مرکز خرید پورت باکو

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 761
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

خرید و پاساژگردی همواره یکی از جذابیت های سفر برای هر گردشگری به حساب می‌آید؛ اما گاهی اوقات بسیاری از افراد صرفا برای خرید سفر می کنند، در این صورت نیاز است تا بهترین مراکز خرید مقصد مورد نظر را بشناسند. باکو یکی از مقاصد مهم خرید به‌خصوص برای ایرانیان است. یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید باکو، مرکز خرید پورت نام داشته که در مرکز شهر قرار دارد. این مرکز خرید، از موقعیت قرارگیری مناسب تا انتخاب چشمگیر مغازه‌ها و گزینه‌های تفریحی‌ خود، هر گردشگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مرکز خرید در 4 طبقه و در سال 2014 تاسیس گردید.

مرکز خرید پورت باکو

آشنایی با مرکز خرید پورت باکو

مرکز خرید پورت مرکز خریدی در سطح جهانی بوده که در قلب باکو، در کشور آذربایجان قرار دارد. این مرکز خرید در مجتمع مسکونی پورت باکو، که یکی از معتبرترین مناطق شهر است، واقع گردید. مرکز خرید پورت با ارائه طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و مغازه‌های فروش مواد غذایی و امکانات سرگرمی، محبوبیت بسیاری را در میان مردم محلی و گردشگران کسب کرد. یکی از عناصری که سبب می‌گردد تا مرکز خرید پورت منحصر‌به‌فرد باشد، معماری و طراحی خیره‌کننده آن است. این مرکز خرید دارای سبکی معاصر با خطوط براق و زیبایی مینیمالیست است.

فضای داخلی بزرگ و با نورپردازی چشم‌نواز بوده که فضایی جذاب را ایجاد کرده است و بازدیدکنندگان را به کشف ترغیب می‌کند. این مرکز خرید با مساحتی بالغ بر 32000 مترمربع شامل سه مجموعه فروشگاه می‌شود. از 4 طبقه این مرکز خرید یک پارکینگ داشته که می‌تواند 400 اتومبیل را در خود جای دهد.

آشنایی با مرکز خرید پورت باکو

تور باکو، سفری شگفت انگیز به کشوری اروپایی در همسایگی ایران

موقعیت و دسترسی به مرکز خرید پورت

مرکز خرید پورت باکو در قلب شهر باکو واقع شده و دسترسی به آن از هر نقطه از شهر به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند. این مرکز خرید تنها با چند دقیقه فاصله از برج‌های نمادین شعله، که یکی از شناخته شده‌ترین نقاط دیدنی باکو به شمار می‌رود، قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند به‌راحتی با خودروی شخصی، اتوبوس یا تاکسی خود را به این مرکز خرید برسانند.

یکی از بهترین ویژگی‌های مرکز خرید پورت باکو، موقعیت مناسب آن در مجتمع مسکونی پورت باکو است. این مجموعه یک مقصد محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران به حساب می‌آید و انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان از این مرکز خرید می‌توانند یک روز کامل را صرف کاوش در این مجموعه نمایند.

موقعیت و دسترسی به مرکز خرید پورت

طراحی مرکز خرید پورت باکو

طراحی مرکز خرید پورت باکو بسیار کاربردی است. این مرکز خرید در چهار طبقه احداث شده و هر طبقه تجربه خرید منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان به لطف چیدمان بصری و علائم واضح آن می‌توانند به‌راحتی در مرکز خرید حرکت کنند.

فضای داخلی مرکز خرید شیک و مدرن بوده که با نور طبیعی فراوان و فضاهای باز لذت گشت‌و‌گذار را دوچندان می‌کند. این مرکز خرید ترکیبی از فروشگاه‌های گران‌قیمت و متوسط ​​را شامل می‌شود که طیف وسیعی از سلیقه‌ها و بودجه‌ها را در برمی‌گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند تمامی اقلام مورد نیاز خود را از برندهای معروف مد گرفته تا محصولات صنایع دستی محلی در این مرکز بیابند.

فروشگاه‌ ها و برند‌های موجود در مرکز خرید پورت باکو

یکی از جذابیت‌های اصلی مرکز خرید پورت، انتخاب چشمگیر مغازه‌ها و برندهای آن است. این مرکز خرید بیش از 300 برند، از جمله برندهای بین‌المللی و محلی در زمینه ارائه انواع لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، کیف و کفش و... را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند همه اقلام مد نظر خود را از مد گران‌قیمت گرفته تا لوازم الکترونیکی و کالاهای خانگی پیدا کنند. برخی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های مرکز خرید پورت باکو شامل برندهای گوچی، پرادا، لویی ویتون، آرمانی، مک کوئین، ماکس مارا، امیل و باربری می‌شوند.

این مرکز خرید علاوه‌بر برندهای مد، فروشگاه‌های زیبایی، بهداشتی و سلامتی متنوعی را نیز ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند همه وسایل لازم را از برندهای آرایشی پیشرفته گرفته تا محصولات بهداشتی تخصصی را در این مرکز خرید بیابند. اگر به ساعت علاقه‌مند هستید، طیف گسترده‌ای از ساعت‌های مچی با انواع برندهای معروف از جمله برندهای سوئیسی تک هویر (TAG Heuer) و آی دبلیو سی شافهوزن در مرکز خرید پورت در دسترس قرار دارند. همچنین می‌توانید جواهرات بسیاری را در این مرکز بیابید.

فروشگاه‌ ها و برند‌های موجود در مرکز خرید پورت باکو

جاهای دیدنی باکو-تجربه سفر  به کشوری اروپایی در همسایگی ایران

خدمات، امکانات غذایی و تفریحی در مرکز خرید پورت باکو

این مرکز خرید بیش از 50 رستوران و کافه را در خود جای داده که انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌های آن با سلیقه‌ها و ترجیحات مختلف سرو می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند از فست فود گرفته تا غذاهای محلی آذربایجانی را در این مرکز پیدا کنند. مرکز پورت باکو همچنین امکانات تفریحی متنوعی نیز ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای یک فیلم در سینمای آن لذت ببرند که جدیدترین فیلم‌های پرفروش از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد. همچنین دارای یک سالن بولینگ و یک بازی تفریحی است که سرگرمی را برای کل خانواده فراهم می‌سازد.

مرکز خرید پورت باکو خدمات و امکانات متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد تا تجربه خرید آن‌ها را تا حد امکان لذت بخش نماید. این مرکز خرید دارای یک میز نگهبان است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند در رابطه با هر مسئله‌ای از توصیه‌های خرید گرفته تا ترتیبات حمل‌ونقل کمک‌های لازم را دریافت کنند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از ایستگاه‌های شارژ و وای ‌فای رایگان این مرکز خرید بهره‌مند شوند. این مرکز خرید انواع خدمات از جمله دستگاه‌های خودپرداز، صرافی و پارکینگ را نیز ارائه می‌دهد.

نکات مورد نیاز برای خرید از مرکز خرید پورت

چند نکته برای خرید از مرکز خرید پورت باکو وجود دارد که بازدیدکنندگان در صورت آگاهی از آن‌ها می‌توانند از یک تجربه جذاب در خرید لذت ببرند.

نکته اول این است که پوشیدن کفش راحت در این مرکز خرید را فراموش نکنید؛ زیرا مرکز خرید بسیار بزرگ بوده و به پیاده‌روی زیادی نیاز دارد.

همچنین این‌که از قبل برای حضور در این مجموعه و خرید از آن برنامه‌ریزی کنید، ایده بسیاری خوبی است؛ به‌خصوص اگر به مغازه‌ها یا مارک‌های خاصی علاقه‌مند هستید. این مرکز خرید در تعطیلات و آخر هفته‌ها می‌تواند بسیار شلوغ باشد؛ بنابراین بهتر است برای عدم برخورد با شلوغی، در ساعت‌های خلوت‌تر به این مرکز خرید مراجعه نمایید.

همچنین هنگام خرید در آذربایجان می بایست از آداب‌ورسوم محلی این منطقه آگاه باشید و مهم است که به فرهنگ و سنن محلی آن احترام بگذارید. برای مثال معمولا چانه‌زنی در این فروشگاه‌ها مرسوم نبوده و انجام نمی‌شود.

نکات مورد نیاز برای خرید از مرکز خرید پورت

هزینه سفر به باکو - هزینه سفر به باکو چقدر است؟

تجربیات و رویدادهای فرهنگی در مرکز خرید پورت باکو

این مرکز خرید، علاوه‌بر انتخاب چشمگیر از فروشگاه‌ها و امکانات تفریحی، تجربیات و رویدادهای فرهنگی متنوعی را نیز ارائه می‌دهد. این مرکز خرید اغلب میزبان نمایشگاه‌های هنری، نمایش مد و رویدادهای دیگری است که فرهنگ و استعداد آذربایجان را به نمایش می‌گذارند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از اجرای موسیقی و رقص سنتی آذربایجان در این مرکز خرید لذت ببرند و یک تجربه فرهنگی منحصربه‌فرد و همه جانبه را به دست آورند. تقویم رویدادهای مرکز خرید به‌طور منظم به‌روز می‌شود؛ بنابراین بازدیدکنندگان می‌بایست از قبل بررسی کنند تا بدانند که در طول بازدید آن‌ها چه رویدادها و مراسماتی ارائه می‌شوند.

نظرات مشتریان از مرکز خرید پورت

نظرات مشتریان از مرکز خرید پورت بسیار مثبت بوده و بازدیدکنندگان این مرکز خرید را به‌دلیل وجود چشمگیر مغازه‌ها و برندهای معتبر و باکیفیت و امکانات و سرگرمی‌های آن تحسین می‌کنند. بسیاری از منتقدان به طراحی شیک و مدرن این مرکز خرید و همچنین موقعیت مناسب آن در قلب باکو اشاره می‌نمایند.

برخی از منتقدان همچنین کارکنان صمیمی مرکز خرید را برجسته می‌کنند که همواره آماده کمک‌رسانی به بازدیدکنندگان با هرگونه سوال یا نگرانی هستند. به‌طور کلی، مرکز خرید پورت یک مقصد خرید بسیار منحصربه‌فرد برای هر کسی است که از باکو بازدید می‌کند.

نظرات مشتریان از مرکز خرید پورت

سخن پایانی

این مرکز خرید مدرن از موقعیت مناسب، مغازه‌های مختلف و امکانات سرگرمی، هر چیزی را که یک خریدار نیاز داشته باشد را در خود جای داده است. خواه به‌دنبال مد گران‌قیمت، محصولات صنایع‌دستی محلی یا گزینه‌های سرگرمی باشید، مرکز خرید پورت باکو همه آن‌ها را ارائه می‌دهد. با کارکنان صمیمی جای تعجب نیست که این مرکز خرید به مکانی محبوب در میان مردم محلی و گردشگران تبدیل شده است. اگر قصد سفر به باکو را دارید، حتما بازدید از مرکز خرید پورت باکو را در برنامه سفر خود بگنجانید.

 

نظرات کاربران

  1. سیروس سیروس 1402/05/19
    0 نفر پسندیدند
    خیلی مرکز خرید مناسبی هست. اکثر برندهایی هم که تو مرکز خرید پورت پیدا می کنید اصلی هستند. فقط باید ته جیبتون پول باشه
  2. سیروس لحظه آخر 1402/05/19
    0 نفر پسندیدند
    سلام سیروس ممنون که نظر و تجربه خودت از خرید در مرکز خرید پورت باکو رو با ما به اشتراک گذاشتی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر