جاهای دیدنی سوئد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/20
بازدید: 3503
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور سوئد، نام کشوری زیبا است که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور که با کشورهای نروژ و فنلاند هم مرز می باشد، دارای جاذبه های گردشگری و مکان های زیبای تاریخی فوق العاده ای است. کشور سوئد که در بخش شمالی قاره اروپا قرار دارد، سواحل بی نظیر و زیبای متعددی را در خود جای داده است. این کشور زیبا که همه ساله در سنجش کیفیت زندگی و شادی رتبه بالایی را کسب می کند، جزء آن دسته از کشور ها است که مقصد بسیاری از گردشگران می باشد. سوئد دارای مناظری زیبا و خیره کننده، دهکده های ماهیگیری است. این کشور به گوزن های شمالی و آفتاب های تابستانی بی پایان خود، رشد فرهنگ خوراک شناسی و شهرهای زیبای متعلق به قرون وسطای، معروف می باشد و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جاذبه های گردشگری سوئد

دیدنی های سوئد

آثار معماری معاصر این سرزمین، بسیار نوآورانه و زیباست که از این آثار می توان به کلبه های سنتی، قلعه ها و کلیساهای سنگی و ساختمان های رنگارنگ چوبی اشاره کرد. کشور سوئد پاسخگوی تمام سلایق گردشگری می باشد، چه قصد دیدن کردن از موزه ها و آثار باستانی، چه قصد کوه نوردی و طبیعت گردی و یا سر زدن به رستوران ها و چشیدن غذاهای محلی را داشته باشید. 

کشور سوئد با ساختاری زیبا و فوق العاده، شهرهایی زیبا را در خود دارد که دل کندن از آن ها برای هر کسی امکان پذیر نیست. این کشور با کوچه های بادگیر دلنشینی که به قلعه ها و کلیساهای قدیمی منتهی می شود و همچنین بارها و کافه های زیبایی که خیابان ها را احاطه کرده است. علاوه بر تمام این ها زندگی شبانه ی سوئد، بی نظیر و چشم نواز می باشد که شمار بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان در خود جمع می کند. در این کشور به خوبی می توانیم تلفیق بافت مدرن و قدیمی را ببینیم که حس شور و سرزندگی را به این شهر تزریق کرده است. 

در ادامه با هم برخی از جاذبه های این کشور زیبا را مرور می کنیم:

مجمع الجزایر استکهلم

برای دوست داران به جزیره گردی، مجمع الجزایر استکهلم می تواند جایی فوق العاده باشد. این مجمع الجزایر که دور تا دور پایتخت را در برگرفته اند از سی هزار جزیره ریز و درشت تشکیل شده است. استکهلم روی این جزایر بنا شده است که مکان های مختلف آن به وسیله پل با هم در ارتباط قرار گرفته اند. بنابراین با نگاه کردن به نقشه استکهلم می توان دید که در جای جای آن آب وجود دارد. بسیاری از جزایر این مجمع الجزایر بکر و خالی از سکنه هستند اما در بعضی از آنها می توانید صدای موسیقی شمالی را بشنوید و کلبه های قرمز چوبی و غذاهای لذیذ محلی، به زیبایی هرچه تمام تر فرهنگ اسکاندیناوی را به شما معرفی می کنند. کشتی ها فقط به نقاط اصلی این منطقه سرویس می دهند و سفر خود را می توانید با 10 دقیقه قایق سواری از استکهلم آغاز کنید. این جزایر بکر می توانند مکانی فوق العاده برای کشف طبیعت و پیاده روی در آن باشند. در این جزایر می توانید از قلعه منسوب به جنگ جهانی اول در Starofortet  دیدن کنید و یا در اسپای نزدیک به استکهلم که ناکا نام دارد به استراحت بپردازید.

مجمع الجزایر استکهلم سوئد

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت

پارک ملی کوسترهیوت koster havet یکی از سواحل زیبای کشور سوئد می باشد که امکان مشاهده خط دریایی را در شرایطی محافظت شده برای شما فراهم می کند. این پارک اولین پارک ملی دریایی سوئد به شمار می رود و با کشور نروژ هم مرز می باشد. پارک ملی کوسترهیوت، محل سکونت گونه های متعددی است که در هیچ نقطه ی دیگری از سوئد پیدا نمی شوند. این پارک که 6000 نوع از گونه های دریایی را دارد در مرکز دریا و سواحل جزایر کوستر قرار گرفته است. دهکده های ماهیگیری این پارک برای علاقه مندان به خشکی می تواند جذاب باشد، هرچند برای صخره های مرجانی این پارک، آن را به مکانی محبوب برای غواصان تبدیل کرده است. این پارک 450 کیلومتر مربعی این امکان را به گردشگران می دهد تا در کنار تماشای پرنده های این منطقه، به قایق رانی در کنار خوک های آبی و گرازهای دریایی بپردازند.

اسکانه

اسکانه شهری است که منطقه جنوبی سوئد واقع شده است. این شهر دارای زمین های زراعی زیبا و جنگل های بی نظیری می باشد که دلیل آن را می توان خاک حاصلخیز این منطقه دانست. شمار باغ ها و قلعه های این شهر که متعلق به قرون 12 تا 19 است، به 300 عدد می رسد. این شهر علاوه بر باغ ها و جنگل ها دارای کشت زار ها و دشت های گل و همچنین سواحل آرام به همراه افق گسترده است که این شهر را به یکی از زیباترین و وسوسه کننده ترین شهر های کشور سوئد تبدیل کرده است. در رستوران های محلی این شهر می توانید انواع غذاهای لذیذ، اعم از گوشت غاز، مارماهی، قارچ و مارچوبه را بچشید. غذاهای این رستوران ها با سبزیجات تازه کشت شده در همین شهر طبخ می شوند که به این غذاها مزه ای فوق العاده می دهد. بعد از صرف غذا می توانید از قلعه سوفیرو( Sofiero Castle ) دیدن کنید و یا در اسکاتلند تریل( Skåneleden Trail ) پیاده روی داشته باشید.

شهر اسکانه سوئد

ویسبی

شهر ویسبی که به مروارید دریای بالتیک معروف است، شهری قرون وسطایی می باشد که به عنوان شهر میراث جهانی یونسکو، اعتبار خوبی به شهر قدیمی وایکینگ ها می دهد. شهر ویسبی که دارای دیوارهایی با 700 سال قدمت میباشد، شهری تبلیغاتی مسلح در شمال اروپا است. این شهر زندگی مدرن اسکاندیناویای امروزه را پذیرفته است و در کنار رزهای وحشی و خرابه های چند صد ساله، خانه های مجلل و چوبی 100 ساله نیز وجود دارد. خیابان های پرپیچ و خم و سنگفرش شده این شهردارای 90 کلیسا که اغلب قدمتی مربوط به قرن 12 دارند، می باشند.

جوگاردن

جوگاردن جزیره ای کوچک ولی دارای مراکز توریستی فوق العاده است. این جزیره دارای مکان های سبز و موزه های بسیار می باشد. آبریز جگاردانسبران( Djurgårdsbrunncanal) محلی مناسب برای قدم زدن و پیاده روی می باشد. موزه های این شهر شامل موزه آبا( The Abba Museum)، موزه اتنوگرافی(The Museum of Ethnography)و موزه وسا(The Vasa Museum) است. باغ وحش روباز و پارک تفریحی از دیگر مکان های این شهر می باشد. این جزیره علاوه بر موزه ها و دیگر اماکن گردشگری دارای رستوران ها و کافه های بسیاری می باشد که برای گردشگران علاقه مند به غذاهای متنوع مکانی بی نظیر است. 

مارسترند

مارسترند شهری است که به سال 1200 میلادی منسوب شده است و  سالانه میزبان جام بازی سوئد که رقابت های مهم قایقرانی است می باشد. این شهر قدیمی روی جزیره ای در غرب سوئد واقع شده است و قلعه کارلستن که به قرن هفده برمی گردد را درخود جای داده است. این شهر دارای ساختمان های تاریخی تزئین شده و رنگی به همراه خیابان های سنگفرش شده است که می تواند مناظر بی نظیری را برای عکاسی فراهم کند. افرادی که از این شهر بازدید کرده اند این شهر را با عبارت Kodak moment توصیف می کنند. علاوه بر این، این شهر دارای موزه ی هنری Strandverket و فانوس دریایی Pater Noster است که بازسازی شده است. مسیرهای کوهنوردی این منطقه نیز می تواند برای گردشگران خاطره انگیز باشد.

بهترین شهرهای کشور سوئد

آپسالا

آپسالا  شهری است که در 70 کیلومتری شمال استکهلم قرار گرفته است. این شهر که منسوب به قرن 12 می باشد، مرکز مذهبی سوئد محسوب می شود. این شهر قبل از مسیحیت به دلیل بت های خدایان نورس معروف بود. بزرگترین کلیسای جامع اسکاندیناوی، کلیسای جامعه آپسالا که مقر اسقف اعظم سوئد می باشد، در این شهر قرار دارد. یکی از قدیمی ترین کالج های اسکاندیناوی یعنی دانشگاه آپسالا ، در این شهر قرار دارد که قدمت آن به سال 1477 بر می گردد. این امر نشان دهنده ارزش نهادن به تحصیلات در این شهر می باشد. رودخانه ای که از میان شهر آپسالا می گذرد، رودخانه Fyris نام دارد و در قسمت غربی این رودخانه بخش های قرون وسطایی شهر قرار گرفته است. باغ گیاه شناسی کنار قلعه مکانی بی نظیر برای دوست داران طبیعت می باشد. لازم به ذکر است که گیاه شناس معروف متعلق به قرن هجدهم یعنی Carl Linnaeus در این شهر زندگی می کرده است.

گوتنبرگ

یکی از مهم ترین مکان های دیدنی سوئد شهر گوتنبرگ است. این شهر دارای شهربازی بی نظیری است که لیسبرگ نام دارد و دارای تم جذاب و دیدنی می باشد. این شهر سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند اما بهترین زمان برای سفر به این شهر کریسمس می باشد. در شب های سال نو شهربازی لیسبرگ شوری خاص دارد. در این ایام پارک شاهد بازارهای فصلی و همایش ها و فستیوال ها است. چرخ فلک و پارک هم بسیار زیبا تزئین می شوند و حال و هوایی خاص به پارک می دهند. علاوه بر شهر بازی لیسبرگ، پارک Kungsmarken نیز می توان نام برد که یکی از پارک های منسوب به قرن 19 این شهر می باشد. 

جاذبه های دیدنی گوتنبرگ سوئد

جاکموک

جاکموک شهری در شمال سوئد است که دارای فرهنگی عمیق می باشد. این فرهنگ را می تواند در موزه آجته مشاهده کرد. این شهر دارای بازاری است که قدمت 400 ساله دارد و فعالیت خود را هر ساله در ماه فوریه آغاز می کند. خوراکی های محلی این شهر و تماشای رقص محلی آن خالی از لطف نیست. این شهر عالوه بر دیدنی های یاد شده دارای روزهای بی پایان در فصل تابستان و شب های طولانی در فصل زمستان است، که دلیل این امر نیز قرار گرفتن این شهر در بالای مدار قطب شمال دانست.

پارک ملی آبیسکو

کوه نولجا که در پارک ملی آبیسکو قرار گرفته است، دارای ایستگاه آسمانی است که 900 متر ارتفاع از سطح دریا دارد. این ایستگاه مهم ترین نقطه برای برپایی اردو و تحقیق کاوشگران درباره شفق قطبی است و خارق العاده ترین مناظر را فراهم می کند. در طول تابستان نیز می توانید با پیاده روی در جنگل های این پارک آرامش به یادماندنی برای خود فراهم کنید. در طول زمستان هم امکانات زمستانی مثل اسکی در این پارک فراهم است.

جاذبه های دیدنی کشور سوئد

گوتلند

گوتلند یکی از جزیره های سوئد می باشد که توسط دریای بالتیک در بر گرفته شده است. این جزیره که بزرگترین جزیره سوئد است، یکی از مقاصد پرگردشگر این کشور می باشد. این جزیره بیشتر از مکان های دیگر سوئد آفتاب دارد و مکانی عالی برای دوست داران آفتاب می باشد. کشاورزی، ماهیگیری، فناوری اطلاعات و گردشگری جزء صنایع برتر این جزیره است. شهر ویزبی visby تنها شهر این جزیره است که ساختار قدیمی خود را حفظ کرده است و در میان دیوارها محصور شده است. در این شهر قدیمی 100 کلیسای قرون وسطایی وجود دارد. در این جزیره شن های سفید و پوشش گیاهی زیبا به همراه گونه های زیبایی از پرندگان دریایی را می توان مشاهده کرد.

لاپ لند سوئد

لاپ لند سوئد، مکانی نزدیک به شمالی ترین نقطه زیر دایره ی قطبی است که گردشگران زیادی را به در شبانه روز به خود جذب کرده است. ساکنان بومی این سرزمین که سامی sami نام دارند، در جنگل های بزرگ و تندراهای بی ثمر زندگی می کنند. لاپ لند سرزمینی فوق العاده برای کوهنوردان، قایقرانان و عاشقان طبیعت وحشی است.

بهترین شهر های سوئد

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر