گرم ترین کشور های اروپایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 20075
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سایت لحظه آخر قصد دارد در این مقاله به معرفی گرم ترین کشورها در قاره اروپا بپردازد و شما را با این کشورها بیشتر آشنا کند، شما مخاطبان گرامی با مطالعه این مقاله می توانید با آب و هوای کشورهای اروپایی، کشورهای دو فصل، خوش آب و هوا ترین کشور اروپا و بعضی از گرم ترین پایتخت های جهان آشنا شده و آن ها را بهتر بشناسید.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

مینسک - بلاروس

کشور بلاروس را می توان به عنوان یکی از گرم ترین کشور های اروپا معرفی نمود. گردشگران تور بلاروس بهتر است بدانید، این کشور دارای آب و هوای قاره ای بوده و به طور کلی در طول سال آب و هوای آن ناپایدار است، با این وجود نمی توان از آب و هوای بسیار گرم آن در فصل تابستان چشم پوشی کرد. میانگین دمای هوا در کشور بلاروس و در فصل تابستان حدودا 19 درجه سانتی گراد می باشد. دمای هوا در پایتخت بلاروس، شهر مینسک برخی مواقع به 26 درجه سانتی گراد می رسد، همین امر سبب شده است که این شهر به عنوان یکی از مناطق گرم قاره اروپا شناخته شود. آب و هوای این شهر نیز مانند کشور بلاروس قاره ای و ناپایدار می باشد، از دلایل اصلی ناپایداری هوا در این شهر می توان به آب و هوای خشک زمین های اوراسیا و ورود باد های مرطوب اقیانوس اطلس به این منطقه اشاره کرد. دمای هوا در گرم ترین زمان سال در حدود 23 درجه سانتی گراد بوده و در سرد ترین ماه سال به منفی 5 درجه سانتی گراد می رسد. همچنین بهتر است بدانید که میانگین میزان بارش سالانه مینسک 690 میلی متر می باشد.

 

گرم ترین نقطه جهان - کویر لوت گرم ترین نقطه کره زمین می باشد.

 

 

به طور کلی دمای هوای مینسک در فصل بهار در حدود 8 تا 20 درجه سانتی گراد، در فصل تابستان 17 تا 29 درجه سانتی گراد، در فصل پاییز 12 تا 23 درجه سانتی گراد و در فصل زمستان منفی 5 تا 13 درجه سانتی گراد می باشد. بهترین زمان سفر به این شهر را می توان ماه های خرداد تا شهریور دانست، همچنین گرم ترین ماه های سال در مینسک تیر و مرداد می باشد، لازم به ذکر است که سرد ترین زمان سال در این شهر دی ماه است. 

 

مینسک

آتن - یونان

یونان نیز از جمله کشور های تقریبا گرم اروپا است، گردشگران تور یونان لازم است بدانند که این کشور در فصل تابستان، به خصوص در ماه های آگوست و ژوئیه روز های بسیار گرمی را تجربه می کند، به طوری که در برخی روز ها دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد هم می رسد. دمای هوای پایتخت یونان، شهر آتن در تاریخ نهم خرداد 1397، حدود 26 درجه سانتی گراد بوده است. به طور کلی آب و هوای این شهر معتدل و گرم می باشد، میانگین دمای سالانه این شهر 19 درجه  سانتی گراد است. 

آب و هوای آتن 

آب و هوای آتن در فصل بهار ملایم بوده و گردشگران کمتری در شهر حضور دارند، به همین دلیل زمان مناسبی برای سفر به این شهر محسوب می شود، فصل تابستان آب و هوای این شهر بسیار گرم بوده اما گردشگران بسیاری در این فصل به شهر آتن سفر می کنند، همین امر سبب بالا رفتن قیمت ها خواهد شد. فصل پاییز هوای شهر آتن خنک تر شده و مسافران کمتری در شهر حضور دارند، این فصل نیز زمان مناسبی برای سفر به آتن می باشد، در فصل زمستان دمای هوا سرد تر از سایر فصل های سال بوده اما کماکان آب و هوای شهر نسبت به سایر نقاط قاره اروپا مناسب تر بوده و به ندرت شاهد بارش برف خواهید بود. افراد لازم است بدانند که میانگین دمای هوای آتن در فصل زمستان، حدود 10 درجه سانتی گراد است. 

 

پایتخت کشورها - اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

برلین - آلمان

در کشور آلمان و به خصوص قسمت های جنوبی این کشور که دارای اقلیم آب و هوایی مدیترانه ای است، شاهد آب و هوای گرمی در فصل تابستان هستیم. قابل توجه گردشگران تور آلمان، این کشور که در زمره گرم ترین کشور های اروپایی قرار می گیرد، در گرم ترین روز های سال دمایی حدود 36 درجه سانتی گراد را تجربه می کند. دمای هوا در پایتخت این کشور، شهر برلین در تاریخ نهم خرداد 1397، حدود 25 درجه سانتی گراد بوده است. به طور کلی بهترین زمان سفر به برلین را می توان ماه های فروردین تا مهر دانست، همچنین لازم است بدانید که برلین شهری بارانی بوده و شدت بارش باران در ماه خرداد به اوج خود می رسد. دمای هوای برلین در فصل بهار حدود 4 تا 13 درجه سانتی گراد و در فصل تابستان در حدود 14 تا 24 درجه سانتی گراد بوده، همین امر سبب شده است که تابستان ها گردشگران بسیاری به این شهر سفر کنند. دمای هوا در فصل پاییز حدود 7 تا 14 درجه سانتی گراد است و در زمستان ها به منفی 1 درجه سانتی گراد می رسد.

 

برلین

 

جزایر قناری – اسپانیا

فرقی ندارد که چه زمانی قصد سفر به جزایر قناری را داشته باشید، آب و هوای این منطقه در تمام فصل های سال مناسب بوده و به عنوان منطقه ای همیشه بهار شناخته می شود، آب و هوای این جزایر حتی در زمستان ها هم سرد نشده و میانگین دمای هوا در این فصل 18 درجه سانتی گراد است، میانگین دمای هوا در فصل تابستان 24 درجه سانتی گراد بوده اما در برخی مواقع دمای هوا به بیش از 30 درجه سانتی گراد می رسد. فصل زمستان یکی از مهم ترین فصل های گردشگری جزایر قناری می باشد، در این فصل گردشگران بسیاری در شهر مشاهده شده و هزینه ها بالا می رود، همچنین لازم به ذکر است که در فصل تابستان فستیوال های بسیاری در این جزایر اسپانیا برگزار می گردد، در فصل تابستان اسپانیایی های بسیاری برای برگزاری و شرکت در فستیوال ها به جزایر قناری سفر می کنند. به طور کلی دمای هوا در فصل بهار حدود 15 تا 22 درجه سانتی گراد بوده و در فصل تابستان در حدود 18 تا 25 درجه سانتی گراد است، دمای هوا در فصل پاییز و زمستان نیز حدود 19 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد، همین امر سبب شده است که افراد به این منطقه لقب همیشه بهار را بدهند.

قبرس

همانطور که می دانید کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود، بخش جنوبی این کشور که در قاره اروپا قرار گرفته است، به عنوان یکی از گرم ترین کشور های اروپایی شناخته می شود. کشور قبرس دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده، همین امر سبب شده است که فصل تابستان در این کشور بسیار طولانی و گرم باشد، آب و هوای قبرس در فصل زمستان نیز مناسب بوده و تنها در نواحی کوهستانی شاهد بارش برف خواهید بود. دمای هوای قبرس در اوج تابستان به 30 درجه سانتی گراد می رسد، همچنین در فصل زمستان دمای هوای قبرس در حدود 5 تا 10 درجه سانتی گراد است. به طور کلیبهترین زمان سفر به قبرس را می توان ماه های آوریل تا اکتبر دانست، در این ماه ها دمای هوا بسیار مناسب بوده و گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند، لازم به ذکر است که در این ماه ها هزینه اقامت و خورد و خوراک در قبرس بالا می رود. فصل بهار و پاییز نیز زمان مناسبی برای سفر به قبرس محسوب می شوند.

 

قبرس

 

مونت کارلو – موناکو

دومین کشور کوچک در دنیا موناکو نام دارد، این کشور دارای آب و هوای معتدل بوده و مقصد مناسبی برای سفر محسوب می شود، گرم ترین ماه های سال در موناکو، مرداد تا شهریور بوده و ماه های دی تا اسفند سرد ترین ماه های سال در این کشور می باشد. یکی از گرم ترین شهر های موجود در موناکو، مونت کارلو بوده، دریای مدیترانه تاثیر بسیاری در آب و هوای این شهر داشته است. به طور کلی می توان گفت آب و هوای مونت کارلو حتی در زمستان ها گرم و دلپذیر می باشد، همچنین لازم است بدانید که آب و هوای این شهر در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی است. در فصل تابستان گردشگران بسیاری در سواحل این شهر مشاهده شده و به طور کلی شهر شلوغ می باشد. بهترین زمان سفر به موناکو را می توان فصل بهار و پاییز دانست، در این دو فصل آب و هوای مونت کارلو بسیار مناسب بوده و گردشگران کمتری در شهر حضور دارند.

سیسیل – ایتالیا

بخش های شمالی کشور  ایتالیا دارای آب و هوای نیمه استوایی بوده و بخش ساحلی آن دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. آب و هوای این کشور در فصل تابستان نسبتا گرم بوده و دمای هوا در حدود 30 درجه سانتی گراد می باشد، لازم به ذکر است که دمای هوا در این کشور برخی اوقات به 40 درجه سانتی گراد می رسد. آب و هوای شهر سیسیل نیز بسیار مناسب بوده و در بیشتر ماه های سال آفتابی می باشد، میانگین سرد ترین روز های سال در این شهر حدود 15 درجه سانتی گراد بوده و در تابستان ها به 30 درجه سانتی گراد می رسد.

 

گرم ترین کشور ها در جهان

 

دمای هوای شهر سیسیل در فصل بهار در حدود 8 تا 16 درجه سانتی گراد بوده و در تابستان ها حدود 15 تا 23 درجه سانتی گراد است. آب و هوای این شهر در فصل پاییز تفاوت چندانی با تابستان نداشته و دمای هوا در حدود 14 تا 21 درجه سانتی گراد می باشد، در نهایت دمای هوا در زمستان ها به 5 درجه سانتی گراد خواهد رسید. بهترین زمان سفر به سیسیل فصل تابستان و پاییز می باشد. در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا گردشگران تور اروپا را با گرم ترین کشور های اروپایی آشنا ساخته تا هر یک بسته به سلیقه و طبع خود، مقصد مناسبی را برای سفر انتخاب کنند. گردشگرانی که دوستدار فصل زمستان می باشند می توانند با مطالعه مقاله سردترین کشورهای اروپایی نیز با این کشورها آشنا شده و برای سفر بعدی خود برنامه ریزی کنند. با تشکر از همراهی شما کاربران گرامی، امیدواریم این مقاله در انتخاب مقصد و زمان سفر برایتان مفید واقع شود، در صورتی که نظر، انتقاد و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

  1. رضا رضا 1397/11/27
    31 نفر پسندیدند
    واقعا جالبه که دمای هوا توی گرم ترین نقاط اروپا به بعضی از شهر های ایران هم نمی رسه. اختلاف دما اروپا با آسیا خیلی زیاده

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 114 کاربر