رستوران زیردریایی هوراوالهی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 962
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

رستوران زیر دریایی هوراوالهی که به رستوران زیر دریا شهرت دارد یکی از شاهکار ترین رستوران های دنیا محسوب می شود این رستوران شاهکاری در مالدیو محسوب می شود که در عمق پانصد و هشت متری آب دریا قرار دارد، که بزرگترین رستوران زیردریایی به حساب می آید. اندازه این رستوران صد و پنج متر مربع است و در آن می توان نمای بی نظیر و حیرت آوری از اقیانوس ها، مرجان ها، گونه های کمیاب و نادرآبزی و همچنین کوسه ها را رصد کرد. خوردن غذا در این رستوران زیر دریایی را میتوان به عنوان مهم ترین و زیبا ترین ساخته های  بشری دانست. بنای رستوران زیر دریایی هوراوالهی از فولاد سخت به همراه گنبد آکریلیک شفاف است که به گردشگران تور مالدیو منظره ای بی نظیر و نمایی پانوراما از اقیانوس و ماهی ها را می دهد. یک شرکت معروف اوکلندی به نام مای مورفچ گنبد این رستوران را ساخته است و همچنین این شرکت در زمینه ساخت آکواریوم نیز، منحصر به فرد و خلاق شناخته شده است. رستوران زیردریایی هوراوالهی از طریق یک راه پله مارپیچ سیزده متری که کلبه ی بالای مجموعه را به رستوران زیر دریا متصل میکند و همچنین گردشگران تور مالدیو را به رستوران زیر دریا منتقل می کند. فضای داخلی این رستوران تقریبا کوچک طراحی شده است به همین خاطر برای اینکه فضای بیشتری برای میهمانان خود داشته باشد، غذاهای درخواستی آنها را در بیرون از رستوران و در خشکی تهیه و طبخ می کند و سپس در رستوران زیر دریا برای مشتریان خود سرو میکند. از طراحی حیرت آور این رستوران زیبا که بگذریم، غذاهای رستوران زیردریایی هوراوالهی یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که توسط سرآشپز معروف این رستوران تهیه میشود و در نهایت به مشتریان خود ارائه می شود. غذاهای این رستوران همراه بهترین نوشیدنی های دنیا به گردشگران تور مالدیو ارائه میشود که در نوع خود بی نظیر و شگفت انگیز است.

رستوران زیر دریایی 5،8

رستوران دریایی مالیدو، بزرگترین رستوران شیشه اس زیر دریایی در جهان

 نام رستورانی است که در عمق 5.8 متری دریا ساخته شده است. رستورانی که در یکی از جزیره های زیبای مالدیو قرار گرفته است و به عنوان بزرگترین رستوران زیر دریایی تمام شیشه ای دنیا شناخته می شود. این رستوران زیر دریایی یکی از جالب ترین و البته عجیب ترین رستوران های مالدیو به حساب می آید و حساب کارش از همه رستوران های دیگر مالدیو جدا ست!رستوران زیر دریایی 5.8 در جزیره هوراوالهی مالدیو (هتل هوراوالهی آیلند ریزورت) قرار گرفته است و در آن دو وعده ناهار و شام سرو می شود. نکته مهم درباره هتل هوراوالهی آیلند ریزورت که در واقع در جزیره هوراوالهی مالدیو قرار گرفته است، این است که فقط افراد بالای 15 سال حق ورود به آن را دارند و عملا می توان گفت که هیچ کسی با فرزند زیر 15 ساله اش نمی تواند در این رستوران زیر دریایی که در جزیره هوراوالهی مالدیو ساخته شده است، غذا بخورد. این رستوران زیر دریایی در مالدیو چنان چشم انداز جالبی به اعماق دریا و موجودات زیر دریایی دارد که هر کسی که در آن حضور پیدا می کند، غذا خوردن را برای لحظه ای از یاد می برد و غرق در سکوت، محو تماشای دنیای شگفت انگیز زیر آب ها می شود. این رستورانی که از آن صحبت می کنیم و با نام رستوران زیر دریایی 5.8 شناخته می شود، تنها یکی از رستوران های زیر دریایی مالدیو است و چند تای دیگری شبیه به آن در جزایر مختلف مالدیو ساخته شده اند. اما به جرات می توان گفت که هیچ کدام از رستوران های زیر دریایی مالدیو قابل مقایسه با رستوران زیر دریایی 5.8 نیستند. چراکه این رستوران که در اواخر سال 2016 میلادی افتتاح شد، بزرگترین رستوران زیر دریایی تمام شیشه ای دنیا است و از همه رستوران های دیگر دنیا جذاب تر است.

رستوران زیر دریایی هوراوالهی کجاست؟

رستوران زیر دریایی 5.8 مالدیو در جزیره هوراوالهی مالدیو واقع شده است. جزیره هوراوالهی، جزیره ای است که در آن یک اقامتگاه یا هتل به نام هوراوالهی آیلند ریزورت ساخته شده است. این هتل 5 ستاره در مالدیو توسط یک معمار ژاپنی طراحی و ساخته شده است. این جزیره با هواپیمای دریایی حدود 40 دقیقه با فرودگاه بین المللی ماله فاصله دارد. در این جزیره یک هتل ساخته شده است که در آن 90 ویلای زیبا، بزرگ و مدرن ساخته شده است. 60 تا از این ویلاها روی آب قرار گرفته اند و 30 تای آن ها در کنار ساحل ساخته شده اند. در واقع باید بگوییم که بیشتر مشتری های رستوران زیر دریایی 5.8 مالدیو کسانی هستند که در همین هتل هوراوالهی آیلند ریزورت اقامت می کنند. چراکه این رستوران یکی از رستوران های هتل هوراوالهی آیلند ریزورت به حساب می آید. اما به هر حال حتی اگر کسی در این هتل هم اقامت نداشته باشد، می تواند یک میز در رستوران زیر دریایی 5.8 مالدیو رزرو کند و یک نیمروز عالی را در این جزیره زیبا در مالدیو سپری کند.

 

عجیب ترین رستوران های دنیا - در نقاط مختلف دنیا رستوران هایی وجود دارد که ممکن است کمی غیر معمول باشد؛ روی لینک کلیلک کنید تا اطلاعات جالبی کسب کنید.

 

سطح قیمت غذاهای رستوران زیر دریایی هوراوالهی

سرآشپز های رستوران زیر دریایی 5.8 مالدیو می خواستند که غذاهایی که در این رستوران سرو می شود، به اندازه چشم انداز رستوران جالب باشد! در واقع آن ها باید کاری می کردند که تمام توجه مشتری ها به ماهی ها، کوسه ها و مرجان های رنگارنگ عمق دریا جلب نشود و بشقاب مقابلشان هم حرفی برای گفتن داشته باشد! به خاطر همین هم سعی کردند که نمای رستوران در بشقاب مشتری ها نیز بازتاب شود و غذاهای دریایی نیز برای مهمانان سرو شود! حتی از نظر تزئینات غذا نیز به چشم انداز رستوران توجه کردند و برای تزئین بشقاب های مشتری ها به صخره های مرجانی و دیگر جزئیات دریا توجه کردند.

چگونه به رستوران زیر دریایی ۵،۸ برویم؟

افرادی که میز خود را در رستوران زیر دریایی 5.8 مالدیو به عنوان یکی از لوکس ترین رستوران های مالدیو رزرو می کنند، باید به جزیره هوراوالهی مالدیو بروند و از آنجا از طریق یک اسکله به بالای رستوران زیر دریایی 5.8 برسند. بعد از اینکه کمی از جزیره فاصله گرفتند، می توانند از طریق یک پلکان گرد به عمق 5.8 متری دریا بروند و وارد این رستوران زیر دریایی جذاب بشوند. نکته جالب درباره این رستوران این است که نامگذاریش به این خاطر انجام شده است که دقیقا در عمق 5.8 متری دریا ساخته شده است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر