شهر کجوری گرجستان

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/20
بازدید: 1136
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در نزدیکی شهر تفلیس یک جاذبه بسیار زیبا وجود داشته که اقلیم تابستانی مناسبی را به خود اختصاص داده است. این جاذبه زیبا شهر کجوری نام دارد. طبیعت منحصربه‌فرد این شهر باعث شده تا گردشگران زیادی به سفر به این شهر علاقه‌ داشته باشند. در حقیقت در زمان‌های گذشته پادشاهان گرجی در ایام تابستان در این شهر اقامت داشتند و در آن زمان این شهر را به نام شهر آگارانی می‌شناختند. اقلیم بسیار مناسب این شهر سبب گشته تا حتی ساکنین شهر تفلیس از این شهر به عنوان یک تفرجگاه‌ ییلاقی استفاده کنند.

شهر کجوری گرجستان

آشنایی با کجوری گرجستان

طبیعت بی‌بدیل و منحصربه‌فرد این شهر سبب شده تا هر ساله گردشگران زیادی برای طبیعت‌گردی به قسمت‌های مختلف این شهر سفر کنند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر کجوری که منظره بی‌نظیری برای بازدید را به گردشگران و مسافران هدیه می‌دهد فراز تپه آزولی نام دارد. در فراز این تپه یک ویرانه و قلعه قدیمی قرار داشته که به همین نام شناخته می‌شود.

باستان‌شناسان معتقدند بخش‌هایی از این قلعه قدیمی به قرن ۱۱ برمی‌گردد؛ اما بخش‌های دیگری که در ادامه به این قلعه اضافه شده‌اند به قرن شانزدهم میلادی اشاره دارند. در حقیقت این قلعه به عنوان قلعه پادشاهان گرجی باقی مانده که در آن زمان برای اقامتگاه ایام تابستانی استفاده می‌کردند.

منظره‌های بی‌نظیر این قلعه و آرامشی که در فراز این قله وجود داشته باعث شده تا این منطقه یکی از زیبا‌ترین و دیدنی‌ترین جا‌های تفلیس به شمار آید؛ که سالانه گردشگران بسیار زیادی که علاقه مفرطی به تاریخ و طبیعت دارند از این مکان زیبا دیدن کنند. شهر کجوری تفلیس به عنوان یکی از آثار به یاد ماندنی شهر تفلیس شناخته می‌شود. بلندی‌های شهر کجوری در زمان حمله شوروی به کشور گرجستان با نام مکانی برای درگیری نیرو‌های روسی و گرجی استفاده می‌شد. اما بر اثر گذشت زمان این مکان تنها به عنوان یک یادبود از جانباختگان این نبرد معرفی گردید.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

شهر کجوری چه تفریحاتی دارد؟

بسیاری از گردشگران زمان‌ که اطلاعاتی در رابطه با شهرکجوری به دست می‌آورند تصور می‌کنند به دلیل کوچک بودن این شهر تنوع تفریحات آن نیز کم است. اما باید ذکر گردد که برخلاف مساحت کوچک این شهر، امکانات و تفریحات بسیار زیادی در آن قرار گرفته‌اند. بسیاری از هتل‌ها و مهمان‌خانه‌ها باعث شده تا جذابیت این شهر چندین برابر شود. یکی از امکانات تفریحی و بسیار جذابی که در شهر کجوری وجود دارد رستوران معلق در هوا نام دارد.

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران برای استفاده از این رستوران معلق به این شهر سفر می‌کنند. به جرأت می‌توان گفت رستوران معلق در هوا طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داد. زمانی‌که در این رستوران وقت می‌گذرانید علاوه بر لذت صرف غذا می‌توانید هیجان بودن در ارتفاع را نیز تجربه نمایید. بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود زمانی‌که به همراه دوستان و خانواده در این رستوران بی‌بدیل اقدام به صرف غذا نموده باشید و از امکانات منحصربه‌فرد این رستوران بهره می‌برید.

آب و هوای کجوری گرجستان

آب و هوای کجوری گرجستان

شهر کجوری دارای آب و هوایی پاک و کوهستانی بوده که برای درمان بسیاری از بیماری‌های اعصاب و بیماری‌هایی مانند درد مفاصل و برونشیت تأثیر‌گذار است. در واقع اقلیم و آب و هوای شهر کجوری باعث سلامتی افراد در طول ادوار تاریخ گردید. به دلیل وجود آب و هوای بسیار مناسبی که در شهر کجوری حکمفرماست سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران به منظور دور بودن از زندگی ماشینی و صنعتی اقدام به مسافرت به این شهر می‌نمایند؛ و از آب و هوای بسیار خاص و لذت‌بخش این شهر استفاده می‌کنند.

بسیاری از افرادی که عارضه‌های قلبی و عروقی دارند به سفر به شهر کجوری علاقه‌مند هستند. چرا که افزایش حجم اکسیژن دریافتی و همچنین هوای پاک احساس بسیار متعال و خوبی را به این‌گونه از افراد می‌بخشد. آب و هوای پاک، خورشید درخشان و دمای هوای بسیار مطلوب باعث می‌شوند تا آرامش خاصی در سفر به این شهر داشته باشید. به‌طور کلی می‌توان گفت در زمان سفر به شهر کجوری رطوبت متوسط هوا و باد‌های پراکنده و ملایم سبب خواهند شد تا هوایی بسیار لذت‌بخش را استشمام نمایید. بی‌دلیل نبوده که پادشاهان گرجی در زمان‌های گذشته این شهر را برای اقامت تابستان خود انتخاب می‌کردند.

آب و هوای تفلیس - شرایط آب و هوایی شهر تفلیس گرجستان!

در حقیقت در زمان‌های گذشته نیز این شهر به دلیل خصوصیات محرز آب و هوایی خود مشهور بود. به عنوان مثال بسیاری از باستان‌شناسان و تاریخ‌دانان اذعان می‌کنند که ملکه تامارا به مدت شش ماه در قرن سیزدهم در شهر کجوری و در قلعه تابستانی آن اقامت نموده تا بتواند سلامت خود را باز پس گیرد. همچنین مشاهده شده بسیاری از افراد در طول تاریخ برای آرامش و کسب تمدد اعصاب، این شهر را به عنوان استراحتگاه و تفرجگاه برمی‌گزیدند.

بهترین زمان سفر به کجوری

بهترین زمان سفر به کجوری

همان‌طور که در قسمت بالا نیز اشاره گردید این شهر در فاصله ۲۰ کیلومتری و در جنوب غربی شهر تفلیس واقع شده و با توجه به این‌که از آب و هوای بسیار منحصربه‌فرد و خوبی در تابستان برخوردار بوده؛ لذا پیشنهاد می‌شود برای سفر به شهر کجوری فصل تابستان را برای این امر انتخاب نمایید. آب و هوای بسیار مناسب، مطبوع و دمای بی‌نظیر این شهر باعث شده تا فصل تابستان بهترین زمان سفر به کجوری به حساب آید.

بهترین زمان سفر به تفلیس - چه بازه ای از سال به پایتخت گرجستان سفر کنیم؟

نقشه کجوری تفلیس

بسیاری از گردشگران و مسافران برای دسترسی به شهر خوش آب و هوا و زیبای کجوری به دنبال موقعیت مکانی این شهر زیبا هستند که همانطور که قبلا نیز توضیح دادیم،  این شهر در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر تفلیس، پایتخت گرجستان قرار دارد.

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

چگونه به کجوری تفلیس برویم؟

شهر کجوری در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب غربی تفلیس واقع گردید؛ که برای دسترسی به این شهر لازم است تا به وسیله خودرو شخصی یا به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی از شهر تفلیس پس از طی حدود ۱۵ کیلومتر به شهر کجوری برسید. با توجه به این‌که این شهر بسیار مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار داشته لذا آدرس کجوری تفلیس بسیار راحت است و امکانات زیادی برای دسترسی به شهر کجوری وجود دارند.

چگونه به کجوری تفلیس برویم؟

جاذبه های گردشگری تفلیس - تماشای جاهای دیدنی پایتخت گرجستان!

کلام پایانی

شهر کجوری به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان به حساب می‌آید که آب و هوای بسیار مطبوع و مناسب باعث شده تا گردشگران زیادی در فصل تابستان که یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت به این شهر بوده، اقدام به مسافرت نمایند. طبیعت زیبای کجوری سبب گردیده تا گردشگران بسیاری به این شهر سفر کرده و از آرامش حکمفرما در آن لذت ببرند. این شهر به دلیل آب و هوای بسیار مطبوع و مناسب خود در گذشته نیز به عنوان تفرجگاه پادشاهان گرجی شناخته می‌شد.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر