بهترین زمان سفر به مالزی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/05/03
بازدید: 828
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
کشور مالزی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار گرفته و سالانه ‏افراد متعددی در بازه های زمانی مختلف به این کشور زیبا سفر می کنند به همین جهت ‏تصمیم گرفتیم تا در این مقاله اطلاعاتی جامع و کلی در رابطه با بهترین زمان سفر به ‏مالزی در اختیار گردشگران تور مالزی و همچنین کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم پس ‏در ادامه با ما همراه شوید تا از بهترین زمان سفر به مالزی مطلع شوید. 
بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به آب و هوا: 
ابتدا باید بهترین زمان سفر به مالزی را از نظر آب و هوایی بررسی کنیم. کشور مالزی با ‏توجه به اینکه در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است دارای آب و هوای استوایی و ‏بسیار مرطوب می باشد و هواره در این کشور شاهد بارش باران های موسمی که اغلب ‏سیل آسا هستند، می باشیم بنابراین گردشگران باید در انتخاب زمان سفر به مالزی دقت ‏کنند تا در این کشور با باران های سیل آسا مواجه نشوند.  
به طور کلی کشور مالزی دارای آب و هوای ثابتی است و علت این امر نیز وجود کوه ‏های ‏titiwangsa‏ در شرق و جزیره سوماترا می باشد. 
گردشگران تور مالزی باید توجه داشته باشند که میانگین دمای هوای این کشور در طول ‏روز حدود 30 درجه سانتی گراد و در شب حدود 20 درجه سانتی گراد است بنابراین در ‏تمامی روز های سال شاهد گرما در کنار رطوبت هستیم و این مسئله ممکن است برای ‏گردشگران آزار دهنده باشد. 
مالزی تقریبا کشور وسیعی می باشد و جاذبه های متعددی را در خود جای داده است، ‏گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند هدف های متفاوتی دارند. خوب است بدانید ‏که ماه های پر باران در تمامی شهر ها و جزایر مالزی یکسان نیست و بهترین زمان سفر ‏به مالزی تا حد زیادی به شهر و منطقه مورد نظر شما بستگی دارد. اگر قصد سفر با تور ‏مالزی را دارید ابتدا باید هدف خود از سفر را تعیین کرده و با توجه به آن، مقصد خود را ‏انتخاب کنید پس از آن نوبت به بررسی آب و هوای منطقه و تعیین بهترین زمان سفر ‏به این کشور می باشد. 
اگر قصد سفر به شهر های شرقی کشور مالزی را دارید باید بدانید که بهترین زمان سفر ‏به کشور مالزی برای شما ماه های خرداد و تیر می باشند همچنین لازم به ذکر است ‏بهترین زمان سفر به نواحی غربی کشور مالزی بازی زمانی آبان تا بهمن می باشد. 
به طور کلی باید بدانید که فصل های بهار و تابستان زمان بارش های موسمی می باشد ‏البته توجه داشته باشید که با وجود بارش باران هوا همواره گرم است. همچنین لازم به ‏ذکر است ماه دی با دارا بودن حدود 180 میلیمتر بارش، خشک ترین ماه در کشور مالزی ‏محسوب می شود.  
در هر زمان از سال به کشور مالزی سفر کنید باید انتظار بارش باران را داشته باشید ‏بنابراین لباس مناسب و چتر را در سفر با تور مالزی فراموش نکنید. 
بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به برگزاری مراسم های مهم و فستیوال ها: 
برخی از گردشگران تور مالزی تنها با هدف شرکت در جشنواره ها و فستیوال های مالزی ‏به این کشور سفر می کنند در ادامه برخی از مهم ترین جشنواره های این کشور و زمان ‏برگزاری آن ها را شرح می دهیم. 
روز وساک: 
جشنواره روز وساک مهمترین جشنواره و مراسم کشور مالزی است که هر ساله در تاریخ ‏‏10 می (20 اردیبهشت) برگزار می شود و افراد زیادی تنها با هدف شرکت در این جشنواره ‏به مالزی سفر می کنند. 
فستیوال فانوس: 
یکی از بهترین جشنواره هایی که در مالزی برگزاری می شود جشنواره فانوس می باشد. ‏این جشنواره سالانه گردشگران بسیاری را در تاریخ 15 آگوست (25 مرداد) به سوی این ‏کشور روانه می کند. 
گاوای دایاک: 
جشنواره گاوای دایاک یکی از سنتی ترین و جالب ترین فستیوال های کشور مالزی می ‏باشد که به صورت سالانه در تاریخ اول و دوم ژوئن (12 و 13 خرداد) و در منطقه ‏ساراواک برگزار می شود. بهترین زمان سفر به مالزی برای گردشگرانی که علاقمند به ‏آشنایی به فرهنگ مردم مالزی هستند زمان برگزاری این جشنواره می باشد. 
امیدواریم گردشگران تور مالزی با مطالعه این مقاله بتوانند بهترین زمان سفر به این ‏کشور زیبا و توریستی را تعیین کنند.‏
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 104 کاربر