پل طبیعت تهران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 28196
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پل طبیعت به عنوان یکی از نمادهای فاخر شهر تهران محسوب می‌شود. این پل یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران است که چشم‌انداز بی‌نظیری از پایتخت را تقدیم شما می‌کند. پل زیبای طبیعت، طراحی‌اش را از سی‌و‌سه پل الهام گرفته؛ اما زمانی که برای بار اول آن را می‌بینید تصویری از پل خواجو در ذهن شما نقش می‌بندد. یکی از جاهای دیدنی تهران (که از قضا یکی از معروف ترین آن ها نیز هست)، پل طبیعت بوده که در منطقه عباس آباد ساخته شده است. گردشگران تور تهران لازم است بدانند که این پل مخصوص عابران پیاده بوده و دو پارک آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل می کند. نورپردازی های انجام شده در این پل، باعث به وجود آمدن منظره ای بسیار زیبا در شهر تهران شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تمام جزئیات این سازه عظیم بپردازیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. معرفی پل طبیعت تهران
  2. کانسپت پل طبیعت
  3. پل طبیعت کجاست؟
    1. دسترسی به پل طبیعت با ماشین
    2. دسترسی به پل طبیعت با مترو
  4. آدرس پل طبیعت
  5. هزینه ورودی پل طبیعت
  6. ساعت کار پل طبیعت تهران
  7. معماری پل طبیعت
  8. طراح پل طبیعت
  9. مشخصات اصلی پل طبیعت
  10. طبقات پل طبیعت
    1. طبقه اول پل طبیعت
    2. طبقه دوم پل طبیعت
    3. طبقه سوم پل طبیعت
  11. مراحل ساخت پل طبیعت
  12. طبیعت در پل طبیعت!
  13. امکانات تفریحی پل طبیعت
    1. لذت غذا خوردن در پلی از جنس طبیعت
    2. عکاسی در پارک آب و آتش
    3. تماشای مناظر اطراف پل طبیعت
    4. قدم زدن در پارک و پیاده روی روی پل
    5. پارک آب و آتش و طالقانی
    6. عکساسی در پل طبیعت
  14. بهترین زمان بازدید از پل طبیعت چه فصلی است؟
  15. آشنایی با کافه‌ها و رستوران‌های پل طبیعت تهران
    1. فودکورت پل طبیعت
    2. کافه رستوران VIP
    3. رستوران ملل
    4. کافه میان
    5. کافی ‌شاپ قهوه تلخ
  16. پل طبیعت در شب!
  17. جاذبه‌های دیدنی مشابه پل طبیعت تهران
    1. باغ کتاب تهران
    2. پارک پرواز
    3. بام لند
    4.  آبشار تهران
    5. پارک پردیسان
  18. عکس پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران

معرفی پل طبیعت تهران

پل طبیعت، یکی از نمادهای شهر تهران، منظره‌ای بی‌نظیر از پایتخت ایران را در اختیارتان قرار می‌دهد. با وجود فضا و امکاناتی همچون کافه‌ها و رستوران‌ها، می‌توانید لحظاتی را بر روی این پل خوش بگذرانید و با عکاسی و گرفتن سلفی، این لحظات را برای همیشه ثبت کنید. پل طبیعت، بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و اولین پل غیرخودرویی ایران است. این پل سه طبقه در منطقه عباس‌آباد تهران قرار دارد و دو پارک اصلی پایتخت را به یکدیگر متصل می‌کند. با ساختاری منحصربه‌فرد، این پل برنده جوایز بین‌المللی بسیاری مانند جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۶ شده است و به عنوان یکی از نمادهای شهری شناخته می‌شود.

وقتی بر روی این پل ایستاده و به اطراف نگاه می‌کنید، می‌بینید که شاهراه‌های اصلی تهران چون اتوبان مدرس، همت و حقانی زیر پایتان قرار دارد. همچنین، می‌توانید منظره زیبای پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، برج‌های آتش در پارک آب و آتش و گنبد مینا را تماشا کنید. به سمت افق نگاه کنید، کوهستان‌های جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند را مشاهده خواهید کرد.

کانسپت پل طبیعت

پل طبیعت در تهران با طراحی ارگانیک و شبیه به درختی ساخته شده است که به طور کامل با محیط زیست سازگاری دارد. ستون‌های پل که شبیه به شاخه‌های درخت است، به نوعی ادامه‌دهنده پیوستگی دو فضای سبز است که توسط این پل ایجاد شده‌اند. طراح پل طبیعت، لیلا عراقیان، طرح این پل را از پل سی و سه اصفهان الهام گرفته است که نام آن به معنای ۳۳ قوس بر پیکره آن است. پل طبیعت جایی است که در گذشته مرکز دیدارهای عمومی، شعرخوانی و چایخانه‌های سنتی بوده است.

درباره ایده طراحی این پل، لیلا عراقیان می‌گوید: "روزی با همکارم در کوچه‌های تهران قدم می‌زدیم و به یک کوچه رسیدیم که پلی از روی یک رودخانه می‌گذشت. در آنجا یک مبل قدیمی جلوی یکی از خانه‌ها قرار داشت. مبل را کشیدیم و روی پل قرار دادیم. در آن لحظه به ذهنم رسید که چرا همیشه باید فقط از روی پل عبور کنیم و چرا فرصتی برای استراحت و تجربه یک فضای جدید روی پل وجود نداشته باشد؟ این ایده در ذهنم ماند و زمانی که مسابقه طراحی پل طبیعت برگزار شد، تصمیم گرفتم آن را به اجرا درآورم. اولین چیزی که به ذهنم رسید، این بود که این پل باید در مکانی قرار گیرد که مردم بتوانند روی آن استراحت کنند، با آرامش و بدون عجله روی آن قدم بگذارند و به مناظر اطراف بنگرند. سپس نکته‌های دیگری نیز به طرح اضافه شدند، مانند پیچ و خم‌های زیاد تا انتهای مسیر دیده نشود و افراد احساس کشف و آزادی عمل کنند."

زیبا ترین پل پایتخت

پل طبیعت کجاست؟

پل طبیعت تهران در تلاقی بزرگراه‌های اصلی پایتخت قرار گرفته، از این بزرگراه‌ها باید به همت، حقانی، مدرس و رسالت اشاره کرد. گاهی اوقات با داشتن وقت استفاده از ماشین شخصی راحت ‌تر بوده اما ممکن است در یک‌سری از مواقع با کمبود وقت مواجه باشید و لازم باشد با وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به پل استفاده کنید. روش‌های گوناگونی برای دسترسی به پل طبیعت وجود دارد، یک‌سری از این روش‌ها به شرح زیر است.

دسترسی به پل طبیعت با ماشین

  1. دسترسی از ورودی پارک آب و آتش: برای اینکه از طریق پارک آب و آتش به پل طبیعت دسترسی پیدا کنید لازم است به خیابان آفریقا، نرسیده به چهار راه جهان کودک بروید. سپس از قسمت انتهایی کوچه ژوبین وارد پارک آب و آتش شوید تا به آمفی تئاتر برسید، بعد از آن با کمی پیاده‌روی به پل معروف خواهید رسید.
  2. دسترسی از ورودی پارک جنگلی طالقانی: این مسیر راه دیگری برای دسترسی به پل طبیعت با ماشین بوده، برای رسیدن به این پل از ورودی پارک جنگلی لازم است از غرب به قسمت شرق بزرگراه حقانی بروید. هنگامی که ماشین را در پارکینگ پارک جنگلی طالقانی پارک کردید با کمی پیاده‌روی به پل طبیعت می‌رسید.

دسترسی به پل طبیعت با ماشین

دسترسی به پل طبیعت با مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو تهران به پل طبیعت، ایستگاه مترو حقانی بوده، که لازم است هنگام پیاده شدن از قطار به سمت بوستان طالقانی بروید. و از یک پیاده‌روی چوبی که به همین منظور تعبیه شده بگذرید و به پل طبیعت برسید. به‌دلیل فاصله کوتاهی که ایستگاه با پل طبیعت دارد جای هیچ نگرانی‌ای برای پیاده‌روی طولانی نمی‌گذارد.

آدرس پل طبیعت

مسیر 1: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

مسیر 2: تهران، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس، پارک طالقانی

 

هزینه ورودی پل طبیعت

بازدید از پل طبیعت رایگان می باشد و در مقابل بازدید از این پل زیبا و تماشایی هیج هزینه ای دریافت نمی شود.

ساعت کار پل طبیعت تهران

 

برای ورود به پل طبیعت نیاز به پرداخت هزینه نیست، و می‌توان بدون تهیه بلیط از این پل زیبا دیدن کرد. ساعت کاری این پل فوق‌العاده از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب بوده و در ساعاتی غیر از این ساعات، امکان گردش و تفریح در پل طبیعت امکان نخواهد داشت. زمان مفیدی که شما برای بازدید کلی از این پل نیاز دارید تقریباً ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بوده و البته می‌توانید زمان بیشتری را در این پارک برای عکاسی و شکم گردی صرف کنید.

ساعت کاری پل طبیعت

معماری پل طبیعت

همانطور که اشاره داشتیم، پل طبیعت از سه طبقه تشکیل شده که به ترتیب طبقه اول 1450، طبقه دوم 2870 و طبقه سوم 571 متر مربع وسعت دارد. این سازه غول آسا 300 متر طول و وزنی بالغ بر 2000 تن دارد که همچنین لقب بزرگترین پل غیرخودرویی ایران هم شناخته می‌شود. مساحتی که برای این پل در نظر گرفته شده حدود 7000 متر مربع است که حدود 720 مترمربع از آن برای فضای سبز و 480 مترمربع برای رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها می‌باشد. پنج ایده که برای این پل پیاده سازی شده:

  • اتصال دو پارک (آب و آتش به طالقان)
  • داشتن نیمکت و سازه‌هایی نظیر رستوران، کافی شاپ
  • مسیر پیج و خمی که باعث جذابیت این پل شده
  • وجود درخت در اطراف پل و آسیب نزدن به محیط زیست
  • سه طبقه و بزرگ بودن سازه که نشان دهنده عدم ایستایی پل می‌باشد.

لاكچری ترين مكان های تهران - اگر دوستدار گردش و تفریح در محیط های مدرن و لوکس هستید حتما کلیک کنید.

طراح پل طبیعت

این پل که امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود، توسط لیلا عراقیان و علی رضا بهزادی طراحی شده که جوایز بین المللی هم دریافت نموده‌اند. این پل در دسته 5 انتخاب برتر 300 معماری برجسته جهان شناخته می‌شود و در مسابقه معماری شهری رتبه و رنک A+ را در سال 2015 دریافت نموده. از دیگر جوایزی که این پل دریافت کرده، سال 1392 به عنوان سازه برتر فولادی ایران شناخته شده و در سال 1393 جایزه و خشت طلایی را دریافت کرده. همچنین از این پل به عنوان ششمین پل برتر ایران نام می‌برند.

دیگر جوایز این سازه:

  • "1395 رتبه دوم نوآوری در سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی"
  • "1395 دریافت جایزه معماری آقاخان"
  • "1394 جایزه معماری برای فضای عمومی"
  • "1394 جایزه MEIDAA"
  • "1394 جایزه نقره IPMA"

مسیرهای دسترسی به پل طبیعت

مشخصات اصلی پل طبیعت

 

طول این سازه زیبا 300 متر بوده و عرض آن در برخی از بخش ها 6 متر و در بیشترین حالت خود به 13 متر می رسد. در حدود 730 متر مربع از مساحت کلی این پل به فضای سبز اختصاص یافته است، همچنین مساحت رستوران ها و کافی شاپ های آن در مجموع به 480 متر مربع می رسد. بزرگ ترین دهانه این پل طولی در حدود 90 متر داشته و طول کوچک ترین دهانه آن 20 متر است. وزن بدنه این پل در حدود 2 هزار تن بوده و از به هم پیوستن 14 هزار قطعه از جنس فولاد تشکیل شده است. گردشگران تور داخلی لازم است بدانند که امنیت این پل بسیار بالا بوده و توانایی مقامت در برابر زلزله های 7 ریشتری را نیز دارا است. مشخصات کلی این پل به شرح زیر می باشد، در ادامه به بررسی دقیق تر هر یک خواهیم پرداخت:

  • سال ساخت: از سال 1388 تا 1393
  • تعداد طبقات: 3
  • طول: 300 متر
  • ارتفاع پل طبیعت از سطح زمین: 40 متر
  • مساحت: 7950 متر مربع
  • هزینه ساخت: در حدود 18 میلیون دلار
  • معمار: خانم لیلا عراقی

تصویر پل طبیعت

طبقات پل طبیعت

همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره شد این پل دارای 3 طبقه می باشد که توسط چندین راه پله به یکدیگر متصل شده اند، در این بخش از مقاله به بررسی امکانات موجود در طبقات پل خواهیم پرداخت: 

طبقه اول پل طبیعت

مساحت طبقه اول پل طبیعت در حدود 1450 متر مربع می باشد، کناره های این طبقه با دیوار شیشه ای پوشانده شده است. از امکانات موجود در طبقه اول این پل می توان به رستوران، کافی شاپ و گالری ها اشاره کرد.

طبقات مختلف پل طبیعت

طبقه دوم پل طبیعت

این طبقه مکان مناسبی برای عبور و مرور افراد بوده و مساحت آن در حدود 2870 متر مربع است. دو سکوی تماشا در بخش شمالی و جنوبی این طبقه وجود دارد که مکان مناسبی برای تماشای مناظر اطراف و عکاسی محسوب می شود، روزانه هنرمندان بسیاری برای خلق آثار هنری مانند نقاشی از مناظر اطراف به سکو های موجود در این طبقه مراجعه می کنند. در این طبقه فضای سبز زیبایی وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

طبقه سوم پل طبیعت

مساحت طبقه سوم این پل در حدود 571 متر مربع می باشد، این طبقه بهترین مکان برای مشاهده مناظر اطراف محسوب می شود، همچنین لازم است بدانید که این طبقه بهترین مکان برای گرفتن عکس های یادگاری می باشد. 

پل طبیعت

مراحل ساخت پل طبیعت

در گذشته ای نه چندان دور، بخش غربی و شرقی بزرگراه مدرس توسط 2 پل عابر پیاده به یکدیگر متصل بوده اند. در آن سال ها شهرداری این منطقه قصد داشت با ترکیب این دو پل عابر، یک پل چند منظوره احداث کنند، همین امر سبب شد که شرکت نوسازی منطقه عباس آباد مسابقه ای برای طراحی بهترین پل چند منظوره برگزار کند.

قوانین شرکت در این مسابقه:

  • رعایت استاندارد های محیط زیست در طراحی پل
  • وجود چندین جاذبه تفریحی و گردشگری در پل

در طی برگزاری این مسابقات طرح های بسیاری برای این شرکت ارسال شد و در نهایت از بین 4 طرح برتر، طرح خانم لیلا عراقیان برای این پل انتخاب گردید. از این رو طراحی پل طبیعت تهران از آن خانم لیلا عراقیان گشت. ساخت پل طبیعت در سال 1389 آغاز شد، ساخت این پل به دلیل تحریم ها و مشکلات پیش رو چندین سال به تاخیر افتاد و سرانجام در تاریخ 30 مهر 1393 افتتاح گشت.

مراحل ساخت پل طبیعت

طبیعت در پل طبیعت!

طراحی یکپارچه و هماهنگ پل با محیط زیست باعث شده تا این سازه به نام "پل طبیعت" شهرت یابد. شکل و طرح پل شبیه به درختی با شاخه‌های درهم‌تنیده است و در ساختار آن اصول سازگاری با محیط طبیعی به طور کامل رعایت شده است. با داشتن تعداد زیادی درخت در دو طرف پل، ستون‌های پل طبیعت در نقاطی انتخاب شده‌اند که کمترین تأثیر منفی روی محیط زیست را داشته باشند.

این نوع پل در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای مختلفی مانند فرانسه، هلند، کانادا، بلژیک، استرالیا و مالزی ساخته شده است. همچنین، کفپوش‌های چوبی کامپوزیت استفاده شده در ساخت پل، قابلیت بازیافت صد درصدی را دارند و به محیط زیست هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند. با توجه به تمام این موارد و همچنین نقش پل طبیعت در اتصال دو پارک سبز پایتخت، منطقه‌ای پراز زیبایی و طبیعت، نام "پل طبیعت" به آن تعلق گرفته است.

امکانات تفریحی پل طبیعت

پل طبیعت تنها برای عبور افراد و اتصال دو پارک به یکدیگر ساخته نشده است، در این پل بخش های تفریحی بسیاری وجود دارد، همین امر سبب محبوبیت هرچه بیشتر آن در بین گردشگران شده است. پارک آب وآتش و طالقانی همانند پارک‌هایی همچون؛ پارک ژوراسیک، پارک ملت، پارک جمشیدیه، پارک نهج‌البلاغه و... از بهترین و محوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی تهران  محسوب می‌شوند.

جاذبه های تفریحی موجود در این پل زیبا به شرح زیر می باشند:

لذت غذا خوردن در پلی از جنس طبیعت

 تا به حال به صرف یک وعده غذا بر روی پلی مرتفع فکر کرده اید؟ پل طبیعت این امکان را برای شما فراهم کرده است. در بخش های مختلف این پل چندین رستوران، فود کورت و کافی شاپ وجود دارد که انواع غذا های خوش طعم و باکیفیت ایرانی و بین المللی را برای گردشگران سرو می کنند.

پارک آب و آتش

عکاسی در پارک آب و آتش

معماری سازه اصلی این پل بسیار تماشایی بوده و سوژه منحصر بفردی برای عکاسی محسوب می شوند، همچنین افراد از روی این پل می توانند عکس های بسیار زیبایی از مناظر اطراف پل ثبت کنند. وجود دو پارک طالقانی و آب و آتش در ابتدا و انتهای این پل باعث زیبایی هرچه بیشتر عکس های شما خواهد شد. پل چوبی موجود در پارک طالقانی مکان بسیار مناسبی برای عکاسی از پل طبیعت محسوب می شود.

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

تماشای مناظر اطراف پل طبیعت

ارتفاع 40 متری این پل از سطح زمین و موقعیت مکانی مناسب آن، باعث شده است که افراد بتوانند از روی پل طبیعت مناظر بسیار زیبایی از پایتخت ایران را مشاهده کنند. از مناظر قابل مشاهده بر روی این پل می توان به درختان سرسبز پارک طالقانی، کوه دماوند و همچنین بزرگراه های مدرس، حقانی، رسالت و همت اشاره کرد.

پارک طالقانی و آب و آتش

قدم زدن در پارک و پیاده روی روی پل

کفپوش چوبی و مناظر زیبای اطراف پل سبب شده است که پل طبیعت مکان مناسبی برای قدم زدن و پیاده روی محسوب شود. آب و هوای این منطقه به دلیل وجود دو پارک در اطراف پل بسیار مناسب و دلپذیر می باشد.

پارک آب و آتش و طالقانی

گذراندن وقت در دو پارک موجود در ابتدا و انتهای این پل یکی دیگر از جاذبه های تفریحی پل طبیعت به حساب می آید. در ادامه این مقاله به بررسی این دو پارک خواهیم پرداخت.

جاذبه‌های پل طبیعت

 

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

عکساسی در پل طبیعت

 

حتما تا امروز عکس‌های متعددی از پل طبیعت در ساعات گوناگون به ‌دستتان رسیده باشد، عکاسی در پل طبیعت تهران یکی از تفریحات گردشگران و عکاسان است. این پل با قرارگیری بر روی بزرگراه مدرس و چشم انداز پارک آب و آتش، پارک جنگلی طالقانی باعث شده که یک مکان بسیار عالی برای عکاسی باشد. همچنین شما می‌توانید برای عکاسی به بالاترین نقطه قرار داشته در این پل بروید و عکس‌های جذابی بگیرید.

از قسمت‌های جذابی که در این پل برای عکاسی وجود داشته باید به پل فجر، مجسمه سیاوش و ورودی پل طبیعت اشاره کرد. در هنگام روز به دلیل وجود نور خورشید، شما نور کافی برای عکاسی را داشته‌اید و می‌توانید بهترین عکس‌ها را در زمان‌های مختلف از منظره‌های مدنظرتان بگیرید. همچنین پل طبیعت در شب نیز برای عکاسی فوق‌العاده بوده اما کمی مشکل نور در این ساعات ممکن است اذیت کننده باشد.

 شما می‌توانید هنگام عکاسی از پل طبیعت، از بوستان‌های طالقانی و آب‌ و آتش نیز عکس‌برداری کنید. وجود مجسمه‌ها و طبیعت فوق‌العاده این منطقه باعث شده سوژه‌های عکاسی متعددی داشته باشید، همچنین ترافیک تهران در بزرگراه مدرس برای گرفتن یک‌سری از عکس‌ها فوق‌العاده است.

عکاسی در پل طبیعت

 

بهترین زمان بازدید از پل طبیعت چه فصلی است؟

پل طبیعت یکی از مکان‌هایی بوده که شما در فصل زمستان و در پایتخت می‌توانید به گردش در آن بپردازید. همچنین در این فصل می‌توانید بر فراز بزرگراه مدرس بروید و عکاسی‌های زیبایی در طول روز و شب داشته باشید. این پل یک پل زیست‌گرا بوده، زیرا بوستان آب‌ و آتش را به بوستان جنگلی طالقانی متصل می‌کند.

این پل در فصل بهار و تابستان جلوه‌ای دیگر از خود به نمایش می‌گذارد. به دلیل قرارگیری میان دو بوستان، شما هنگام گردش در این دو فصل طبیعت بکر و فوق‌العاده‌ای را مشاهده خواهید کرد. همچنین برنامه‌های فرهنگی و تفریحی بسیاری در این فصول برگزار می‌شود که می‌توانید با فرزندان و خانواده خود به تماشای آن‌ها بیایید. در بعضی از مواقع حضور برخی از هنرمندان صدا و سیما را در این برنامه‌های فرهنگی و تفریحی مشاهده خواهید کرد.

جاذبه‌های پل طبیعت

آشنایی با کافه‌ها و رستوران‌های پل طبیعت تهران

پل طبیعت برای کسانی که عاشق شکم‌گردی در هنگام گردش و تفریح هستند نیز فکر کرده است. به‌ این منظور تعداد متعددی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها در این پل و اطراف آن قرار گرفته است. با توجه به تعداد بالای این فودکورت‌ها، انواع ذائقه‌ها و سلیقه‌ها در نظر گرفته شده، از سری تعداد بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها پل طبیعت تهران به شرح زیر بوده:

فودکورت پل طبیعت

اگر شما از ورودی پارک آب و آتش به سمت گنبد مینا بروید با فودکورت‌‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید. در مسیر این فودکورت‌ها یک مسیر چوبی برای پیاده‌روی تعبیه شده و همچنین در مقابل هر کدام از آن‌ها صندلی‌های چوبی قرار دارد تا بتوانید بر ‌روی آن بنشینید و استراحت‌ کنید.

فودکورت پل طبیعت

کافه رستوران VIP

هنگامی که شما از قسمت شرقی پل یعنی از پارک جنگلی طالقانی وارد این پل شوید به اولین رستوران می‌رسید که به نام کافه رستوران VlP است، که در این کافه رستوران صبحانه، میان وعده، ناهار و شام را می‌توانید صرف کنید. این کافه رستوران یک محیط دنج و آرام داشته، مکانی مناسب برای استراحت و صرف غذا پس از گردش در پل طبیعت بوده است.

رستوران ملل

در قسمت انتهایی پل دو هزار تنی، یک رستوران به نام رستوران ملل در طبقه پایین پل قرار گرفته، با توجه به شیشه‌ای بودن دیوارهای رستوران این امکان را برای شما به‌وجود آورده تا در هنگام صرف غذا از طبیعت بزرگراه مدرس و هوای آزاد تهران استفاده کرده و از آن لذت ببرید. به دلیل ارتفاع بالای این پل از بزرگراه آرامش خاصی را در هنگام نشستن در این رستوران تجربه خواهید کرد.

رستوران ملل پل طبیعت

کافه میان

از اسم این کافی‌شاپ کاملا مشخص است که در کدام قسمت پل قرار دارد. با کمی گذر از ورودی پل زمانی که به وسط پل می‌رسید، کافی‌شاپ میان در طبقه زیرین پل طبیعت قرار گرفته است. قهوه خوردن در این ارتفاع و تماشای بزرگراه مدرس می‌تواند یک خاطره‌ای جذاب برای شما از این کافی‌شاپ به‌جا بگذارد.

کافی ‌شاپ قهوه تلخ

کافه‌ای با فضای دلنشین و دلباز که در طبقه اول پل طبیعت قرار دارد، این کافه ظرفیتی برابر با ۳۰۰ نفر دارد. این کافه با استفاده از مواد تازه و مرغوب توانسته توجه دوست‌داران قهوه را به خود جلب کند. همچنین شما می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین پیتزاهای تهران را در کافه قهوه تلخ پل طبیعت میل کنید.

پل طبیعت در شب!

این پل یکی از نمادهای پایتخت شمرده می‌شود، زیرا دو بوستان آب و آتش و جنگلی طالقانی را به هم متصل کرده و بر روی بزرگراه مدرس واقع شده است. تمام این موارد باعث شده تا از نمادهای اصلی شمرده شود و در هنگام روز به‌خصوص شب، نمایی دیگر به پایتخت دهد. این پل اصولاً در برنامه شبانه اکثر افراد قرار دارد، زیرا تماشای بزرگراه مدرس بر فراز و نورپردازی فوق‌العاده این پارک یکی از جاذبه‌های خاص بوده است.

قدم زدن در ساعات پایانی فعالیت‌ها و استفاده از هوای ازاد همه و همه باعث شده تا پل طبیعت در شب حال و هوای دیگری داشته باشد. آرامشی که در شب و در پل طبیعت وجود دارد، در هیچ‌جای دیگر وجود ندارد و هنگام برگشت از این پل شما احساس سبکی و آرامش خاصی را تجربه می‌کنید. عکاسی در پل طبیعت و نیز در شب، با سختی‌هایی مانند نداشتن نور کافی روبه‌رو هستید‌ اما عکس‌هایی فوق‌العاده می‌توان در شب از ‌این پل گرفت.

پل طبیعت در شب!

جاذبه‌های دیدنی مشابه پل طبیعت تهران

پل طبیعت به دلیل قرارگیری در میان چند بزرگراه باعث شده با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری دیگر تهران نیز ارتباط داشته باشد و بتوان از پل طبیعت به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. از سری جاذبه‌های دیدنی نزدیک و مشابه پل طبیعت تهران باید به موارد زیر اشاره کرد.

باغ کتاب تهران

در دید عموم افراد، تهران یک شهری شلوغ، با ترافیک‌های سرسام آور بوده، این تعریف درست است اما در کنار تمام این مشکلات، جاهای دیدنی فوق‌العاده مانند باغ کتاب تهران را نیز دارا است. این مجموعه فرهنگی و هنری در منطقه عباس آباد قرار داشته و همچنین در کنار کتابخانه ملی ایران نیز قرار گرفته است. این مجموعه با فراهم کردن محیطی جذاب و فرهنگی برای کودکان، باعث شده تا توجه خانواده را به خود جلب کند. البته این باغ کمک فراوانی به کتاب و کتابخوانی کرده، تا جایی که کودکان را به سمت خواندن کتاب‌هایی همچون داستانی، علمی سوق داده است.

باغ کتاب تهران

پارک پرواز

پارک پرواز یکی از بهترین‌ پارک‌های قرار گرفته در غرب تهران بوده و مانند پل طبیعت در ارتفاع قرار دارد. این پارک به دلیل قرارگیری در ارتفاع بالا دارای هوای آزاد و چشم‌انداز زیبا بوده و در تمام طول سال منظره‌ای زیبا برای دوست‌داران ارائه می‌دهد. در بعضی اوقات در فصل تابستان در این پارک غرفه‌های فرهنگی، صنایع دستی برگزار می‌شود. همچنین در سال‌‌های گذشته شهرداری تهران در این پارک جشن‌های شبانه برگزار می‌کرده‌ است.

بام لند

بام لند یکی دیگر از جاذبه‌های مشابه پل طبیعت تهران بوده، قرارگیری این بام در کنار دریاچه چیتگر باعث شده تا بازدیدکنندگان بتوانند درکنار تفریح و گردش از هوای آلوده دور بوده و از هوای مطبوع استفاده کنند. همچنین اگر عاشق خرید کردن هستید بام لند مکانی فوق‌العاده است، زیرا شما در این منطقه بیشتر فروشگاه‌های برند را مشاهده خواهید کرد. همچنین بام لند یک ‌سری جشنواره و برنامه‌های فرهنگی نیز برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. مسیر پیاده‌روی، قایق‌سواری، ماهیگیری، کافه‌ها و رستوران‌های بام لند باعث شده از بام‌های دیگر متمایز شود.

بام لند

 آبشار تهران

آبشار تهران یکی از بهترین دیدنی‌‌های پایتخت بوده، این آبشار با هدف گسترش فضای سبز و همچنین ایجاد هویت در قسمت شمالی تهران احداث گردید. این مجموعه آبی و تفریحی دارای امکانات بالایی نیز بوده که برای رفاه هرچه بهتر مردم تهران و مسافران ارائه می‌کند تا خاطره‌ای جذاب در خاطرشان بماند. به‌خاطر وجود آب و طبیعت بکر باعث شده این منطقه  هوای پاک و دلنشینی را دارا باشد، به‌گونه‌ای که می‌توانید چند ساعتی از آلودگی همیشگی تهران دور شوید.

پارک پردیسان

از پارک‌های قدیمی قرارگرفته در پایتخت بوده که در بزرگراه شمالی حکیم میان شیخ فضل الله و یادگار امام قرار دارد. این پارک در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان پارک بدون دخانیات در تهران شناخته شد. و همچنین نقش بسیار مهمی در ایجاد هوای پاک پایتخت دارد به طوری که به‌نام ریه پایتخت نواخته می‌شود. پارک پردیسان دیدنی‌های متفاوتی دارد که باید به موزه آب، مجموعه بازپروری حیوانات، موزه تنوع زیستی، مسیر پیاده‌روی، مدرسه طبیعت، زمین بادبادک بازی، امکانات آموزشی و پیست دوچرخه سواری اشاره کرد.

پارک پردیسان

عکس پل طبیعت تهران

عکس پل طبیعت تهران

عکس پل طبیعت تهران

عکس پل طبیعت تهران

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. موسوی نژاد موسوی نژاد 1398/08/11
    7 نفر پسندیدند
    سلام خدمت دوستان پل طبیعت رو به جرعت میتونم بگم بعد از برج میلاد یکی از مهم ترین مناطق دیدنی تهرانه که توجه گردشگر ها رو به خودش میتونه جلب کنه . من به همراه خانواده چند باری به پل طبیعت رفتیم اما سری آخر برای شام دنبال رستوران بودیم که گفتیم بریم یکی از رستوران های پل طبیعت چون هم ویو خوبی داره هم اینکه تعریف غذا هاشو شنیده بودیم از دوستان که میگفتن امتخان کردنش ضرری نداره. خلاصه که ما به رستوران ملل پل طبیعت رفتیم و تصمیم گرفتیم پیتزا و پاستای این رستوران رو تست کنیم . پاستاش هم از نظر قیمت و هم کیفیت کاملا مناسب بود و راضی بودیم ازش اما پیتزاش رو پیشنهاد نمیکنم چون نه مزه خاصی داشت و نه کیفیت خاصی البته همه ی اینایی که میگم در مقایسه با قیمت هست و با اون قیمت ها کیفیت پیتزاش راضی کننده نبود . اگر اهل پیتزا هستید به نظرم پیتزای این رستوران رو تست نکنید چون جالب نبود واقعا امیدوارم که نظرم بتونه کمکتون کنه تا بتونید هرچه بیشتر از این مجموعه لذت ببرید
  2. محمدرضا فاضلی محمدرضا فاضلی 1398/07/07
    7 نفر پسندیدند
    سلام من و همسرم یک شب تصمیم گرفتیم که به پل طبیعت بریم چون همیشه وقتی از اتوبان که رد میشدیم با اون همه چراغونی و بلندیه پل جای باحالی به نظر میرسید . برای رفتن به پل طبیعت یا باید از پارک طالقانی میرفتیم یا پارک آب و آتش که ما مسیرمون به پارک آب و آتش میخورد. از سمت پارک آب و آتش تقریبا میشه گفت ورودی پل طبیعت وسطای پارک هست و از وسطای پارک به این پل دسترسی هست . برای ورود به این پل ورودی یا بلیط نیاز نبود بگیریم که خوب این نکته مثبتی هست پایین پل هم یه سری رستوران بود که به نظر جالب میومدن چون هم ویو خوبی داشتن به پل و خیابون و پارک ها و هم از آشنا ها شنیده بودم که کیفیت غذاش هم خیلی خوبه برای همین حتما یک سری رستورانش رو هم تست میکنیم در کل ما تا پارک طالقانی رفتیم و برگشتیم خیلی پل شیک و جالبیه کسایی که ساکن تهران هستن به نظرم حتما یکبار رو باید به این پل باحال برن خلاصه ما که لذت بردیم امیدوارم شما هم بتونید لذت کافی رو ببرید از این پل زیبا .
  3. رضا رضا 1397/12/16
    21 نفر پسندیدند
    من از چند نفر شنیدم که جدیدا ورودی این پل رو پولی کردن. درسته؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 113 کاربر