مقصد‌های گرجستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/21
بازدید: 1220
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور گرجستان یکی از زیباترین کشور‌ها در جهان است که سالانه بسیاری از افراد به آن سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن نهایت لذت را ببرند. در این کشور شهرها و مناطق بی‌نظیری وجود دارند که پیشنهاد می‌شود در صورت سفر با تور گرجستان حتما از آن‌ها دیدن فرمایید. مقصدهای گرجستان می‌توانند جزو بهترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات باشند.

مقصدهای گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان - تماشای آثار نئو کلاسیک در کنار سواحل کم نظیر شهرهای تفلیس و باتومی!

شهر ساحلی اناکلیا

شهر ساحلی اناکلیا یکی از زیباترین و بهترین شهرهای کشور گرجستان است. این شهر در منطقه‌ای سامرگلوزمو سوانتی دقیقاً در جایی که رودخانه اینگوری به دریای سیاه می‌ریزد قرار گرفته و یکی از مقصد‌های مهم برای گردشگران است. آب و هوای این شهر نسبتاً گرمسیر و مرطوب بوده و میانگین بارش در این شهر کمتر از سایر شهرهای گرجستان است. در شهر ساحلی آناکلیا فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شوند. از جمله مهم‌ترین فستیوال‌هایی که در این شهر برگزار می‌شود؛ می‌توان به فستیوال جم اشاره کرد. به علت برگزار شدن این فستیوال در ماه‌های فصل تابستان، این ماه‌ها از شلوغ‌ترین و پر ازدحام‌ترین ماه‌ها در این شهر هستند. همچنین لازم است ذکر کنیم که در این شهر بسیار زیبا، مناطق تفریحی، گردشگری و تاریخی بسیاری وجود دارند. از جمله این مناطق تاریخی و باستانی می‌توان به کاخ پادشاهی دادیانی، صومعه مارتویلی، صومعه خوبی، کلیسای تسایشی و دژ روخی اشاره کرد.

از آنجایی که این شهر؛ شهری ساحلی است؛ مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهر به انجام انواع فعالیت‌های ساحلی و دریایی بپردازند‌. همچنین در این شهر ساحلی پارک آبی بسیار زیبایی نیز وجود دارد که بسیاری از گردشگران در صورت علاقه می‌توانند از آن استفاده و نهایت لذت را ببرند.

منطقه حفاظت شده کبولتی

یکی دیگر از مکان‌های طبیعی و بکر در کشور گرجستان، مناطق حفاظت شده کبولتی هستند که پیشنهاد می‌شود گردشگران و مسافرانی که به کشور گرجستان سفر می‌کند؛ حداقل یک بار به این مناطق زیبا و بکر سری بزنند. این منطقه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری گرجستان است‌‌. تالاب منحصربه‌فرد و زیبایی که در این منطقه وجود دارد اهمیت بین‌المللی دارد. این تالاب زیبا و اعجاب انگیز، باتلاق ایسپانی نام دارد. شاید در نگاه اول فکر کنید که باتلاق ایسپانی ملحفه‌ای سفیدی است که بر روی زمین پهن شده اما جالب است بدانید که سفید بودن این باتلاق به دلیل خزه‌های سفید رنگی بوده که بر روی آن به وجود آمده‌اند. این خزه‌ها از عجیب‌ترین گونه‌های گیاهی موجود در جهان بوده و به آلودگی‌های زیست محیطی نیز بسیار حساس هستند. همچنین منطقه حفاظت شده کبولتی دارای تنوع بسیاری از پرندگان و گونه‌های گیاهی متنوعی است که بر جذابیت‌های این منطقه افزوده‌اند.

منطقه حفاظت شده کبولتی

تفریحات پر طرفدار گرجستان - گرجستان تفریحات بی نظیری دارد که در این مقاله با آن ها آشنا می شوید. 

نکته قابل توجه و جذاب در خصوص این منطقه حفاظت شده این است که گردشگران و مسافران می‌توانند با استفاده از کفش‌هایی مخصوص بر روی این باتلاق قدم بزنند. برای قدم زدن بر روی این باتلاق لازم است از برج مراقبت باتلاق، کفش‌های مناسبی را دریافت کرده و اقدام به قلم زدن بر روی آن کنید که لذت بسیاری دارد. جالب است بدانید که در این منطقه حفاظت شده لاک پشت‌های بسیاری نیز وجود دارند که در برخی مواقع می‌توانید آنها را ببینید. بنابراین اگر شما از ان دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به طبیعت بکر و زیبا دارید پیشنهاد می‌شود در سفر خود به کشور گرجستان حتما سری به منطقه حفاظت شده کبولتی بزنید.

 پارک ملی زیبای کلخطی

یکی از زیباترین و بهترین جاذبه‌های تفریحی در کشور گرجستان پارک ملی کلخطی است. این پارک ملی زیبا در امتداد دریای سیاه و دریاچه paliastomi قرار گرفته است. از جمله نکات جذاب و قابل توجه در خصوص این پارک ملی این بوده که برای دیدن این پارک و جاذبه‌های زیبای آن لازم است سوار قایق شوید و هیچ مسیری برای پیاده روی در این پارک وجود ندارد. علاوه بر طبیعت بکر و زیبایی که در این پارک ملی وجود دارد گردشگران و مسافران می‌توانند از تماشای پرنده‌ها لذت ببرند. لازم به ذکر است که انجام ماهیگیری در این پارک ممنوع نبوده و اگر علاقمند به ماهیگیری هستید؛ می‌توانید در این پارک اقدام به این کار کنید. پارک ملی کلخطی در غرب گرجستان و در شهر پوتی قرار گرفته است.

 آبشار داش باشی

دره آبشاری dashbashi یکی از فوق‌العاده‌ترین و زیبا‌‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری گردشگران و مسافرانی است که به کشور گرجستان سفر می‌کند. برای دسترسی به این آبشار لازم است با استفاده از ماشین به مدت دو ساعت از شهر تفلیس به سمت این آبشار رانندگی کنید.  این منطقه دارای منظره‌ای زیبا و اعجاز انگیز است که هر فردی را شگفت زده و حیرت زده می‌کند‌. بنابراین پیشنهاد می‌شود در صورت سفر به شهر تفلیس حتماً به این منطقه سری بزنید و از زیبایی‌های بی نظیر آن لذت ببرید. در این منطقه آبشارهای مرتفع و بسیار زیبایی وجود دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند‌. 

 آبشار داش باشی

سفری ارزان به کشوری اروپایی

کوه‌های صخره ای biryvisi

در سمت جنوب غربی پارک ملی تفلیس، صخره‌ها و تپه‌های بسیار زیبایی تحت عنوان صخره‌های birtvisi وجود دارند‌. مسافران و گردشگران می‌توانند با پیمودن مسافتی در حدود یک ساعت به این منطقه بسیار زیبا و حیرت انگیز برسند. در این منطقه سازه‌های سنگی، صخره‌ها و تپه‌های بسیار زیبایی وجود دارند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. جالب است بدانید که این سازه‌های سنگی به علت فوران‌های آتشفشانی که میلیون‌ها سال پیش رخ داده‌اند؛ ایجاد شده‌اند. حالا اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به صخره نوردی و فتح قله‌ها را دارید؛ می توانید به قلعه birtvisi دسترسی پیدا کرده و به آن صعود کنید. با این که مسیر رسیدن به قله این  صخره کمی سخت است، اما از آنجایی که از بالای این قلعه می‌توانید منظره بسیار زیبایی را از تپه‌ها ببینید؛ پیشنهاد می‌شود حتماً این کار را انجام دهید.

 کوه‌های Gomi

یکی دیگر از مناطق و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیبایی که در کشور گرجستان وجود دارد؛ کوه‌های گومی است. کوه‌های گومی در غرب گرجستان و در منطقه گوریا قرار گرفته اند. در اطراف این کوه‌ها مناظر زیبا و استراحتگاه‌های کوهستانی بسیار زیبایی وجود دارند که بسیاری از گردشگران و مسافران برای اقامت به آن‌ها می‌روند.  به علت آب‌های معدنی و جنگل‌های فوق‌العاده زیبایی که در این منطقه وجود دارد، کوه‌های گومی و مناطق اطراف آن بین گردشگران و مسافران و همچنین مردم کشور گرجستان بسیار محبوب و معروف خواهد بود. جالب است بدانید که اطراف این منطقه با کوه‌های مرتفع و زیبا و همچنین جنگل‌های کاج پوشیده شده است. به علاوه لازم است ذکر کنیم که در سراسر این منطقه کلبه‌های تابستانی پراکنده شده‌اند که افراد می‌توانند چند شبی را در آن‌ها بگذرانند. پیشنهاد می‌شود در صورت سفر به کشور گرجستان حتماً چند شبی را در این منطقه اقامت داشته باشید و از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرید.

 کوه‌های Gomi

معرفی کشور گرجستان - دین، مذهب، زبان و هر آنچه را که از گرجستان می خواهید بدانید! 

 کوه‌های Bakhmaro

باخمارو نیز یکی دیگر از مناطق کوهستانی و جنگلی بسیار زیبایی است که در کشور گرجستان واقع شده  و گویی نمایی از بهشت را به افرادی که به آن جا می‌روند ارائه می دهد. باخمارو در منطقه گوریا واقع شده و دارای مناظر بسیار زیبایی از طبیعت و کوه‌های بلند و مرتفع است‌. این منطقه در ارتفاع ۲۰۰۰ متری بالاتر از سطح دریا واقع شده است. درختان زیبا و کوه‌های مرتفعی که اطراف این منطقه زیبا را پوشانده‌اند، جلوه بی نظیری به آن بخشیده‌اند. اگر شما از ان دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به تماشای طلوع آفتاب دارید، پیشنهاد می‌شود طلوع آفتاب در این منطقه بکر و زیبا را از دست ندهید. بسیاری از مردم محلی نام این منطقه را آسمانی کوچک بر روی زمین نامیده‌اند. پیشنهاد می‌شود در صورت سفر به کشور گرجستان بازدید از این منطقه بسیار زیبا و دل انگیز را هرگز از دست ندهید.

 شهر سنگی Vardzia

شهر سنگی واردزیا یکی دیگر از جاذبه‌های اعجاب انگیز و تاریخی است که در کشور گرجستان واقع شده و این شهر به شیوه‌ای بسیار زیبا و جذاب ساخته شده است که بسیاری از افراد را مجذوب خود می‌سازد. جالب است بدانید که شهر سنگی واردزیا در قرن سیزدهم به دستور ملکه تامار تاسیس گردیده. لازم به ذکر است که در آن زمان هدف از ساختن و تاسیس این شهر این بود که در طول تهاجم‌های مختلف به  شهر سنگی واردزیا، این شهر سنگی از سایر نقاط کشور حمایت و حفاظت کند. البته در چند سال گذشته بخش اعظمی از این شهر به علت زلزله‌ها و حوادث طبیعی نابود شده است. این امکان برای گردشگران و مسافرانی که  برای بازدید به این شهر می‌آیند؛ وجود دارد که در اطراف صد‌ها اتاق شهر سنگی واردزیا گشت و گذار کنند. لازم به ذکر است که در این منطقه فروشگاه‌های نوشیدنی بسیاری نیز وجود دارند.  به علاوه در این شهر سنگی، کلیسایی وجود دارد که می‌توانید از عجیب‌ترین نقاشی‌هایی که در آن قرار دارند، بازدید کرده و نهایت لذت را ببرید. لازم است ذکر کنیم که برای دسترسی به این شهر باید به مدت چهار ساعت از شهر تفلیس فاصله بگیرید‌‌. پیشنهاد می‌شود در صورت سفر به کشور گرجستان و شهر تفلیس، بازدید از این شهر سنگی اعجاب‌انگیز را از دست ندهید.

 شهر سنگی Vardzia

 کدام شهرهای گرجستان توریستی‌تر هستند؟

گرجستان یکی از بهترین و زیباترین کشور‌ها با فرهنگی بسیار غنی است. در این کشور، شهرهای توریستی بسیاری وجود دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند با سفر به این شهر از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تاریخی آن نهایت لذت را ببرند. 

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

 تفلیس

تفلیس بهترین شهر گرجستان و پایتخت این کشور نیز است.  همچنین شهر تفلیس از قدیمی‌ترین شهر‌های این کشور بوده و قدمت آن به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. نکته قابل توجهی در خصوص این شهر است که در دو طرف رود مشهور کر قرار گرفته و از سه طرف با کوه‌های بسیار بلندی احاطه شده که این عناصر سبب زیبایی هر چه بیشتر این شهر می‌شود. در گذشته شهر تفلیس به دلیل دارا بودن چشمه‌های آب گرم، مورد توجه پادشاهان آن زمان بوده و همین امر سبب  پیشرفت این شهر گردیده؛ البته لازم است بگوییم که از زمان‌های گذشته تا به اکنون در دوره‌های بسیاری، این شهر به عنوان پایتخت کشور گرجستان انتخاب گردیده است.

 شهر تفلیس هم اکنون نیز یکی از محبوب‌ترین و معروفترین شهرهای کشور گرجستان است و یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران و مسافرانی بوده که قصد دارند به کشور گرجستان سفر کند. لازم به ذکر است که دین رسمی مردمان این شهر مسیحیت بوده؛ بنابراین کلیسا‌های بسیاری در این شهر به چشم می‌خورد.  نکات قابل توجه در خصوص شهر تفلیس این است که ساختمان‌ها و به‌طور کلی معماری این شهر ترکیبی از معماری قرون وسطا کلاسیک آسیای میانه و معماری مدرن خواهد بود. جالب است بدانید که برخی از قسمت‌های این شهر بافت قدیمی و برخی از قسمت‌ها بافتی مدرن و اروپایی دارند. به علاوه شهر تفلیس دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی، تاریخی و طبیعی زیادی بوده که بسیاری از گردشگران و مسافران را مجذوب خویش ساخته است.

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید

 کدام شهرهای گرجستان توریستی‌تر هستند؟

 باتومی

باتومی یکی از زیباترین و بهترین شهرهای ساحلی در کشور گرجستان شناخته می‌شود که افرادی که علاقه مند به تفریحات ساحلی و دریایی هستند؛ می‌توانند تعطیلات بسیار خوشی را در این منطقه بگذرانند. از جمله جذابیت‌ها و زیبایی‌های این منطقه می‌توان به درختان نخل سر به فلک کشیده و ساختمان‌های رنگی که در آن وجود دارند، اشاره کرد. در این شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و متنوعی وجود دارند که بسته به هر بودجه‌ای می‌توانید در این هتل‌ها و در این شهر اقامت داشته باشید.  شهر باتومی نیز همانند شهر تفلیس دارای مناطقی با بافت مدرن و مناطقی با بافت قدیمی است که این تضاد بسیار زیبایی را برای گردشگران و مسافرانی که از این شهر دیدن می‌کنند، به وجود می‌آورد. پیشنهاد می‌شود در سفر خود به شهر باتومی حتما از خیابان اروپا دیدن نمایید زیرا این خیابان یکی از زیبا‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های شهر باتومی است.

 در صورتی که وارد میدان پیزا در این شهر شوید، در اولین لحظه تصور می‌کنید که در جایی وسط ایتالیا ایستاده‌اید. در این منطقه رستوران‌های فانتزی و موزیک زنده حال و هوای بسیار زیبایی را برای گردشگران فراهم می‌کند‌.  بنابراین اگر قصد سفر به کشور گرجستان را دارید شهر باتومی یکی از بهترین گزینه‌ها است.

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

باتومی

 متسختا

شهر متسختا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است که قدمت آن به دوران باستان باز می‌گردد. فاصله شهر متسختا تا شهر تفلیس در حدود ۲۰ کیلومتر است. اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به تاریخ و امور باستانی دارید؛ پیشنهاد می‌شود در سفر خود به کشور گرجستان حتماً به این شهر سری بزنید و از جاذبه‌های تاریخی آن نهایت لذت را ببرید.

 گوری

یکی دیگر از شهرهای تاریخی و قدیمی کشور گرجستان شهر گوری است. این شهر در محل اتصال رودخانه‌های متکواری و لیاخوی قرار گرفته و مساحت آن در حدود ۸۰۰ هکتار است. پس از قرن شانزدهم این شهر به یک مرکز فعالیت تجاری تبدیل شده و برخی از افراد و مورخان معتقدند که دیوید چهارم این شهر را تاسیس کرده است. از جمله مکان‌های معروفی که در این شهر وجود دارند، می‌توان به قلعه گوری در این شهر اشاره کرد  که در قرن سیزدهم بر بالای تپه‌ای ساخته شده و این قلعه یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی کشور گرجستان و همچنین شهر گوری است. این قلعه در اثر زلزله ۶.۲ ریشتری که در سال ۱۹۹۲ رخ داده به شدت آسیب دیده است‌. اگر قصد سفر به کشور گرجستان را دارید؛ پیشنهاد می‌شود شهر گوری را جزو یکی از مقاصد خود قرار دهید‌.

گوری

 کوتائیسی

شهر کوتایسی سومین شهر بزرگ گرجستان بوده و این شهر از نظر تاریخی یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. در شهر کوتایسی جاذبه‌ها و مکان‌های طبیعی و گردشگری بسیاری وجود دارد و افرادی که علاقمند به طبیعت‌های بکر و زیبا هستند؛ می‌توانند از آن‌ها دیدن نمایند.

سخن پایانی

یکی از زیباترین کشورها در قاره آسیا، کشور گرجستان است که هر ساله تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران به این کشور سفر می‌کنند. کشور گرجستان دارای شهرها و مناطق بسیار زیبا و اعجاب انگیزی است که مسافران می‌توانند نهایت لذت را از بازدید از آن‌ها ببرند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر