هزینه های سفر به پاتایا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 4711
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پاتایا به عنوان یک شهر ساحلی بسیار کوچک در کشور تایلند شناخته می‌شود که دارای سواحل بسیار زیاد و متنوعی است. هزینه سفر به پاتایا با در نظر گرفتن هزینه اقامت و همچنین هزینه‌های تفریح در این شهر مشخص خواهد شد. علاوه بر هزینه‌های اقامت و تفریح، هزینه‌های حمل و نقل عمومی و خورد و خوراک نیز تأثیر مستقیمی بر هزینه‌های سفر به این شهر دارند.

هزینه سفر به پاتایا

هزینه‌های پیش از سفر به پاتایا را در نظر داشته باشید

برخی از هزینه‌ها مانند دریافت پاسپورت و ویزا تحت عنوان هزینه‌های پیش از سفر شناخته می‌شوند. در حقیقت برای سفر به شهر پاتایا باید هزینه‌هایی را برای اخذ مدارک مورد نیاز پرداخت کنید. پس از آن می‌توانید با انتخاب وسایل حمل و نقل مناسب و مورد نظر خود اقدام به مسافرت به این شهر نمایید. یکی از بهترین راه‌های سفر به پاتایا استفاده از مسیر هوایی است. برای رسیدن به این شهر می‌توانید از طریق خط هوایی و ایرلاین‌های مختلف به بانکوک بروید و پس از آن با وسایل حمل و نقل گوناگون خود را به پاتایا برسانید. در زمان سفر به شهر پاتایا هزینه‌های زیادی مانند هزینه اقامت، خورد و خوراک و تفریح وجود دارد که باید اقدام به پرداخت آن‌ها کنید.

اقامت؛ مهم‌ترین هزینه در سفر به پاتایا

با توجه به توریستی بودن شهر پاتایا هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار زیادی وجود دارد که با در نظر گرفتن بودجه و همچنین موقعیت مکانی هتل یا اقامتگاه می‌توانید از امکانات و تجهیزات موجود استفاده کنید. هزینه‌های اقامت با در نظر گرفتن موقعیت هتل و امکاناتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

اقامت در هاستل و هزینه آن

یکی دیگر از مکان‌های بسیار مناسب برای اقامت در پاتایا استفاده از هاستل است. در واقع در این شهر زیبای ساحلی هاستل‌های بسیار زیادی وجود دارند که برای اقامت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما نکته مهم در رابطه با، هزینه و قیمت هاستل‌های پاتایا است که در صورت استفاده از هاستل برای اقامت، می‌توانید هزینه کمتری را پرداخت کنید. در هاستل‌های خصوصی امکان استفاده از اینترنت رایگان مهیا است و گردشگران می‌توانند از این امکان نیز بهره ببرند.

در ادامه میانگین قیمت هتل های پاتایا را شرح می دهیم :

  • هتل 2 ستاره بین 200 الی 2000 بات تایلند
  • هتل 3 ستاره بین 545 الی 3600 بات تایلند
  • هتل 4 ستاره بین 1100 الی 9000 بات تایلند
  • هتل 5 ستاره بین 2800 الی 16000 بات تایلند

علاوه بر هتل و هاستل، آپارتمان هایی نیز در سطح شهر وجود دارد که برای آن دسته از گردشگران که به صورت خانوادگی به این شهر سفر می کنند مناسب می باشد. قیمت اجاره این آپارتمان ها بین 450 تا 3500 بات تایلند متغیر می باشد که هر چه این آپارتمان ها به مرکز شهر نزدیک باشد و امکانات بیشتری داشته باشد، هزینه آن بیشتر است.

اقامت در هاستل های پاتایا

اقامت در هتل‌های شهر پاتایا و هزینه های مربوط به آن

برخی از هتل‌های شهر پاتایا هتل‌های ارزان و مقرون به صرفه به حساب می‌آیند. هتل‌هایی که در کنار ساحل قرار دارند معمولاً دارای قیمت بالاتری هستند اما در صورتی که به دنبال یک سفر ارزان هستید می‌توانید از هتل‌هایی که از ساحل فاصله‌ زیادی دارند استفاده کنید. این هتل‌ها تحت عنوان هتل‌های ۲ ستاره تا پنج ستاره وجود دارند که هزینه اقامت در هر یک از آن‌ها با در نظر گرفتن امکانات متفاوت است. لازم به ذکر است علاوه بر هتل و هاستل، آپارتمان‌های بسیار زیادی در شهر پاتایا وجود دارند که می‌توانید به صورت خانوادگی از این آپارتمان‌ها استفاده کنید. به دلیل قرارگیری بسیاری از آپارتمان‌ها در مرکز شهر امکانات بسیار زیادی به گردشگران ارائه می‌شود.

تفریحات پاتایا - اگر قصد سفر به پاتایا را دارید برای آشنایی با تفریحات آن اینجا کلیک کنید.

بودجه نسبتا خوبی برای هزینه‌های تفریح در پاتایا در نظر بگیرید

بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد و گردشگران زیادی از شهر پاتایا دیدن می‌کنند، تفریح و گردش است. به همین منظور تفریحات بسیار زیادی در شهر پاتایا تعبیه شده که مطمئناً قادر نخواهید بود تمامی این جاذبه‌ها و تفریحات را مشاهده کنید. به دلیل ازدحام و شلوغی شهر پاتایا ساعات زیادی از این مراکز تفریحی در حال خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران هستند. برخی از این تفریحات و جاذبه‌ها شامل گالری هنر بهشت، پارک آبی رامایانا، مزرعه کروکودیل، دنیای دلفین‌ها، پارک مینی سیام، آکواریوم زیر آب، با قبر‌ها و باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ می‌شوند.
در شهر پاتایا تور‌های گردشگری بسیار زیادی نیز برگزار می‌شود این تور‌ها شامل تور گردش در جنگل و تور‌های کروز است. همچنین تور زیپ لاین و تور موتور چهارچرخ نیز از پرطرفدارترین تور‌های برگزار شده در این شهر هستند. بسیاری از گردشگران و مسافران با در نظر گرفتن علایق شخصی خود می‌توانند از تمامی این امکانات و تجهیزات تعبیه شده استفاده کنند. در ادامه به اسامی تعدادی از آن ها و قیمت هایشان می‌پردازیم:

  1. گالری هنر در بهشت: 500 بات
  2. پارک آبی رامایانا: 1190 بات
  3. مزرعه کروکودیل: 400 بات
  4. دنیای دلفین ها: 500 بات
  5. دهکده فیل ها: حدود 3000 بات
  6. باغ گیاهشناسی نانگ نوچ: 500 بات
  7. پارک آبی کارتون نتورک آمازون: 1290 بات
  8. بانجی جامپینگ: 2500 بات
  9. پارک مینی سیام: 300 بات
  10. آکواریوم پاتایا ورلد: 500 بات
  11. باغ ببرهای سیرارچا: 450 بات

گالری هنر در بهشت در پاتایا

تورهای گردشگری متنوعی نظیر: تور گردش در جنگل، تورهای کروز، تور بازار شناور پاتایا، تور زیپلاین و تور موتور چهار چرخ در این شهر برگزار می شود که گردشگران تور پاتایا می توانند طبق سلیقه خود هر یک را انتخاب کنند و سفری دلپذیر به پاتایا داشته باشند.

هزینه حمل و نقل را فراموش نکنید

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌هایی که در هزینه سفر به پاتایا نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می‌کند، هزینه‌های حمل و نقل عمومی در این شهر است. به دلیل وجود سیستم حمل و نقل عمومی بسیار منظم و مجهز در پاتایا دسترسی مسافران به قسمت‌ها و اقصا نقاط این شهر راحت‌تر بوده لذا می‌توانید در زمان اقامت در این شهر از زیرساخت‌های حمل و نقل و وسایل ارتباطی مانند اتوبوس‌های محلی، تاکسی و تاکسی‌های موتوری و همچنین وانت استفاده کنید. توجه داشته باشید با انتخاب درست می‌توانید هزینه‌های سفر به پاتایا را به صورت چشم‌گیری کاهش دهید.

با استفاده از اتوبوس ‌های محلی هزینه ها را کاهش دهید

به طور کلی این اتوبوس‌ها مسیر‌های مشخص و از پیش تعیین شده را می‌پیمایند و گردشگران و مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه بسیار کمی اغلب قسمت‌های محبوب و جا‌های دیدنی شهر پاتایا را مشاهده کنند. در واقع یکی از مقرون به صرفه‌ترین وسایل حمل و نقل، اتوبوس‌های محلی هستند.

تاکسی

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در شهر پاتایا که در مقایسه با اتوبوس‌های محلی دارای قیمت بالاتری نیز است، تاکسی به شمار می‌آید. در شهر پاتایا هر تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر حدود ۷ بات دریافت می‌کند.

تاکسی های پاتایا

وانت و افزایش نسبی هزینه ها

یکی دیگر از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل بسیاری از افراد در شهر پاتایا به صورت گروهی آن را اجاره می‌کنند، وانت است. این وانت‌ها همانند وانت‌های عادی هستند و در بخش پشت، سقفی برای آن‌ها تعبیه شده تا مسافران بتوانند از نور مستقیم خورشید در ‌امان باشند. هزینه وانت نیز در مقایسه با تاکسی بیشتر است.

تاکسی موتوری

این تاکسی‌ها که تحت عنوان تاکسی موتوری در شهر پاتایا شناخته می‌شوند بسیار سریع بوده و از نظر قیمتی نیز قیمت مناسب‌تری دارند.

توجه داشته باشید علاوه بر تمامی وسایل حمل و نقل عمومی که در شهر پاتایا وجود دارد می‌توانید ماشین نیز اجاره کنید و از تمامی بخش‌ها و قسمت‌های شهر پاتایا آزادانه دیدن نمایید. به طور معمول هزینه اجاره موتور در شهر پاتایا حدود ۹۰ تا ۲۲۰۰ بات است. همچنین برای اجاره ماشین باید ۵۵۰ بات تا ۲۰۰۰ بات را کنار بگذارید.

همه چیز درباره پاتایا - پاتایا شهر گناه یا شهر سفرهای به یادماندنی؟!

هزینه شکم گردی در پاتایا

یکی دیگر از هزینه‌های معمول که در سفر به پاتایا باید به آن توجه کرد هزینه خورد و خوراک است. در واقع رستوران‌ها و هتل‌های بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که هر کدام با توجه به کیفیت غذا و موقعیت قرارگیری، هزینه‌های متفاوتی را برای خورد و خوراک دریافت می‌کنند. به طور معمول هزینه رستوران‌های لوکس شهر پاتایا برای ارائه غذا‌های محلی و بین‌المللی حدود ۵۶۰ تا ۳۳۰۰ بات است.

در رستوران‌های متوسط در صورت سرو غذا‌های با کیفیت باید هزینه‌ای در حدود ۲۵۰ تا ۶۰۰ بات را در نظر بگیرید. رستوران‌های ارزان قیمت زیادی نیز در شهر پاتایا وجود دارند که اقدام به خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران می‌کنند. هزینه‌های غذا در این رستوران‌ها حدود ۵۰ تا ۱۵۰ بات است. فست فود‌های معروف ایرانی نیز در سطح شهر وجود دارند که اقدام به تهیه و پخت غذا می‌کنند. به این فست فود‌ی‌ها غذا‌های خیابانی نیز گفته می‌شود که معمولاً هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ تا ۲۷۰ بات را در بر دارند.

هزینه شکم گردی در پاتایا

قیمت خرید اجناس ضروری در شهر پاتایا چقدر است

در صورتی که قصد داشته باشید هزینه استفاده از غذا‌های رستوران و فست فود‌ها را حذف کنید مواد مورد نیاز زیر را احتیاج خواهید داشت تا بتوانید اقدام به پخت غذا کنید. در قسمت زیر لیستی از اجناس ضروری در شهر پاتایا را معرفی می‌کنیم:

  • شیر ۵0 بات
  • یک عدد نان به وزن ۵۰۰ گرم ۴۷ بات
  • ۱۲ عدد تخم مرغ ۴۵ بات
  • گوشت قرمز ۳۷۱ بات
  • برنج هر کیلو گرم ۴۱ بات
  • مرغ ۷۵ با ت
  • سیب زمینی هر کیلو گرم ۴۸ بات
  • پیاز هر کیلو گرم ۳۶ بات

در شهر پاتایا به دلیل توریست های فراوانی که هرساله به آن سفر می کنند، رستوران های متعددی احداث شده است. بخش دیگری که در هزینه های سفر به پاتایا مطرح می باشد و نسبت به تهران کمی ارزان تر بوده، مخارج خورد و خوراک است. در ادامه مطلب شما می توانید با انواع این رستوران ها و قیمت آن ها آشنا شوید.

پاتایا

  • رستوران های لوکس: در این رستوران ها انواع غذاهای محلی و بین المللی سرو می شود که قیمت آن ها بین 560 تا 3300 بات است.
  • رستوران های متوسط: کیفیت این دسته از رستوران ها نسبت به رستوران های لوکس، کمی پایین تر بوده و قیمت آن ها بین 250 تا 600 بات می باشد.
  • رستوران های ارزان قیمت: این رستوران ها کم خرج بوده و برای آن دسته از گردشگران تور پاتایا که به دنبال کم شدن هزینه های سفر به پاتایا هستند بسیار مناسب است. قیمت غذا در این رستوران‌ها از 50 تا 150 بات متفاوت است. فست فودهای معروفی نیز در سطح شهر وجود دارد که به ازای پرداخت 150 الی 270 بات برای غذاها، پذیرای گردشگران می باشند.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که ترجیح می دهید غذای خانگی میل کنید و خودتان آشپزی کنید، می توانید مواد غذایی اولیه را تهیه کنید و در محل اقامتتان اقدام به این کار کنید. قیمت برخی از این مواد غذایی عبارت اند از: 1 کیلوگرم گوشت قرمز 344 بات، 1 کیلوگرم برنج سفید 42 بات، 6 عدد تخم مرغ 50 بات، نان 50 بات، جوجه بی استخوان 82 بات، 1 لیتر شیر 47 بات، 1 کیلوگرم سیب زمینی 47 بات، 1 کیلوگرم گوجه فرنگی 45 بات و 1 کیلوگرم پیاز 33 بات.

نکات پیش از سفر به پاتایا

پیش از سفر به این شهر جذاب خوب است که برخی نکات را در رابطه با این شهر بدانید:

  • ساعت رسمی این کشور 2 ساعت و 30 دقیقه از ایران جلوتر است.
  • زبان رسمی در این کشور تایلندی است ولی با این وجود تعداد زیادی از افراد مشغول به کار در مراکز تفریحی، به زبان انگلیسی تسلط دارند و گردشگران از این طریق می توانند ارتباط برقرار کنند.
  • در ماه های مختلف جشنواره های گوناگونی در کشور تایلند برگزار می شود که می توانید با اطلاع از زمان هر یک، برنامه ریزی مناسبی برای شرکت در آن ها داشته باشید.

 

هزینه سوغات در پاتایا

 

خرید سوغاتی همچنان نزد مردم کشور ما رواج دارد. در پاتایا صنایع دستی با ارزشی همچون: کوسن، ابریشم، فانوس، مجسمه های سرامیکی و جواهراتی زیبا وجود دارد که گردشگران تور پاتایا می توانند به عنوان سوغاتی آن ها را خریداری کنند. خوب است بدانید که اگر شما هم به دنبال لباس های برند می باشید، بازارهای لوکس و مدرن پاتایا مکان مناسبی برای این منظور می باشد ولی قیمت ها کمی از تهران گران تر و هزینه های سفر به پاتایا برای شما گران تمام می شود.

 

هزینه سوغات در پاتایا

 

یرای این که بتوانید هزینه های سفر به پاتایا را به خوبی مدیریت کنید، باید به محض ورود به خاک تایلند، سیم کارت خود را کنار گذاشته و از یکی از اپراتورهای موجود در این کشور استفاده کنید تا هزینه ی تماس های شما زیاد نشود. هزینه مکالمه با این اپراتورهای محلی حدود 2.5 بات می باشد.

در ماه های آبان تا بهمن آب و هوای پاتایا بسیار خوب و دلپذیر است و به همین دلیل حجم بالایی از گردشگران این بازه زمانی را برای سفر خود انتخاب می کنند. از همین رو هزینه های هتل و اقامتگاه و سایر مخارج افزایش چشمگیری پیدا می کند و اگر می خواهید هزینه های سفر به پاتایا برای شما ارزان باشد، بهتر است زمان های دیگری را برای سفر خود انتخاب کنید.

امیدواریم شما گردشگران با خواندن این مقاله بتوانید سفر خوبی به این شهر زیبا داشته باشید و به خوبی هزینه های سفر به پاتایا را مدیریت کنید. 

میانگین دیگر هزینه‌ها در پاتایا

هزینه‌هایی برای تفریح و همچنین بازدید از مراکز تفریحی و جا‌های دیدنی شهر پاتایا وجود دارد که شامل هزینه باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ و همچنین ورودی بازار شناور پاتایا می‌شود و حدود ۸۰۰ تا ۲۰۰ بات باید هزینه پرداخت کنید. همچنین پارک آبی کارتون نتورک آمازون دارای ورودی ۱۲۹۰ بات است. در صورتی که قصد داشته باشید به پارک مینی سیام و گالری هنر در بهشت مراجعه کنید، باید ورودی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ بات پرداخت نمایید.

علاوه بر تمامی موارد فوق هزینه‌ای بابت سرویس موبایل در پاتایا نیز باید پرداخت کنید. این هزینه مربوط به مکالمه و اینترنت می‌شود که برای هر دقیقه مکالمه داخلی ۱۵۵ بات و برای ۶۰ مگابایت اینترنت نامحدود در شهر پاتایا نیازمند ۷۵۰ بات هستید. هزینه تهیه پوشاک در شهر پاتایا نیز به طور معمول برای هر شلوار جین حدود ۲۳۰۰ بات و برای یک پیراهن زنانه حدود ۱۳۶۲ بات است. لازم به ذکر است هر جفت کفش کتانی ۳۲۵۰ بات و یک جفت کفش مردانه در شهر پاتایا ۱۹۰۰ بات قیمت دارد. تمامی هزینه‌ها و مخارج بالا به صورت میانگین هستند و احتمال وجود تلرانس در آن‌ها است.

هزینه های شهر پاتایا

کلام پایانی

هزینه سفر به پاتایا با در نظر گرفتن بسیاری از موارد نظیر هزینه‌های خورد و خوراک و از همه مهم‌تر هزینه اقامت و بلیط پرواز محاسبه می‌شود. در صورتی که به دنبال کم کردن هزینه‌های سفر در شهر پاتایا هستید می‌توانید از آپارتمان‌ها و هاستل‌های موجود در این شهر برای اقامت استفاده کنید. همچنین رستوران‌های بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تری نیز در شهر پاتایا در حال ارائه خدمات هستند که هزینه‌های کمتری را دریافت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها غذا‌های خیابانی موجود در شهر پاتایا است. برخی از این غذا‌های خیابانی کیفیت مطلوبی دارند و دارای قیمت مناسبی هستند.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر