تفریحات باتومی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1574
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گرچه باتومی شهری کوچک است اما با سفر کردن به آن می ‏توانید از انواع تفریحات باتومی استفاده کرده و نهایت لذت را تجربه کنید. پس در ادامه ‏با ما همراه شوید تا اطلاعاتی جامع در رابطه با تفریحات باتومی در اختیار گردشگران تور ‏باتومی و همچنین کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم. 

‏‎دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی یکی از معروف ترین تفریحات باتومی می باشد. قابل توجه گردشگران ‏تور باتومی، دلفیناریوم برای اولین بار در سال 1975 زمانی که گرجستان قسمتی از شوروی ‏بود افتتاح گردید و در لیست بزرگ ترین دلفیناریوم جهان قرار گرفت چیزی نگذشته بود ‏که این شهرت به منطقه قفقاز هم رسید به طوری که بسیاری از گردشگران برای بازدید از ‏دلفیناریوم به باتومی سفر می کردند، اما متاسفانه در دهه 90 به دلیل مشکلات اقتصادی ‏به مدت 20 سال فعالیت این مجموعه متوقف گردید تا اینکه در نهایت در سال 2011 ‏دلفیناریوم مدرنی با تاسیسات جدید در باتومی افتتاح گردید. امروزه دلفیناریوم یکی از ‏دیدنی ترین تفریحات باتومی به شمار می رود که بازدید کنندگان می توانند نمایش ‏دلفین ها و شیر های دریایی را از نزدیک تماشا کنند، نمایش این مجموعه همه روزه در ‏‏3 سانس برگزار می گردد که هر سانس آن 45 دقیقه ای می باشد. اگر به دنبال هیجان ‏در این مجموعه می گردید شنا با دلفین ها بهترین تفریحات باتومی است‎.‎‏ 

بهترین کافه های باتومی - آشنایی با برترین کافه های شهر باتومی گرجستان

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در این مجموعه نمایش دلفین ها برگزار می شود که ‏این مجموعه را به یکی از بهترین تفریحات باتومی تبدیل کرده است.‏‎ ‎نمایش دلفین های ‏دلفیناریوم باتومی به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی توسط 8 دلفین تربیت شده اجرا ‏می شود. این دلفین ها می توانند حدود 30 حرکت نمایشی از قبیل ایستادن روی دم، ‏رقص، بازی با حلقه و غیره را اجرا کنند. 

خوب است بدانید نمایش دلفین ها در طول سال هر روز ساعت 16 اجرا می شود البته ‏لازم به ذکر است که در فصل تابستان با توجه به افزایش تعداد گردشگران تور تفلیس و ‏مراجعه کنندگان دلفیناریوم، تعداد دفعات اجرای نمایش دلفین ها به سه سانس در روز ‏نیز می رسد و گردشگران می توانند با توجه زمانبندی خود سانس مناسب را انتخاب ‏کرده و ار تماشای نمایش دلفین ها لذت ببرند. 

یکی دیگر از تفریحات باتومی شنا با دلفین ها در مجموعه دلفیناریوم باتومی می باشد.  

در مجموعه دلفیناریوم باتومی امکان شنا با دلفین های تربیت شده برای گردشگران ‏فراهم شده است البته اگر قصد شنا با دلفین ها را دارید باید برخی نکات را بدانید برخی ‏از این نکات را در ادامه ذکر می کنیم. 

‏- افراد بالای 3 سال اجازه شنا در استخر دلفین ها را دارند 

‏- هنگام شنا نباید وسایلی نظیر گردنبد، ساعت، دستبند به همراه داشته باشید. 

‏- قبل از شنا باید دوش گرفته و دستانتان را با مایع مخصوص ضد عفونی کنید. 

 

گردشگرانی که قصد شنا با دلفین ها را دارند باید توجه داشته باشند که هنگام شنا باید ‏از تماس دست با چشم ها و حفره های تنفسی دلفین ها خودداری کنید. 

آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی یکی از زیباترین و بهترین تفریحات باتومی می باشد که در سال 1966 در ‏شهر باتومی افتتاح گردید. این آکواریوم بسیار زیبا زیستگاه برخی از جانداران دریایی ‏بسیار ارزشمند و کمیاب مانند فک بی گوش، سمور دریایی، فک خزری و غیره می باشد ‏همچنین لازم به ذکر است که یک لاکپشت بسیار بزرگ 100 کیلوگرمی از اقیانوس هند ‏به این آکواریوم آورده شده و از آن نگهداری می شود وجود جانداران کمیاب و امکان ‏بازدید از آن ها آکواریوم باتومی را به یکی از بهترین تفریحات باتومی تبدیل کرده است و ‏اغلب گردشگران در طول سفر خود با تور باتومی از این آکواریوم و جاندارانی که در آن ‏نگهداری می شوند بازدید می کنند. 

سفری ارزان به کشوری اروپایی

خوب است بدانید که آکواریوم باتومی دارای 4 نمایشگاه متعدد می باشد که نمای ‏ظاهری این نمایشگاه شبیه به قلوه سنگ می باشد. 

 

پیش از رفتن به آکواریوم باتومی باید توجه داشته باشید که ساعت بازدید از این ‏مجموعه همه روزه از ساعت 10 الی 19 می باشد و لازم به ذکر است که هزینه ورودی ‏آکواریوم باتومی برای هر نفر حدود 2 لاری است. 

‏‎آکوا پارک باتومی‎

آکوا پارک یکی مهیج ترین تفریحات باتومی و تنها پارک آبی این شهر می باشد که می ‏توانید در استخر های آن آب تنی کرده و از انواع سرسره های موجود در این پارک لذت ‏ببرید. به طور کلی آکوا پارک وسعت زیاد و ظاهری مدرن ندارد اما همانطور که می دانید ‏رفتن به پارک آبی یکی از محبوب ترین فعالیت های سفر محسوب می شود و آکوا پارک ‏باتومی نیز با وجود وسعت کم و ظاهر قدیمی می تواند در لیست تفریحات باتومی قرار ‏گرفته و ساعات خوشی را برای گردشگران تور باتومی به ارمغان بیاورد. آکوا پارک دارای ‏امکانات متعددی نظیر دو استخر شنا، یک استخر ویژه کودکان، چندین سرسره ی آبی ‏مهیج، کافه، رستوان و غیره می باشد، امکانات موجود در این پارک باعث شده است ‏اغلب گردشگرانی که به شهر باتومی سفر می کنند به آکوا پارک رفته و لحظاتی شاد را ‏تجربه کنند.  

بهترین رستوران های باتومی - بهترین رستوران ها در باتومی برای صرف شامی دل انگیز

 

گردشگرانی که قصد سفر با تور باتومی و رفتن به آکوا پارک را دارند باید توجه داشته ‏باشند که این مجموعه در بلوار جدید شهر و در کنار دریای سیاه واقع شده است ‏همچنین لازم به ذکر است که ساعت کاری این پارک آبی همه روزه از ساعت 9 الی 20 ‏می باشد و گردشگران برای تهیه بلیط این پارک آبی باید هزینه ای حدود 40 لاری به ‏ازای هر نفر پرداخت کنند. 

رفتینگ

یکی دیگر از تفریحات باتومی رفتینگ می باشد.رفتینگ به قایق سواری و پارو زدن در آب ‏های خروشان گفته می شود. در اطراف شهر زیبا و توریستی باتومی رودخانه ها و دریاچه ‏هایی وجود دارد که در آن ها تور های رفتینگ برگزاری می شود و برخی از گردشگران تور ‏باتومی که به این ورزش علاقمندند در این تور ها شرکت کرده و لحظات بسیار شاد و ‏مهیجی را تجربه می کنند. 

خوب است بدانید برای رفتینگ در باتومی نیاز به آموزش و مهارت خاصی ندارید ‏همچنین لازم به ذکر است که تور های رفتینگ حدود 45 تا 90 دقیقه زمان می برد. 

 

اگر از میان تمامی تفریحات باتومی رفتینگ را انتخاب کرده اید باید بدانید که تور های ‏این ورزش همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب برگزار می شود. 

پاراشوت در باتومی

شهر باتومی سواحل بسیار زیادی دارد و اغلب تفریحات باتومی شامل تفریحات ساحلی و ‏آبی می شوند.یکی دیگر از تفریحات ساحلی این شهر پاراشوت می باشد. پاراشوت یکی از ‏جذاب ترین و محبوب ترین تفریحات ساحلی می باشد که در سواحل شهر باتومی نیز ‏امکان تجربه این تفریح مهیج فراهم شده است. 

 

گردشگران تور گرجستان می توانند با صرف هزینه ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه بر ‏فراز آب های دریا توسط چتر به پرواز درآیند و لحظاتی شاد و بی نظیر را تجربه کنند. 

دوچرخه سواری 

بلوار باتومی یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد و اغلب گردشگران در طول ‏سفر خود ساعاتی را به بازدید از این بلوار اختصاص می دهند. خوب است بدانید که یکی ‏از تفریحات باتومی که دوچرخه سواری می باشد در این بلوار قرار دارد و گردشگران تور ‏باتومی می توانند از جایگاه مخصوص موجود در بلوار، دوچرخه ای را کرایه کرده و به ‏دوچرخه سواری در این بلوار زیبا مشغول شوند. 

مراکز خرید باتومی - آشنایی با بهترین مراکز خرید و فروشگاه های شهر باتومی

همچنین لازم به ذکر است که این بلوار مکان مناسبی برای پیاده روی و قدم زدن به ‏شمار می آید و هنگام بازدید از این مجموعه افراد زیادی را خواهید دید که مشغول قدم ‏زدن می باشند. 

 

به طور کلی باید بدانید که در میان تفریحات باتومی پیاده روی و دوچرخه سواری در ‏بلوار یکی از تفریحات ارزان این شهر محسوب می شود. 

غواصی

در اغلب شهر های ساحلی سایت های غواصی وجود دارد که گردشگران می توانند از آن ‏ها بازدید کرده و به غواصی مشغول شوند. شهر باتومی نیز از این قضیه مستثنی نمی ‏باشد و غواصی یکی از تفریحات باتومی به شمار می آید. 

 

در این شهر گردشگران می توانند به سایت های متعدد غواصی رفته و سفری به دنیای ‏زیر آب داشته باشند. خوب است بدانید برای انجام غواصی نیاز به دانش و یا مهارت به ‏خصوصی ندارید چرا که در تمامی سایت های غواصی باتومی مربی های بسیار مجربی به ‏کار گرفته شده اند و گردشگران می توانند زیر نظر این مربیان ماهر و مجرب به غواصی ‏پرداخته و خاطرانی شیرین در سفر به باتومی را رقم بزنند. 

ماهیگیری و قایق سواری در دریاچه نوریگلی

در نزدیکی دریای سیاه و در شهر باتومی دریاچه ای بسیار زیبا به نام توریگلی قرار دارد ‏که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند و اغلب گردشگران تور باتومی از آن ‏دیدن می کنند. در این دریاچه امکانات رفاهی متعددی برای بازدید کنندگان در نظر ‏گرفته شده است که از میان آن ها می توان به امکانات ماهیگیری و قایق سواری اشاره ‏کرد. 

ماهیگیری بر روی قایق در دریاچه نوریگلی یکی از محبوب ترین تفریحات باتومی می ‏باشد. 

لازم به ذکر است که بسیاری از گردشگران هنگام بازدید از دریاچه نوریگلی تنها به قدم ‏زدن در اطراف جزیره بسنده می کنند و از تماشای زیبایی های منطقه لذت می برند. 

توجه داشته باشید که گردشگرانی که با تور باتومی سفر کرده و از این دریاچه دیدن می ‏کنند می توانند از قایق های موجود در این مجموعه استفاده کرده و به تفریح بر روی آب ‏های دریاچه بپردازند. 

در واقع گشت و گذار در محوطه دریاچه نوریگلی یکی از بهترین تفریحات باتومی می ‏باشد که گردشگران تور باتومی می توانند بدون صرف هزینه از آن استفاده کنند. 

تمامی تفریحاتی که در این مقاله ذکر کردیم تنها بخشی از تفریحات باتومی می باشد و ‏بی شک گردشگران می توانند تفریحات بیشتری را در این شهر تجربه کنند. 

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با تفریحات باتومی کسب کنید و این ‏اطلاعات در سفر با تور باتومی برایتان مفید واقع شود

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 103 کاربر