکر ترین مناظر شمال غربی کوه ریلا می باشد که نام این دریاچه منطبق با خصوصیت فوق العاده ی خود نیز می باشد. در کشور بلغارستان جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی در کنار یکدیگر باعث جذب زیادی از گردشگران در سراسر جهان به خصوص ایران شده است. هفت دریاچه ریلا دریاچه های یخی می باشد که بین ارتفاع 2100 تا 2500 متر از سطح دریا واقع شده است که در این دریاچه ، دریاچه ها یکی بالای دیگری قرار گرفته است و با آبشار های کوچک و جریان های کوچک به یکدیگر متصل شده است. واقع شدن این دریاچه در ارتفاعات کوه باعث شده رفتن به آن دشوار باشد به همین دلیل یک عدد آسانسور اسکی در این منطقه تعبیه شده است که می توانید به راحتی به بالای کوه برسید و در طول بالا رفتن از طبیعت اطراف نهایت لذت را ببرید. علاوه بر آسانسور اسکی برای رسیدن به بالای تپه، گردشگران تور بلغارستان می توانند از اسب و چهار چرخ های موجود استفاده کنند. لازم به ذکر است بدانید هر یک از دریاچه به وسیله آبشار ها و جریانات کوچک به هم متصل می شوند.

 

هفت دریاچه ریلا

هفت دریاچه ریلا یکی از جاذبه های دیدنی بلغارستان می باشد که بازدید از آن در تمامی ایام سال امکان پذیر نمی باشد و بهترین زمان بازدید از هفت دریاچه ریلا فصل تابستان می باشد به دلیل اینکه در ماه های جولای (تیر) و آگوست (مرداد) دمای هوا 10 درجه سانتی گراد بالا می رود و احتمال طوفان ناگهانی چند برابر می شود. گاهی این دریاچه در ماه اکتبر (مهر) یخ زده می باشد و تا ماه ژوئن (خرداد) ذوب نمی گردد همچنین ضخامت یخ این دریاچه در فصل زمستان ممکن است به حدود 2 متر نیز برسد. جالب است بدانید با تمامی این تفاسیر این منطقه حتی در فصل زمستان هم خالی از گردشگر نیست بلکه برخی از اسکی باز ها به هفت دریاچه ریلا می روند تا هیجانی خاص را با دریاچه های یخ زده تجربه کنند. مطلب جالب توجه و بسیار عجیب دیگر این است که بومیان منطقه عقیده دارند که این هفت دریاچه از اشک های چشم یک غول عاشق که در فراغ معشوق در این کوه می گریسته به وجود آمده است و به همین سبب برای دریاچه ها احترام خاصی قائل اند. برای رسیدن به هفت دریاچه ریلا به طور میانگین باید مسیری 30 دقیقه ای را از پایین آن بپیمایید تا به بالای تپه برسید. اولین دریاچه که با آن مواجه می شوید، پایین ترین دریاچه است ولی با این حال منظره ای باور نکردنی به اطراف دارد. این دریاچه، در ارتفاع حدود 2500 متری از سطح زمین قرار دارد.

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

معرفی هفت دریاچه ریلا

1. دریاچه سالزاتا (Salzata) :

اولین دریاچه در زبان بلغاری سالزاتا نام دارد. این دریاچه از آن جهت که مانند اشک چشم، آب بسیار شفاف و زلالی دارد، در زبان انگلیسی به تیِر (Tear) یا همان اشک معروف است. آب دریاچه سالزاتا به حدی شفاف و روشن است که می توانید عمق زیادی از آب را ببینید. این دریاچه با دارا بودن ارتفاع حدود 2535 متر از سطح دریا، مساحت حدود 7 هزار متر مربع و عمق حدود 4.5 متر از تمامی دریاچه های دیگر بالا تر است.

دریاچه سالزاتا

2. دریاچه اوکوتو (Okoto) :

دومین دریاچه این مجموعه اوکوتو (Okoto) نام دارد که به دلیل ظاهر بیضی شکلی که دارد، در زبان انگلیسی به آی (eye) یا همان چشم معروف است. این دریاچه با حدود 38 متر عمق، عمیق ترین دریاچه میان تمامی دریاچه های این مجموعه به شمار می آید. این دریاچه با مساحتی در حدود 608 هکتار، در ارتفاع حدود 2440 متری از سطح دریا قرار دارد. 

3. دریاچه بابرکا (Babreka) :

سومین دریاچه با سواحلی با شیب تند، به نام بابرکا (Babreka) ظاهری لوبیایی شکل و شبیه به کلیه دارد و به همین جهت در انگلیسی به کیدنی (kidney) یا همان کلیه شهرت دارد. این دریاچه در ارتفاع حدود 2300 متری از سطح دریا قرار گرفته و مساحتی در حدود 8.5 هکتار و حدود 28 متر عمق دارد.

دریاچه بابرکا

4. دریاچه بلیز ناکا (Bliznaka) :

دریاچه چهارم بلیزناکا نام گرفته که با حدود 9 هکتار مساحت، بزرگ ترین دریاچه این منطقه است و به جهت همین بزرگی در زبان انگلیسی به تویین (Twin) یا همان دوقلو معروف شده است. این دریاچه در ارتفاعات حدود 2245 متری از سطح دریا واقع شده و حدود 28 متر عمق دارد.

دریاچه بلیز ناکا

5. دریاچه تریلیستنیکا (Trilistnika) :

دریاچه پنجم این مجموعه دریاچه تریلیستنیکا (Trilistnika) یا ترفویل (Trefoil) نام نهاده شده است. این مجموعه با مساحت حدود 2.7 هکتار، ظاهری همانند سه پره با شکلی نامنظم دارد. این دریاچه در ارتفاع حدود 2217 متری از سطح دریا واقع شده و با عمق حدود 6.5 متر، دارای سواحلی کم شیب است. 

6. دریاچه ریبنوتو رزرو (Ribnoto ezero) :

نام ششمین دریاچه این مجموعه ریبنوتو رزرو (Ribnoto ezero) می باشد که با عمق حدود 2.5 متر، کم عمق ترین دریاچه محسوب می شود. در میان گردشگران تور بلغارستان این دریاچه با نام فیش لیک (Fish lake) یا همان دریاچه ماهی معروف است. این دریاچه ارتفاعی در حدود 2185 متری از سطح دریا و حدود 3.5 هکتار مساحت دارد.

ریاچه ریبنوتو رزرو

7. دریاچه دالناتو ازرو (Dolnoto ezero) :

دریاچه هفتم و آخرین دریاچه این مجموعه دالناتو ازرو (Dolnoto ezero) نام دارد. این دریاچه با ارتفاع حدود 2095 متری از سطح دریا، پایین ترین دریاچه در میان این هفت دریاچه به حساب می آید که حدود 6 هکتار مساحت و حدود 11 متر عمق دارد.

دریاچه دالناتو ازرو

مسیر هایی که گردشگران می توانند از طریق آن ها خود را به هفت دریاچه ریلا برسانند فراوان است، اما یکی از آن ها است که گردشگران می توانند با تور صوفیه خود را به این شهر برسانند و سپس از صوفیه با تاکسی، اتوبوس و یا خودرو شخصی به شهر دوپنیتسا و سپس به شهر ساپاروا بانیا بروند. فاصله صوفیه تا هفت دریاچه ریلا حدود 100 کیلومتر می باشد. در این شهر یک جاده ی آسفالت به سمت کوه ها وجود دارد، اما در حالات کلی بهتر راه رفتن به این مجموعه بی نظیر، استفاده از تور های یک روزه هفت دریاچه ریلا می باشد. در آخر هفته های تابستان ، اتوبوس های گردشگری از صوفیه به دریاچه ها حرکت می کنند که هزینه چندانی ندارد. خدمات این تور ها معمولا شامل راهنمای انگلیسی زبان، سرویس ایاب ذهاب از درب هتل، بلیط رفت و برگشت تله سیژ و نقشه هستند. هفت دریاچه ریلا در فاصله 100 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد که گردشگران تور صوفیه به راحتی با تاکسی ها و یا اتوبوس های موجود در شهر در عرض 1 ساعت و 15 دقیقه می توانند به این مجموعه زیبا و چشم نواز برسند و نیمی از روز خود را در آن منطقه زیبا سپری کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر