بهترین زمان سفر به پراگ

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 1570
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جمهوری چک یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قاره اروپاست که سنت های اروپایی همچنان در آن رواج دارد. البته بخشی هایی از این کشور نیز به شکل مدرن درآمده اند اما همچنان بخش عظیمی از این کشور کوچک، به شکل سنتی اروپایی خود باقی مانده است. همچنین جالب است بدانید کشور چک در سال 2019 هشتمین پاسپورت قدرتمند جهان را به خود اختصاص داده است. پراگ، پایتخت این کشور و بزرگ ترین شهر آن می باشد و برای تماشای دیدنی های جمهوری چک، شهر پراگ بهترین انتخاب به شمار می رود. این شهر در واقع چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپاست که تقریبا با شهرهای پاریس، فرانکفورت و ونکوور در یک عرض جغرافیایی قرار می گیرد. این شهر که در شمال غربی کشور چک واقع شده و بر روی رودخانه ولتاوا قرار دارد، دارای مساحتی حدود 490 هزار کیلومتر مربع بوده و طبق سرشماری سال 2018، جمعیتی معادل 1 میلیون نفر دارد.

 

بهترین زمان سفر به پراگ

 

بهترین فصل سفر به پراگ

در این بخش به بررسی آب و هوای کشور چک در هر یک فصل سال می پردازیم و دو فصل مناسب گردشگری را معرفی می کنیم. 

  • بهار: دمای هوا در این فصل از سال، بین 20 تا 24 درجه سانتی گراد است که بازه دمایی خیلی خوبی محسوب می شود. علاوه بر آب و هوای خوب، شما در این فصل شاهد شکوفه های درختان و گل های زیبا خواهید بود. در واقع فصل بهار، بهترین فصل برای سفر به جمهوری چک است. در این فصل شهر پراگ میزبان سیل عظیم و گسترده گردشگران می باشد.
  • تابستان: این فصل که ماه های ژوئن تا آگوست را در بر می گیرد، آب و هوایی بسیار متغیر دارد. برخی از روزهای این فصل بسیار گرم (بالای 27 درجه) و برخی روزها دائما بارانی هستند. مسافران در این فصل از سال باید آمادگی مواجهه با هر نوع آب و هوایی را داشته باشند.
  • پاییز: تغییرات آب و هوایی جمهوری چک در فصل پاییز، بسیار شبیه به فصل بهار است. در واقع فصل پاییز دومین فصل مناسب برای سفر به پراگ محسوب می شود. البته احتمال بارش باران هر لحظه وجود دارد، اما از فصل تابستان قابل پیش بینی تر است. اگر قصد سفر به پراگ در فصل پاییز را دارید، ماه های سپتامبر و اکتبر بهترین ماه ها برای سفر خواهند بود. 
  • زمستان: این فصل از سال بسیار سرد، بارانی و گاهی اوقات همراه با بارش برف است و می تواند از دسامبر تا اوایل ماه می (10 آذر تا 20 اردیبهشت ماه) ادامه داشته باشد.

 

پراگ - پراگ، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر جمهوری چک است و هم اکنون به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است

 

بهترین زمان سفر به پراگ از نظر آب و هوا

به طور کلی برای سفر به جمهوری چک، فصل بهار (به ویژه ماه می و اوایل ماه ژوئن معادل با 15 اردیبهشت تا 20 خرداد) از نظر آب و هوایی بهترین فصل است. در این فصل هوای دما بین 20 تا 24 درجه سانتی گراد می باشد و نه گرم و نه سرد است. همچنین این فصل به علت وجود شکوفه های زیبای رختان، فصل خوبی برای عکاسی نیز می باشد. البته لازم است همچنین لازم است بدانید این فصل شلوغ ترین فصل گردشگری کشور چک بوده و قیمت بلیط هواپیما و اقامت در هتل ها در بالاترین حد خود قرار دارند. تغییرات رنگ برگ های درختان در فصل پاییز نیز منظره ای خیره کننده به وجود می آورد. فصل پاییز را می توان دومین فصل مناسب برای سفر به جمهوری چک دانست.

بهترین زمان سفر به پراگ از نظر هزینه های سفر

برای سفر به پراگ، پایتخت جمهوری چک، باید پول زیادی را همراه خود داشته باشید. هتل های این شهر از نظر کیفیت و خدمات ارائه شده، در سطح خیلی بالایی قرار دارند و این شهر محل قرارگیری شعب هتل های زنجیره ای بسیار معروفی می باشد. البته برای کاهش هزینه های اقامت خود می تواند از هاستل استفاده کنید. در رابطه با استفاده از هاستل لازم است بدانید که هاستل ها از نظر کیفیت، ارائه خدمات و همچنین امنیت، با هتل ها قابل مقایسه نیستند. همانطور که پیش تر اشاره شد، بهترین فصل برای سفر به پراگ، فصل بهار می باشد. طبیعی است که در این فصل قیمت بلیط هواپیما، اقامت در هتل و دیگر امکانات تا حد زیادی افزایش می یابد. البته سفر در این فصل شگفت انگیز پراگ را می توان با قیمت های مناسب تری نیز انجام داد اما اگر به دنبال ارزان ترین سفر ممکن به شهر پراگ هستید، سفر در فصل های آف سیزن مثل زمستان انتخاب بهتری است. در واقع زمستان، ارزان ترین فصل سفر به پراگ می باشد. قیمت اقامت در هتل ها در این فصل از 20 الی 40 درصد نسبت به فصل بهار ارزان تر است؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که زمستان های کشور چک بسیار سرد و همراه با بارش برف می باشد.

 

پراگ پایتخت چک

 

بهترین زمان سفر به پراگ از نظر شرکت در رویدادها

پراگ میزبان رویدادهای متنوعی است که در زمان سفر به این شهر بهتراست سعی کنید در حداقل یکی از آن ها شرکت کنید. از جمله این رویدادها و فستیوال ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فستیوال نویسندگان پراگ: تعداد زیادی از نویسندگان معاصر اروپا در این فستیوال که در ماه ژوئن برگزار می شود، شرکت می کنند. گردهمایی نویسندگان اروپایی برای شرکت در جلسات کتاب خوانی، آوازخوانی و کنفرانس است. اگر در این فستیوال شرکت کردید، فرصت امضا شدن کتاب هایتان توسط نویسندگان مشهور و مورد علاقه تان را از دست ندهید.
  • فستیوال بهاره موسیقی پراگ: این فستیوال موسیقی به مدت سه هفته و از اواخر می تا اوایل ژوئن در پراگ برگزار می گردد. فستیوالی مفرح و زنده با انواع اپراهای گوناگون، اجراهای درون تالار و سمفونی ها که لحظاتی شاد و به یاد ماندنی را برای مهمانان خود رقم خواهد زد.

بهترین زمان سفر به پراگ برای پرداختن به تفریحات آبی

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر