نمک آبرود

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/28
بازدید: 48556
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مازندران که از استان های شمالی کشورمان ایران به شمار می آید؛ که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را در ماه های مختلف سال پذیرا می باشد. از شهر های بسیار معروف این استان که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند، نمک ابرود است. شهر نمک ابرود یکی از زیبا ترین و جذاب ترین شهر های مازندران است، این شهر  علاوه بر اینکه مانند دیگر شهر های مازندران و شمالی کشور آب و هوای مطبوع و خوش آیند دارد؛ با جذابه های گوناگون خود شما را در هر سن و سال سرگرم نگه می دارد. در واقع نمک ابرود از جمله شهر های توریستی ایران است که روی جاذبه و بیزینس توریستی خود سرمایه گذاری کرده است و شما می توانید این موضوع را در تک تک امکاناتی که در اختیار مردم قرار داده است ببینیم. این شهرک توریستی و تفریحی علاوه بر اینکه از  موقعیت جغرافیایی خود برای یک سری امکانات و دستگاه تفریحی، از  آب و هوای خود برای درست کردن پارک جنگلی و… ، استفاده کرده؛ و از انجایی که هدف از احداث این شهرک از همان اول گردشگری بوده است انواع سرگرمی ها در این شهر وجود دارد. با ما همراه باشید تا بیش‌تر با این شهر زیبا آشنا شوید.

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود، شهری است توریستی که بین جاده چالوس به تنکابن، در ۱۲ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. این شهر که از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن احاطه شده است. نمک ابرود که در مجاورت رشته کوه های البرز واقع شده است و تله کابین نمک آبرود یکی از دلایل شهرک توریستی و گردشگری نمک ابرود است. از جمله راه های رسیدن به نمک ابرود میتوان ماشین شخصی و انواع تور های گردشگری را نام برد.

 

نمک آبرود کجاست؟

 

مساحت و جمعیت نمک آبرود

شهرک نمک آبرود که در ۱۲ کیلومتری غرب چالوس قرار دارد، مساحتی در حدود ۶۵۰هکتار دارد. درمورد جمعیت این شهر، به گفته مهندسین تعداد جمعیت در حدود ۴۶۵۰۰نفر یا۵۰۰۰۰  نفراست که دو برابر ارقام سال های قبل است.این عدد هر ساله در حال تغییر و افزایش است.

جاهای دیدنی نمک آبرود

نمک ابرود علاوه بر اینکه در نزدیکی کوه ها و جنگل های زیادی قرار دارد و با طبیعت بکرش سالانه در فصول مختلف سال گردشگران زیادی را به خود می بیند. این شهر گردشگری با دارا بودن جدیدترین سرگرمی های مختلف، گروه های جوان و نوجوان زیادی را به خود جذب می کند که در ادامه مطلب بیشتر راجب این امکانات و جاذبه های تفریحی صحبت خواهیم کرد.

پل معلق نمک آبرود:

پل معلق نمک ابرود که یکی هیجانی ترین مکان های تفریحی و دیدنی ایم شهر به حساب می آید، با اینکه پلی کاملا امن و محکم است با این حال با منظره زیبایی از  دامنه و پوشش گیاهی آن و اختلاف دمای ۱۰ درجه سرد  تر از پایین پل طرفتاران زیادی را به خود جذب کرده است.

پارک جنگلی نمک آبرود:

اکثرا نمک آبرود را با پوشش جنگلی بی نظیر و خاص میشناسند. پارک جنگلی نمک آبرود با حدود ۲۰۰هزار متر مربع یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی مازندران است.در جنگل های نمک آبرود درختان متنوع زیادی یافت می شود.مثل درخت های مازو وممروز، توسکا، نارون، آزاد و انجیلی و شمشاد که همیشه برگ های سبزی دارد اما از همه مهم تر درخت شاه بلوط و راش

ساحل نمک آبرود:

در شهر های شمالی،اگر هیچ چیز برای تفریح وجود نداشته باشد اما ساحل هایی جذاب به همراه ویویی بی نظیر دارد اما ساحل شهر نمک آبرود دارای امکانات رفاهی نظیر،رستوران، شهربازی، فروشگاه های صنایع دستی است. از تفریح های ساحلی نمک آبرود میتوان به اسب سواری و دوچرخه سواری اشاره کرد.

 

زیپ لاین و ساحل نمک ابرود

 

زیپ لاین نمک آبرود:

اگر عاشق هیجان هستید این تفریح هیجان انگیز را از دست ندهید. در استفاده اززیپ لاین شما توسط یک گیره محکم به کابل میان دو کوه متصل می شوید و از ارتفاع به پایین سُر میخورید.از بابت ایمنی و تجهیزات هرگز نگران نباشید زیرا هنگام آماده شدن تمام تجهیزات دوباره چک و بررسی میگردد.

 شهربازی نمک آبرود:

یکی دیگر از تفریح های متنوع در این شهرک توریستی شهر بازی این شهر است که در بلوار صنوبر قرار دارد و اگر کودک به همراه خود دارید حتما از این شهر بازی هیجان انگیز دیدن کنید.برای استفاده از این شهر بازی اصلا لازم نیست که از تله کابین استفاده کنید و بابت ورود مبلغی پرداخت کنید. شما فقط برای استفاده از وسایل این شهر بازی که دارای ایمنی زیاد است باید هزینه پرداخت کنید. از جمله وسائل شهربازی(ترامبولین، فریزبی،بوسترو....)است.

پنت بال نمک آبرود:

اگر اهل مسافرت های دست جمعی هستید به شما پیشنهاد میکنم این بازی شاد و هیجان انگیز را امتحان کنید. شما در این بازی از(لباس مخصوص،اسلحه، دست کش و ماسک)استفاده میکنید و در لابه لای درختان انبوه به تعقیقب و گریز گروه مقابل میپردازید و با گلوله های رنگی به آن ها شلیک میکنید.

سینمای شش بعدی نمک آبرود:

یکی از تفریح هایی که در نمک آبرود مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، سینمای شش بعدی است که در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده وهیچ محدودیت سنی ندارد. این سینما از جمله تفریحاتی است که ممکن است توجه شما را در این سفر به خود جلب کنند.

تله کابین:

مهم ترین و خاص ترین بخش شهر نمک آبرود تله کابین این شهر است.بلند ترین تله کابین کشور در قسمت جنوبی این شهر قرار گرفته است که خط یک تله کابین ساخت کشور سویئس بوده وتا ارتفاع ۱۰۵۰ متری قله مدوبن بالا میرود و طی کردن آن ۱۵دقیقه زمان میبرد.خط دو تله کابین دارای ارتفاع ۷۰۰متر از سطح دریا است که انتهای آن به قلعه دیو حمام میرسد. این خط طول آن ۱۷۰۰متر است و سرعت آن دو برابر خط یک است. علاوه بر زیبایی های بکری که در طول مسیر میبینید شما میتونید در بالای تله کابین از خدمات رفاهی، تفریحی بهره مند شوید.از آغاز احداث تله کابین تاکنون هیچ حادثه ای رخ نداده که این موضوع به امنیت بالای این وسیله هیجان انگیز اشاره میکند.لازم به ذکر است که تمام وسایل به صورت ماهانه تعویض میگردد و در هنگام قطع برق از دستگاه ژنراتور وموتور اضطراری استفاده می شود.

سورتمه:

سورتمه سواری در نمک آبرود یکی از تفریحات خیلی هیجان انگیز است. خط ریل سورتمه نمک آبرود،۱۲۵۰متر است که از دل جنگل عبور میکند و نهایت سرعت آن ۲۵کیلومتر برساعت است که اگرشما از سرعت زیاد میترسید این بازی شما را اذیت نخواهد کرد.سورتمه نمک آبرود،اولین سورتمه احداث شده در ایران است و طولانی ترین مسیر را نسبت به سایر دیگر سورتمه ها دارد.

 

سورتمه و باشگاه تیراندازی نمک آبرود

 

 باشگاه تیر اندازی:

باشگاه تیر اندازی نمک آبرود دومین باشگاه تیراندازی ایران است که تجهیزات آن از کشور فرانسه بوده و دارای ۵سکوی پرتاب است.در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد و به مساحت ۵۰متر مربع است.  در این باشگاه علاوه بر تیراندازی با اسلحه از تیرکمان هم استفاده می شود.در صورتی که اسلحه مجاز به همراه داشته باشید میتوانید از اسلحه شخصی خود استفاده کنید و ورود افراد زیر ۱۲سال در این باشگاه ممنوع است.

پیست دوچرخه سواری:

پیست دوچرخه سواری نمک آبرود محلی است تفریحی که قسمت جدا برای بانوان دارد و برای همه سنین مناسب است.به صورت گروهی یا فردی میتوانید در این محل تفریحی دوچرخه کرایه کنید و از هوای سالم لذت ببرید

کارتینگ:

یک خبر خیلی خوب برای کسایی که به اتومبیلرانی علاقه دارند.شهرک نمک آبرود با داشتن پیستی فوق العاده  و بین الملی اماده ارائه خدمات به مسافرین است.کارتینگ یک تفریح و ورزش پر انرژی است.پیست افراد بالای ۱۸سال ۶۰۰متر و افراد ۸سال به بالا۲۰۰متر است که طی کردن این مسیر ها ۶دقیقه طول میکشد. پیست کارتینگ کاملا استاندارد است.

فاصله نمک آبرود تا رامسر

از دیگر شهر های گردشگری شمال کشورمان رامسر است که فاصله بین شهر نمک آبرود تا شهر رامسرحدود ۶۸کیلومر است  که با  ۱ساعت نیم فاصله میتوانید به راحتی خود را به رامسر برسانید و با یک تیر دو هدف را بزنید؛ هم از جاذبه های مختلف نمک ابرود لذت ببرید و هم از رامسر دیدن کنید.

فاصله نمک آبرود تا متل قو

فاصله بین شهر توریستی_گردشگری نمک ابرود تا شهر متل قو ۸۳ کیلومتر است. که اگر قصد سفر طولانی مدت در شهر های شمالی ایران را دارید می توانید خود را در حدود یک ساعت و نیم به متل قو برسانید ؛ متل قو نیز از دیگر شهر های توریستی ایران است که سفر به این شهر خالی از لطف نمی باشد؛ هرچند نمک ابرود انقدر مکان های دیدنی و جذاب دارد که دیدن همه ی آنها در مدت زمان کم ممکن نیست.

فاصله نمک آبرود تا تهران

فاصله شهر نمک آبرود تا تهران ۱۶۸کیلومتر مربع است که به راحتی با ماشین های شخصی و یا تور های گردشگری می توانید خود را در فاصله زمانی ۲ساعت ۴۷دقیقه به شهر توریستی و خوش آب و هوای نمک ابرود برسانید و از پایتخت و آلودگی های صوتی و هوا دور کنید.

فاصله نمک آبرود تا چالوس

فاصله شهر نمک آبرود تا جاده چالوس ۱۷ کیلومتر است اگر با ماشین شخصی به این شهر سفر کرده اید می توانید در حدود ۲۰ دقیقه خود را به جاده پر پیچ و خم چالوس برسانید و از هوای بی نظیر و منظره ای زیبا از طبیعت بکر چالوس لذت ببرید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر