دلفیناریوم وارنا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/12
بازدید: 1561
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر قصد سفر به یکی از کشورهای خارجی را دارید ولی نمی‌دانید به کدام کشور سفر کنید، بلغارستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بلغارستان کشوری مرموز همراه با جاذبه هایی شگفت انگیز و همچنین سواحلی فوق العاده زیبا و دیدنی است. از مهم‌ترین شهرهای بلغارستان می‌توان به وارنا اشاره کرد. در شهر وارنا جاذبه‌های تفریحی بسیار زیادی وجود دارد. یکی از جاذبه های دیدنی شهر وارنای بلغارستان دلفیناریوم وارنا یا همان پارک دلفین ها است که هر ساله تعداد بی شماری از گردشگران تور وارنا را به خود جذب می کند. وارنا بر خلاف بسیاری از شهرهای توریستی شلوغ نبوده و محیطی آرام را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. شهر وارنا در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته و همین موضوع موجب جذابیت بیشتر آن شده است.

دلفیناریوم به عنوان تنها پارک دلفین ها در بلغارستان در داخل محوطه باغ دریایی وارنا واقع شده. گردشگران تور بلغارستان در صورتی که بلیط خود را از قبل رزرو کرده باشند، می توانند با دلفین ها در آب شنا کنند. مربیانی که در دلفیناریوم وارنا به تربیت دلفین ها مشغول هستند، افراد بسیار مهربان و دوست داشتنی بوده و در عین حال هم مراقب امنیت شما و البته دلفین ها خواهند بود. این منطقه تفریحی دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما فراهم کند.

دلفیناریوم وارنا

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

آشنایی با دلفیناریوم وارنا

اگر از آن دسته افرادی هستید که به حیوانات به ویژه دلفین‌ها بسیار علاقه داشته و می‌خواهید آن‌ها را از نزدیک ببینید، این جاذبه گردشگری انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. دلفیناریوم وارنا بلغارستان در شهر زیبا و ساحلی وارنا دارای معماری خاصی است. ساخت این پارک و همچنین نمای داخلی و نمای بیرونی دلفیناریوم وارنا بسیار مدرن و زیبا طراحی شده است. دیوارهای آن ساخته شده از جنس شیشه و آلومینیوم بوده و این ساختمان به طور کلی شبیه به یک مکعب شیشه ای است که سی متر طول و چهارده متر ارتفاع دارد. ظرفیت پارک دلفین ها وارنا هزار و دویست نفر است و به دلیل این گنجایش زیاد، گردشگران تور وارنا می توانند به راحتی بلیط های خود را خریداری کنند. عمق این استخر شش متر است. آب درون این استخر وسیع بوده و همچنین این آب به طور مداوم، از طریق یک سیستم فیلتر، در حال ضد عفونی و تصفیه شدن است. بنابراین دلفین‌ها در شرایط بسیار خوبی نگهداری می‌شوند. در قسمت شرقی این مجموعه یک کافه قرار دارد که پنجره های مشرف به استخر داشته و همچنین امکان مشاهده دلفین ها را در زیر آب، برای گردشگران تور بلغارستان فراهم می کند.  تماشای دلفین‌ها هنگام نوشیدن چای یا قهوه حس خوشایندی را در شما ایجاد خواهد کرد. همچنین این کافه امکان مشاهده یک نمای پانوراما از خلیج وارنا را برای گردشگران فراهم می کند. در دلفیناریوم وارنا می‌توانید تعدادی از دلفین‌ها را مشاهده کنید که نمایش‌های شگفت‌انگیزی برای گردشگران اجرا می‌کنند. علاوه ‌بر تماشای مهارت‌های آن‌ها، می‌توانید با این دلفین‌ها به‌ راحتی ارتباط برقرار کنید.

دلفین های وارنا

جا‌های دیدنی وارنا - معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان

تاریخچه دلفیناریوم وارنا

دلفیناریوم وارنا بلغارستان، این جاذبه گردشگری بی‌همتا در سال 1948 افتتاح شد که به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان شناخته می‌شود. این مجموعه در طبیعتی زیبا در قسمت شمالی باغ دریایی وارنا قرار گرفته است. دلفیناریوم وارنا هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

تفریحات در دلفیناریوم وارنا

تفریحات وارنا - تفریحات جذابی که در سواحل آن می توانید تجربه کنید

تفریحات در دلفیناریوم وارنا

لازم به ذکر است که این دلفیناریوم در وارنا می‌تواند سرگرمی‌های زیادی را برای شما به ارمغان آورد. از مهم‌ترین سرگرمی‌ها می‌توان به دیدن مهارت‌ها و اجرای حرکات نمایشی توسط دلفین‌ها اشاره کرد. دلفین‌ها حرکات ورزشی و آکروباتیک را همراه با آوازخوانی و حرکاتی مانند رقص برای شما اجرا می‌کنند. آن‌ها موجوداتی بسیار باهوش بوده و می‌توانند به نجات فرد از آب پرداخته و نمایش خارق‌العاده‌ای را از خود بر جای گذارند. در این مکان با احساس فراوان دلفین‌ها را تشویق کنید. این موجودات دوست‌داشتنی از تشویق افراد بسیار لذت می‌برند. به طور کلی در پارک دلفین ها بزرگسالان نیز همانند کودکان، با وجود چنین امکانات سرگرم کننده و هیجان انگیزی، لذت لازم و کافی را خواهند برد. از جمله خاص ترین و درخشان ترین قسمت های این نمایش عبارتند از:

  • نمایش نجات مردم توسط دلفین ها
  •  آواز خوانی دلفین ها
  • تیم های ورزشی دلفین ها و حرکات اکروباتیک سه گانه

شنا با دلفین های مهربان

 از دیگر تفریحاتی که در این جاذبه گردشگری وجود دارد، میتوان به شنا با دلفین‌ها اشاره کرد. شنا با این موجودات باهوش می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما ایجاد کند. در هنگام شنا یک مربی نیز همراه شما خواهد بود که با دلفین‌ها به اجرا نمایش می‌پردازد. شما می‌توانید شنا با دلفین‌ها را از ماه آوریل تا نوامبر تجربه کنید. 

دیگر امکانات تفریحی در مجموعه دلفیناریوم

علاوه ‌بر تماشای دلفین‌ها می‌توانید به قدم زدن در مجموعه دلفیناریوم وارنا نیز بپردازید. در این مجموعه کافی‌شاپ نیز وجود دارد که شما می‌توانید زندگی زیر آب دلفین‌ها را تماشا کنید. صرف نوشیدنی در این کافه می‌تواند احساس بسیار خوشایندی را در شما ایجاد کند. در این کافه انواع قهوه، خوردنی‌های شور و شیرین بسیار متنوع، کوکتل و... وجود دارد. از دیگر مکان‌های دیدنی این جاذبه می‌توان به فروشگاه سوغاتی دلفیناریوم اشاره کرد. در این فروشگاه اسباب‌بازی‌های متنوعی وجود دارد که نظر کودکان را به خود جلب می‌کند. در فروشگاه این مجموعه تفریحی عروسک‌های دلفین در لباس‌های بامزه طراحی شده‌اند که قیمت مناسبی نیز دارند. بنابراین می‌توانید آن‌ها را برای کودکان خود خریداری کرده یا به عنوان سوغاتی به کشور خود ببرید.

بازدید مردمان از دلفیناریوم وارنا

هزینه بازدید از دلفیناریوم وارنا

هزینه بازدید از این جاذبه گردشگری بسیار مناسب بوده و همه افراد از قشرهای مختلف می توانند از بازدید آن لذت ببرند. هزینه ورودی این مجموعه برای افراد بزرگسال 25 لو و برای کودکان 5 لو است.

هزینه بازدید از دلفیناریوم وارنا

همه چیز در مورد وارنا - دین، مذهب، سواحل زیبای وارنا همه و همه را در این مقاله جذاب بخوانید!

رستوران های نزدیک به دلفیناریوم وارنا

شما پس از بازدید از این مجموعه می‌توانید به کافه و رستوران‌های اطراف آن نیز مراجعه کنید. از رستوران‌های نزدیک به دلفیناریوم وارنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران سو فرش مارکت: در 1.3 کیلومتری این مجموعه قرار دارد.
  • رستوران پارمی فمیلی: در 1.9 کیلومتری دلفیناریوم وارنا واقع شده است.
  • رستوران هوریزنت: در 3.9 کیلومتری این مجموعه قرار گرفته است.
  • رستوران مارچه: در 3.9 پارک دلفین وارنا قرار دارد.
  • رستوران وراندا: در 4 کیلومتری این مجموعه قرار دارد.

چرا از دلفیناریوم وارنا بازدید کنیم؟

 دلایل بسیار زیادی برای بازدید از این جاذبه گردشگری وجود دارد دلفیناریوم وارنا می‌تواند اوقات بسیار مفرحی را در شهر وارنا برای شما فراهم کند با خرید بلیط این مجموعه می‌توانید از نمایش دلفین ها و شیرهای دریایی لذت ببرید همچنین این مجموعه معماری بسیار شیک و زیبایی دارد و می‌تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در این مجموعه می‌توانید با جانوران دریایی مانند دلفین‌ها که بسیار باهوش هستند ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر صاحب کودکی هستید دلفیناریوم وارنا انتخاب بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است. این مجموعه برای تمامی رده‌های سنی مناسب بوده و علاوه‌ بر بازدید از این مکان می‌توانید از دیگر اماکن دیدنی که نزدیک این مجموعه قرار گرفته ‌است نیز بازدید کنید.

زیبایی دلفیناریوم وارنا

آدرس دلفیناریوم وارنا

این دلفیناریوم تنها دلفیناریوم کشور بلغارستان است که در باغ دریایی شهر توریستی وارنا واقع شده و آدرس آن به شرح زیر است:

Dolphinarium Varna, Primorski Park, Saltanat district, 9000 Varna, Bulgaria

سخن پایانی

پارک دلفیناریوم وارنا مجموعه‌ای بی‌نظیر است که می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما، دوستان و خانواده‌تان فراهم کند. این مجموعه می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول نماید. کودکان از بازدید پارک دلفیناریوم بسیار لذت می‌برند و در مورد دلفین‌ها مطالبی را می‌آموزند. اگر به دنبال شهری آرام و به دور از هیاهو برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید، می‌توانید به وارنا سفر کرده و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. بازدید از پارک دلفین وارنا شما را شیفته دلفین‌ها خواهد کرد. شما عزیزان می توانید در سایت لحظه آخر بدون هیچ مشکلی به رزرو آنلاین تور وارنا بپردازید و لذت رفتن به این منطقه توریستی را از دست ندهید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. صبا قاجاریه صبا قاجاریه 1402/05/12
    2 نفر پسندیدند
    دلفین های دوست داشتنی !
  2. صبا قاجاریه لحظه آخر 1402/05/18
    0 نفر پسندیدند
    ممنون از نظرتون ♥

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر