آشنایی کامل با بلاروس

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 4132
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بلاروس به انگلیسی Belarus یکی از کشور های اروپایی است که تقریبا در ناحیه شرقی اروپا قرار دارد و از مهم های مناطق توریستی و گردشگری در جهان به شمار می رود. از مهم ترین شهر های بلاروس می توان به برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک اشاره کرد، این کشور در گذشته با نام "روسیه سفید" شناخته می شد، بلاروس همچنین تا پیش از استقلال روسیه، به عنوان کوچکترین جمهوری در مقایسه با اوکراین و روسیه شناخته می‌شد.

بلاروس

معرفی کشور بلاروس

بلاروس از شمال با لتونی از جنوب با اوکراین از غرب با لهستان و از شرق با روسیه همسایه و هم مرز است، پایتخت بلاروس "مینسک" نام دارد. کشور بلاروس در قرن های ششم و هشتم تحت سلطه مردم اسلاو قرار داشت که تا اکنون هم این کشور را تحت سلطه خود قرار دارند.
در سال ۱۹۱۸ بلاروس برای اولین بار شاهد اتحاد و حاکمیت سیاسی بود که تا پیش از آن هرگز تجربه نکرده بود، می توان گفت که سیاست های بلاروس عمدتا بر روی یک روایت ملی و منزوی است.
بلاروس از زمان استقلال تاکنون روابط نزدیک خود را با روسیه به عنوان غالب ترین همسایه به بهترین شکل ممکن حفظ کرده است، در سال ۱۹۹۹ با امضاء پیمان بنیاد دولت بین دو کشور بلاروس و یونیون سیاستی یکپارچه شکل گرفت. 
تا قرن بیست و یکم ماهیت دقیق این مشارکت و تعهد نامه مشخص نبود از مهمترین میراث گذشته شوروی بلاروس می توان به برجستگی احزاب سیاسی کمونیست و سبک استبدادی دولت اشاره کرد. بیش از یک پنجم مردم بلاروس امروزه در پایتخت این کشور یعنی مینسک ساکن هستند، شهری مدرن با گستردگی های پیچیده که پس از جنگ جهانی دوم به طور کلی بازسازی شد.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

بلاروس در کدام قاره است؟

بلاروس در اروپای شرقی بین کشورهای لیتوانی، لتونی، اکراین، لهستان و روسیه قرار گرفته است، موقعیت مکانی بلاروس به نوعی است که این کشور را به یکی از مهمترین مسیر های تجاری و حمل و نقل بین اروپا و CIS تبدیل کرده است. بلاروس به عنوان یکی از مطمئن ترین و در عین حال امنیت ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود که به طور تقریبی هرگز گزارشی از آدم‌ربایی و مسائل حاشیه ای در این کشور وجود نداشته است.

بلاروس در کدام قاره است؟

پایتخت کشور بلاروس

مینسک پایتخت کشور بلاروس در حاشیه رود Svisloch قرار دارد، پس از به استقلال رسیدن بلاروس در سال ۱۹۹۱ تا به امروز مینسک به عنوان پایتخت این کشور باقی ماند و در همان سال این شهر به مرکز اداری کشورهای مشترک‌المنافع نیز تبدیل شد. اگرچه اعتراض سیاسی در مینسک غیر معمول نبود اما این شهر از خشونت که گاه همسایگان بلاروس را آزار داده بود مصون ماند. 
در سال ۲۰۱۱ زمانی که بمبی در یکی از شلوغ ترین ایستگاه های مترو مینسک منفجر شد و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی و کشته شدن وضعیت اقتصادی - اجتماعی و به طور کلی وضعیت مینسک تغییر کرد. مینسک بیش از یک پنجم جمعیت بلاروس را در خود جای داده است، در قرن چهاردهم میلادی به لیتوانی و بعد از آن به لهستان منتقل شد و توسط روسیه در سال ۱۷۹۳ مجددا به بلاروس بازگردانده شد. با وجود تخریب مکرر و آتش سوزی های مختلف به واسطه اخراج تاتارهای کریمه در سال 1505 ، اشغال آلمان در سال ۱۹۱۸، اشغال توسط لهستانی ها در سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۲، تخریب کامل به علت جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ و همینطور تخریب توسط فرانسوی ها در سال ۱۸۱۲ همواره اعتبار، اهمیت و ارزش مینسک حفظ شده است. 
در سال ۱۷۹۳ مینسک به عنوان یک مرکز صنعتی به علت ساخت راه آهن مسکو شناخته شد، مینسک در سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ در زمان اشغال این شهر به واسطه آلمانی ها و همینطور در خلل جنگ جهانی دوم به طور کلی تخریب شد و امروز مجدداً با پارک های فراوان، بلوارهای ممتد، ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه مجدداً بازسازی شد. 

پایتخت کشور بلاروس

جمعیت در مینسک سریع‌تر از هر شهر دیگری در اتحاد جماهیر شوروی افزایش یافته بود، به طوری که بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۹ جمعیت ساکن این شهر به بیش از سه برابر یعنی از ۵۰۰ هزار نفر به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید. 
مینسک نه تنها به عنوان پایتخت رسمی بلاروس بلکه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز صنعتی در این کشور نیز شناخته می شود، اقتصاد مبتنی بر ماشین سازی به ویژه ساخت کامیون و تراکتور اصلی‌ترین پارامتری است که می‌توان برای معرفی اقتصاد مینسک به آن اشاره کرد.
تولید تجهیزات رادیو و تلویزیون یخچال، ساعت، منسوجات و مواد غذایی، ماشین آلات مختلف و موتورهای الکتریکی بخش دیگری از مواردی است که در مینسک می توان شاهد بود. مینسک بخش مهمی از فرهنگ و آموزش بلاروس را تشکیل می‌دهد، وجود آکادمی ها و موسسات آموزش عالی مهم در مینسک همین‌طور وجود هنرستان موسیقی، کاخ ورزش‌های زمستانی، تئاتر های اپرا و باله از مهمترین موضوعاتی است که برای معرفی مینسک قطعا باید به آن اشاره کرد. در اوایل دهه ۱۹۷۰ با آغاز زمزمه‌های جنگ جهانی دوم جمعیت مینسک به یک میلیون نفر رسید و همینطور جمعیت بسیاری از شهرها و مناطق روستایی به ترتیب کاهش یافت.

عکس شهر مینسک

مساحت و جمعیت بلاروس

مساحت بلاروس ۲۰۷ کیلومتر مربع است که با داشتن بیش از ۹.۵ میلیون نفر جمعیت می‌توان بلاروس را به عنوان سیزدهمین کشور بزرگ جهان و بیست و دومین کشور پرجمعیت اروپا معرفی کرد. بیش از ۴۰ درصد از زمین‌های بلاروس را اراضی جنگلی تشکیل می دهند و مینسک به عنوان پایتخت بلاروس و بزرگترین شهر این کشور شناخته می شود.
بیشتر مرزهای مشترک بلاروس با کشورهای دیگر در سال ۱۹۳۹ که به عنوان زمان ادغام دوباره بخشی از سرزمین های جمهوری دوم لهستان شناخته می شود، شکلی مدرن به خود گرفتند. در طی جنگ جهانی دوم به علت انجام عملیات نظامی بلاروس به شکلی کلی ویران شد و بر همین اساس نیز حدود یک چهارم جمعیت بلاروس و تقریباً نیمی از منابع اقتصادی این کشور از بین رفت.

جمعیت بلاروس

دانستنی های جالب درباره آداب و رسوم مردم بلاروس 

از آداب و رسوم و ادیان رایج در بلاروس می توان به کوپالی ، کولیادی ، دوژینکی ، ماسلنیتسا اشاره کرد، همچنین علاوه بر زبان بلاروسی که به عنوان زبان رسمی بلاروس شناخته می شود، زبان روسی هم در بین مردم بلاروس مورد استفاده قرار می گیرد. از فرهنگ و آداب و رسوم بلاروس باید به لباس و دست سازه های معروف این کشور اشاره کرد. اگر بخواهید درباره آداب و رسوم بلاروس چیزی بدانید بهتر است تا پیش از هر موضوعی نگاهی به لباس های محلی مردان و زنان بلاروسی داشته باشید.
برای معرفی مردم بلاروس بهتر است با مهمترین ویژگی ها و صفات اخلاقی این افراد یعنی خوش اخلاق بودن، برخورد دوستانه و مهربان بودن را آشنا شوید. صبر و صلح به‌عنوان دو ویژگی برتر مردم بلاروس در طول تاریخ این ملت شناخته می شود، چرا که جنگ های بی‌پایان که بلاروس هرگز شروع کننده آنها نبوده اما یک قربانی در این جنگ ها شناخته می شده، نمایش دهنده صفات و اخلاق مردم بلاروس است.
مردم بلاروس از تمامی گردشگران و بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند و علاقمندند که فرهنگ و سنت و اساس جامعه خود را با آنها به اشتراک بگذارند. بلاروسی ها بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، اما به علت تاریخچه بلاروس بسیاری از ملیت های دیگر هم در این کشور مستقر شده‌اند.

 آداب و رسوم مردم بلاروس 

لباس های محلی یکی از محبوب ترین لباس هایی است که مردم بلاروس در روزهای جشنواره و جشن های مختلف آن را به تن می کنند، صنایع دستی سنتی بلاروس نیز همچون صنایع دستی بسیاری از کشورهای دیگر به عنوان یک مهارت زنده شناخته می شود. نجاری، بافندگی، شیشه سازی و رقص های محلی به عنوان مهمترین و در عین حال محبوب ترین صنایع و آداب و رسوم رسمی در بلاروس شناخته می شود. 
۳ ژوئیه به عنوان روز استقلال و تاریخ آزادسازی مینسک از اشغال آلمان در سال ۱۹۴۴ به عنوان یکی از روزهای تعطیل رسمی در بلاروس همه سال جشن گرفته می شود. مهمترین فعالیت‌های ادبی در بلاروس به قرن یازدهم می‌رسد، اگرچه بلاروسی ها قومی غالب در این کشور هستند، اما فرهنگ و آداب و رسوم بلاروس شامل قومیت های دیگری مانند لهستانی، اکراینی، روسی، یهودی تاتار و لیتوانیایی هم می شود. 
غنا و ترکیبی از فرهنگ های مختلف بیانگر برخی پیچیدگی ها در تعاملات قومی است که بیش از ۱۰۰ سال در این منطقه جریان دارد. برای چندین قرن سرزمین‌های بلاروس تحت تأثیر فرهنگ بیزانس از جمله مسیحیت ارتودوکس، معماری سنگی و همین‌طور ادبیات بیزانس قرار گرفتند.

فرهنگ مردم بلاروس 

نکات مهم در اقتصاد بلاروس

بیشترین سهم اقتصاد بلاروس در دست دولت است اما با این وجود وابستگی هایی به کشور های همسایه خود مانند روسیه نیز دارد، وابستگی به نفت خام برای تأمین مواد و هم برطرف کردن نیاز به منابع انرژی یکی از این وابستگی ها است. کشاورزی را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین و در عین حال مهم ترین مشاغل در بلاروس معرفی کرد، کشاورزی و صادرات پایه های اصلی درآمد زایی در بلاروس را تشکیل می دهند.
نرخ بیکاری در بلاروس ۵.۷ درصد و نرخ تورم در این کشور ۴.۹ درصد است، بیش از یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بلاروس باعث شده تا اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ رتبه هشتاد و هشتم را از آن خود نماید. امتیاز آزادی اقتصادی در بلاروس ۶۱.۸ درصد است، این آمار نشان می‌دهد که بلاروس در مقایسه با سال گذشته ۳.۸ درصد افزایش امتیاز داشته است، به دلیل امتیازات بالاتر در این کشور سلامت مالی و آزادی مالی به عنوان دو شاخص اصلی اقتصاد بلاروس شناخته می‌شود.
بلاروس در بین ۴۵ کشور اروپا در رتبه چهل و یکم قرار دارد و امتیاز اقتصاد آن کمتر از میانگین جهانی و میانگین منطقه‌ای است، به رغم وجود مشکلات سیاسی مختلف طی ۵ سال گذشته آزادی اقتصادی در بلاروس به طرز چشمگیری افزایش یافته و این افزایش برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به طبقه متوسط صعود کرد.

اقتصاد بلاروس

رشد تولید ناخالص داخلی در بلاروس همچنان به بهبود نیاز دارد و از این رو می‌توان گفت که با توجه به تجربه رکود اقتصادی و ضعف قیمت کالاها در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ هنوز هم برخی از مشکلات در این کشور جبران نشده است.  افزایش قیمت جهانی نفت و همینطور افزایش تقاضای روسیه برای کالاهای تولیدی بلاروس باعث شد تا دولت بلاروس فرصتی ایده آل را برای تصویب اقدامات اصلاحی اضافی برای تقویت کارایی و یکپارچگی دولت به نفع افزایش آزادی اقتصادی بلاروس به دست آورد.
نرخ مالیات بر درآمد اشخاص در بلاروس ۱۳ درصد است و بالاترین نرخ مالیات شرکت ها به ۱۸ درصد هم می‌رسد، مالیات های دیگر شامل مالیات غیر مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده هم می شود. بار مالیاتی کلی معادل ۲۵.۱ درصد از کل درآمد داخلی است، هزینه های دولت طی 3 سال گذشته ۳۹.۱ درصد از تولید کشور یعنی تولید ناخالص داخلی بوده و مازاد بودجه که به طور متوسط ۰.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی است، تامین شده است.

آب و هوا در بلاروس

به دلیل مجاورت با دریای بالتیک آب و هوای معتدل در این کشور جریان دارد. فصل تابستان در این کشور به بیش از 120 روز می‌رسد اما در زمستان برای مدت کوتاهی دمای هوا به -22 درجه هم می‌رسد ،با این وجود میزان بارندگی در این کشور بین 550_660 میلی متر است.

آب و هوا در بلاروس

هزینه تحصیل در بلاروس

تحصیل در کشور بلاروس مخصوصا در رشته تجربی به دلیل شرایط تحصیلی آسان و هزینه مناسب پرطرفدار است و هر ساله داوطلبان زیادی در رشته های تجربی مانند دندانپزشکی و غیره به این کشور سفر می کنند.

 ریز قیمت هزینه ها برای زندگی در بلاروس

  • هزینه خوردن یک غذا در یک رستوران معمولی بین 9 الی 11 دلار می باشد.
  • هزینه خوردن یک فنجان کاپوچینو بین 1 الی 2 دلار می‌باشد.
  • هزینه خوردن نوشابه پپسی، آب و شیر و یک قرص نان بین 0.5 الی 1 دلار می باشد.
  • هزینه خوردن ضروریات  روزمره مانند گوشت و برنج و پنیر و یک شانه تخم مرغ بین 1 الی 7 دلار می باشد و همچنین هزینه خریدن میوه جات بین 0.5 الی 2 دلار می باشد .
  • هزینه حمل و نقل در کشور بلاروس بین 0.2 الی 4 دلار می باشد .
  • همچنین سایر هزینه ها مانند هزینه های ساختمان ،هزینه ورزش و سرگرمی هزینه خرید املاک و همچنین هزینه لباس و سایر موارد بین 0.02 الی 500 دلار است.

 میزان حقوق در کشور بلاروس بین 360 الی 365 دلار می‌باشد. همچنین به دلیل آب و هوای خوب بلاروس و تعداد زیاد مهاجرت کنندگان به این کشور، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور رواج زیادی دارد، همچنین مهاجرت کنندگان می توانند با ایجاد شرکت یا ازدواج در این کشور با اتباع آن اقامت دائمی را بگیرند.

هزینه ها برای زندگی در بلاروس

معماری سازه های کلیسایی در کشور بلاروس 

کلیسای سیمئون

این بنا یادبودی از معماری روس از دهه هجدهم تا کنون است.

کلیسای صلیب مقدس

کلیسای صلیب مقدس نمادی از کلاسیسیسم در دهه هجدهم است.

کلیسای صلیب مقدس

سازه بخش گومل

خانه های با شکوه و پارک ها از جاذبه های گردشگری این شهر بوده و از بناهای آن می توان به سازه کلاسیک و کلیسای سنت پیتر اشاره کرد که یادبودی از دهه هفدهم تا دهه نوزدهم می‌باشد. هم چنین یکی دیگر از بناهای این شهر کلیسای صومعه بوده که بازمانده ای از دهه شانزدهم است.

معماری منطقه موگلیف

کلیسای نت نیکلاس، بنای اسقف و بنای رنسانس، یادبود هایی از دهه شانزدهم و هفدهم میلادی اند.

معماری منطقه موگلیف

معماری منطقه وایتسبک

کلیسای کازان و کلیسای ناجی یادبود هایی از دهه یازدهم و هفدهم میلادی است و کلیسای ناجی که از قرن یازدهم باقی مانده از قدیمی ترین کلیساهای این کشو شناخته می شود.

امنیت در بلاروس

از مهم‌ترین مسائل گردشگران در بلاروس "امنیت" این کشور است در پاسخ به این سوال باید گفت که این کشور از لحاظ امنیت در رتبه بالایی قرار دارد. ارتکاب به جرم در این کشور یا به ندرت پیش می آید یا اصلاً پیش نمی آید. مینسک مرکز کشور بلاروس با توجه به همسایگی با سایر کشور ها شهری بسیار آرام و تمیز است، همچنین گردشگران به این کشور می توانند در مدت اقامتشان در این شهر شاهد آرامشی تکرار نشدنی باشند.

امنیت در بلاروس

امکانات مورد نیاز برای سفر به بلاروس

برای لذت بیشتر در سفر به بلاروس شما نیازمند امکاناتی هستید تا سفری متفاوت را تجربه کنید، همچنین بلاروس به دلیل آب و هوای معتدل و مناطق سرسبز و بکر یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و کوهنوردی می باشد و شما برای این فعالیت ها نیازمند امکاناتی مهمی خواهید بود. از مهم ترین این امکانات می توان به کوله پشتی، پاوربانک، بطری آب،  GPS  و هم چنین فلاسک چای اشاره کرد. فراموش نکنید که اپلیکیشن هایی مانند مترجم زبان، می توانند نقش مهمی در لذت بردن شما از سفر به بلاروس داشته باشند.

جاذبه گردشگری و مکان های فوق العاده زیبا در بلاروس

در ادامه شما را با معروف ترین جاذبه های گردشگری بلاروس آشنا می کنیم.

موزه سنگ

موزه سنگ یا Музей каменя یکی از معروف ترین موزه های بلاروس به شمار می رود، این موزه که در مرکز بلاروس یعنی شهر مینسک قرار دارد همانند یک پارک ساده می ماند اما اگر کمی بیشتر به آن نگاه کنید متوجه می شوید که این گونه نیست. این موزه متشکل از بی شمار قطعات ریز سنگ بوده که از نقاط مختلف دنیا جمع‌آوری شده است، همچنین بر روی برخی قطعه سنگ ها دست کنده های باستانی هم به چشم می خورد. شکل گیری موزه سنگ در دهه نوزدهم میلادی توسط تعدادی از دانشمندان انجام شده است.

موزه سنگ بلاروس

موزه دفاع

موزه دفاع یا Музей абароны از دیگر موزه های بلاروس است. این موزه که در جاده استالین واقع شده در دهه 30 و در منطقه باختر بلاروس بنا شده تا در برابر حمله دشمن از کشور بلاروس محافظت کند، البته به دلیل اینکه توانایی محافظت آن از بین رفته امروزه به عنوان موزه در معرض دیدِ بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در این موزه تمام ادوات مهم جنگی مانند تانک ها و غیره به وجود دارد و شما می توانید با بازدید از این موزه اطلاعات خیلی خوبی درباره گذشته کشور بلاروس به دست آورید.

موزه گربه

از دیگر موزه های شهر مینسک می توان به موزه گربه یا Музей котак اشاره کرد. در این موزه تمام وسایل شبیه به گربه طراحی شده است. از سرگرمی ها تا ظروف نوشیدنی همه شبیه گربه هستند. این موزه که تقریباً ۷ سال از ساخت آن می‌گذرد از موزه های زیبا و پرطرفدار در مینسک بلاروس به شمار می رود. همچنین نقاشی ها و تصاویر موجود در این موزه همه در قالب گربه طراحی شده اند، این موزه تصور شما را نسبت گربه ها عوض می کند و سبب می شود تا دنیای گربه ها را بیشتر و بهتر درک کنید.

موزه گربه بلاروس

موزه قطار یا  Музей цягнікоў

اگر از علاقه مندان به قطار و قطار سواری هستید این موزه گزینه ای فوق العاده برای شما خواهد بود. در این موزه می توانید انواع قطارها را در یک فضای زیبا و باز تماشا کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. حتی اگر علاقه‌ای به قطار نداشته باشید با دیدن این موزه دیدگاه شما نسبت به این وسیله تغییر می کند.

موزه آثار مسروقه یا Музей скрадзеных мастацтваў

از دیگر موزه های دیدنی شهر برست کشور بلاروس می توان به موزه آثار مسروقه اشاره کرد. در زمان مشکلات شهر برست آثار هنری این شهر توسط افراد سود جو دزدیده شد. با این حال این کشور توانست بسیاری از آن افراد را بازداشت و آثار دزدیده شده را پس بگیرد. هم اکنون این آثار به شکل زیبا و تعجب آوری در یکی از موزه‌های کشور بلاروس شهر برست نگهداری می شود، قدمت این آثار به دهه ۱۶ میلادی باز می گردد  این مکان یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران در این کشور است و بازدیدکنندگان می توانند همه روزه از این مکان زیبا دیدن کنند‌.

موزه آثار مسروقه

قلعه نووگرودوک

این بنا هم به عنوان یک بنای تاریخی و هم نام یکی از شهر های بلاروس بوده است، همچنین مرکز فرمانروایی لیتوانی بوده و از سال 1714 مورد حفاظت قرار گرفته است.

دریاچه براسلاو 

این دریاچه یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین دریاچه های اروپا است که البته یکی از سنتی ترین یخچال های طبیعی هم در این کشور محسوب می گردد. همچنین یکی دیگر از مکان های دیدنی در این کشور زنجیره آبی بوده که به دلیل داشتن آب استثنایی به این نام شهرت دارد، وجود مناظر دیدنی بسیار زیادی مانند تماشای پرندگان زیبا، این منطقه را به محیطی متفاوت برای گردشگری در بلاروس تبدیل کرده است. به دلیل یخ بندان طولانی در این منطقه سنگ هایی با وزن بیش از 35 تن در این منطقه وجود دارند که از مهم ترین آنها میتوان به (رد پای شیطان ) و ( سنگ گاو ) هم اشاره کرد.

دریاچه براسلاو 

جنگل بلاوژسکی 

این طبیعت زیبا بخشی از جنگل بسیار بزرگ و با شکوه بوده که از زمان قدیم وجود داشته، این جنگل با داشتن مساحتی حدود 3100 کیلو متر مربع محل زندگی حیواناتی مانند گوزن اروپایی است. 

سینما بلاروس یا Белорусское кино

شاید یکی از مکانهای مورد علاقه خانواده‌ها برای سفر به بلاروس گردش در شهر و رفتن به یک سینما با قیمت مناسب برای تماشای یک فیلم جذاب و لذت‌بخش است. یکی از بهترین سینما ها در مینسک سینمای بلاروس، نام دارد، این سینما از پرطرفدار ترین و پر بازدید ترین سینماها در مینسک است. شاید از مهمترین دغدغه های بازدیدکنندگان و گردشگرانی که می خواهند از سینما بلاروس دیدن کنند، می توان به مسئله حمل و نقل اشاره کرد. اما باید بدانید که این سینما در مرکز شهر واقع شده و فاصله کوتاهی تا ایستگاه مترو و همینطور ایستگاه تاکسی دارد، حتی در صورتی که با ماشین به این سینما بروید هم می توانید شاهد پارکینگی کاملا مناسب باشید.

سینما بلاروس

کلاستروفوبیا

اتاق فرار یکی دیگر از مکان های مورد علاقه گردشگران شهر مینسک است. همچنین اتاق فکر یکی از مکان های پر طرفدار برای افرادی که به دنبال جنب‌وجوش هستند یا از بازی در فضای مجازی خسته شده اند و می خواهند با حل کردن معما های مختلف از روز شان لذت ببرند. در این اتاق هیچ راه فراری وجود ندارد و تنها راه فرار بهره گیری از قدرت عقل و هوش است.همچنین این مکان یکی از بهترین مکان ها برای گردش در شهر همراه با خانواده به شمار می رود.

کاخ جمهوری

یکی از بهترین ملاک بازدیدکنندگان برای بازدید از یک شهر یا کشور معماری های آن شهر است. کاخ جمهوری مینسک یکی از این آثار است که با معماری زیبای خود از مکان های مورد علاقه گردشگران به شمار می رود.

کاخ جمهوری بلاروس

ترامپولین

از شادترین و دلچسب ترین سرگرمی ها مخصوصاً برای جوانان در رده های سنی نوجوانان و جوانان ترامپولین است. این ورزش هیجانی هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی فرح بخش است و همچنین خانواده ها نیز می توانند فرزندان خود را به مربیان این مرکز بسپارند و از شهر بازدید کنند .

پارک دینو یا Dino park

کودکان رویاهای زیبایی دارند که به رویای کودکی معروف است. یکی از این رویا ها دیدن دایناسورها از نزدیک است، تماشا و دیدن دایناسورها از نزدیک از کودکی یکی از آرزوهای همه ما و بوده است.
 اما از این به بعد یک رویا نیست یک واقعیت است در دینو پارک مینسک می توان دایناسورها را در هر شکل و اندازه ای با صدای واقعیشان از نزدیک مشاهده کرد و از دیدن آنها لذت برد. می‌توانید در این مکان با صرف هزینه کم اوقات خوشی را برای خود و فرزندانتان فراهم کنید.

پارک دینو

کتابخانه ملی بلاروس

از معروف ترین مکان ها در بلاروس می توان کتابخانه این شهر اشاره کرد این مکان هم به عنوان یک کتابخانه و هم به عنوان یک اثر مشهور شناخته شده است. بخش بیرونی این کتابخانه مانند یک هرم شش ضلعی می ماند و جلوه زیبایی را به این ساختمان می دهد، این مکان خصوصا در شب یکی از بهترین مکان ها و زیباترین مکان های دیدنی در مینسک به شمار میرود.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر