رستوران زعفران باکو

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1262
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

رستوران زعفران باکو در هتل 5 ستاره فورسیزن در شهر باکو قرار دارد، هتل فورسیزن هتل لوکسی است که در مرکز شهر باکو قرار گرفته است. تسلط  کارکنان رستوران زعفران باکو به زبان های مختلف دنیا یکی از مزایای این رستوران محسوب میشود. ترکیب رنگ ها در طراحی رستوران، محیطی زیبا و آرامش بخشی را برای مهمانان و گردشگران تور باکو ایجاد می کند. مبلمان و میز و صندلی های شیک در طراحی دکوراسیون رستوران زعفران، نقش زیادی ایفا کرده اند. گلدان هایی از گل های طبیعی روی میزها نیز زیبایی این رستوران را دوچندان کرده است.دوست داشتنی ترین بخش رستوران زعفران باکو، تراس لوکس آن می باشد که منظره زیبایی از شهر باکو را برای گردشگران تور باکو و مشتریان عزیز به نمایش می گذارد. گردشگران تور باکو و مهمانان می توانند هر کدام از وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام را میل کنند. در منوی غذایی این رستوران انواع غذاهای آذری، مدیترانه ای، ایتالیایی و بین المللی وجود دارد. طبخ غذاها توسط تیم آشپزی حرفه ای انجام می گیرد که به صورت هنرمندانه ای تزئین و سرو می شود. امتحان کردن غذا های محلی و ذائقه مردم محلی یکی از هیجان انگیزترین بخش سفر به هر شهر است. در رابطه با غذا و رستوران و نحوه پذیرایی به جرات می توان گفت آذربایجان جزء 10 کشور برتر دنیا می باشد. علاوه بر غذاهای آذری، لیستی از غذاهای ایرانی، روسی، گرجی و ترکی در رستوران های باکو به چشم می خورد.این رستوران مناسب جلسات کاری، قرارهای رمانتیک و زوج های جوان و کودکان می باشد.

رستوران زعفران باکو آذربایجان

معرفی رستوران زعفران باکو

رستوران زعفران باکو که در قلب باکو و در هتلی 5 ستاره به نام فورسیزن واقع شده، یک تجربه غذایی منحصر‌به‌فرد را به شما ارائه می‌دهد که غذاهای سنتی آذربایجان را با تکنیک‌های آشپزی مدرن ترکیب می‌کند. این رستوران به‌دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا، ارائه خلاقانه و خدمات استثنایی شناخته شده است. به محض وارد شدن به رستوران زعفران باکو، گویی به دنیایی از لوکس بودن و پیچیدگی راه یافته‌اید. یکی از مواردی که این رستوران را از سایرین متمایز می‌کند، استفاده از مواد اولیه محلی و طعم‌های سنتی آذربایجانی است. این منو دارای طیف گسترده‌ای از غذاها است، از غذاهای گوشتی دلچسب گرفته تا بشقاب‌های غذاهای دریایی لطیف.

معرفی رستوران زعفران باکو

غذاهای مخصوص رستوران زعفران باکو

غذاهای زیادی در منوی رستوران زعفران باکو به چشم می‌خورند که ارزش امتحان کردن را دارند؛ اما تعدادی از آن‌ها به عنوان غذاهای خاص خودنمایی می‌کنند. یکی از طعم‌های خاص غذاهای آذربایجانی، زعفران است که در بسیاری از غذاهای رستوران زعفران باکو از آن استفاده می‌شود. زعفران طعم و عطری منحصربه‌فرد می‌بخشد. طعم بی‌نظیر دیگری که در رستوران زعفران باکو با آن روبه‌رو خواهید شد انار است. انار یکی از میوه‌های اصلی در آشپزی آذربایجان است و در انواع غذاها از سالاد گرفته تا خورش استفاده می‌شود. ترشی دانه‌های انار تضاد طراوت بخشی را به طعم‌های غنی و خوش‌طعم غذاهای گوشتی اضافه می‌کند. یکی از این غذاهای خوش‌طعم، ساق بره است که طبخ آن ساعت‌ها به طول می‌انجامد، این غذا چند ساعت روی شعله ملایم قرار می‌گیرد تا نرم شده و گوشت از استخوان جدا شود‌.  گوشت بره را با برنج زعفرانی سرو می‌کنند و روی آن لعابی از انار می‌ریزند که طعم شیرین و ملسی به غذا می‌بخشد. یکی دیگر از غذاهایی که باید در رستوران زعفران باکو امتحان نمایید، باس کبابی نام دارد. ماهی قبل از این‌که به‌طور کامل کبابی شود در ترکیبی از گیاهان و ادویه‌جات و ترشیجات مخلوط می‌گردد. این غذا با یک ظرف سبزیجات برشته و یک سس لیمویی سرو می‌شود که طعم لطیف ماهی را تکمیل می‌کند.

غذاهای مخصوص رستوران زعفران باکو

تجربه‌ خوردن وعده‌ غذایی در رستوران زعفران باکو

کارکنان مراقب و آگاه هستند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اطمینان حاصل نمایند که هر مهمان احساس راحتی می‌کند. تیم اجرایی و پشت صحنه‌ این رستوران بسیار مجرب است. آشپزخانه‌‌ رستوران، توسط سرآشپز اجرایی فرید اسدوف که بیش از 15 سال تجربه در صنعت آشپزی دارد، رهبری می‌شود. سرآشپز اسدوف به‌دلیل رویکرد نوآورانه‌اش به غذاهای سنتی آذربایجان شناخته شده و جوایز متعددی را برای کارهایش دریافت کرده است. بقیه اعضای تیم به همان اندازه به غذا و مهمان‌نوازی علاقه‌مند هستند و با یکدیگر همکاری می‌کنند تا یک تجربه به یادماندنی را برای هر مهمان خلق نمایند. این رستوران دارای فضایی گرم و دلپذیر، با نور ملایم و صندلی‌های شیک است. ترکیب رنگ‌هایی که در طراحی این رستوران به کار رفته، آرامش خاصی را به مهمانان منتقل می‌کند. همچنین دکوراسیون زیبای این فضا همراه با گل‌های طبیعی که در گلدان‌هایی روی میزها قرار گرفته‌اند، بر زیبایی این رستوران افزوده‌اند. برای این‌که بتوانید منظره‌ای بسیار زیبا از باکو را نظاره‌گر باشید، به تراس این رستوران بروید و لذت صرف یک طعم بی‌نظیر را دوچندان کنید. هر سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام در این رستوران سرو می‌شوند. همچنین در منوی رستوران زعفران انواع غذاهای مدیترانه‌ای، آذری و بین‌المللی، همچنین غذاهای روسی، ایرانی و گرجی به چشم می‌خورند. چه به‌دنبال یک عصر عاشقانه باشید یا یک جشن خاص با دوستان و خانواده یا حتی برگزاری جلسات کاری رستوران زعفران باکو مقصد مناسبی خواهد بود.

رستوران زعفران باکو

محیط و دکور رستوران زعفران باکو

محیط و دکور رستوران زعفران بسیار شیک و با برگرفته از طراحی سنتی آذربایجان است. دیوارها با الگوها و بافت‌های پیچیده آراسته شده‌اند و نورپردازی ملایم و گرمی در این فضا به چشم می‌خورد. صندلی‌های آن راحت بوده و برای کسانی که می‌خواهند تجربه صمیمی‌تری داشته باشند، فضای ناهارخوری خصوصی و VIP در دسترس قرار دارد. به‌دلیل سطح بالا بودن خدمات این رستوران، رزرو میز و غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند از لحاظ قیمتی گران است.

محیط رستوران باکو

جوایز و تقدیر از رستوران زعفران باکو

رستوران زعفران باکو در طول سالیان متمادی جوایز و قدردانی زیادی را برای ارائه غذاها و خدمات استثنایی خود دریافت کرده است. در سال 2019، این رستوران توسط جوایز رستوران لوکس جهانی به عنوان بهترین رستوران در آذربایجان انتخاب شد. همچنین نام این رستوران در نشریات برتر غذا و سفر، از جمله Conde Nast Traveler و Food & Wine Magazine، به نمایش درآمده است.

رزرو میز در رستوران زعفران باکو

رزرو در رستوران زعفران باکو بسیار راحت است. می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق وب سایت رستوران یا تماس با خط رزرو میز، این کار را انجام دهید. توصیه می‌شود که از قبل میز خود را رزرو کنید، به‌خصوص اگر قصد دارید در ساعات شلوغی رستوران یا در تعطیلات آخر هفته در آن رستوران غذای خود را صرف نمایید.

رزرو میز در رستوران زعفران باکو

آدرس رستوران زعفران باکو

آدرس رستوران زعفران : باکو، خیابان ناتیچیلار، هتل فور سیزِن، رستوران زعفران.

امکانات رستوران زعفران باکو برای گردشگران تور باکو و مشتریان از جمله بوفه آزاد، وای فای رایگان، صندلی در فضای باز و پارکینگ می باشد.
ساعات کاری این رستوران همه روزه از ساعت 6:30 الی 11، 12 الی 15 ، 18:30 الی 23 می باشد.
سطح هزینه این رستوران گران می باشد.

سخن پایانی...

اگر به‌دنبال یک تجربه آشپزی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز هستید، رستوران زعفران باکو مقصد مناسبی خواهد بود. از طعم‌های بدیع غذاهای سنتی آذربایجان گرفته تا محیط زیبا و خدمات استثنایی، هر جنبه‌ای از رستوران برای ایجاد یک تجربه غذاخوری به یادماندنی طراحی شده است. چه عاشق غذا باشید و چه به‌دنبال یک شبگردی خاص، رستوران زعفران باکو را نباید از دست داد. این رستوران با سرآشپز و تیم آشپزی بسیار حرفه‌ای همواره غذاهایی با بهترین کیفیت و طعم‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین به‌دلیل وجود شگفتی‌ها در طعم و مزه غذاها و خدمات ارائه شده، جوایز بسیاری را از آن خود کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر