هزینه سفر به ارمنستان

زمان مطالعه: 15 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/23
بازدید: 4162
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هزینه سفر به ارمنستان چقدر است؟ تور ارمنستان یکی از تورهای پرطرفدار و معروف برای ایرانی‌ها است. این کشور در نزدیکی ایران قرار گرفته و از جاذبه‌های زیبا و متنوعی هم برخوردار است. از آن‌جایی که هزینه سفر به این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر اندکی پایین‌تر است، از این رو مقصد محبوبی برای گردشگران به حساب می‌آید. اگر قصد سفر به ارمنستان را داشته باشید مسلما مهم‌ترین مسئله برای شما هزینه است. هزینه سفر به این کشور به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که شامل هزینه مدارک، هزینه سفر زمینی و هوایی، هزینه خورد و خوراک و اقامت در این کشور است. در ادامه همراه ما باشید تا با صفر تا صد هزینه سفر به این کشور آشنا شوید. 

کشور ارمنستان

هزینه های مدارک لازم برای سفر به ارمنستان

برای سفر به کشور ارمنستان لازم است تا شما مدارکی را تهیه و این مدارک را به سفارت این کشور در ایران تحویل دهید. البته خبر خوش این است که ایرانی‌ها برای ورود به این کشور نیاز به دریافت ویزا ندارند. پس اگر قصد دارید از ایران به کشور ارمنستان سفر کنید، شما تنها برای دریافت گذرنامه باید مقدار هزینه‌ای را پرداخت کنید. هزینه‌های مربوط به دریافت گذرنامه به طور کلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برای دریافت شناسه شما باید مبلغی در حدود ۱۰۰۰ تومان پرداخت کنید.
  • پرداخت ۵۰۰۰ هزار تومان به حساب شهرداری جهت عوارض شهری لازم است.
  • پرداخت  100,000 هزار تومان برای خزانه‌داری هر استان جهت صدور گذرنامه لازم است.
  • هزینه‌های مربوط به خدمات دفاتر پلیس 10+ نیز مبلغی در حدود 204.000 تومان می‌شود.
  • در کنار تمام این‌ها نیاز است تا مبلغ 50 هزار تومان بابت ارسال پستی پرداخت نمایید. 

ویزا ارمنستان - راحتترین روش های دریافت ویزا ارمنستان، دائمی و مسافرتی!

هزنیه مدارک سفر به ارمنستان

عوارض خروج از کشور در سفر به ارمنستان

با توجه به قوانینی که در همه کشور‌ها وجود دارد اگر فردی قصد خارج شدن از کشور را داشته باشد باید هزینه‌ای تحت عنوان عوارض خروج بپردازد. هزینه عوارض که توسط شما باید پرداخت شود بستگی به تعداد دفعات خروش شما از کشور دارد؛ بنابراین می‌توانید عوارض خروج از کشور را به صورت آنلاین یا در هنگام خروج در گیت‌های فرودگاه بپردازید. مبلغ عوارض پرداختی توسط شما در دفعات مختلف به شرح زیر است:

  • عوارض خروج برای اولین بار در سال، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان
  • عوارض خروج برای دومین بار در سال، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان
  • عوارض خروج برای بار سوم در سال و بعد از آن، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان

استعلام ممنوع الخروجی - چگونه متوجه شویم که ممنوع الخروج نیستیم؟

واحد پول ارمنستان

روش ها و هزینه سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان از طریق روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید بر اساس بودجه  و ترجیح خود هر یک از این روش‌ها را انتخاب کنید. روش‌های مختلف و راهنمای سفر به ارمنستان به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارد و ارزان‌ترین آن، سفر زمینی است. در ادامه شرح کاملی از هزینه‌های سفر با هر یک از این روش‌ها شرح آورده‌ایم: 

  • سفر به ارمنستان با تور (زمینی یا هوایی)
  • سفر زمینی به ارمنستان (با قطار یا اتوبوس)
  • سفر هوایی به ارمنستان
  • سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

واحد پول ارمنستان - اطلاعات کامل از واحد پول کشور ارمنستان

هزینه سفر زمینی به ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان با تور

هزینه سفر به ارمنستان با تور، با توجه به زمان و برنامه‌های تورها، هتل‌ها، نوع اتاق و آژانس هواپیمایی، می‌تواند متغیر باشد. همچنین اگر شما می‌خواهید از طریق تور و به صورت هوایی به این کشور سفر کنید باید مبلغی در حدود 10 تا 20 میلیون تومان بپردازید. شما می‌توانید از دو طریق با تور به این کشور سفر کنید که شامل تور زمینی یا همان اتوبوس و هوایی می‌شود. معمولا هزینه سفر به ارمنستان با تور زمینی ارزان‌تر از تور هوایی است.

هزینه سفر زمینی به ارمنستان

هزینه سفر زمینی به ارمنستان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که این فاکتورها شامل نوع وسیله نقلیه، هزینه‌های جانبی مثل هزینه بیمه، عوارض خروج از کشور و هزینه سوخت و... است. به طور کلی سفر زمینی به این کشور مقرون به صرفه‌ترین روش است. در ادامه هزینه سفر زمینی با قطار و اتوبوس به این کشور را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هزینه سفر به ارمنستان با قطار

لازم است بدانید برای سفر به ارمنستان با قطار مسیر مستقیمی وجود ندارد و در واقع هیچ یک از شهرهای ایران دارای خط مستقیم قطار به ارمنستان نیستند؛ بنابراین نمی‌توانید با قطار به این کشور سفر کنید. تنها راه این است که به منطقه جلفا در شمال غربی آذربایجان بروید و به مرز بین ایران و ارمنستان سفر کنید. در نهایت آخرین نقطه بین ایران و ارمنستان نوردوز است. شما می‌توانید از تهران تا جلفا را با قطار بروید؛ اما مسیر قطار مستقیم به ارمنستان وجود ندارد.

هزینه سفر به ارمنستان با اتوبوس

سفر به ارمنستان با اتوبوس، روش زمینی و مقرون به صرفه‌‎ای است. هزینه سفر به ارمنستان با اتوبوس شامل هزینه بلیط رفت و برگشت، خورد و خوراک، اقامت در ارمنستان و سایر هزینه‌های جانبی می‌شود. به طور کلی قیمت بلیط اتوبوس ایران به ارمنستان حدود 1 الی 2 میلیون است که این هزینه را باید در رفت و برگشت محاسبه کنید. در حالت کلی نوع اتوبوس نیز در هزینه تاثیرگذار است. مسلما هزینه سفر زمینی به این کشور کمتر از سفر هوایی است.

هزینه سفر به ارمنستان با اتوبوس

هزینه سفر به ارمنستان با هواپیما

از دیگر روش‌های سفر به کشور ارمنستان سفر به صورت هوایی است. این نوع سفر به دلایل مختلفی طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید از طریق هواپیما به این کشور سفر کنید باید هزینه‌ای را جهت تهیه بلیط پرداخت نمایید. به طور کلی قیمت بلیط هواپیما به ارمنستان بر اساس تاریخ، ظرفیت، نوع بلیط و... متغیر است. مقدار هزینه خرید بلیط هواپیما از ایران به ارمنستان در حالت کلی بین 4 تا 20 میلیون و گاها بالاتر است.

هزینه سفر به ارمنستان با هواپیما

هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

اگر شما عاشق سفر با خودروی شخصی هستید و می‌خواهید از طریق خودروی شخصی سفر به ارمنستان را انجام دهید، شما مجبور به پرداخت مقدار هزینه‌ای معین جهت خروج از ایران و ورود به کشور ارمنستان هستید. این هزینه‌ها شامل هزینه گواهینامه بین‌المللی برای یک سال، هزینه پلاک بین‌المللی، هزینه کاپوتاژ یا همان مجوز خروج از کشور و هزینه بین‌المللی بیمه ماشین می‌شود.

  • هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله: 141.000 تومان
  • هزینه پلاک بین المللی: 425.000 تومان
  • دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: ۱۰۰۰۰۰ تومان
  • برچسب CD و: IR برابر با 5.400 تومان
  • هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: 30.000 تومان
  • بیمه بین المللی ماشین: بر اساس داخلی یا خارجی بودن قیمت فرق می‌کند.
  • هزینه بنزین در ارمنستان (1 لیتر): حدود 450 درام ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

هزینه تفریح در ارمنستان

تفریح در ارمنستان به طور کلی شامل موارد مختلفی است که افراد می‌توانند با توجه به بودجه خود برخی از این تفریحات را انتخاب کنند و به تفریح خود بپردازند. این تفریحات شامل باغ وحش ارمنستان، موزه تاریخ، پارک آبی آکواتک ایروان، گالری ملی ارمنستان و موزه نسخ خطی باستانی در ارمنستان هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. برای ورود به تمامی این مراکز دیدنی، شما باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که هزینه هر کدام از این تفریحات متفاوت خواهد بود:

  • موزه تاریخ ارمنستان: 2000 درام 
  • ورودی باغ وحش ایروان: بسته به سن بین 500 درام ارمنستان تا 1200 درام 
  • پارک آبی آکواتک ایروان: بسته به خدمات مجموعه بین 6000 درام ارمنستان تا 8500 درام
  • گالری ملی ارمنستان: 1500 درام
  • موزه هنرهای مدرن ایروان: 500 درام

هزینه تفریح در ارمنستان

تفریحات ارمنستان - با مهیج ترین تفریحات ارمنستان آشنا شوید

هزینه اقامت در ارمنستان

هزینه اقامت در ارمنستان بستگی به مکان و امکانات هتل‌ها و هاستل‌هایی دارد که قصد اقامت در آن را دارید. هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌ها به مراتب هزینه مناسب‌تری نسبت به هتل‌های چند ستاره ایروان خواهند داشت؛ بنابراین هزینه اقامت در این مکان‌ها چیزی حدود ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ درام ارمنستان است. همچنین ارمنستان دارای هتل‌های شیک و امکانات بی‌نظیر است که به مراتب هزینه بالایی برای اقامت در آن جا باید بپردازید. هزینه اقامت هتل های ارمنستان به شرح زیر است:

  • هزینه هتل‌های ۳ ستاره ایروان ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ درام ارمنستان می‌باشد.
  • هزینه هتل‌های ۴ ستاره ایروان ۲۰۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰۰ درام ارمنستان است.
  • قیمت هتل‌های ۵ ستاره ایروان ۲۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰ درام ارمنستان خواهد بود.

هزینه اقامت در ارمنستان

هزینه هاستل در ارمنستان

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید هزینه‌ی کمتری را برای اقامت خود بپردازید، اقامت در هاستل‌های موجود در ارمنستان و شهر ایروان می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند.

هزینه اجاره آپارتمان برای اقامت

همان‌طور که می‌دانید هزینه اقامت در هر منطقه و شرایط آن مکان متغیر خواهد بود؛ بنابراین هزینه اجاره آپارتمان برای اقامت در ارمنستان متفاوت و این هزینه با توجه به محل آپارتمان، فاصله آن تا شهر همچنین تعداد اتاق‌ها و کیفیت آن همچنین امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند تعیین خواهد شد. هزینه اجاره آپارتمان در ارمنستان بین ۸۴۰۰ تا ۳۰۰۰۰ درام برای هر شب است. اما باتوجه به وضعیت توریستی در فصول مختلف قیمت ملک نیز دچار نوسان خواهد شد؛ بنابراین در فصل‌های معمولی حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار و این قیمت در فصل‌هایی که توریست‌های زیادی به ارمنستان سفر می‌کنند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌آید.

اقامت در ارمنستان

هزینه حمل و نقل در ارمنستان

در هزینه سفر به ارمنستان، هزینه حمل و نقل را فراموش نکنید. حمل‌ونقل در کشور ارمنستان به طور کلی شامل اتوبوس، تاکسی یا مترو است. گردشگران می‌توانند برای رفت‌وآمد خود در این کشور یکی از این موارد را انتخاب کنند. از طرفی در بین این ۳ نوع وسیله حمل‌ونقل، مترو به عنوان ارزان‌ترین وسیله در این کشور به حساب می‌آید. در ادامه هزینه حمل و نقل در ارمنستان را برایتان شرح داده‌ایم:

  • هزینه تاکسی در ارمنستان: هزینه تاکسی در این کشور برای خارجی‌ها ارزان است. به طور مثال هزینه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 6 یورو است. 
  • هزینه مارشروتکا در ارمنستان: حدود 200 درام
  • هزینه اتوبوس در ارمنستان: 100 درام
  • هزینه مترو در ارمنستان: 100 درام
  • هزینه مینی بوس در ارمنستان: 100 درام
  • هزینه اتوبوس برقی در ارمنستان: 50 درام

هزینه حمل و نقل در ارمنستان

هزینه رستوران های ارمنستان

ارمنستان نیز مانند بسیاری از کشور‌های توریستی دارای رستوران‌های مختلف اعم از رستوران‌های معمولی و لوکس است؛ بنابراین هزینه رستوران‌های ارمنستان بستگی به رستوران، منو و کیفیت غذا‌ها دارد. قیمت هر کدام از رستوران‌های ارمنستان به شرح زیر است:

  • رستوران‌های ارزان: این رستوران‌ها بسیار ارزان قیمت بوده و هزینه غذا در این رستوران‌ها حدود ۲۵۰۰ تا درام ارمنستان است و بیشتر غذاهای معمولی در آن جا سرو می‌شود.
  • رستوران‌های متوسط: قیمت غذا در این رستوران‌ها نیز در حد متوسط است و برای صرف غذا در آن جا باید حدود ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ درام ارمنستان را بپردازید.
  • رستوران‌های لوکس ارمنستان: هزینه‌های صرف نهار و شام در چنین رستوران‌هایی با توجه به تنوع غذا، فضای شیک، کیفیت و امکانات آن‌ها گران‌تر خواهد بود؛ بنابراین هزینه غذا در رستوران‌های لوکس ارمنستان بین ۴۹۰۰ تا ۹۶۰۰۰ درام است.

رستوران های ارمنستان - برای تست کردن بی نظیرترین غذاهای ارمنی این لیست را داشته باشید.

هزینه رستوران های ارمنستان

هزینه خوراک و مواد غذایی در ارمنستان

خوراکی‌ها و مواد غذایی مختلفی در این کشور وجود دارد. اما اگر بخواهیم قیمتی برای مواد غذایی که به طور عمده مورد استفاده ایرانیان بوده و در این کشور نیز موجود است بیان کنیم می‌توانیم به مواد غذایی که شامل نان، شیر، پنیر، برنج، انواع میوه و سبزیجات اشاره کنیم. در جدول زیر می‌توانید هزینه سفر به ارمنستان از نظر خورد و خوراک را تخمین بزنید:

  • قیمت پنیر در ارمنستان: هر کیلو 880 درام ارمنستان
  • قیمت شیر: هر لیتر 561 درام ارمنستان
  • قیمت یک بطری آب 1.5 لیتری: 243 درام ارمنستان
  • قیمت نان: 261 درام ارمنستان
  • قیمت برنج برای هر کیلوگرم: هر کیلو 880 درام ارمنستان
  • قیمت گوشت قرمز: کیلویی 4264 درام ارمنستان
  • قیمت پیاز و سیب زمینی به ترتیب: 287 و 317 درام ارمنستان
  • قیمت پرتغال هر کیلوگرم: 667 درام در ارمنستان
  • قیمت سیب هر کیلوگرم: 510 درام در ارمنستان
  • قیمت گوجه فرنگی هر کیلوگرم: 779 درام ارمنستان

هزینه خوراک و مواد غذایی در ارمنستان

هزینه پوشاک در سفر به ارمنستان

همانطور که می‌دانید هزینه پوشاک و اجناس در ارمنستان طبق برند و کیفیت آن‌ها متفاوت است. البته قیمت اجناس در ارمنستان با ایران تقریبا در یک حد است و تفاوت چندانی ندارد؛ بنابراین برای کاهش هزینه پوشاک در سفر به ارمنستان می‌توانید به دالما گاردن یا ایروان مال مراجعه کنید. در این مکان‌ها می‌توانید انواع لباس، کفش و... را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. در ادامه به قیمت برخی از اجناس برند در ارمنستان خواهیم پرداخت.

  • هزینه خرید یک شلوار جین برند در ارمنستان 30000 درام
  • هزینه خرید شلوار جین 29000 درام
  • هزینه خرید یک پیراهن زنانه 22000 درام
  • قیمت کفش ورزشی نایک حدود 43000 درام

هزینه موبایل در ارمنستان

برای کاهش هزینه موبایل در ارمنستان و دسترسی آسان کاربران به اینترنت و برقراری تماس می‌توانید از سیم کارت ارمنستان استفاده کنید؛ بنابراین مسافران و گردشگران هنگام ورود به ارمنستان سیم‌ کارت‌های اپراتور موبایل در این کشور را تهیه خواهند کرد تا علاوه بر امکانات آن از هزینه کمتری برخوردار شوند. برای خرید و بهره‌مند شدن از سیم کارت‌های  اپراتور موبایل در ارمنستان می‌توانید قبل از سفر به ارمنستان این سیم کارت‌ها را از آژانس مسافری دریافت کنید. همچنین سیم کارت‌های ارمنستان را  در شعبه‌های خدمات اپراتوری همراه این کشور می‌توان تهیه کرد. این شعبه‌ها واقع در فرودگاه و مکان‌های دیدنی ارمنستان نیز وجود دارد. امپراتورهای ارمنی ام تی سی، ویواسل، آرنج و بی لاین دارای نرخ‌های متفاوت بوده؛ اما به طور معمول در هزینه هر دقیقه مکالمه حدود ۲۰ تا ۳۰ درام که معادل ۱۳۰ تا ۲۰۰ تومان است.

هزینه موبایل در سفر به ارمنستان

برای سفر به ارمنستان چقدر پول لازم است؟

هزینه سفر به ارمنستان کاملا متغیر بوده و نمی‌توان به طور دقیق گفت چقدر پول نیاز دارید، نوع سفر (زمینی یا هوایی)، نوع بلیط، تفریحات شما در آن کشور، هزینه خورد و خوراک، هزینه هتلی که در آن اقامت می‌کنید در این مسئله دخیل است. اگر به صورت زمینی به این کشور سفر کنید و در یک هتل معمولی اقامت داشته باشید، اصولا هزینه سفر کاهش پیدا می‌کند.  مقرون به صرفه‌ترین روش سفر به این کشور شرکت در تور ارمنستان است. با تور هوایی یا زمینی ارمنستان می‌توانید با قیمتی خیلی کمتر از سفر شخصی به این کشور سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. برای مشاهده قیمت تور ارمنستان به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه نمایید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. تکین تکین 1402/05/24
    2 نفر پسندیدند
    به نظرم هزینه های سفر به ارمنستان خیلی معقوله و می ارزه که بریم. قیمتش زیاد بالا درنمیاد

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 104 کاربر