نکات مهم سفر به ژاپن

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/12
بازدید: 2485
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 اگر قصد سفر به ژاپن را دارید لازم است تا نکات مهم سفر به ژاپن را بدانید. حتی برای یک سفر کوتاه یکی دو روزه به اطراف شهر هم لازم است تا نکاتی را رعایت کرده و وسایل ضروری را به همراه خود داشته باشید. مطمئنا وقتی بحث سفر به یک کشور خارجی با آداب و رسوم و کلی قوانین خاص وسط باشد کسب اطلاعات کافی درباره کشور مقصد از اهمیت بالایی برخوردار است.

ژاپنی‌ها برای خوردن هر غذا و ورود به هر مکان آداب و رسوم خاص خود را دارند. بنابراین حتما باید اطلاعات کافی داشته باشید. از طرفی هزاران راه وجود دارد که شما می‌توانید خیلی تصادفی به یک ژاپنی توهین کرده و موجب رنجش او شوید. پس بهتر است قبل از سفر به این کشور نکات مهم سفر به ژاپن را مطالعه کنید.

نکات مهم سفر به ژاپن

نکات قبل از سفر

اولین پیش نیاز برای رفتن به یک سفر خارجی گذر‌نامه است. پس قبل از سفر مطمئن شوید که گذرنامه شما حداقل شش ماه اعتبار و یک صفحه خالی داشته باشد. بعد از آن لازم است تا چندین اقدام خیلی مهم را انجام دهید تا بتوانید سفر به یاد ماندنی همراه با اوقات خوشی را تجربه کنید.

اختلاف ساعت ایران با ژاپن

کشور ژاپن به طور دقیق 5:30 با ایران اختلاف ساعت دارد. این اختلاف ساعت در تمام شهر‌های ژاپن یکسان بوده چرا که از شمال تا جنوب این کشور هیچ اختلاف زمانی لحاظ نشده است. ساعت این کشور 9 ساعت از GMT جلوتر بوده و قانونی مبني بر اضافه کردن ساعت در تابستان وجود ندارد.

اختلاف ساعت ایران و ژاپن - مشاهده ی تفاوت و اخلاف زمانی بین ایران و ژاپن به صورت دقیق

خرید بلیط قطار

شما می‌توانید در سفر خود به ژاپن، برای رفت و آمد بین شهر‌ها از قطار استفاده کنید. از این رو بهتر است قبل از اقدام به سفر، به صورت اینترنتی بلیط  GR این کشور را خریداری نمایید. برای خرید بلیط GR داشتن ویزا کارت یا مستر کارت ژاپن الزامی است. البته خرید این بلیط برای افرادی که قصد دارند با قطار از شهری به شهر دیگر بروند مقرون به صرفه خواهد بود. برای افرادی که تنها قصد گشت و گذار در یکی از شهر‌های ژاپن را دارند استفاده از قطار خیلی فرقی در هزینه‌ها نمی‌کند.

خرید بیمه مسافرتی

خرید بیمه مسافرتی یکی از اقدامات ضروری قبل از سفر به هر کشور است. کشور ژاپن در بحث هزینه‌های درمانی در لیست کشور‌های گران قیمت قرار دارد. به همین دلیل الزام برای داشتن بیمه مسافرتی در سفر به این کشور بیشتر دیده می‌شود. شما با داشتن یک بیمه مسافرتی معتبر می‌توانید بسیاری از اقدامات تفريحی را در سفر خود بدون هیچ گونه نگرانی انجام دهید.

دانلود مترجم گوگل

افراد بومی در ژاپن بسیار خوش اخلاق هستند و برای فهماندن منظورشان به شما حتی ممکن است پانتومیم اجرا کنند. با این حال نیاز به یک مترجم زبان ژاپنی در سفر بسیار احساس‌ خواهد شد. چرا که در سفر به ژاپن هر چقدر از مکان‌های گردشگری بیشتر دور می‌شوید افراد کم‌تری به زبان انگلیسی تسلط دارند. برای خواندن منو غذا‌ها در رستوران‌های ژاپن، پرسیدن آدرس یا معاشرت با فروشندگان می‌توانید از اپلیکیشن مترجم گوگل کمک بگیرید.

اختلاف ساعت ایران با ژاپن

آشنایی با انواع غذا‌های ژاپنی

اپگر مسافرت با تور ژاپن را دارید، مطمئنا غذا‌های ژاپنی شما را شگفت‌زده خواهند کرد. کشور ژاپن سرزمین غذا‌های رنگارنگ و صد البته عجیب و غریب است. غذاهایی که امتحان کردن بعضی از آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار لذت‌بخش باشد. در عین حال عطر و طعم بعضی از آن‌ها ممکن است چندان به مذاق شما خوش نیاید. مخصوصا زمانی که بدانید در طبخ یک غذا از گوشت نیم‌پز خرچنگ استفاده شده است. غذا‌های ژاپنی می‌توانند بهترین انتخاب برای افرادی باشند که به دنبال تجربه طعم‌های متفاوت و تازه هستند.

بهترین رستوران سوشی تهران کجاست؟ - بهترین رستوران در تهران برای خوردن سوشی

رستوران‌های ژاپنی تنوع غذایی بسیار بالایی دارند و هر کدام با سبک خاص خود به سرو غذا می‌پردازند. صبحانه اما در کشور ژاپن همواره با برنج سفید مخصوص این کشور سرو می‌شود. در کنار برنج، چندین ظرف کوچک از غلات مقوی نیز وجود دارد که بهتر است حتما آن را امتحان کنید. خوردن یک صبحانه کامل و مقوی در یک رستوران ژاپنی می‌تواند برای کل روز به شما انرژی کافی بدهد.

ژاپنی‌ها صبحانه را با چای سرو می‌کنند و اگر علاقه‌مند به خوردن قهوه هستید بهتر است به یک کافه بروید. قبل از سفارش هر غذا توصیه می‌کنیم از محتوا و روش طبخ آن اطلاع پیدا کنید تا بتوانید مطمئن شوید با ذائقه شما سازگار است. نگران نباشید در تنوع بالای غذا‌های ژاپنی از مرغ و ماهی هم استفاده می‌شود و مطمئنا غذایی مناسب ذائقه خود پیدا خواهید کرد.

غذا‌های ژاپنی

بهترین زمان سفر به ژاپن

فصل بهار در ژاپن هوا بسیار مطلوب و معتدل است. شکوفه‌های معروف گیلاس را در این زمان می‌توان روی درختان دید. خیابان‌ها در طول روز شلوغ و مملوء از جمعیت است. قیمت بلیط قطار و هواپیما و همچنین هتل‌ها در این فصل به شکل سرسام آوری بالا می‌رود. اغلب گردشگران این فصل را برای بازدید از ژاپن انتخاب می‌کنند. فصل تابستان اما به فصل طوفان معروف است. در این فصل در اغلب مواقع باران می‌بارد و هوا بسیار گرم می‌شود. خیابان‌های خلوت در این زمان برای عکس برداری بسیار مناسب هستند.

 فصل پاییز خیابان‌ها پر از رنگ می‌شوند. برگ‌ درخشان خيابان‌ها و پیاده‌رو‌ها را نقاشی می‌کند. هوای ژاپن در این فصل خنک و معتدل است و زمان مناسبی برای بازدید از طبیعت این کشور به حساب می‌آید. دیدن خیابان‌های برف گرفته ژاپن در زمستان نیز خالی از لطف نیست. به خصوص اینکه در این فصل قیمت بلیط و هتل‌ها بسیار پایین است و از ازدحام جمعیت خبری نخواهد بود.

معرفی کامل کشور ژاپن - شهرهای شلوغ، غذاهایی که واقعا لذیذ هستند و منظره های جذابی که از دیدن آن ها شگفت زده می شوید، این ها فقط بخشی از واقعیت های مربوط به ژاپن است.

نکات مهم آداب معاشرت در ژاپن

ژاپنی‌ها مردمی با آداب و رسوم خاص خود هستند که روی رعایت این آداب و رسوم حساسیت بالایی دارند. توهین به خود، کشور و اعتقاداتشان را هرگز نمی‌پذیرند و این گونه رفتارها به شدت آن‌ها را عصبانی می‌کند. آن‌ها هرگز انعام را قبول نمی‌کنند، از نظر آن‌ها انعام یک توهین است. گویی که وی از درآمد پایینی برخوردار بوده و به نوعی محتاج پول شما است.

در فرهنگی ژاپنی‌ها نیز به مانند ما ایرانیان با کفش وارد شدن به بسیاری از مکان‌ها علی‌الخصوص خانه‌ها و اماکن مقدس ممنوع است. این امر توهین و بی‌ادبی محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از ورود به هر مکانی ببینید که افراد کفش‌های خود را پشت در گذاشته‌اند یا با کفش وارد شدند. به همین ترتیب شما هم از آن‌ها پیروی کنید.

سیگار کشیدن در فضای عمومی در بسیاری از شهر‌های بزرگ این کشور ممنوع است و حتی فرد متخلف را برای این کار جریمه می‌کنند. هرگز در خیابان‌ها فین نکنید. گرچه در کشور ایران هم این عمل بسیار نامتعارف و به قولی بی‌ادبی محسوب می‌شود اما در بسیاری از کشور‌ها این عمل کاملا پذیرفته است. با این وجود ژاپنی‌ها این عمل را توهین به بقیه حاضرین می‌دانند. قبل از ورود به مکان‌های مقدس در کنار آب‌نما ها و با آداب مخصوص دست و دهان خود را بشویید.

آداب معاشرت در ژاپن

تعظیم کردن به سبک ژاپنی را یاد بگیرید چرا که ژاپنی‌ها این کار را نوعی احترام می‌دانند. در بسیاری از مواقع برای پاسخ متقابل به فردی که به شما تعظیم می‌کند به آن نیاز پیدا خواهید کرد. اگر روی بدن خود تتو دارید در مکان‌های عمومی و یا استخرها تتو بدن خود را بپوشانید. چرا که در فرهنگ ژاپن تتو تنها برای اعضای گروه‌های خلاف‌‌کاری و یاکوزا و به نشانه وفاداری انجام می‌شود. حتی ممکن است از ورود شما به بسیار از اماکن در صورت مشخص بودن تتو روی بدنتان جلوگیری شود.

نکات مربوط به غذا و خوراکی 

غذا خوردن در کشور‌های مختلف همواره می‌تواند بخشی از تفریحات شما در آن کشور باشد. غذا خوردن می‌تواند شما را با فرهنگ و آداب و رسوم ژاپنی‌ها بیشتر آشنا کند. علاوه بر این هزاران طعم جدید و متفاوت منتظر شماست، غذا‌های خاصی که با روش‌ مخصوص خود سرو و میل می‌شوند.

سوشی - معروف ترین و مهم ترین غذای سنتی ژاپن.

در سوپر مارکت سوشی بخورید

سوشی یکی از غذا‌های معروف ژاپنی‌ها است که در بسیاری از سوپر مارکت‌ها می‌توانید آن را ببینید. سوپر مارکت‌های ژاپن هر روز سوشی تازه برای فروش می‌آورند. به همین علت در پایان هر روز قبل از تعطیلی سوشی‌ها باقی‌مانده را حراج کرده و به نصف قیمت می‌فروشند.

هر چیزی را نخورید!

همان ‌طور که پیش از این گفتیم در ژاپن بسیاری از غذاها از مواد اولیه تهیه می‌شوند که بهتر است سمتش نروید. حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که همه چیز را می‌خورید، مطمئنا با خوراک مغز خرچنگ یا سوپ جگر ماهی ماهی اصلا میانه خوبی نخواهید داشت. اختلاف فرهنگ دو ملت نه تنها در آداب و رسوم بلکه در فرهنگ آشپزی آن‌ها نیز کاملا مشهود است. به‌طوری که خوردن یک غذا که در ژاپن کاملا عادی و معمول بوده برای ایرانیان می‌تواند بسیار چندش‌آور باشد.

سوشی ژاپنی

چگونه از یک ماشین خودکار غذا سفارش دهیم

در مکان‌های عمومی ژاپن کافه‌های بزرگراهی و کامیونی وجود دارند که اغلب غذا‌های خوش طعمی هم سرو می‌کنند. برای سفارش از این مکان‌ها ابتدا لازم است غذای‌ مورد نظر خود را طبق نام و عکسی که روی دستگاه می‌بینید انتخاب نمایید. بعد از آن پول را برداخت کرده و بلیط خود را دریافت می‌کنید. بلیط را به قسمت تحویل غذا بدهید و منتظر باشید تا غذا آماده شود. وقتی شماره شما به زبان ژاپنی صدا زده شد می‌توانید بروید و غذای خود را تحویل بگیرید.

از قبل میز رزرو کنید

در اغلب رستوران‌ها و غذاخوری‌های ژاپن تعدادی میز و صندلی محدود وجود دارد به همین دلیل بهتر است قبل از رفتن به رستوران میز خود را رزرو کنید. برای رزو میز در رستوران‌های ژاپن می‌توانید از طریق شماره تلفن این رستوران‌ها اقدام کنید. اغلب رستوران‌ها شماره تلفن خود را پشت شیشه درب ورودی قرار می‌دهند. اگر شماره تلفن رستوران مد نظر خود را پیدا نکردید می‌توانید در اینترنت به دنبال آن بگردید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار‌های مخصوص کمک بگیرید یا از مسئولان رستوران، کارت رستوران را بخواهید.

آشنایی کامل با سنگاپور - سنگاپور کشوری مهاجرپذیر است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. برای آشنایی کامل با سنگاپور کلیک کنید.

آداب استفاده از چوب غذا خوری

چوب‌های غذا خوری را هرگز به شکل ضربدری یا عمود کنار کاسه غذا نگیرید. این کار به معنای تقدیم کردن غذا به شکل نمادین به یک فرد متوفی است. استفاده از این چوب‌ها به عنوان چنگال نیزه غذا هم اصلا به مذاق ژاپنی‌ها خوش نمی‌آید. اگر در استفاده از چوب‌های غذا‌خوری چینی‌ها موفق نبودید بهتر است غذای خود را را با قاشق میل کنید. اگر چه استفاده از قاشق برای خوردن بعضی غذا‌ها به نظر ژاپنی‌ها خنده‌دار می‌رسد، اما حداقل توهین به حساب نمی‌آید!

در حال راه رفتن غذا نخورید

غذا خوردن در حال حرکت در ژاپن بی‌ادبی محسوب می‌شود. بهتر است اگر قصد دارید چیزی بخورید جایی برای نشستن پیدا کنید یا به حالت ایستاده این کار را انجام دهید. قبل از تمام شدن غذای خود به طور کامل حرکت نکنید. اغلب خیابان‌های ژاپن دارای نیمکت‌های هستند که می‌توانید از آن‌ها برای غذا خوردن استفاده کنید. پارک‌ها نیز محل مناسبی هستند که اگر مجبور شدید خارج از منزل غذا بخورید به آن جا بروید.

سفر به ژاپن

هورت کشیدن

اگر در ژاپن افراد را در حالی که غذای خود را هورت می‌کشند مشاهده کردید اصلا تعجب نکنید. هورت کشیدن در فرهنگ ژاپن به این معناست که فرد از خوردن غذا لذت می‌برد و به معنای نوعی قدردانی از فردی بوده که غذا را پخته است. اگر شما هم از عطر نودل لذت می‌برید پس اشکالی ندارد که آن را هورت بکشید گرچه این کاملا بر خلاف فرهنگ ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

یک بنتو باکس از مترو بخرید

در متروهای کشور ژاپن یک جعبه کادو پیچ شده به نام بنتو باکس به فروش می‌رسد. شما با خرید این جعبه‌ها می‌توانید یه سوشی کامل و بسیار خوشمزه با تمام ظرف و ظروف را امتحان کنید. این پنتو باکس‌ها برای ژاپنی‌ها حکم لبو و باقالی در زمستان برای ما ایرانی‌ها را دارد البته اندکی لاکچری‌تر، اما به همان اندازه نوستالژی است.

دیدنی های ژاپن - جاهای دیدنی کشور زیبای ژاپن رو بشناسید.

سفر به شهر‌های مختلف ژاپن می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و به یاد‌ ماندنی برای شما باشد. استفاده از قطار مترو در شهر‌های مختلف ژاپن بسیار کم‌هزینه است و شما می‌توانید تمام مکان‌های شهر را با استفاده از مترو بگردید. اما در صورتی که با خانواده به ژاپن سفر کردید استفاده از تاکسی به صرفه‌تر خواهد بود. نکاتی وجود دارد که لازم است هنگام گشت و گذار در ژاپن بدانید که در ادامه متذکر خواهیم شد.

کمک گرفتن از یک راهنما

همان ‌طور که متوجه شدید فرهنگ ژاپن بسیار متفاوت از فرهنگ ما ایرانیان است. به همین دلیل امکان دارد که هنگام بازدید از مکان‌های مختلف در این کشور دچار سردرگمی شوید. همراه داشتن یک راهنما در طول سفر می‌تواند کمک زیادی به شما کند. مخصوصاً اینکه ژاپنی‌ها علاقه زیادی دارند تا درباره‌ی مکان‌های دیدنی و مقدس کشورشان به گردشگران توضیح دهند. تماشای یک چینی وقتی دارد با غرور از تاریخ کشورش در مقابل یکی از آثار تاریخی صحبت می‌کند هم می‌تواند جذاب باشد.

سفر به شهر‌های ژاپن

مراقب درب تاکسی ها باشید

برخی از تاکسی‌ها در ژاپن به صورتی طراحی شده‌اند که درب آن‌ها به صورت خودکار باز می‌شود، بعد از سوار شدن نیز درب آن‌ها به شکل خودکار بسته خواهد شد. در هنگام سوار شدن به این تاکسی‌ها مواظب گیر کردن لباس یا وسایل خود لای درب باشید. تکنولوژی و نظم بالای موجود در شهر‌های بزرگ ژاپن گاهی برای گردشگران دردسرساز می‌شود، البته شهر‌های کوچک ژاپن همچنان شباهت زیادی به شهر‌های ایران دارند.

جمع بندی

ژاپن را به عنوان یک سرزمین زیبا با شهر‌های بزرگ و قانونمند حتما در برنامه سفر‌های خود بگذارید. مطمئنا اگر یک سفر دقیق و برنامه‌ریزی شده و با رعایت نکات گفته شده در این مقاله داشته باشید خاطره به یاد ماندنی از سفر به ژاپن در ذهن شما باقی می‌ماند. سفر به هر سرزمینی مستلزم رعایت قوانین و احترام به اعتقادات و مقدسات آن کشور است. بدین صورت هم تصویر درستی از فرهنگ خودمان در نظر مردم آن کشور باقی می‌گذاریم و هم باعث ایجاد دلخوری و دردسر برای خودمان نمی‌شویم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر