هزینه های سفر به بلغارستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1281
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بلغارستان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان می باشد. شهر وارنا که توریستی ترین شهر آن است، جزء سومین شهر بزرگ بلغارستان محسوب می شود، این شهر به خصوص در فصل های تابستان مملو از جهانگردان مختلف از سراسر دنیا می باشد. در این قسمت از سایت لحظه آخر قصد داریم اطلاعاتی در زمینه هزینه های سفر به بلغارستان ارائه دهیم تا آن دسته از کاربران گرامی که در نظر دارند به زودی یه این کشور سرسبز سفر کنند، با آگاهی بیشتر راهی شوند.

 

سفر به بلغارستان چه مقدار هزینه بر است؟

پیش از این که بخواهیم به هزینه های سفر به بلغارستان بپردازیم، باید با واحد پول این کشور آشنا شویم. واحد پول بلغارستان "لو" می باشد. اسکناس هایی که در این کشور رواج بیشتری دارند عبارت اند از: اسکناس صد لو که به رنگ سبز می باشد، اسکناس پنجاه لو به رنگ قهوه ای، اسکناس بیست لو به رنگ آبی، اسکناس ده لو به رنگ نارنجی، اسکناس 5 لو به رنگ قرمز و اسکماس دو لو با رنگ بنفش. سکه های بلغاری نیز "استوتینکی" نام دارند. برای خریداری پول رایج این کشور شما گردشگران تور بلغارستان می توانید به بانک ملی رفته و آن را تهیه نمایید.

در حالت کلی می توان گفت که هزینه های سفر به بلغارستان نسبتا به صرفه می باشد و سطح قیمت ها در مقایسه با پایتخت ایران پایین تر می باشد. گردشگران تور بلغارستان می توانند با سفر به آن لحظات خوب و خوشی را سپری کنند.

تور وارنا - سفری رویایی به شهری اروپایی با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز!

بخشی از هزینه های سفر به بلغارستان از قبیل: مخارج مربوط به دریافت گذرنامه و ویزا به قبل از سفر ارتباط پیدا می کند، هزینه دریافت گذرنامه در حدود 110 هزار تومان می شود. ویزای بلغارستان در انواع مختلف و برای رنج سنی مختلف موجود است، برای مثال ویزای توریستی برای کودکان 35 یورو و برای بزرگسالان 60 یورو هزینه در بردارد که گردشگران تور بلغارستان می توانند از آن بهره ببرند. لازم به ذکر است که بگوییم برای کودکان زیر 6 سال در این زمینه، هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی شود.

گردشگران تور بلغارستان برای سفر به این کشور راه های مختلفی مانند: هواپیما و اتوبوس را پیش رو دارند. اگر بخواهید همراه با تور بلغارستان سفر کنید، برای مدت 3 روز حدود 1 میلیون تومان باید بپردازید. هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما برای سفر به این کشور حدود یک میلیون تومان می باشد. اگر مایل باشید از اتوبوس استفاده کنید، مسیر شما کمی طولانی می شود و باید ابتدا به استانبول بروید و بعد به سمت بلغارستان به راه بیفتید که هزینه ی آن حدود 400 هزار تومان می شود. همچنین می توانید از طریق خودروی شخصی نیز نسبت به سفرتان اقدام کنید. قبل از سفر به این کشور زیبا و جذاب، خوب است بدانید که زبان رسمی بلغارستان بلغاری بوده و اختلاف ساعت آن با ایران حدود 1 ساعت و 30 دقیقه می باشد.

اما بخش مهم هزینه های سفربه بلغارستان در طول سفر پیش می آید، هزینه هایی مانند: هزینه اقامت، هزینه خوراک، هزینه حمل و نقل، هزینه تفریح و غیره که در ادامه هر یک را شرح می دهیم.

هزینه اقامت در بلغارستان

در کشور بلغارستان هتل هایی در رده های مختلف وجود دارد که گردشگران تور بلغارستان می توانند بنا بر سلیقه خود و بودجه ای که برای هزینه های سفر به بلغارستان در نظر گرفته اند، هر یک را انتخاب کنند.

  • هتل های 2 ستاره: این هتل ها امکانات اولیه لازم را تامین می کنند و قیمت آن ها بین 47 الی 130 لو می باشد.
  • هتل های 3 ستاره: هتل های رده متوسط 3 ستاره نسبت به هتل های 2 ستاره کیفیت بهتری دارند و قیمت آن ها بین 40 تا 165 لو می باشد.
  • هتل های 4 ستاره: هتل های 4 ستاره موجود در این کشور، کیفیت مناسبی دارند که گردشگران تور بلغارستان را راضی نگه می دارند و قیمت آن ها بین 70 تا 215 لو می باشد.
  • هتل های 5 ستاره: هتل های لوکس و مجلل 5 ستاره دارای امکانات بسیار خوبی است و خدماتی بی نظیر را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند. قیمت این هتل ها بین 130 تا 300 لو می باشد.

تور بلغارستان - بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با طبیعتی بکر و جاذبه‌های تفریحی به یاد ماندنی!

علاوه بر هتل، در وارنا هاستل هایی نیز وجود دارد که گردشگران تور بلغارستان برای کم تر شدن هزینه های سفر به بلغارستان، می توانند آن ها را برای اقامت خود برگزینند. این هاستل ها دارای امکاناتی مانند اینترنت، صبحانه و ملحفه نیز می باشند. البته لازم به ذکر است که بگوییم تعداد هاستل های موجود در این کشور محدود بوده و حدود 15 تا 90 لو هزینه دارد، همچنین اقامت در اتاق های 8 تا 11 تخته حدود 28 هزار تومان هزینه دارد. همچنین در بلغارستان آپارتمان هایی نیز وجود دارد که آن دسته از گردشگران تور بلغارستان که به صورت خانوادگی راهی این کشور می شوند می توانند با پرداخت هزینه ای حدود 120 لو اقامت خوبی را در کنار خانواده سپری کنند.

هزینه خوراک

یکی از بخش های هزینه های سفر به بلغارستان وعده های غذایی آن می باشد. شهر وارنا دارای انواع رستوران های خوب، با کیفیت و قیمت های مناسب است که رستوران های ارزان بین 10 تا 15 لو و رستوران های رده متوسط بین 15 تا 30 لو هزینه دارد. همچنین در رستوران های لوکس می توانید بهترین غذا را که با مواد غذایی درجه یک طبخ می شود، با قیمت حدود 30 تا 60 لو سفارش داده و میل کنید. در سطح شهر وارنا فست فودهای زنجیره ای معروفی نیز وجود دارد که با قیمت بسیار خوب غذاهایش، مورد توجه گردشگران تور وارنا قرار گرفته است.

اگر می خواهید هزینه های سفر به بلغارستان برای شما مقرون به صرفه تر شود، می توانید با خرید مواد غذایی اولیه خودتان نسبت به درست کردن غذا اقدام کنید. قیمت حدودی برخی از این مواد غذایی به این شرح می باشد: 6 عدد تخم مرغ 1.6 لو بلغارستان، 1 کیلو برنج 2.5 لو، 1 کیلو گوشت قرمز 15.5 لو، نان 1 لو، 1 لیتر شیر 2 لو، سیب زمینی 1 لو، کوجه فرنگی 2.30 لو، پرتغال 2 لو، پیاز 1 لو و کاهو 1 لو می باشد.

 

 

هزینه حمل و نقل

وارنا شهری ساحلی و کوچک می باشد که پیاده روی در آن لذت خاصی دارد، ولی با این حال گردشگران تور بلغارستان برای جابجایی در سطح این شهر می توانند از اتوبوس، تاکسی و یا دوچرخه بهره ببرند. خطوط اتوبوسرانی شهر وارنا غالب بر 40 مسیر مختلف را پوشش می دهد و از هر نقطه ی شهر به وسیله آن ها می توانید جابجا شوید. بلیت اتوبوس در وارنا 1 لو است که به صورت نقدی از شما گرفته می شود. برای این که بتوانید در زمان کم تر و راحت تر به نقاط مورد نظر خود برسید، تاکسی انتخابی مناسب می باشد که هزینه ثابت آن 1 لو بوده و به ازای هر یک کیلومتر 0.80 لو اضافه تر از شما دریافت می شود. یک انتخاب بهتر برای گردشگران تور بلغارستان، کرایه دوچرخه می باشد که به وسیله آن هم می توانید ورزش کنید و هم از مناظر زیبای شهر لذت ببرید و به مقصد مورد نظر خود برسید.

قطارهای بین المللی زیادی وجود دارد که مسافران را به کشورهای همسایه جابجا می کند. همچنین کرایه اتوبوس از وارنا تا صوفیه حدود 60 هزار تومان می باشد.همچنین می توانید برای جابجایی در سطح شهر از تاکسی استفاده نمایید ولی حتما قبل از نشستن در مورد قیمت آن با راننده به توافق برسید.

هزینه تفریح در بلغارستان

یکی از مهم ترین هدف هایی که گردشگران تور بلغارستان به این کشور سفر می کنند، بازدید از تفریحات آن است. برخی از مکان های تفریحی و گردشگری این کشور و هزینه بلیط آن ها به این ترتیب می باشد: پارک آبی آکواپولیس: 33 لو، تور غار نوردی: 65 یورو، صومعه آلادژا: 5 لو، حمام باستانی رومی: 5 لو، آکواریوم وارنا: 2 لو، شهربازی دتسکی کت: 20 لو، جنگل سنگی: 3 لو، فستا دلفیناریوم: 25 لو، باغ گیاهشناسی اکو پارک: 3 لو، کاخ اکسینوگراد: 8 لو، تور کایاک: 30 یورو، موزه مردم شناسی: 4 لو، و باغ وحش وارنا 1 لو.

اگر در این کشور گوشی موبایل شما به مشکل خورد، می توانید با مراجعه به مراکز خدمات تلفن همراه مراجعه کنید و با پرداخت مبلغ کمی آن را تعمیر کنید. گردشگران تور بلغارستان بهتر است این نکته را مدنظر داشته باشند که برای صرفه جویی در هزینه های سفر به بلغارستان بهتر است به محض ورود به خاک این کشور، یکی از اپراتورهای آن را انتخاب کنند و از آن بهره ببرند تا هزینه ی مکالمه برایشان کم تر شود.

خرید کردن جزء جدا ناپذیر سفر می باشد، در این کشور سوغاتی های بی نظیری مانند: ظروف مسی، صنایع دستی با ارزش، ظروف سرامیکی و گلیم وجود دارد که توجه گردشگران تور بلغارستان را به خود جلب نموده است. پوشاکی از برندهای معروف نیز در مراکز خرید این کشور وجود دارد که با قیمتی ارزان تر از کشور خودمان می توانید آن ها را خریداری کنید.

امیدواریم مقاله ای که در رابطه با هزینه های سفر به بلغارستان ارائه دادیم، برای شما کاربران گرامی مفید واقع شود و بتوانید به وسیله آن سفر خود را مدیریت کنید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر