پرچم گردشگری ایران به دست توریست‌های مذهبی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/25
بازدید: 114
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
مرتضی رحمانی‌موحد در جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران که با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های این حوزه تشکیل شد، با اشاره به سطح درآمد جهانی از تبادل گردشگران و نیز آمار گردشگران ورودی به کشور، اظهار کرد: تحلیل‌های آماری اخیر نشان می‌دهد گردشگران مذهبی و زیارتی حجم قابل توجهی از گردشگران ورودی به کشور را به خود اختصاص داده‌اند و زائران عراقی در صدر این گروه قرار دارند. بنابراین تامین زیرساخت‌های لازم به یاری بخش خصوصی و نیز مدیریت و ساماندهی بخش دولتی، شکوفایی و دستاوردهای قابل توجهی را در این زمینه به ارمغان خواهد آورد.

او در ادامه‌ یادآور شد: صنعت گردشگری کشور با حمایت‌های همه جانبه دولت و اثرگذاری گسترده، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و فعالین این حوزه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور هم‌اکنون ظرفیت‌های اجرایی قابل توجهی دارد، افزود: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان حلقه ارتباطی قوی میان بخش خصوصی و دولتی می‌تواند همانند تکیه‌گاهی مطمئن در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

معاون گردشگری با بیان این‌که در حال حاضر ارتباط ضعیفی میان صنوف و فعالان بخش خصوصی گردشگری با اتاق بازرگانی برقرار است، گفت: استحکام این رابطه، فعال‌سازی حجم قابل توجهی از ظرفیت‌های بالقوه را به همراه دارد و می‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای فعالان بخش خصوصی گردشگری باشد.

او با اعتقاد بر این‌که گسترده شدن سطح انتظارات در حوزه گردشگری، نیاز به پاسخگویی شایسته را ایجاد می‌کند، تاکید کرد: چنانچه بر مبنای پشتوانه و ارتباط، شرایط با ثباتی برای بخش خصوصی حوزه گردشگری ایجاد شود می‌توان مانع از هدر رفتن سرمایه‌ها و هدایت آن به سوی بخش‌های نیازمند شد.

وی در ادامه‌ی سخنانش به ظرفیت‌های کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: می‌توان به عنوان اقدام اولیه برای شکل‌گیری و تقویت ارتباط دوسویه‌ مورد نیاز، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و نیز جلسات تبادل فکر میان فعالان بخش خصوصی را با هدف فرهنگ‌سازی و شکل‌گیری پایه و اساس رابطه‌ی مورد نظر در دستور کار قرار داد.

رحمانی‌موحد همچنین با اشاره به راه‌اندازی شورای راهبری گردشگری سلامت اظهار کرد: اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی می‌توانند با حضور در نشست منطقه‌ای شورای راهبری گردشگری سلامت در تهران با همراهی مسؤولان فرابخشی این حوزه در تصمیم‌های جاری تاثیرگذار باشند.

معاون گردشگری سپس یکی دیگر از ظرفیت‌های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی را دارا بودن ساختاری اقتصادی با ویژگی‌هایی چون ایجاد انگیزه، تحرک و امیدواری عمومی ذکر کرد و گفت: پیشنهاد می شود کمپین «دوست گردشگر- دوست فردا» با مفهوم اقتصادی نهفته در آن که سال گذشته با هدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری راه‌اندازی شد از این پس توسط این کمیسیون و با همیاری ظرفیت‌های اعضاء توسعه یابد.

او همچنین برای ارائه رهنمود در راستای تقویت روابط مورد انتظار، اظهار کرد: در حال حاضر 28 دستگاه اجرایی در امر سفر و گردشگری دخیل هستند که از این بین 10 نهاد ارتباط تنگاتنگی با این حوزه دارندف بنابراین به کارگیری ظرفیت‌های مشورتی و اجرایی آن‌ها به عنوان عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی می‌تواند رفع چالش‌های فرابخشی متعدد را به همراه داشته باشد.

رحمانی‌موحد نقش دولت را نیز در تقویت ارتباط مذکور ضروری دانست و افزود: اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی هم‌اکنون با هدف کوتاه شدن مسیرهای اداری و رفع موانع در تقویت سرمایه‌گذاری‌های این حوزه و نیز به سرانجام رساندن آن‌ها در اولویت‌های کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

وی گفت: پیشنهاد راه‌اندازی صندوق بازاریابی و توسعه گردشگری نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای حمایت از بخش خصوصی است تا با ارائه خدمات متنوع به فعالان گردشگری برای رفع چالش‌ها و ارائه حمایت‌های لازم اقدام شود.

در این جلسه مهرعلیزاده، رییس کمیسیون گردشگری اتاق تهران‌، اوحدی رییس سازمان حج و زیارت ، جهانگیری رییس هیات مدیره شرکت سمگا و جمعی دیگر از اعضای کمیسیون گردشگری حضور داشتند. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر