دریاچه فشافویه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 20238
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دریاچه ی فشافویه، یکی از دریاچه های تفریحی گردشگری برای شهروندان قمی و تهرانی می باشد؛ این دریاچه که در کیلومتر 18 اتوبان قم-تهران قرار گرفته است، در مسیر فرودگاه بین المللی امام واقع شده است. دریاچه ی فشافویه به شهرری و حسن آباد تهران تعلق دارد اما ساکنان شهر های مجاور می توانند به راحتی به آنجا بروند و از دیدن آن لذت ببرند.

عملیات ابتدایی ساخت این دریاچه که حدود هفت هکتار وسعت دارد، به سال 1385 بر می گردد؛ اما در آن زمان اصلا برنامه ریزی نشده بود تا از این مکان به عنوان یک مکان تفریحی بهره برداری شود. با گذشت زمان و گذر کردن حدود 3 سال، در سال 1388 این دریاچه به طور رسمی کار خود را به عنوان یک منطقه ی توریستی گردشگری آغاز کرد و همین موضوع باعث شد تا استقبال گسترده ای از این منطقه به عمل بیاید.

 

دریاچه فشافویه قم

 

دریاچه ی فشافویه کجاست؟

به طور دقیق، دریاچه ی فشافویه در استان تهران، شهرستان حسن آباد و اتوبان تهران به سمت قم قرار دارد؛ با طی کردن حدود 18 کیلومتر بعد از عوارضی، باید 5 کیلومتر دیگر نیز از زیر گذر اتوبان (خروجی رباط کریم) طی کنید و به سمت حسن آباد بروید.

آشنایی با دریاچه ی تفریحی فشافویه 

قرار بود در ابتدا تفریحات متعددی در این مکان صورت بگیرد، اما متاسفانه به دلیل برخی از مشکلاتی که برای متصدیان پیش آمد، بسیاری از این امکانات در این دریاچه ساخته نشد؛ اما هنوز هم گردشگران می توانند از محیط طبیعی این منطقه استفاده کنند و ساعاتی را به گذراندن وقت در کنار این دریاچه ی زیبا بپردازند. این دریاچه از امکاناتی مانند پارکینگ، بوفه، کافی شاپ و رستوران و همچنین حمام و رختکن برخوردار است. در روز های تعطیل، جمعیت زیادی از این منطقه دیدن می کنند و تعداد مراجعه کنندگان آن به حدود 300 نفر در روز می رسد.

همان طور که در ابتدا نیز گفته شد، این دریاچه به طور رسمی فعالیت خود را از سال 1388 شروع کرد؛ از آن سال تا به امروز، چند مسابقه ی بزرگ ملی در این مکان انجام گرفته است؛ مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی کشور سال 88 و مسابقات اتومبیلرانی استانی اسفند 88.

 

 

تفریحات دریاچه فشافویه

قیمت بلیط دریاچه فشافویه

هزینه ی ورودی هر نفر به این محوطه، بدون در نظر گرفتن بلیطی که هر فرد باید برای استفاده از تفریحات گوناگون بپردازد، 30 هزار تومان می باشد؛ برای استفاده از پارکینگ نیز از شما 15 هزار تومان دریافت می شود.

ساعت کاری دریاچه ی فشافویه

این دریاچه در روز ها شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و پنج شنبه ها نیز از ساعت 9:30 تا 19 فعالیت دارد؛ لازم به ذکر است که جمعه ها و روز های تعطیل، عموم مردم نمی توانند از این منطقه استفاده کنند، اما شما می توانید با تماس به بخش داخلی، هماهنگی های لازم را برای گرفتن سرویس به طور خصوصی انجام دهید.

تفریحات دریاچه فشافویه

قبل از آن که بخواهیم به شرح تفریحات موجود در این مکان توریستی بپردازیم، قصد داریم در ابتدا قیمت بلیط بخشی از آن ها را برای شما بازگو کنیم و همچنین این نکته را نیز یادآور شویم که تعدادی از بازدیدکنندگان از فشافویه، اعلام کرده اند که این تفریحات، شبیه آن چه که در سایت های دیگر گفته می شود نیستند و بعضی از آن ها اصلا در این دریاچه وجود ندارند.

اما ما سعی می کنیم تا به بیان آن چه که واقعیت دارد بپردازیم و تنها قیمت بلیط هایی که فعالیت آن ها واقعا انجام می شود را برای شما قرار دهیم؛ شاتل دریاچه ی فشافویه که حضور 3 یا 4 نفر در آن الزامی است، 45000 تومان به ازای هر نفر قیمت دارد.

مدت زمان جت اسکی نیز در این دریاچه 15 دقیقه است و شما می توانید با پرداخت 48000 تومان، از آن استفاده کنید. تفریح آخر نیز قایق سواری با قایق تفریحی می باشد که به ازای هر نفر، 15000 تومان قیمت بلیط دارد. برای استفاده از قایق ها، باید حداقل سه نفره اقدام به خرید بلیط کنید.

جت اسکی فشافویه

می توان گفت پرطرفدار ترین تفریح این دریاچه، جت اسکی آن است؛ این جت اسکی ها که 1500 سی سی حجم موتور دارند، از قدرتمند ترین جت اسکی های شهر تهران به شمار می روند.

 

 

جت اسکی در دریاچه فشافویه

شاتل دریاچه فشافویه

به شما توصیه می کنیم اگر به دیدن این دریاچه آمدید، حتما از شاتل این دریاچه  استفاده کنید؛ این تفریح دست کمی از جت اسکی ندارد. همچنین باید بگوییم که استفاده از این وسیله ی تفریحی، محدود به سن افراد نمی شود و هر کسی می تواند از آن لذت ببرد. شاتل یک تیوپ است که توسط یک قایق قدرتمند بر روی سطح آب کشیده می شوند و افراد بر روی این تیوب می نشیند.

قایق موتوری

هزینه ی پایین تر قایق موتوری نسبت به دیگر تفریحات باعث شده است تا این تفریح نیز جزو تفریحات پرطرفدار این مجموعه ی توریستی باشد؛ قایق سواری بر روی این دریاچه می تواند برای هر کسی لذت بخش باشد. مخاطب این تفریح اکثرا جوانان و نوجوانان هستند.

اسکی روی آب

یکی دیگر از فعالیت هایی که در لوکیشن دریاچه ی فشافویه استفاده می شود، اسکی روی آب است. شما در این تفریح توسط یک قایق روی سطح آب کشیده می شوید و با طناب مخصوصی به قایق متصل هستید. به شما توصیه می کنیم این تفریح را نیز از دست ندهید!

 

تفریحات آبی دریاچه فشافویه

 

ماهیگری

برای افرادی که علاقه ای به تفریحات پر هیجان آبی ندارند نیز خبر خوبی داریم! اگر شما هم به آرامش و سکوت اطراف این دریاچه نیاز دارید، می توانید همراه خودتان قلاب ماهیگیری داشته باشید و در کناره های ساحل این دریاچه به ماهیگیری بپردازید.

چه زمانی به فشافویه برویم؟

تقریبا نمی توان گفت که چه فصلی بهترین زمان سفر به این دریاچه است؛ اما چیزی که واضح است این است که اگر قصد دارید از تفریحات آبی موجود در این دریاچه استفاده کنید، باید نهایتا تا قبل از آبان ماه به آنجا بروید. چون در فصل های پاییز و زمستان، به دلیل سرد بودن آب، این تفریحات انجام نمی شوند. اما نکته ای که وجود دارد این است که می توانید بعد از آبان ماه هم از این دریاچه بازدید کنید و به جای تفریحات آبی، به تفریحاتی مانند پینت بال، تیراندازی و یا اتومبیلرانی بپردازید.

تلفن دریاچه ی فشافویه

در این بخش تلفن تماس با دریاچه ی فشافویه را برای شما آورده ایم که می توانید از آن برای ایجاد هماهنگی های لازم و کسب اطلاعات استفاده کنید : ۸۸۴۰۰۳۹۲ - ۵۶۲۵۹۲۲۶-۰۹۱۲۸۴۸۲۶۹۵

*در حال حاظر فعالیت این مجموعه تعطیل شده است*

عکسهای دریاچه ی فشافویه

در ادامه چند تصویر از لوکیشن دریاچه ی فشافویه را برای شما آورده ایم؛ امیدواریم از این مطلب استفاده ی لازم را برده باشید!

تصاویر دریاچه تفریحی فشافویه

 


 

نظرات کاربران

  1. جلال جلال 1402/09/12
    0 نفر پسندیدند
    آدرس دقیق دریاچه فشافویه کجا میشه ممنون میشم بگید
  2. امین امین 1402/09/12
    1 نفر پسندیدند
    یعنی یدونه دریاچه فشافویه مون نشه؟؟؟
  3. بابک بابک 1402/02/17
    5 نفر پسندیدند
    سلام ما اومدیم درب ورودیش رو پیدا نکردیم متاسفانه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 123 کاربر