هفت کارناوال و جشن دیدنی قبرس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/02/06
بازدید: 1858
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفرقبرس برای علاقه مندان به جشن ها، رویدادهای ملی ، تاریخی و هنری  می تواند بسیار جذاب باشد. با گنجاندن کارنوال و جشن های دیدنی قبرس در برنامه سفرتان می توانید خاطرات جذاب و به یادماندنی برای خودتان رقم بزنید و فرهنگ ، هنر و  جشن های مردم قبرس بیشتر بشناسید.  در این مقاله  می خواهیم  هفت  فستیوال  و جشن محبوب قبرس با پیشینه  مذهبی و  فرهنگی-هنری  همراه با زمان برگزاری هر جشنواره برایتان معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با علاقه و سلیقه تان سفر قبرس را تبدیل به محبوب ترین سفر زندگتیان بکنید.

 

کارنوال و جشن های قبرس

 

کارنوال و جشن های مذهبی قبرس

پرطرفدارترین و قدیمی ترین کارناوال های کشور قبرس دارای تاریخچه مذهبی می باشند. معروفترین آنها کارناوال لیماسول، جشن ایستر، فستیوال آب کاتاکلیسموس  و جشن گل لارناکا می باشد هر ساله با برگزاری این فستیوال ها ، وقایع را یاداوری و جشن می گیرند.

کارنوال لیماسول قبرس

کارنوال لیماسول قبرس یکی از جذاب ترین کارنوال های اروپایی است که هر سال در سراسر قبرس برگزار میشود، کارنوالی که در لیماسول برگزار می شود بزرگترین و پرطرفدارترین می باشد. این جشن 50 روز قبل عید پاک در محدوده زمانی فوریه و مارس شروع و  به مدت 10 روز طول می کشد. در این مدت مردم لباسهای رنگی می پوشند و در خیابانها به شادی و آوازخوانی و بازی می پردازند کنسرت و رژه زیبای شناورهای تزیین شده ، گرو های ماسک زده با طرح دلقک ، گاوچران ، دزدان دریایی ،اژدهاو شوالیه ها  را تماشا می کنند. هفته اول جشن با ورود کارنوال پادشاه و ملکه آغاز می شود پس از آن مسابقه لباس فانتزی کودکان برگزار می شود. هفته اول هفته گوشت نیز نامیده می شود(آخرین هفته خوردن گوشت قبل از عید پاک). در  هفته دوم محصولات لبنی استفاده می شود و به هفته پنیر معروف است. در پایان هفته دوم رژه لیماسول انجا می شود. گروه های بزرگ ماسک زده رژه می روند.گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این کارنوال برنامه ریزی می کنند  در طول مدت کارنوال، هتلها مهمانی ها و جشن های بزرگ برگزار می کنند .

فردای کارنوال لیماسول را مردم قبرس بصورت پیک نیک و با غذاهای گیاهی و مسابقه بادبادک بازی جشن می گیرند.  

 

کارناوال لیماسول قبرس

 

جشن ایستر(عید پاک)

عید پاک یکی از بزرگترین جشنهای مذهبی قبرس می باشد. به مدت یک هفته در ماه مارس ویا آوریل برگزار می شود. در این مدت کلیساها با گل های سفید و کرم تزیین می شوند کارنوال تندیس مسیح در خیابان ها طبق برنامه  های زمانی مشخص حرکت می کنند سخنرانی های مذهبی و کنسرت اپراهای مذهبی در کلیسای جامع برگزار می شود. عصر شنبه جشن ایستر، آتش بازی  و در عصر یکشنبه  به طور همزمان ناقوس همه کلیساهای جزیره همزمان بصدا در آمده و اتش بازی تا شب ادامه می یابد. طبق سنت عید پاک،تارت های سنتی و خوشمزه مخصوص جشن ایستر طبخ ودر مغازه های شیرینی فروشی و نانوایی ها می توانید تهیه و میل بفرمائید.

 

فستیوال کاتاکلیسموس

جشن آب کاتاکلیسموس یکی از جشن های مذهبی و پرطرفدار ی است که در سراسرقبرس در فاصله زمانی 10 می و 13 جون برگزار می شود.  فستیوال کاتاکلیسموس واقعه نجات نوح از خطر سیل را جشن می گیرد . علاوه بر میهمانی های بزرگ و آب بازی  و فعالیتهای مفرح آبی ، اجرای موسیقی، رقص های محلی ، خوانندگی و مسابقات آبی  نیز قسمتی از برنامه های فستیوال کاتاکلیسموس می باشد.

 

فستیوال کاتاکلیسموس قبرس

 

جشن گل لارناکا

آنتستیریا یا جشنواره گل لارناکا، بازگشت بهار و زیبایی طبیعت را جشن می گیرد. آنتستیریا از خدای باروری یونان الهام گرفته .  در این جشنواره  بازار گل، نمایشگاه گل، قایق ها و کشتی های آزین شده با گل های زیبا و متنوع به نمایش گذاشته می شود. اجرای موسیقی و رقص محلی با لباسهای محلی نیز به همراه کارنوال های گل انجام می شود.
 

جشنواره گل لارناکا

 

کارناوال و جشن های فرهنگی -هنری  قبرس

سری دیگر جشنواره های قبرس که بیانگر فرهنگ و هنر مردم قبرس می باشد و سالانه هزاران هنرمند، هنر دوست و توریست را ترغیب به بازدید از این فستیوال ها می کند فستیوال موسیقی فاروس چمبر، فستیوال اپرای افرویت و فستیوال کیپریا می باشد.

فستیوال فاروس چمبر

هرسال در ماه مه و ژوئن بهترین هنرمندان موسیقی کلاسیک جهان  برای فستیوال  موسیقی فاروس چمبر در قبرس حضور می یابند. این فستیوال در سالن کنسرت کارخانه کفش نیکوزیا و خانه سلطنتی واقع در کوکلیا در نزدیکی پافوس برگزار می‌شود. حضور در این  فستیوال به همراه بازدید از شهر تاریخی پافوس سفر لذت بخشی را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد.

 

فستیوال فاروس چمبر

 

فستیوال اپرای افرویت

فستیوال افرویت پافوس  از سال 1999  شروع و محبوب ترین فستیوال هنر نمایشی قبرس می باشد هر ساله در  اوایل ماه سپتامبر، فستیوال آفرودیت با اجرای سه اپرا در فضای باز قلعه پافوس خاطرات به یادماندنی برایتان رقم می زند.

فستیوال افرویت پافوس

 

فستیوال کیپریا

فستیوال بین المللی کیپریا ، بزرگترین فستیوال فرهنگی قبرس در ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار می شود. در این جشنواره هنرمندان محلی و بین المللی  با اجراهای رقص باله، اپرا، تاتر و سیرک هنرنمایی می نمایند.
جشنواره  کیپریا، همچنین  تا کنون میزبان تعدادی از گروه های موسیقی مشهور  در سراسر جهان مانند ارکستر سمفونیک ملی انگلیس ، ارکستر باروک اتحادیه اروپا ، ارکستر مجلسی فیلارمونیک سالزبورگ ، ارکستر دولتی موسیقی یونان به رهبری دیونیسیس ساووپولوس و... بوده است.

 

فستیوال بین المللی کیپریا

 

شرکت در جشنواره ها و فستیوال ها  علاوه بر اینکه کمک به شناخت  فرهنگها و آداب و رسوم ان کشور می کند بلکه فضایی برای ارتباط نزدیک، دیدار و تجربه حضور در جشن ها در کنار مردم محلی قبرس را فراهم می کند. اگر به دنبال مقصدی با جاذبه های تاریخی ، طبیعتی و  فرهنگی اصیل و شاد هستید بازدید از  قبرس  و فستیوال های آن پیشنهاد ما به شما می باشد. سوالات و نظرات خود را درباره جشن ها و فستیوال های کشور قبرس در قسمت نظرات اعلام فرمائید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر