جاذبه های گردشگری آنتالیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/05/01
بازدید: 671
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
 
 
آبشارهای ماناوگات
تورهای رافتینگ  یا تور رودخانه وحشی هیجان انگیز در منطقه آنتالیا یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا بر بستر رودخانه ماناوگات انجام می شوند که از جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می آید.ماناوگات رودخانه ای کم نظیر که از قسمت جنوبی کوه های طرس جاری شده و به دریای مدیترانه سرازیر می شود. درواقع ماناوگات نام روستایی است که این آبشار در آن قرار دارد. در نزدیکی این آبشار می توانید با پهن کردن یک زیرانداز و همراه بردن مقداری خوراکی و نوشیدنی از منظره ی فوق العاده زیبا و نسیم دلنشین روستای ماناوگات لذت ببرید و یا از رستوران های محلی با ارائه دهنده ی انواع غذاهای سنتی ترکیه و ماهی های تازه و لذیذ در این منطقه لذت ببرید. ارتفاع آبشارهای ماناوگات خیلی بلند نیستند در واقع ارتفاع زیادی به نسبت آبشارهای موجود در ترکیه ندارند ولیکن که برخورد کردن آب کف آلود با شدت و سرعت بالا به صخره ها جلوه ی زیبایی را ایجاد کرده که می توان ساعت ها به دیدن این منظره زیبا ایستاد. 
 
 
شهر ترمسوس :
 از دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا شهر تاریخی و باستانی ترمسوس با قدمت چند هزار ساله است که با فاصله 20 کیلومتری از شهر آنتالیا و در قسمت غربی قرار گرفته است. شهر ترمسوس در ارتفاع 1300 متری از سطح دریا و روی سکوی سنگی که بدون دخالت دست انسان و به صورت طبیعی بر روی کوه گولوک وجود دارد قرار گرفته است. این شهر تاریخی بر بالای کوه واقع شده و افراد برای دیدن و لذت بردن از این شهر باستانی باید بتوانند از این کوه بالا بروند و یکی از دلایلی که هنوز هم این شهر به خوبی حفاظت شده و تخریب نشده، موقعیت قرارگیری آن بر بلندای کوه می باشد.براى آن هایى که به طبیعت بکرو پیاده روى علاقه خاصی دارند این مکان دیدنی پیشنهاد مناسبی است. در شهرترمسوس  یک سالن آمفی تئاتردر مرکز و میان صخره،یک تنگه عمیق،پارک ملى،مجموعه معبد و قبرستان نیز وجود دارد و در همان نزدیکى دهکده  دزملتی ست که به عنوان مرکز اصلی بافت فرش مشهور است.
 
 
کاله ایچی
کاله ایچی مرکز تاریخی شهر آنتالیا به معنی داخل قلعه می باشد که توسط دیوار های قدیمی شهر را درامتداد ساحل محاصره کرده است یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد. این منطقه دارای خیابان های محصور و باریکی بین دیوار های قدیمی می باشد که این شهر را از سر و صدای بیرن محافظت می کندکه امروزه تنها دو دیوار و یک ورودی باقی مانده است. قسمت شمالی کاله ایچه دارای رستوران ها و مغازه های در خیابان مزیلک ساخته شده است که به دلیل حضور گردشگران شلوغ می باشد و اما قسمت خلوت این منطقه کلین جار سالان می باشد که بسیار آرام و دیدنی است.
 
 
قلعه رومیان آنتالیا
قلعه رومیان آنتالیا که جزو جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می آید در پارکی درست رو به رو به بندر آلانیا  که به شکل قلعه ای قدیمی و استوانه ای شکل با ارتفاع 17 متر قرار گرفته است. امروزه می توانید در گوشه کنار محوطه این قلعه قدم بزنید و از چشم انداز بی نظیر دریای مدیترانه و بندر آلانیا لذت ببرید. قلعه رومیان در اواخر قرن دوم ساخته شده است و تا به امروز کسی هم هدف ساخته شدن این قلعه را نمی داند و اغلب باستان ‌شناسان بر این باور هستند که این قلعه، برج مراقبتی برای بندر پر رفت و آمد شهر بوده است.قلعه رومیان به عنوان برج دیده بانی یا فانوس دریایی بندر کاربردی می باشند. قلعه‌ی رومی نمایی به سمت بندر قدیمی دارد و در اطراف پارک کارالی ‌اوغلو واقع شده است. 
 
 
کسیک مناره
کسیک مناره یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا در زبان ترکی به معنی مناره شکسته می باشد که در اوایل ساخت آن یک بنای بدون نقص و کامل بوده.  در قرن سوم میلادی برای استفاده معبد رومی ها در خیابان های کالچی آنتالیا ترکیه طراحی و ساخته شده است. در قرن هشتم میلادی برای احترام به مریم مقدس این سازه را به کلیسا تبدیل کردند. اما در قرن نهم به دلیل حمله اعراب بخش زیادی از این بنا تخریب شده و در قرن یازدهم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت . در اوایل قرن چهاردهم زمانی که سلجوقیان روم، آنتالیا را در دست گرفتند این کلیسا را به مسجد تبدیل کردند و دوباره در سال 1362 زمانی که پادشاه قبرس، آنتالیا را از سلجوقیان گرفت این بنا به کلیسا تبدیل شد و سرانجام در زمان یکی از پادشان عثمانی مجددا به مسجد تغییر یافت. در سفر به ترکیه جاذبه های گردشگری تور آنتالیا را از دست ندهید.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر