راهنمای سفر به ایتالیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 4301
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایتالیا یکی از کشور‌های بسیار جذاب و حیرت‌انگیز برای گردشگران است و در این کشور جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی وجود دارد که مردم را از سراسر جهان به خود جذب کند. همچنین ایتالیا مرکز بهترین و محبوب‌ترین غذاهای دنیا بوده که می‌توان به پاستا و پیتزا و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. ایتالیا سومین کشور عضو اتحادیه اروپا است که به ۱۰۷ استان تقسیم شده و ۱۴ کلان شهر شناخته شده دارد. پایتخت و بزرگترین شهر ایتالیا، رم است. این شهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر این کشور و چهارمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. در این مطلب راهنمای سفر به ایتالیا را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کشور ایتالیا

 

آشنایی با کشور ایتالیا

ایتالیا در قاره‌ی اروپا قرار گرفته و از جزایر و شبه جزایر زیادی تشکیل شده است. ایتالیا یک کشور مستقل است که 301،340 کیلومتر مربع وسعت دارد و در جنوب اروپا قرار گرفته است. سرزمین اصلی ایتالیا به سمت جنوب و دریای مدیترانه به عنوان یک شبه جزیره بزرگ به شکل چکمه گسترش می‌یابد. از سوی دیگر رشته‌ کوه‌های متنوعی از کوه‌های آلپ بر دامنه شمالی کشور ایتالیا تسلط دارند. حدود 30٪ از اراضی ایتالیا شامل دشت‌هایی با مناطق کم ارتفاع است.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد مورد توجه مردم زیادی قرار گرفته و ساکنان زیادی را از سراسر جهان در خود جای داده است. کشور ایتالیا از جمله کشورهای محبوب برای گردشگران سراسر جهان است. این کشور از جاذبه‌های توریستی زیادی برخوردار بوده و فرهنگ و رسوم خاص خود را دارد. ایتالیا همچنین یک کشور تاریخی نیز به حساب می‌آید و تاریخچه‌ی این کشور مربوط به دوران رم باستان است. پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم بوده و شهر رم یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است که محبوبیت گردشگری بالایی دارد. شهر رم به عنوان یکی از شهرهای مهم تاریخی جهان در فهرست یونسکو به ثبت رسیده و ارزش تاریخی زیادی دارد.

 

آشنایی با کشور ایتالیا


هزینه های سفر به ایتالیا

هزینه‌های سفر به ایتالیا در فصل تابستان بسیار بالا بوده و باید بابت هر خرید، هر تفریح یا هر اقامتی، چندین برابر بیشتر هزینه کنید. البته براساس اقامتگاه و تفریح‌هایی که انتخاب می‌کنید، هزینه‌های سفر شما متفاوت خواهد بود که در ادامه جزییاتی را در رابطه با هزینه‌های سفر به ایتالیا در اختیارتان قرار خواهیم داد.

همه چیز درباره کشور ایتالیا - درباره کشور ایتالیا بیشتر بدانید!

هزینه خوراک در ایتالیا

خوردن غذاهای ایتالیایی از جمله مهم‌ترین بخش‌های سفر به این کشور بوده زیرا کشور ایتالیا مهد بهترین غذاهای دنیا است. میانگین هزینه‌ی غذا در رستوران‌های ایتالیا برای هر وعده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو است و میانگین هزینه غذا در فست فود‌های ایتالیا برای هر وعده بین ۱۰ تا ۲۰ یورو یا حتی بیشتر خواهد بود.

 

هزینه خورد و خوراک در کشور ایتالیا

 

هزینه حمل و نقل در ایتالیا

برای گشت و گذار در ایتالیا هم می‌توانید از تاکسی‌ها استفاده کنید و هم می‌توانید به سراغ قطارهای تندرو بین شهری بروید. هزینه‌‌ی این قطارهای بین شهری، بسته به مبدا و مقصد شما بین ۳۰ تا ۷۰ یورو خواهد بود. همچنین می‌توانید از اتوبوس یا مترو نیز استفاده کنید اما انتخاب و هزینه‌ی حمل و نقل شما به مبدا و مقصدتان بستگی خواهد داشت.

برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا - برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ایتالیا کلیک کنید.

هزینه اقامت در ایتالیا

اقامت در ایتالیا انواع مختلفی دارد که می‌توان به هاستل اشتراکی، هاستل خصوصی و هتل‌ها اشاره کرد. هزینه‌ی هتل در ایتالیا بالای شبی ۱۰۰ یورو یا ۲۰۰ یورو محاسبه می‌شود که این هزینه با این قیمت یورو بسیار بالا است. از سوی دیگر اگر می‌خواهید کمتر برای اقامتگاه خود هزینه کنید بهتر است به سراغ هاستل‌ها بروید که در دو مدل اشتراکی و خصوصی ارائه شده است. هاستل‌های اشتراکی به ازای هر شب بین ۲۰ تا ۵۰ یورو دریافت می‌کنند و هاستل‌های خصوصی بابت هر شب بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو دریافت خواهند کرد.

 

سفر به ایتالیا

سفر از ایران به ایتالیا به دو روش زمینی و هوایی امکان پذیر است. شایان ذکر است که هر دو سفر هزینه‌های خاص خود را خواهند داشت و در هر دو حالت زمینی و هوایی، سفر پرهزینه‌ای پیش رویتان خواهد بود. البته سفرهای زمینی مزایایی دارد که می‌توانید هر تجهیزات مورد نیازی را با خود حمل کنید، هر کجا که می‌خواهید توقف کنید و از مسیر جذاب جاده‌ای لذت ببرید. 

 

 

سفر زمینی به ایتالیا

سفر زمینی یعنی برای شما این امکان فراهم شده تا با ماشین شخصیتان به دل جاده بزنید و از ایران به ایتالیا سفر کنید. تنها کافی‌ است تا خود را به ترکیه برسانید، سپس به یونان بروید و پس از یونان نیز با کشتی وارد ایتالیا خواهید شد. البته فراموش نکنید که برای سفر زمینی به ایتالیا باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.

 

سفر هوایی به ایتالیا

سفر هوایی ایتالیا نیز بسته به نوع پروازی که انتخاب می‌کنید هزینه‌ی متفاوتی خواهد داشت. هزینه‌ی بلیط هواپیما از تهران به رم از ۱۰ میلیون شروع می‌شود. همچنین می‌توانید از تورهای ایتالیا نیز بسته به هزینه، اقامتگاه و هواپیما استفاده کنید. البته در این روزهای کرونا، تورهای مسافرتی بسیاری از کشورها لغو شده‌اند و ایتالیا نیز جزو همین کشورها است.

 

 

شرایط سفر به ایتالیا در کرونا

شیوع ویروس کرونا بخش گردشگری سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و ایتالیا نیز از جمله کشورهایی بود که در بخش گردشگری آسیب زیادی دید. در این میان در ایتالیا شیوع ویروس کرونا بسیار گسترده بوده تا جایی که این کشور مجبور به اعمال محدودیت‌هایی شد. به دلیل گستردگی ابتلا به کرونا، در دروه‌ای، سفرهای بین استانی ایتالیا ممنوع بود اما اکنون این کشور در حال واکسیناسیون بوده و سعی در مهار شیوع این ویروس دارد. البته در شرایط کرونا مراحل دریافت ویزا نیز کمی پیچیده‌تر شده است. همچنین در فرودگاه و در ورودی هر کشور از گردشگران تست کرونا گرفته خواهد شد و احتمالا قرنطینه‌هایی نیز وجود خواهد داشت. به هر جهت تا جای امکان سعی کنید در این روزهای کرونا به چنین سفرهای پرهزینه‌ای نروید.

 

شرایط سفر به ایتالیا در دوران کرونا

 

آب و هوای ایتالیا

کشور ایتالیا با توجه به جغرافیایی که دارد، در شهرهای مختلف دارای آب و هوای مختلفی است. در نتیجه در ارتفاعات شاهد بارش‌های بیشتر و آب و هوای سردتری هستیم اما در مناطق ساحلی شاهد آب و هوای ملایم و معتدل خواهیم بود. در مرکز ایتالیا نیز در فصل تابستان گرم و خشک بوده و بارش‌های کمی دارد. 
به طور کلی تابستان در سراسر ایتالیا گرم است اما در جنوب این کشور بسیار گرم‌تر خواهد بود. شهرهای محصور در خشکی در توسکانی و امبریا و در دشت‌های ونتو و لومباردی احساس گرما به قدری شدید است که احساس خفگی خواهید کرد. در رم و جنوب نیز هوا تقریباً در تمام طول سال گرم است و در زمستان به طور متوسط 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) خواهد بود. افزایش دما در ایتالیا تا ماه اکتبر ادامه خواهد داشت اما در زمستان در شمال ایتالیا سرد بوده و بارش باران و برف رخ خواهد داد. بارانی‌ترین ماه‌های ایتالیا تقریباً در همه‌جای این کشور معمولاً اکتبر و نوامبر است.

 

آب و هوای ایتالیا در تمام فصول سال


بهترین زمان سفر به ایتالیا 

زمان گردشگری ایتالیا در فصل تابستان است در نتیجه در این فصل شاهد شلوغی بیش از حد این کشور و بالا بودن هزینه‌ها خواهید بود. پس سعی کنید در دیگر فصول سال به این کشور سفر کنید. تمام طول سال برای گشت و گذار در ایتالیا مناسب است و می‌توانید در هر فصلی از تفریحات مختلفی استفده کنید. برای مثال در فصل زمستان می‌توانید به تفریحات زمستانی مانند اسکی و کشت و گذار در مناطق کوهستانی بروید. همچنین می‌توانید در فصل زمستان هتل‌ها و کلبه‌های گردشگری را با هزینه‌های کمتری در اختیار داشته باشید و از بهترین امکانات اقامتگاه خود بهره‌مند شوید. 
فصل بهار نیز برای سفر به ایتالیا عالی است و از آنجایی که در فصل بهار ایتالیا خلوت‌تر است می‌توانید با خیال راحت تمامی مکان‌های دیدنی در آرامش بازدید کنید و خبری از هجوم گردشگران نخواهد بود. در فصل پاییز نیز آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع است و حتی می‌توانید در این فصل شنا کنید. البته در فصل پاییز امکان بارندگی در ایتالیا وجود دارد اما با این حال می‌توانید به تمامی مراکز دیدنی سر بزنید. به طور کلی بهترین ماه‌ها برای سفر در ایتالیا از آوریل تا ژوئن و از اواسط سپتامبر تا اکتبر است. شایان ذکر است که از جولای تا اوایل سپتامبر مکان‌های دیدنی این کشور پر از بازدیدکنندگان است و بسیار شلوغ خواهد بود.

 

بهترین زمان سفر به ایتالیا


زبان ایتالیایی

زبان رسمی مردم ایتالیا، ایتالیایی است و بیش از ۹۰ درصد مردم به همین زبان صحبت می‌کنند. البته گویش‌‌های مختلف و متعددی از زبان ایتالیایی در این کشور وجود دارد که می‌توان به سیسیلی، ناپلی، ونیزی و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. البته زبان‌های دیگری هم در مناطق بومی ایتالیا صحبت می‌شود که می‌توان به زبان‌های فرانسوی، آلمانی، یونانی، کرواتی، آلبانیایی و اسلوونیایی اشاره کرد. 
زبان ایتالیایی مستقیماً از زبان لاتین سرچشمه می‌گیرد و دقیقاً مانند سایر زبان‌های عاشقانه‌ جهان مانند اسپانیایی، کاتالان، پرتغالی، فرانسوی، رومانیایی و سایر زبان‌های اقلیت (اکسیتان ، پرووانسال ، گالیسی ، لادین و فریولان) است. زبان ایتالیایی طی فرآیندی طولانی و تدریجی، پس از سقوط امپراتوری روم در قرن 5، توسعه یافته است. پس از سقوط امپراتوری رم، اشکال بومی و محلی زبان، نقش مهمی در جامعه و زندگی روزمره مردم داشت.

پرچم ایتالیا - برای آشنایی با پرچم ایتالیا و فهمیدن مفهوم رنگ‌های آن اینجا کلیک کنید.


در ایتالیا مردم زیادی به زبان انگلیسی مسلط نیستند. در واقع انگلیسی به طور کلی در ایتالیا زیاد صحبت نمی‌شود، اگرچه انگلیسی زبانان زیادی در شهرهای بزرگتر مانند رم، فلورانس و میلان زندگی می‌کنند اما تقریبا زبان همه‌ی مردم ایتالیایی است. به همین دلیل توصیه نمی‌شود که بدون دانستن زبان ایتالیایی به این کشور سفر کنید زیرا مردم این کشور زبان انگلیسی بلد نیستند.

 


محبوب ترین مکان های دیدنی ایتالیا

محبوب‌ترین شهرهای ایتالیا برای گردشگران، شهرهای رم، میلان و ونیز است. از سوی دیگر محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی ایتالیا شامل آمفی تئاتر کولوسنوم بوده که بزرگترین آمفی‌تئاتر باستانی جهان است. همچنین برج کج پیزا یکی دیگر از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی برای گردشگران بوده است. از سوی دیگر کانال ونیز که یک سازه‌ی تاریخی بوده نیز محبوبیت زیادی در میان بازدیدکنندگان دارد. موزه واتیکان هم که یکی از بزرگترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید بسیار محبوب بوده و یکی از بهترین مکان‌های دیدنی برای گردشگران و مردم بومی به حساب می‌آید. کلیسای جامع سن مارکو که یکی از معروف‌ترین کلیسا‌های جهان بوده، با توجه به معماری بی‌نظیر و تاریخچه‌ی باستانی که دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. از دیگر مکان‌های دیدنی محبوب ایتالیا می‌توان به دریاچه کومو، کلیسای جامع میلان، معبد پانتئون رم و بنای فروم رومی‌ها اشاره کرد.

 

اختلاف ساعت ایران و ایتالیا - الان ساعت توی ایتالیا چنده❓❓

اطلاعات ضروری سفر به ایتالیا(کد کشور/ شماره های اضطراری/ اختلاف ساعت/ زبان رسمی/ واحد پول)

در ادامه برخی از اطلاعات ضروری که برای سفر به ایتالیا به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

  • کد کشور ایتالیا: ۹۳+
  • شماره‌های اضطراری ایتالیا: 

شماره تماس پلیس ایتالیا: ۱۱۲
شماره تماس اورژانس ایتالیا: ۱۱۳
شماره تماس آتش نشانی ایتالیا: ۱۱۵
شماره تماس تعمیرات خودرو ایتالیا: ۱۱۶
شماره تماس فوریت‌های پزشکی ایتالیا: ۱۱۸
شماره تماس راهنمای شماره تلفن: ۱۲

  • اختلاف ساعت ایتالیا : اختلاف ساعت ایران با ایتالیا (میلان و رم) ۲:۳۰ ساعت است.
  • زبان رسمی ایتالیا : ایتالیایی
  • واحد پول کشور ایتالیا : یورو
     
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر