جاذبه های گردشگری بانکوک

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/19
بازدید: 4600
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سفر به قلب منطقه گردشگری کشور تایلند مکان‌های بسیار زیادی را می‌توانیم ببینیم. این مکان‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهر بانکوک به شمار می‌آیند. جا‌های دیدنی بانکوک شامل معابد و همچنین شهربازی و پارک‌های متعددی است که به عنوان مهم‌ترین مناطق تفریحی شناخته می‌شوند. با همسفر شدن با ما در یک سفر مهیج و هیجان‌انگیز به شهر بانکوک، بسیاری از جا‌های دیدنی بانکوک را می‌بینیم.

بانکوک پایتخت تایلند

معبد وات پراکائو

این معبد به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی شهر بانکوک است که در بخش قدیمی شهر گراند پالاس واقع شده است. شهر گراند پالاس به عنوان کاخ‌های پادشاهی شناخته می‌شود. با در نظر گرفتن اسناد تاریخی زمان ساخت معبد وات پراکائو به سال ۱۸۷۲ بر می‌گردد. مدت بسیار زیادی قصر تایتانیک توانست شهر گراند پالاس را در اختیار خود قرار دهد. این معبد به عنوان معبد بودای زمردین معرفی می‌شود که دارای رنگ‌های بسیار زیبا و چشم نواز است. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید به این معبد وارد شوید باید همانند سایر معابد لباس مناسب بپوشید.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

معبد وات پراکائو

تایلند در ارتفاع ۲۰۰ متری

یکی از هتل‌های بسیار منحصربه‌فرد در شهر بانکوک تایلند هتلی است که دارای شصت و یک طبقه بوده و در طبقه ۶۱ فضایی با دید نامحدود وجود دارد. این هتل به هتل banyan tree معروف است. زمانی که برای صرف یک نوشیدنی به این مکان مراجعه کنید باید منتظر یک منظره کامل از شهر بانکوک باشید. هر نقطه‌ای از شهر بانکوک را می‌توانید از ارتفاع ۲۰۰ متری مشاهده کنید. در صورتی که ترس از ارتفاع دارید این گزینه نمی‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

تایلند در ارتفاع 200 متری

 

شهربازی دریم ورلد

در صورتی که اهل بازی و سرگرمی هستید می‌توانید از شهربازی دریم ورلد استفاده کنید. این شهربازی در سه بخش افتتاح شده که این سه بخش شامل: دریم ورلد پلازا، باغ رویایی و منطقه پر ماجرا است. لازم به ذکر است در قسمت پلازای شهربازی یک نمونه کامل از پارک دیزنی لند آمریکا را شاهد هستیم که بسیار منحصربه‌فرد و جذاب طراحی شده است.

شهربازی دریم ورلد

 

پارک لومپینی

مساحت این پارک حدود پانصد هزار متر مربع است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موجود در شهر بانکوک شناخته می‌شود. این پارک می‌تواند آرامشی بسیار منحصربه‌فرد را به شما انتقال دهد و مکان بسیار مناسبی برای ورزش و قدم زدن افراد کهنسال است. البته لازم به ذکر است برای تمامی سنین ورزش‌ها و همچنین امکانات تفریحی مناسبی در نظر گرفته شده است. صدای خنده و صدای شادی در تمامی ایام سال در این پارک قابل شنیدن است. صبح و غروب از بهترین زمان‌ها برای مراجعه به این پارک است. چرا که بسیاری از تجهیزات در نظر گرفته شده در این پارک اقدام به فعالیت می‌کنند.

پارک لومپینی

کاخ بزرگ grand palace

این مکان به عنوان یکی از خاص‌ترین مکان‌های شهر بانکوک معرفی می‌شود بازدید از این کاخ بزرگ، بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها و انتخاب‌های شما خواهد بود. ساختمان و بنای این عمارت بزرگ به عنوان محل زندگی خاندان سلطنتی در زمان‌های گذشته شناخته می‌شد اما هم اکنون به عنوان یک یادگاری باشکوه معماری معرفی می‌شود. این کاخ بزرگ مساحتی حدود ۲۱۴ هزار متر دارد و به عنوان بزرگ‌ترین کاخ تایلند از امکانات بسیار مناسبی برخوردار است. زمانی که از این مکان بسیار زیبا دیدن می‌کنید محو معماری بی‌نقص و بی‌نظیر آن خواهید شد. لازم به ذکر است یک مبلغ ورودی برای بازدید از بخش‌های مختلف این عمارت باید پرداخت کنید.

کاخ بزرگ grand palace

عمارت ویمانمک

دلیل معروفیت این عمارت ساخت آن به وسیله چوب‌های ساج است. در زمان‌های قدیم این عمارت محل زندگی یکی از خاندان سلطنتی بود اما در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد شهر بانکوک تبدیل شده است.
توجه داشته باشید عکاسی از فضای بیرون این عمارت امکان‌پذیر است اما نمی‌توان از فضای داخلی عکس‌برداری کرد. نکته جالب این است که برای بازدید از این عمارت حتماً باید پوشش مناسب داشته باشید.

بانکوک پایتخت تایلند - معرفی شهر بانکوک؛ از آب و هوا تا هزینه ها

عمارت ویمانمک

موزه جیم تامپسون

به علت یک فضای منحصربه‌فرد که طبیعت و صنعت با یکدیگر تلفیق شده‌اند یکی از جاذبه‌های شهر بانکوک به وجود آمده است. این جاذبه به نام موزه جیم تامپسون معرفی می‌شود. در این موزه اطلاعات بسیار مهمی در رابطه با سرگذشت ابریشم به دست خواهید آورد. این موزه یادگار یک بازرگان آمریکایی است که در شرکت ابریشم بافی فعالیت داشت و در حال حاضر خانه‌اش به عنوان یکی از آثار برجسته ابریشم شناخته می‌شود.

این موزه از شش بخش تشکیل شده که تمامی بخش‌ها از چوب ساج هستند. علاوه بر این در اطراف خانه منظره‌های بسیار زیبا وجود دارد که این مناظر برای افراد گردشگری که عاشق طبیعت هستند بسیار جلب توجه می‌کند.

موزه جیم تامپسون

موزه ملی بانکوک

موزه ملی بانکوک از شناخته شده‌ترین مکان‌های مهم محسوب می‌شود چرا که در این موزه با سرگذشت کشور تایلند آشنا خواهید شد و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در این موزه خواهید دید. در زمان بازدید از این موزه اولین چیزی که جلب توجه می‌کند جوایزی است که پدر شاه رامای پنجم به فرزند خود اهدا کرده بود.

بسیاری از آثار به جای مانده از آن دوران مانند عروسک، سلاح‌های چینی و همچنین بسیاری از سنگ‌های با ارزش مواردی هستند که در این موزه نگهداری می‌شوند. تمامی تاریخچه و پیشینه این آثار به زبان انگلیسی بر روی تابلو‌های موجود در موزه نوشته شده است.

موزه ملی بانکوک

رودخانه چائو فرایا

قایق سواری در طول رودخانه به عنوان یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران به حساب می‌آید. بسیاری از افرادی که برای تفریحات آبی به این رودخانه سفر می‌کنند، این رودخانه را به نام ونیز شرقی می‌شناسند. این رودخانه دارای جاذبه‌های بسیار شگفت‌انگیز است که باعث احساسِ آرامشی بی‌نظیر می‌شود. رودخانه چائوفرایا به عنوان یک مسیر تردد برای اهالی محلی شهر بانکوک به شمار می‌آید.

برخی از شهروندان بانکوک با استفاده از قایق از این رودخانه عبور می‌کنند. به همین دلیل یکی از شریان‌های اصلی شهر بانکوک نیز محسوب می‌شود. در طول شبانه روز حدود ۵۰ هزار نفر به واسطه این مسیر حمل و نقلی به نقاط مختلف شهر سفر می‌کنند. در طول مسیر رودخانه ساختمان‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورد. این ساختمان‌ها دارای معماری منحصربه‌فردی هستند که باعث جلب نظر تمامی گردشگران و مسافران می‌شوند.

رودخانه چائو فرایا

بازدید از محله چینی ‌ها

این محله دارای انواع رنگ‌های مختلفی است و به همین دلیل شهرت جهانی پیدا کرده است. برخی از افراد به این محل جاده یائومارت نیز می‌گویند. بازدید از این محله به دلیل ساختمان‌های مختلف و همچنین نوع بنا و طراحی‌های موجود، شما را یاد فرهنگ چینی خواهد انداخت. این محله دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیاد و با کیفیت است که محل بسیار مناسبی برای عاشقان غذا به شمار می‌آید. انواع غذا‌های چینی در رستوران‌های این محل سرو می‌شوند. همچنین مغازه‌هایی برای فروش زیورآلات وجود دارد که زیورآلات با کیفیتی را با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کنند.

بازدید از محله چینی ‌ها

شهر آیوتایا

این شهر به عنوان پایتخت سابق کشور تایلند شناخته می‌شود. در واقع شهر آیوتا بیانگر سرگذشت این کشور است. این شهر در سال ۱۳۵۰ به وجود آمد و در ضلع شمالی بانکوک قرار دارد. جاذبه اصلی شهر آیوتا به دلیل وجود ساختمان‌هایی با معماری کاملاً متفاوت است. در حال حاضر این شهر در لیست آثار باستانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

شهر آیوتایا

باغ وحش تمساح‌ها

در صورتی که به دنیای حیوانات علاقه‌مند هستید یک مکان بی‌نظیر برای دیدن حیوانات غول پیکر و ترسناک در شهر بانکوک وجود دارد. این مکان به باغ وحش تمساح‌ها معروف است که علاوه بر انواع تمساح موجودات و جانداران دیگری را مانند شیر و فیل و همچنین میمون در خود جای داده است. در باغ وحش تمساح‌ها مزرعه‌ای وجود دارد که برخی از حیوانات و خزندگان به صورت آزادانه در آن زندگی می‌کنند. دلیل نامگذاری این مکان به باغ وحش تمساح‌ها وجود بیش از ۲۸ گونه متفاوت از تمساح است.

باغ وحش تمساح‌ها

باغ وحش کهن دوست

نکته جالب و حائز اهمیت در رابطه با این واقعیت این است که بسیاری از باستان‌شناسان قدمت این باغ وحش را به بیش از ۶۰ هزار سال تخمین می‌زنند. در این باغ وحش بیش از ۱۶۰۰ حیوان و جاندار زندگی می‌کنند. این باغ وحش علاوه بر یک مکان مناسب برای زندگی جانداران، به عنوان یک مرکز تخصصی برای درمان حیوانات نیز شناخته می‌شود. بدون شک در زمان بازدید از این باغ وحش اتفاقات بسیار جالبی در انتظار شما خواهد بود.

باغ وحش سافاری بانکوک

اوج هیجان و استرس را می‌توانید در این باغ وحش تجربه کنید. به دلیل اینکه تمامی حیوانات بدون حصار و قفسه‌های آهنی به صورت آزادانه در این باغ وحش زندگی می‌کنند احتمال نزدیک شدن آن‌ها به شما زیاد است. در این باغ وحش حدود ۲۰۰۰ حیوان و هزار پرنده در حال زندگی هستند. این مرکز یک حیات وحش کاملاً زنده و طبیعی است که می‌توانید حتی صدای نفس کشیدن حیوانات را نیز حس کنید.

باغ وحش سافاری بانکوک

زیارتگاه اراوان

با توجه به اسناد تاریخی که از این زیارتگاه در دسترس است، سال ساخت آن به سال ۱۹۵۰ برمیگردد. در مجاورت این زیارتگاه یک هتل در حال ساخت است که به اعتقاد بسیاری از مردمان محلی و بومی شهر بانکوک، ارواح اجازه پیشرفت و ساخت این هتل را ندادند.

زیارتگاه اراوان

معبد آرونا، معبدی نزدیک به خدا

کشور تایلند به داشتن معابد بسیار زیادی معروف است. یکی از مهم‌ترین معبد‌های شهر بانکوک معبد آرا نام دارد این معبد دارای ارتفاع ۷۹ متر بوده و برای ساخت آن از سرامیک‌های سفالی استفاده شده است. بر اساس داستان‌ها و افسانه‌های تایلندی نگهبانان معبد دو تن از افرادی هستند که در این معبد به خاک سپرده شده‌اند. این معبد در یک موقعیت جغرافیایی بسیار زیبا قرار گرفته که تماشای آن می‌تواند وصف ناپذیر باشد.

معبد آرونا

معبد بودای خفته

همان طور که از نام این معبد مشخص است، به عنوان یک محل برای مجسمه بودا است. ویژگی‌هایی که باعث منحصربه‌فرد شدن و همچنین استثنایی بودن این مجسمه بودایی شده است شامل عدد ۱۵ متری و همچنین طول ۴۶ متری آن می‌شود. لازم به ذکر است که این مجسمه تمام از جنس طلا ساخته شده است.

علاوه بر مجسمه، ظرف‌های بسیار زیادی از ورودی درب تا پیکر بودای خفته وجود دارند که مملو از سکه هستند و تعداد این ظروف به ۱۰۸ عدد می‌رسد. بدون شک تعبیری برای تعداد ظروف و همچنین سکه‌های درون آن وجود دارد. بر اساس عقیده و باور مردم تایلند برای رسیدن به یک سعادت و رستگاری همیشگی باید ۱۰۸ کار خیر انجام داد. علاوه بر این، این مرکز به عنوان یکی از بهترین مراکز ماساژ شناخته می‌شود.

معبد بودای خفته

مرکز خرید سیام پاراگون

این مرکز دارای شعبات بسیار متعدد و معتبری از برند‌های معروف جهانی است. در واقع اگر به دنبال اجناس برند هستید سیام پاراگون به عنوان بهترین مرکز معرفی می‌شود. علاوه بر اینکه مرکز خرید سیام پاراگون دارای مغازه‌ها و فروشگاه‌های برند فروشی است؛ دارای یک آکواریوم بزرگ نیز بوده و محل قرارگیری بزرگ‌ترین سینمای چند منظوره جهان است. به طور کلی می‌توان گفت بیش از ۲۵۰ مغازه در این مرکز خرید در حال فعالیت هستند و همچنین محل رفت و آمد بسیاری از افراد پولدار و مشهور کشور تایلند است.

مرکز خرید سیام پاراگون

برج ساتورن

این برج ۴۹ طبقه به عنوان یک آسمان خراش بزرگ در شهر بانکوک قرار دارد. در حقیقت پیش از اینکه شهر بانکوک به بحران مالی دچار شود، روند ساخت این برج به سرعت انجام می‌شد اما پس از آن روند ساخت متوقف گشت و در حال حاضر این مکان به عنوان یکی از مکان‌های متروکه شهر بانکوک به شمار می‌آید و فقط افرادی که علاقه‌مند به ارتفاع هستند می‌توانند با پرداخت هزینه از این برج آویزان شوند. از بالای آن می‌توانید نمای کلی شهر بانکوک را ببینید.

برج ساتورن

کلام پایانی

شهر بانکوک به عنوان یک شهر پر از جاذبه‌های تفریحی و پرهیجان شناخته می‌شود. این شهر دارای مکان‌های تاریخی و مذهبی زیادی است که برای افرادی که به تاریخ کشور تایلند علاقه‌مند هستند یک مکان بی‌نظیر به شمار می‌آید. اگر به دنبال تجربه استرس و هیجان هستید حتماً از باغ وحش سافاری دیدن کنید تا پنجه‌های یک ببر غول پیکر را در نزدیکی خود احساس نمایید. جا‌های دیدنی بانکوک به قدری زیاد است که برای دیدن تمامی این جاذبه‌ها باید روز‌های زیادی را وقت بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر