سفر به بلژیک

بازدید: 144
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
خانواده ما زیاد مسافرت می کنند و در کل اهل سفر هستند. پارسال پاییز بود که مادرم پیشنهاد داد به کشور بلژیک سفر کنیم، زیرا شنیده بود که این کشور بسیار زیبا، پر جاذبه و مدرن است، بلژیک کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر زیبای بروکسل است و دارای جاذبه های فراوانی است. به همین دلیل شروع به جمع آوری اطلاعات راجع به این شهر و تور بلژیک در سایت های مختلف پرداختیم و بعد از کسب اطلاعات، تور بلژیک را از سایت لحظه آخر رزرو کردیم. از آن جایی که در سایت لحظه آخر مقاله بهترین فصل سفر به بلژیک را مطالعه کردم، دیدم که اوایل آبان زمان مناسبی برای سفر به بلژیک می باشد، به همین خاطر تور بلژیک را برای ماه آبان رزرو کردم و تا روز سفر شروع به جمع کردن چمدان ها و خرید برای سفر کردیم. سرانجام روز هیجان انگیز سفر به بلژیک فرا رسید، به فرودگاه امام خمینی رفتیم، پرواز تا فرودگاه بین المللی بروکسل حدود 3 ساعت و 55 دقیقه به طول انجامید. سپس پس از تحویل گرفتن چمدان هایمان با ترانسفر به سمت فلوریس آرلکین گرند پالاس (Floris Arlequin Grand Place) حرکت کردیم. فاصله فرودگاه بین المللی بروکسل تا هتل فلوریس آرلکین گرند پالاس با ماشین حدود 20 دقیقه بود که این مسیر را ما با ترانسفر هتل طی کردیم. یکی از ویژگی های این هتل دسترسی سریع به مراکز دیدنی و تفریحی بروکسل بود و همچنین اینترنت رایگان، سرویس 24 ساعته، رستوران، پارکینگ، رم سرویس، خشکشویی و امنیت بالا از جمله امکانات این هتل 3 ستاره بود.

بعد از تحویل گرفتن اتاق ها و پس از استراحتی کوتاه از هتل خارج شدیم و به سمت مرکز شهر رفتیم تا با این شهر و مردمش آشنا بشویم، پس از کمی گشت و گذار در شهر به یک رستوران که نام آن هم لکن کایری بود رفتیم، غذا های فرانسوی بی نظیری در آن رستوران سرو می شد که بسیار دلچسب بود. بعد از خوردن شام به هتل برگشتم و استراحت کردیم. صبح روز دوم سفر به بلژیک، پس از صرف صبحانه در هتل، به همراه تور به بویس د لا کامبر (Bois de la Cambre)رفتیم، منظره آن فوق العاده بود به گونه ای غیر قابل توصیف است و به تمامی گردشگران تور بروکسل که به این شهر سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما در هنگام سفر خود به این شهر از این جاذبه زیبا دیدن کنند، این مکان واقعا در نوع خود بی نظیر بود و حدودا 5 کیلو متر با هتل ما فاصله داشت، ما این مسیر را به همراه اتوبوس تور طی کردیم و بسیار لذت بردیم. دم دمای غروب به مرکز شهر بروکسل برگشتیم و به کلیسای نتردام اگلیسه سابلون رفتیم که خارق العاده بود و معماری زیبایی آن هر گردشگری را به سوی خود جذب می کرد، این کلیسا همان طور که لیدر تور بیان کرد یکی از قدیمی‌ ترین کلیسا های شهر بروکسل به شمار می آید. ما تنها 2 ساعت برای گشتن و بازدید از این کلیسا وقت داشتیم پس شروع به چرخیدن در تک تک بخ ها و گوشه کنار این کلیسای قدیمی و مهیج کردیم کل آن دو ساعت را از گشتن در این کلیسا لذت بردیم و در نهایت عکس های زیبا و خاطره انگیز فراوانی گرفتیم، پس از آن با اتوبوس تور به هتل بازگشتیم. زمانی که به هتل رسیدیم ساعت 8 شب بود به اتاقمون رفتیم کمی استراحت کردیم و سپس به رستوران هتل رفتیم و شام را در هتل خوردیم، پس از صرف شام در لابی هتل نشستیم و قهوه ای نوشیدیم و به اتاقمان برگشتیم و استراحت کردیم. روز سوم سفر به بلژیک ساعت 8 صبح بدون خوردن صبحانه از هتل خارج شدیم و به کافه هاگن داز رفتیم و صبحانه بسیار خوش مزه ای در آن جا خوردیم، پس از صرف صبحانه به سمت پارک سنکوآنتنر رفتیم و بسیار از دیدن این مکان فوق العاده و زیبا لذت بردیم، ما هنگامی که به این پارک رفتیم یک لیدر به عنوان راهنما و معرف همراه ما آمد و از ابتدای مسیر شروع به توضیح درباره پارک کرد، او آنگونه بیان کرد که این پارک سرسبز و وسیع چند موزه تماشایی را در خود جای داده است که مجموعا حدود 350 هزار شی تاریخی را به نمایش گذاشته ‌اند و جزء بهترین جاذبه‌ های بروکسل به شمار می آیند، در موزه هنر سلطنتی و موزه تاریخ در جنوب پارک، آنتیک‌ هایی از سراسر دنیا خواهید دید و در موزه اتومبیل یا آتوورلد در شمال مجموعه با اتومبیل‌ های وینتج از بلژیک و کشور های دیگر آشنا می ‌شوید. این موزه با بیش از 400 وسیله نقلیه یکی از بزرگترین موزه‌ های خودرو در اروپا محسوب می شود. موزه ارتش و تاریخ نظامی هم در شمال سن کوانتنر قرار گرفته و سه بخش اصلی دارد، که از آن ها می توان به تاریخ نظامی بلژیک (اسناد، یونیفرم‌ها و سلاح‌های متعلق به قرون وسطا تا امروز)، وسایل نقلیه جنگی به جا مانده از دو جنگ جهانی و موزه نیروی هوایی که هواپیماهایی از جنگ جهانی اول اشاره کرد.

پس از بازدید از پارک سنکوآنتنر با تور شهر گردی از تمامی یا می توان گفت از اکثر جاذبه های شهر بروکسل بازدید کردیم، در ابتدای به آتومیوم که یکی از مدرن ترین جاذبه های شهر بروکسل به حساب می آید رفتیم، این بنای فوق ‌العاده هنوز بعد از پنجاه و چند سال نماد آینده‌ گرایی و پیشرفت علمی در جهان است. مجموعه آتومیوم از نه گوی عظیم آتومیوم تشکیل شده است که از نه گوی تنها پنج گوی برای عموم قابل بازدید می باشد. پس از بازدید از آتومیوم به میدان بزرگ شهر رفتیم، میدان بزرگ بروکسل به یادماندنی ‌ترین دیدنی بروکسل و یکی از زیبا ترین میدان‌ های دنیا می باشد. میدان سنگ فرش باشکوهی که به شش خ15 میلادی تعلق دارد، اما ساختمان ‌های اصناف با نماهای باروک که از قرن‌های 17 و 18 میلادی به جا مانده ‌اند هم هر کدام زیبایی خودشان را دارند. پس از بازدید از میدان شهر به رستورانی در همان حوالی رفتیم تا ناهار بخوریم، رستورانی که در آن جا غذا سفارش دادیم فن دو سیکل نام داشت، رستوران فن دو سیکل (Fin de Siècle) در سطح جهانی به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ ها برای امتحان کردن غذای اصیل بلژیکی شناخته می‌ شود. پس از صرف ناهار با تور به تالار شهر یا همان هتل ده ویله رفتیم کلی در آن جا عکس های زیبا گرفتیم بعد از آن جا به تالار اصناف رفتیم و در آنجا نیز عکس های زیبا و خاطره انگیزی گرفتیم و در انتهای روز پس از صرف شام در رستوران اویو بروکسل با اتوبوس تور به هتل برگشتیم و استراحت کردیم. روز چهارم سفر به بلژیک، تصمیم گرفتیم که این روز را به خرید اختصاص بدهیم و به همین منظور پس از خوردن صبحانه در هتل به سمت مراکز خرید این شهر رفتیم، اولین مرکز خریدی که به آن وارد شدیم، مرکز خرید Rue Neuve بود که کلی در آن گشتیم و خرید کردیم سپس به مرکز خرید Westland Shopping رفتیم من در آن جا خرید نکردم ولی خواهر و برادرم کلی سوغاتی های مرغوب و زیبا برای خودشون و دوستاشون خریداری کردند، پس از خرید از مرکز خرید Westland Shopping به رستورانی در همان نزدیکی رفتیم و ناهار خوردیم سپس تاکسی گرفتیم و به مرکز خرید Laurent Gerbaud رفتیم و کلی سوغاتی نیز از آنجا خریدیم و سر انجام بعد از کلی گشتن در مراکز خرید به هتل برگشتیم و شروع به بستن چمدان هایمان کردیم زیرا فردای آن روز باید به ایران بر می گشتیم و این نکته نیز وجود داشت که ما باید ساعت 12 ظهر اتاق را تحویل می دادیم.
 روز آخر سفر به بلژیک ساعت 11:30 شب پرواز برگشتمان به ایران بود، اما به آن خاطر که ما اتاقمان را ساعت 12 تحویل داده بودیم، تا حدودای ساعت 7 و8 شب در نزدیکی هتل به گردش پرداختیم و ناهار را در یک رستوران در نزدیکی هتل خوردیم و در انتها ساعت 8 بعد از ظهر با ترانسفر به فرودگاه رفتیم و به ایران بر گشتیم.
تور بلژیک یکی از تورهای خاطره انگیزی هست که تاکنون من داشتم و سفری لذت بخش را برای من رقم زد که پیشنهاد می کنم شما هم حتما تجربه کنید.
 امیدوارم این سفرنامه برای شما عزیزان جالب باشد و توانسته باشم گردشگران تور بلژیک را راهنمایی کرده باشم.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید