راهنمای سفر به آرژانتین

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/27
بازدید: 1854
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آرژانتین یکی از کشورهای امریکای جنوبی است که مقاصد گردشگری بی نظیری در دل خود دارد. این کشور که با نام رسمی جمهوری آرژانتین نیز شناخته می شود پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و همین امر سفر به آن را به یک خاطره بی نظیر تبدیل می کند. پایتخت این کشور بوئنوس آیرس است و  بعد از برزیل دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی محسوب می شود. اگر دوست دارید با این کشور جذاب بیشتر از قبل آشنا شوید و جاذبه ها، مکان های دیدنی و رویدادهای مختلفی که در آن برگزار می شود را بشناسید در این مقاله همراه مان باشید.در ادامه سعی می کنیم اطلاعات بیشتری درباره این کشور ارائه کنیم و شما را با خوراکی ها و آب و هوای آرژانتین بیشتر آشنا نماییم.

 

کشور آرژانتین


آشنایی با شهر آرژانتین

 قبل از اینکه به سراغ اطلاعات تکمیلی درباره آرژانتین برویم باید بیشتر از قبل با این نقطه از کره زمین آشنا باشیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آرژانتین هشتمین کشور بزرگ دنیا به حساب می آید و به دلیل موزه ها و مکان های گردشگری جذابی که در دل خود دارد یکی از مقاصد مهم توریستی در دنیا محسوب می شود. 
این کشور سومین اقتصاد بزرگ دنیاست و سطح زندگی افراد در آن بالاتر از سایر کشورهایی است که می شناسید. چیزی که این کشور را از سایر کشورهای مجاور متمایز می کند همین فرهنگ غنی و کیفیت زندگی در آن است. بیش از 97 درصد جمعیت این کشور اروپایی تبار هستند.


آب و هوای آرژانتین

 یکی از مهم ترین نکاتی که به هنگام سفر باید مدنظر داشت آب و هوای ناحیه ای است که می خواهیم از آن بازدید کنیم. چیزی که آب  و هوای این کشور را برای مسافران جذاب می کند متنوع بودن آن است. از آنجایی که آرژانتین از سمت شمال به خط استوا و از جنوب به قطب نزدیک است آب و هوای متغیری دارد. شهرهایی که در شمال این کشور جا خوش کرده اند با تابستان های داغ و مرطوب شناخته می شوند و زمستان های ملایم و خشکی را تجربه می کنند. شهرهای مرکزی این کشور نیز تابستان هایی داغ و زمستان هایی سرد را تجربه می کنند. در این میان شهرهای جنوبی از سایر شهرهای این کشور متمایز هستند تابستان های گرم و زمستان هایی سرد با بارش برف فراوان را به خود می بینند.  
شهرهایی که در ارتفاعات بلندتری قرار گرفته اند آب و هوای سردتری دارند و سفر به آن ها برای افرادی که عاشق روزهای گرم سال هستند کمی دشوار است. ماه ژانویه که معادل دی ماه است گرم ترین ماه سال در آرژانتین محسوب می شود و ماه ژوئن  و ژوئیه یعنی تیر و مرداد جزء بازه های زمانی سرد سال در این کشور حساب می شود. این کشور منحصر به فرد اگرچه در نواحی معتدل کره زمین جا خوش کرده است اما دمای هوای آن در نواحی جغرافیایی مختلف، متغیر خواهد بود.

 

شزایط آب و هوایی در آرژانیتن


بهترین زمان سفر به آرژانتین

 همانطور که در بخش قبلی مقاله نیز بیان کردیم آب و هوای کشور آرژانتین بر اساس نقاط جغرافیایی مختلف آن می تواند متفاوت باشد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که هوای گرم را دوست دارند بهتر است سری به نواحی گرم این کشور بزنید. در صورتیکه آب و هوای سرد را بیشتر دوست دارید بهترین زمان برای سفر به این کشور زمانی است که هوای آن رو به سردی گرایش پیدا می کند. البته آب و هوا تنها فاکتور ما برای تعیین بهترین زمان سفر به این کشور نیست. در بخش های بعدی مقاله خواهید دید که آرژانتین میزبان رویدادها و اتفاقات مهمی در دنیاست و فستیوال های مختلفی هم در آن برگزار می شود. اگر دلتان یک تجربه بی نظیر و تکرارنشدنی می خواهد بهتر است زمان سفر را بر اساس این رویدادها تنظیم کنید.


هزینه های سفر به آرژانتین

برای اینکه سفر خوبی داشته باشید باید قبل از هر چیز هزینه هایتان را مورد بررسی قرار دهید. سفر به کشوری دیگر نیازمند مدیریت دقیق هزینه هاست و بدون آشنایی با شرایط موجود در کشور مدنظر تجربه سفری آرام امکان پذیر نخواهد بود. اگر دوست دارید هزینه هایتان را تا حد زیادی کاهش دهید بهتر است سری به مسافرخانه ها و اقامتگاه های ارزان آرژانتین بزنید. در این شرایط می توانید 15 الی 22 دلار برای محل اقامت تان در نظر بگیرید و وعده های غذایی تان را با کمتر از 11 دلار سفارش دهید. این سفر ارزان چیزی حدود 60 الی 70 دلار برایتان آب می خورد.
برای افرادی که بودجه متوسطی دارند هم آرژانتین می تواند یک مقصد بی نظیر باشد. در این شرایط می توانید 60 الی 200 دلار برای سفر کنار بگذارید. اگر اتاقی را در هتل سه ستاره با هزینه 70 تا 150 دلار رزرو کنید باقی هزینه هایتان صرف خرید غذا و حمل و نقل خواهد شد. البته همه چیز به همین جا ختم نمی شود. سفری لوکس به کشور آرژانتین نیز می تواند تجربه ای ماندگار برای مسافران باشد. اگر مشکلی بابت پرداخت هزینه های سفر ندارید می توانید با بیش از 200 دلار هم سفر خود را به پایان برسانید. به خاطر داشته باشید که هزینه اقامت در هتل های لوکس بیشتر از 165 دلار خواهد بود. 

 

هزینه های سفر به ارژانتین


هزینه خوراک در آرژانتین 

شکم گردی و افرادی که عاشق چشیدن طعم غذاهای مختلف بین المللی هستند اوقات خوشی در آرژانتین خواهند داشت. شما که نمی توانید بدون در نظر گرفتن هزینه خورد و خوراک به کشور دیگری سفر کنید.می توانید؟ پس کاغذ و قلم تان را بردارید و هر آنچه که باید در این زمینه بدانید را یادداشت کنید. اگر سری به رستوران های ارزان این کشور بزنید متوجه می شوید که هزینه غذا در آن ها چیزی حدود 6 دلار است. با اینحال اگر به دنبال رستورانی معمولی می گردید که غذاهای نسبتاً خوبی در اختیارتان بگذارد بهتر است کمی دست به جیب شوید و 20 دلار هزینه کنید. افرادی که غذاهای آماده یا همان غذاهای فست فودی را به غذاهای محلی ترجیح می دهند هزینه های کمتری متقبل خواهند شد. به عنوان مثال شما می توانید با سه دلار یک غذای خوب میل کنید.
برخی از افراد هم هستند که ترجیح می دهند نیازهای خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنند و غذایی که دوست دارند را خودشان بپزند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید می توانید چیزی حدود 25 دلار را برای خریدهایتان اختصاص دهید.


هزینه اقامت در آرژانتین

بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به کشور آرژانتین را دارند با یک سوال مهم روبرو هستند. هزینه اقامت و زندگی در این کشور چقدر است؟ برای اینکه پاسخ مناسبی به این سوال بدهیم باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر داشته باشیم. در نظر گرفتن مواردی همچون خرید یا اجاره خانه، هزینه خوراک، پوشاک، حمل و نقل از جمله موارد مهمی است که هر مهاجری باید به آن فکر کند. همانطور که در بخش قبلی مقاله نیز بیان کردیم هزینه خوراک بسته به نیاز شما از 3 دلار تا 40 دلار هم متغیر خواهد بود.
خرید مسکن یکی دیگر از موارد مهمی است که بررسی آن می تواند روند زندگی را برای مهاجران ساده تر کند. اگر به دنبال خرید یک خانه معمولی در مرکز شهر هستید باید برای هر مترمربع چیزی حدود دو میلیون دلار در نظر داشته باشید. هزینه خرید خانه در حومه شهر به نسبت ارزان تر است و هر مترمربع آن حدود یک میلیون دلار برایتان آب می خورد. بیشتر افرادی که به آرژانتین مهاجرت می کنند بودجه کافی برای خرید خانه را ندارند. در چنین شرایطی اجاره خانه در مرکز یا حومه شهر گزینه ایده آل تری خواهد بود. یادتان باشد اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر حدود417 دلار  برایتان هزینه خواهد داشت. در صورتیکه به دنبال خانه های بزرگ باشید باید بودجه تان را افزایش دهید. هزینه خرید پوشاک هم بسته به نیازتان متغیر خواهد بود. فرض کنید به دنبال خرید یک شلوار جین هستید و سری به بازارهای این کشور می زنید. اگرچه با هر بودجه ای می توانید پوشاک مدنظرتان را پیدا کنید اما خرید یک شلوار ممکن است بیش از 90 دلار برایتان هزینه داشته باشد.  
یک دست لباس ورزشی 65 دلار، یک جفت کفش 117 دلار و خرید یک جفت کفش ورزشی می تواند بیش از 100 دلار باشد. به خاطر داشته باشید که این قیمت ها تقریبی هستند و ممکن است بسته به جنس و برند آن تغییر کنند.

 

هزینه های سفر به آرژانیتن


هزینه حمل و نقل عمومی در آرژانتین

گزینه های مختلفی برای رفت و آمد در آرژانتین وجود دارد. مترو، تاکسی، اتوبوس جزء سیستم های حمل و نقل این کشور محسوب می شوند و هر کدام شان طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه هزینه استفاده از هر کدام را به طور مجزا بررسی می کنیم:
•    هزینه خرید بلیط مترو: 1.5 دلار
•    هزینه استفاده از تاکسی: 3.5 دلار
•    تاکسی با یک ساعت انتظار:19 دلار

 

شرایط اجاره اتومبیل در آرژانتین 

هیچ چیز بهتر از این نیست که به آرژانتین سفر کنید و جاذبه هایش را یک به یک با خودروی اجاره ای تان کاوش نمایید. اگر اهل ماجراجویی هستید و دلتان می خواهد از روزمرگی های زندگی دور شوید اجاره خودرو در این کشور بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. این کشور شگفت انگیز مناطق بکر و دیدنی زیادی دارد که تنها با خودروی شخصی می توان به آن ها دست پیدا کرد. به کمک خودروهای اجاره ای می توانید نقاط مختلف را زیر و رو کنید و جاذبه های دیدنی را مورد بررسی قرار دهید. 
برای اینکه بتوانید خودروی مورد نیازتان را به راحتی در آرژانتین اجاره کنید باید چند نکته را مدنظر داشته باشید:
• سن: اولین و مهم ترین نکته ای که برای اجاره خودرو در این کشور باید به آن توجه داشته باشید بازه سنی تان است. برای اجاره خودرو باید بیشتر از 21 سال سن داشته باشید و سن تان بالای 70 سال هم نباشد.
• علاوه بر نکته ای که در بالا به آن اشاره کردیم باید مجوز رانندگی بین المللی را هم داشته باشید.
هزینه اجاره خودرو در این کشور از روزی 24 دلار شروع می شود و تا بیش از 80 دلار هم بالاتر می رود. نوع ماشین، تعداد سرنشین و تعداد روزهایی که می خواهید خودرو را اجاره کنید بر تعیین نرخ اثر می گذارد. 

 

اجاره اتومبیل در ارژانیتن


جاهای دیدنی آرژانتین؛ تجربه ای منحصر به فرد در یک سفر

چیزی که آرژانتین را به یک مقصد گردشگری بی نظیر تبدیل می کند اماکن تاریخی و طبیعی متعدد در آن است. کافی است سری به سایت های اینترنتی مختلف بزنید تا با حجم وسیعی از جاذبه های مختلف در این کشور رو به رو شوید. در این بخش قصد داریم برخی از مکان های محبوب گردشگری در آرژانتین را با هم مرور کنیم.


پارک سوم فوریه 

 مگر می شود به آرژانتین سفر کرد و سری به جاذبه های طبیعی آن نزد؟ پارک سوم فوریه که خیلی ها آن را به اسم جنگل های پالرمو نیز می شناسند یکی از پارک های مشهور25 هکتاری در پالرموی بوینس آیرس است که بخش های مختلفی در خود دارد. از جمله این بخش ها می توان به باغ جانورشناسی، گیاه شناسی، دریاچه ها و باغ رز اشاره کرد.


سن تلمو 

اگر به بوینس آیرس سفر کرده اید باید به سراغ منطقه ای جذاب با معماری اسپانیایی بروید و زیبایی هایش را از نزدیک کاوش کنید. سن تلمو منطقه ای بی نظیر با خیابان های پر شده از سنگفرش ها و مغازه های عتیقه فروشی است که محبوبیت خاصی میان مسافران دارد.


نمایشگاه ماتادورها

یک شنبه هر هفته هنرمندان مختلفی در ماتادروس باریو دور هم جمع می شوند و اجناس مختلفی را به نمایش می گذارند. اسم این نمایشگاه، نمایشگاه ماتادورهاست و در آن موارد مختلفی بومی و سنتی به چشم می خورد.


فیتز روی

افرادی که عاشق مناطق طبیعی هستند بدون شک از سفر به آرژانتین لذت خواهند برد. فیتز روی یکی از کوهستان های معروفی است که در این کشور وجود دارد و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جلب می کند. در اطراف و گوشه کنارهای این کوهستان دریاچه های یخ زده زیبایی خودنمایی می کنند و منظره دیدنی به آن می بخشند.


پارک ملی ناهوئل هوپی

 اگر از دیدن مناظر طبیعی لذت می برید و قدم زدن در یک پارک محافظت شده را دوست دارید باید سری به پارک ملی ناهوئل هوپی بزنید. این پارک جزء مناطق محافظت شده ناحیه باریلوچه است که دریاچه ها و آتشفشان های مختلفی در خود دارد. از حیات وحش این منطقه هر چقدر بگوییم کم گفته ایم. 


پلازا دی مایو

میدان اصلی شهر بوینس آیرس به پلازا دی مایو مشهور است. چیزی که این میدان را از سایر نقاط مشابه متمایز می کند وجود کلیسای جامع بوینس آیرس در آن است.

 

پلازا دی مایو


قبرستان ریکولتا

یکی دیگر از جاذبه های معروفی که در کشور آرژانتین خودنمایی می کند قبرستان ریکولتاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد مشهور زیادی در این قبرستان به خاک سپرده شده اند. برخی از افراد بر این باورند که دلیل محبوبیت قبرستان ریکولتا هم همین است.


کوردوبا

در مرکز کشور آرژانتین شهری بزرگ به نام کوردوبا واقع شده است. این شهر در خود دره ها و کوه های زیبایی دارد و همین امر آن را به یک جاذبه دیدنی تبدیل می کند. البته این موضوع تنها دلیل محبوبیت کوردوبا نیست. زمانی که وارد این شهر می شوید ساختمان هایی که به سبک اسپانیایی ساخته شده اند نظرتان را به سمت خود جلب می کند.


مندوزا

 اگر به دنبال یک شهر زیبا در کشور آرژانتین می گردید باید سری به مندوزا بزنید. این شهر بی نظیر معماری و طراحی های فوق العاده ای دارد و میادین سرسبز آن شهره عام و خاص شده است.


پارک ملی ایگواسو

 در میان همه جاذبه هایی که درباره آرژانتین معرفی کردیم  پارک ملی ایگواسو چیز دیگری است. این پارک که 55 هزار هکتار آن در آرژانتین و 170 هزار هکتارش در برزیل واقع شده یکی از مکان های مهم این کشور به حساب می آید و محل زندگی حیوانات کمیاب است.

 

پارک ملی ایگواسو


زمان برگزاری فستیوال ها و رویدادها در آرژانتین

برای شناخت آداب و رسوم هر سرزمین راه های زیادی وجود دارد. یکی از بهترین و جذاب ترین راه هایی که می توان با فرهنگ هر ملتی آشنا شد، شرکت در فستیوال ها و رویدادهای مختلف آن است. آرژانتین نیز همانند هر کشوری جشنواره های مختلفی را میزبانی می کند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
کارناوال گوالگوایچو
 این کارناوال یکی از بزرگ ترین جشن هایی است که در سرتاسر آرژانتین برگزار می شود. این کارناوال بیشتر در اواخر فوریه و اوایل مارس برگزار می شود  و در آن فعالیت های مختلفی همچون رقص، آواز و رژه اجرا می گردد.
فستیوال تانگو
بوینس آیرس یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری رقص تانگوست. زمانی که ماه آگوست فرا می رسد فستیوال زیبا و جذابی در آرژانتین برگزار می شود که آن را فستیوال تانگو می نامند. در این جشنواره زیبا افراد به رقابت با هم مشغول می شوند و در بزرگ ترین مسابقه رقص تانگو در جهان شرکت می کنند.
کنسرت ایگواسو
 یکی دیگر از رویدادهای جذابی که در آرژانتین برگزار می شود کنسرت ایگواسو است. این کنسرت در پوئرتوایگواسو برگزار می شود و سالانه افراد زیادی را به سمت خود جلب می کند. در ماه می هر سال کودکان دبستانی از سرتاسر جهان در این شهر دور هم جمع می شوند تا کنسرت ها و اجراهای مختلفی را از نزدیک تجربه کنند.
فستیوال شکلات باریلوچه
بهتر است بدانید که باریلوچه در منطقه ای به نام پاتاگونیا قرار دارد. این شهر یکی از مناطق دیدنی و جذاب کشور آرژانتین محسوب می شود و فستیوال شکلات در آن مشهور است. این جشنواره همزمان با عید پاک بر پا می شود و افراد در آن به پختن شکلات و شیرینی های محلی می پردازند.
فستیوال سنت
شهر سن آنتونیو د آرکو در آرژانتین مهد کابوهای آرژانتینی است. در ماه نوامبر فستیوالی در این شهر برگزار می شود که از جذابیت خاصی برخوردار است. در این فستیوال از کابوهای محلی تجلیل می کنند و آنان را گرامی می دارند.

 

دیدنی های ارژانتین


وسایل ضروری برای سفر به آرژانتین

 حتما تا به اینجای کار متوجه شده اید که سفر به آرژانتین یک سفر بی نظیر و البته هیجان انگیز خواهد بود. برای اینکه بر لذت سفرتان بیفزایید و اوقات خوبی را در کنار خانواده و دوستان تان سپری کنید باید وسایلی که برای این سفر نیاز دارید را هم تدارک ببینید. 
چک لیستی که در ادامه بیان خواهیم کرد به شما کمک می کند وسایل لازم را بردارید و دیگر نگران مشکلاتی که ممکن است سر راهتان سبز شود نشوید.
•    کفش مناسب به همراه داشته باشید. یادتان باشد شما قدم در راهی لذت بخش و هیجان انگیز گذاشته اید. پس باید کفش مناسبی هم برای پوشیدن داشته باشید.
•    عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید.
•    لباس راحتی با خود به همراه داشته باشید.
•    برای روزهای سرد سال باید لباس گرم به همراه داشته باشید.
•    یک کیف بند دار یا رمزدار به همراه داشته باشید تا بتوانید پول نقد و مدارک مهم تان را در آن نگه دارید.
•    شارژر دوربین و گوشی تان را فراموش نکنید.
•    یک کوله پشتی مناسب به همراه داشته باشید.


اطلاعات ضروری سفر به آرژانتین 

 برای سفرهای طولانی همچون سفر به آرژانتین به اطلاعات مختلفی نیاز خواهید داشت. قبل از هر چیز باید با کد کشورها آشنا شوید. بهتر است بدانید که کد کشور آرژانتین  +54است. اگر در طول سفر با مشکلی مواجه شدید می توانید با شماره گیری 101 با پلیس در ارتباط باشید. به خاطر داشته باشید که شماره 100 برای آتشنشانی و 107 برای آمبولانس در نظر گرفته شده است. اختلاف ساعت بین ایران و آرژانتین بسته به شهری که می خواهید به آن سفر کنید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر به بوئنس آیرس سفر کرده اید باید بدانید که اختلاف ساعت ایران و این شهر چیزی حدود 7 ساعت است.
مردم آرژانتین بیشتر به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، اما زبان های محلی دیگری هم در نقاط مختلف آن رواج دارد که از جمله آن ها می توان به  زبان گوارانی، زبان کچوا و ولش اشاره کرد. اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید قبل از هر چیز با زبان و گویش های مختلف آن آشنا شوید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.
مسئله مهم دیگری که به هنگام سفر باید به آن توجه داشته باشید آشنایی با واحد پول کشورهاست. بد نیست که بدانید واحد پول کشور آرژانتین پزوی آرژانتین است. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر