محبوب ترین غذاهای اکراین

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/24
بازدید: 336
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تنوع غذایی و پخت روش های گوناگون غذایی ریشه در قدمت و فرهنگ هر کشوری دارد. نوع غذا در هر کشوری نمایان گر آداب و رسوم مردم آن کشور است که سلیقه و طبع ملت را به نمایش گردشگران می گذارد. مردم اکراین همانند خیلی از کشورهای دیگر عاشق خوراک خوردن و استفاده از طعم های گوناگون هستند که اگر گردشگر تور اکراین هستید با امتحان کردن محبوب ترین غذاهای اکراین حتما هیجان زده می شوید. ترکیب کردن انواع گوشت با ادویه های مخصوص اکراینی به همراه برنج مخصوص می تواند لذت یک وعده غذایی را دو چندان کند.البته تنوع غذایی در این کشور به قدری گسترده است که نام بردن و توضیح آن ها در واقع غیر ممکن است که برای شناخت دقیق تر بهتر است به این کشور شگفت انگیز سفر کنید. در این بخش برای آشنایی بیشتر شما گردشگران عزیز تور اکراین به معرفی محبوب ترین غذاهای اکراین، چند خوراک و غذای خوشمزه و دلچسب می پردازیم. 

گوشت خوک به همراه گندم سیاه :

 این خوراک خوشمزه که متشکل از گوشت طعم دار شده خوک و گندم سیاه مخصوص است از غذاهای رسمی مردم اکراین است که در مجالس عروسی و مهمان های ویژه از آن استفاده می شود و فقط رستوران های شیک و گران قیمت آن را سرو می کنند.

 کرپ پنیری:

 کرپ پنیری در کشورهای اروپایی به وفور دیده می شود که مواد تشکیل دهنده آن در هر کشوری گوناگون است. ولی کرپ اکراینی از گوشت، پنیر پیتزا، خمیر یوفکا مخصوص و ادویه های خوش عطر درست می شود که تقریبا باب میل اکثر گردشگران تور اکراین می باشد.

سوپ کاپوسنیاک:

 یکی از لذیذ ترین سوپ های این کشور است که دستور پخت آن برای کشور قزاقستان است ولی آشپزهای اکراینی این سوپ را بهتر درست می کنند که جزو محبوب ترین غذاهای اکراین به شمار می رود. مواد اولیه آن سیب زمینی، پیاز، گوشت گوساله و انواع ادویه اسپایسی می باشد.

 کوکو سیب زمینی: 

جالب است بدانید دستور پخت کوکو سیب زمینی اولین بار توسط یک آشپز اکراینی ابداع شد که امروزه در تمامی کشورها حتی ایران هم ، البته به سبک و سیاق مخصوص هر کشور پخته می شود. مواد اولیه آن هم سیب زمینی، تخم مرغ، آرد گندم ، پیاز و ادویه مخصوص است که به صورت لایه نازک دو طرف آن سرخ و طلایی رنگ شده و جزو محبوب ترین غذاهای اکراین می باشد و جزو محبوب ترین غذاهای اکراین می باشد. 

برشچ:

 اگر بخواهیم از غذاهای محلی و سنتی اکراین نام ببریم برشچ از خوشمزه ترین خوراک های این کشور است که برای گردشگران تور اکراین هم خوشمزه می باشد البته لازم به ذکر است که روش پخت این غذا بیش از 200 مدل است و هر قسمت از این کشور به سبک خودشان طبخ می کنند. مواد اولیه آن شامل: هویج، پیاز، جعفری، گوشت، مقداری گوشت و گل کلم می باشد. برشچ از محبوب ترین غذاهای اکراین در بین اهالی و مسافران به شمار می رود.

 خوولد: 

جالب است بدانید شکل ظاهری این غذا بسیار شبیه به کله پاچه خودمان می باشد با این تفاوت که با سرد شدن آن حالت ژله ای گرفته و به اندازه کله پاچه سنگین نمی باشد: روش پخت خوولد به این صورت است که ابتدا گوشت گوساله را به مدت 4 ساعت می پزند تا کاملا بپزد سپس استخوان ها را جدا کرده و له می کنند و در آخر هویج و پیاز و کمی سیب زمینی به آن اضافه می کنند، البته این غذا جزو محبوب ترین غذاهای اکراین برای همه ی گردشگران به حساب نمی آید زیرا خوردن گوشت سرد باب میل هر کسی نیست. ولی از نظر خیلی ها هم سبک متفاوتی است و با این روش لذیذ تر می باشد.

 سوسیس خانگی: 

سوسیس از غذاهای فست فودی است که در هر کشوری به روش مختلفی برای طبخ در شرکت آماده می شود و سوسیس اکراینی اصلا شبیه به سوسیس های ایرانی نیست. سوسیس اکراینی از گوشت گوساله یا خوک به صورت نیمه ـماده در شرکت های اکراین درست می شود که در رستوران ها و خانه ها با مواد گوناگون و ادویه های تند و لذیذ در عرض 10 دقیقه آماده می شود، به شما گردشگران عزیز تور اکراین پیشنهاد می کنم در سفر به این کشور افسانه ای حتما از این خوراک نوش جان کنید زیرا که از محبوب ترین غذاهای اکراین به حساب می آید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر