برترین جاذبه های گردشگری فرانسه

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/02/01
بازدید: 294
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
برج ایفل (Eiffel Tower)
برج ایفل برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس می باشد. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌ شده‌ ترین بناها در جهان به حساب می آید. گردشگران تور فرانسه می توانند برای بالا رفتن از این برج، از پله ها استفاده کنند و یا با ایستادن در یک صف طولانی ، در انتظار آسانسور بمانند. این مکان یکی از برترین جاذبه های گردشگری فرانسه به شمار می آید که هرساله بازدید کنندگان فراوانی دارد.
موزه لوور (Louvre Museum)
موزه لوور یکی از مکان ‌هایی که نباید در زمان بازدید از پاریس، دیدن آن را از دست بدهید. موزه لوور بزرگترین موزه هنر و یک بنای تاریخی در مرکز شهر پاریس می‌باشد. این موزه یکی از شاخصه‌ های مشهور فرانسه است که در سمت راست رودخانه سن، در منطقه 1 شهر پاریس واقع شده است. در این موزه چیزی حدود 38000 اثر هنری مربوط به پیش از تاریخ تا سده 21 میلادی در فضایی حدود 73000 متر مربع جمع ‌آوری و در معرض دید قرار گرفته است. این موزه در داخل کاخ لوور که زمانی محل اقامت خانواده سلطنتی فرانسه بود قرار گرفته است. این مجموعه نیز یکی از برترین جاذبه های گردشگری فرانسه که بسیار شهرت یافته است.
 
کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)
کلیسای جامع نوتردام پاریس (Cathédrale Notre Dame de Paris)کلیسای بسیار معروفی در شهر پاریس می باشد. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده‌ است.
کلیسای نوتردام، یکی از اولین کلیساهای است که در سبک گوتیک ساخته شد. ساخت این کلیسا در سال 1163 آغاز شده و حدود دو دهه به طول انجامید. از بالای برج شمالی این کلیسا، شما می توانید نمایی عالی از شهر را مشاهده کنید.
 
کلیسای قلب مقدس (Sacré-Coeur)  
کلیسای سکره کر دو مون مارتر (Sacre Coeur de Montmartre) یا قلب مقدس در سال 1919 تقدیس گردید و امروزه به عنوان یکی از برجسته ‌ترین سازه‌ های تاریخی پاریس به شمار می ‌آید. این کلیسا بر فراز تپه مون مارتر شهر پاریس واقع شده، قلب مقدس در ارتفاع 130 متری از سطح زمین قرار گرفته است. کلیسای قلب مقدس به سبک رومی بیزانس طراحی شده است و به دلیل رنگ سفید از فاصله دور نیز قابل تشخیص است. 
 
خیایان شانزه لیزه (Champs-Elysées)
شانزه لیزه خیابانی اعیان‌نشین و یکی از معروف ترین معابر اصلی شهر پاریس به شمار می آید. خیابان شانزه لیزه در منطقه 8 پاریس واقع شده‌است. فرانسوی‌ها شانزلیزه را la plus belle avenue du monde یعنی زیباترین خیابان جهان نیز می‌نامند. خیابان شانزلیزه با زیبایی فراوان، کافه تراس ‌های معروف و فروشگاه ها و سالن های تئاتر لوکس یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان می باشد. معنی شانزلیزه «دشت الیزه» است و کاخ الیزه نیز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته‌ است. الیزه در اساطیر یونان به معنی بهشت است. این خیابان نیز به عنوان یکی دیگر از برترین جاذبه های گردشگری فرانسه به شمار می آید.
 طاق پیروزی (Arc de Triomphe)
طاق پیروزی بنایی است در شهر پاریس واقع در میدان شارل دو گل و در انتهای غربی خیابان شانزه لیزه می باشد. این بنا به افتخار سربازانی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند.
 
کاخ ورسای (Versailles Palace) ( بزرگترین کاخ سلطنتی دنیا ) 
مجموعه کاخ‌هایی ورسای در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به‌ عنوان بزرگترین کاخ‌ سلطنتی جهان شناخته می‌شود.
این کاخ در دهکده ‌ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشت، اما امروزه این دهکده و کاخ جزو حومهٔ پاریس به‌شمار می‌روند. چیزی که زمانی به عنوان یک اقامتگاه معمولی شکار ساخته شده بود، در نهایت به معروف ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرهای بعدی در اروپا تبدیل گردید. این کاخ در 20 کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است.
پارک لوکزامبورگ پاریس (Jardin du Luxembourg)
این پارک دومین پارک عمومی بزرگ پاریسِ که در منطقه 6 پاریس واقع شده است. این پارک همون پارک معروفیِ که در رمان بینوایان ویکتور هوگو، کوزت با ماریوس آشنا در آن آشنا می شود. از ویژگی های این باغ بزرگ می توان به وجود صدها مجسمه، بنای تاریخی، فواره و غیره اشاره کرد. در فضای سبز مرکزی این باغ حدود 20 مجسمه از ملکه های فرانسوی و قدیسین موجود است. 
در این مقاله قصد داشتیم برترین جاذبه های گردشگری فرانسه را شرح دهیم امیدوارم این مقاله مورد توجه واقع شده باشد.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر