گود ترین غار دنیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/09/14
بازدید: 1235
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گود ترین غار دنیا
گود ترین غار دنیا عکس
آدرس گود ترین غار دنیا
غار کروبا
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. غار کروبرا
  2. دسترسی به عمیق ترین غار دنیا

گودترین غار دنیا! فرض کنید چه احساسی دارید وقتی خود را درون گودترین غار دنیا تصور می‌کنید. غار کروبرا یا ورونیا یکی از عمیق‌ترین غارهای دنیا است که در کشور گرجستان قرار دارد. نزدیکی این غار به دریای مدیترانه فرصت عالی برای گردش و بازدید از این مکان عجیب و جالب به وجود آورده است. این غار معمولاً جزئی از برنامه‌های تورهای مختلف قرار می‌گیرد. غار کروبرا محل زندگی جانوران شگفت‌انگیزی است که به ‌تازگی کشف شده‌اند. این غار دریچه‌ای سرسبز داشته و در منطقه آبخازیا که آب و هوایی مطلوب دارد قرار گرفته است.

غار کروبرا

گودترین غار دنیا غار کروبرا است که بیش از 2190 متر عمق دارد. این غار که اولین رتبه ژرف‌ترین غار را به خود اختصاص داده است، در منطقه غربی گرجستان قرار دارد. کشور گرجستان تا به حال تنها کشوری بوده که سه غار عمیق را در خود جای داده است. غار سارما و ایلیوزیا دو غار دیگر این کشور هستند. اغلب افرادی که به جاذبه‌های طبیعی علاقه‌مندند، بازدید از غار کروبرا را یکی از بهترین تجربه‌های خود می‌دانند. اولین باری که این غار کشف شد غارشناسان لانه‌های کلاغ را در دهانه آن مشاهده کردند. اولین غارشناسان و بازدیدکنندگان کروبرا اهل اوکراین بودند.

ورونیا در زبان روسی به معنای کلاغ است. با مشاهده لانه‌های کلاغ که به تعداد بی‌شماری در غار وجود داشتند نخستین بار این غار ورونیا نام گرفت. دلیل نامگذاری امروزی غار کروبرا، احترام به شخصیت بزرگی به نام Alexander Kruber است. الکساندر کروبر یک غارشناس محبوب در دوره خود بود. جانداری از دسته بندپایان در این غار زندگی می‌کند که تنها در ژرف‌ترین مکان‌ها رشد می‌نماید. این جاندار نایاب به نام Plutomurus Ortobalaganensis در عمق 1981 زندگی می‌کند. تاکنون تنها جانداری که در این عمق توان زیست داشته، این گونه بندپایان بوده‌اند.

سفر به گرجستان و بازدید از عمیق‌ترین غار جهان می‌تواند انرژی طبیعت را به شما منتقل کند؛ حتی گردشگرانی که وارد غار می‌شوند چیزهای جالبی یاد می‌گیرند که تا به آن زمان در جایی ندیده‌اند. تمام این اطلاعات جالب و احساس خوب تنها در گودترین غار دنیا امکان‌پذیر است. غار ورونیا در سال 1960 کشف شد و عمدتاً از آهک تشکیل ‌شده است. گودترین غار دنیا تنها یک راه برای ورودی و خروجی دارد؛ به ‌راستی که قدم گذاشتن در چنین مکانی شجاعت زیادی می‌خواهد. اغلب افراد کنجکاو این ریسک را می‌پذیرند و وارد عمیق‌ترین غار جهان می‌شوند.

دسترسی به عمیق ترین غار دنیا

بازدید از عمیق‌ترین غار جهان تنها در 4 ساعت امکان‌پذیر است و جزء خطرناک‌ترین مکان‌های دنیا قرار دارد. قطعاً برای این سفر مهیج باید لوازم کوه‌نوردی و دیگر وسایل مورد نیاز از قبل آماده‌ شده باشد. برای افرادی که اطلاعتی از گودترین غار دنیا ندارند باید متذکر شد که در صورت بروز یک خطا، خطر مرگ در انتظار آن‌ها خواهد بود. غار کروبرا علاوه بر ارتفاعی که دارد بسیار عریض است؛ همین علت می‌تواند موجب گم‌ شدن افرادی شود که برای ماجراجویی داخل غار رفته‌اند.

بازدیدکنندگان این غار می‌توانند از ساعت 10 صبح الی 5 عصر از گودترین غار دنیا دیدن کنند. همچنین پیاده‌روی و عکاسی یک تفریح در دهانه این غار است که بیشتر گردشگران از آن لذت می‌برند. طی‌کردن مسیر غار برای افرادی که به کوه‌نوردی یا غارنوردی عادت ندارند بسیار دشوار خواهد بود. گاهی در مسیر  غار کروبرا راه پلکانی وجود دارد که باید طی شود. اگر در هنگام عبور از غار به سنگ‌های آن توجه کنید، سنگ‌های گدازه‌ای و مواد معدنی را مشاهده خواهید کرد.

آدرس: اروپا، گرجستان، آبخازیا

سفری ارزان به کشوری اروپایی

کلام آخر

با اینکه غار کروبرا عمیق‌ترین غار جهان است اما هنوز هم می‌توان امید به کشف غارهای عمیق‌تر در دل زمین داشت. کره‌ زمین سرشار از شگفتی‌هایی است که از دید ما انسان‌ها پنهان مانده و در طی زمان با کنجکاوی‌های بشر کشف می‌شوند. گرجستان کشوری است که سه عدد از گودترین غارهای دنیا را دارد و از این جهت گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است؛ آن‌ها نه تنها برای تفریح بلکه برای بازدید از شگفتی‌های باورنکردنی زمین به آبخازیا سفر کرده‌اند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر