جام جهانی روسیه بدون ویزا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/01/22
بازدید: 142
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
در سال 2010 یک مراسم مجلل قرعه کشی به منظور تعیین کشور برگزار کننده جام جهانی 2018 با حضور اسطوره ها و بزرگان فوتبال جهان ترتیب داده شده و در آن کشور روسیه برای این امر مهم انتخاب گردید. در طول این مدت 8 ساله کوشش ها و تلاش های فراوانی برای آماده کردن ورزشگاه های موجود در سطح کشور انجام شد تا روسیه بتواند یک میزبانی عالی را به نمایش بگذارد. در بازه زمانی انجام شدن مجموعه مسابقات جام جهانی، هیجانی وصف ناپذیر و همگانی در سراسر جهان به وجود می آید و هر کشوری امید دارد تا تیم ملی خودش مراحل اولیه را پشت سر بگذارد تا به مرحله نهایی برسد. مطمئنا علاقه مندان به فوتبال برای برگزاری هر چه سریع تر جام جهانی روسیه لحظه شماری می کنند تا مسابقاتی جذاب و پرشوری را به تماشا بنشینند.
در گیر و دار مشکلات به وجود آمده در ایران خبر خوش وزارت امور خارجه به هواداران فوتبال این است که، جام جهانی روسیه بدون ویزا میسر خواهد بود. در ادامه گردشگران تور روسیه را با خبر تکمیلی در رابطه با جام جهانی روسیه بدون ویزا، بیش تر مطلع خواهیم کرد. با وجود این تسهیلات، تماشاگران و هواداران ایرانی می توانند بدون نیاز به ویزای 120 دلاری روسیه که معادل 500 هزار تومان برای ایرانیان تمام می شود به روسیه سفر کنند و از دیدن مسابقات جذاب کشورهای مختلف لذت ببرند، همچنین در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنند.
به دنبال این قانون، تمامی مسافران تور روسیه و شرکت کنندگان مسابقات پر هیجان جام جهانی FIFA 2018 باید به مقامات روسیه درخواست شناسه FAN دهند که طی تسهیلات در نظر گرفته شده توسط روسیه، هواداران و طرفداران دو آتیشه فوتبال پس از دریافت ایمیل تایید می توانند نسبت دریافت این سند رایگان اقدام کرده و آن را دریافت نمایند. قابل توجه طرفداران فوتبال و گردشگران تور روسیه که آن ها به وسیله کارت شناسه FAN علاوه بر ورود به استادیوم FIFA 20018 می توانند از برخی امکانات دیگر روسیه نظیر حضور در همایش ها، شرکت در فستیوال های متنوع و حمل و نقل عمومی رایگان نیز بهره مند شوند و از سفر خود به این کشور لذت بیشتری ببرند، یعنی می توانید در سطح کشور به طور رایگان جابجا شوید و از شهرهای مختلف روسیه که بازی های جام جهانی در آن ها انجام می شود (سن پترزبورگ، کازان و سارانسک) بازدید به عمل آورید. خوب است بدانید که این کارت ها در 2 نوع الکترونیکی و کاغذی عرضه می شود که از نظر کیفیت مشابه یکدیگر هستند. همچنین طبق اطلاعیه ای دولت روسیه اعلام کرد که نمایندگان منتخب رسانه های جمعی می توانند تحت شرایطی خاص بدون پرداخت هزینه در طول جریان داشتن مسابقات جام جهانی در این کشور حضور داشته باشند و از دیدن مسابقات جذاب این دوره لذت ببرند و تصاویر باکیفیتی را از مسابقات گوناگون ثبت کنند.
هواداران فوتبال برای دریافت این آی دی بایستی علاوه بر خرید یک بلیت برای جام جهانی 2018 به وب سایت اعلام شده توسط دولت روسیه مراجعه کنند و پس از پر کردن فرم های لازم و اطلاعات مربوطه، اطلاعات شخصی خود را وارد کنند، بعد از طی کردن مراحل فوق و دریافت تاییدیه، آن را از طریق فدراسیون فوتبال، پستی از مراکز توزیع کننده آی دی FAN   و یا از طریق ایمیل شخصی خود دریافت نمایند و زمانی که وارد خاک روسیه شدند از آن پرینت بگیرند. اگر از طریق ایمیل خود اقدام می کنید، یک عکس برایتان ارسال می شود که باید از آن به عنوان ویزا بهره ببرید. یک نکته لازم به ذکر است و آن این است که در زمان تکمیل مراحل مختلف در سایت تهیه کارت FANID یک کد و شماره پیگیری برای شما ارسال می شود که به همراه داشتن آن زمان تحویل کارت هواداری لازم می باشد.
در واقع این کارت های هواداری مجوزی برای ورود هواداران فوتبال به ورزشگاه های روسیه به شمار می رود و آن ها تنها به وسیله بلیت نمی توانند مسابقات را از نزدیک به تماشا بنشینند. آن دسته از گردشگران تور روسیه که از این طریق می خواهند به این کشور سفر کنند و جام جهانی روسیه بدون ویزا را تجربه کنند باید بدانند که بر روی کارت هایی که دارند مدت زمانی که مجاز هستند تا در این کشور بمانند درج شده است. این تایم در بازه زمانی 10 روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی تا پایان این مسابقات بوده که گردشگران تور روسیه می توانند از تماشای بازی های مهیج خاطره ای فراموش نشدنی برای خود بسازند.
طی آخرین اتفاق رخ داده هواداران فوتبالی که دارنده آی دی کارت هستند طی نامه ی مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه و سفارت فدراسیون کشور روسیه می توانند تا تاریخ مشخص شده یعنی از 4 ژوئن تا 25 جولای برای سفر به روسیه و شرکت در بازی های جام جهانی روسیه بدون ویزا و تنها با داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار وارد خاک روسیه شوند.
"پوتین" رئیس جمهور روسیه طی مراسمی به همگان اعلام کرد که تمامی افراد خارجی که برای این دوره از مسابقات جام جهانی کارت های هواداری تهیه کرده اند، می توانند در طول سال چند مرتبه بدون در دست داشتن ویزا به این کشور سفر کنند. طبق اعلام مقامات روسیه سفر فاقد ویزا به این کشور برای کسانی که کارت های FANID را دارند تا پایان سال 2018 امکان پذیر می باشد، این موقعیت تنها برای خود دارندگان کارت امکان پذیر است و سایر افراد وابسته به آن ها از قبیل خانواده، دوستان و آشنایان نمی توانند به همراه آن ها بروند. لازم به ذکر است که بگوییم مجلس دومای روسیه به دنبال اصلاحیه این قانون است تا دارندگان کارت های FANID بتوانند به همراه خانواده های خود سفری لذت بخش به این کشور داشته باشند. در نتیجه آن دسته از گردشگران تور روسیه که کارت های هواداری دارند، می توانند از حالا تا پایان سال میلادی جاری هر چند باری که تمایل دارند به صورت رایگان به این کشور سفر کنند.
هواپیمایی ایرلاین ماهان به تمامی آژانس ها اعلام کرد که با توجه به تسهیلات داده شده، تماشاگران ایرانی می توانند بدون پرداخت هزینه ی 120 دلاری، راحت تر در مسابقات جام جهانی شرکت کرده و جام جهانی روسیه بدون ویزا را تجربه کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از بین یک میلیون و پانصد هزار FANID که در اختیار فوتبال دوستان قرار گرفت، حدود 870 هزار کارت را مقیمان روسیه خریداری کرده و 630 هزار کارت باقی مانده را اتباع دیگر تهیه نمودند. جام جهانی روسیه بدون ویزا یک فرصت بی نظیر برای فوتبال دوستان می باشد.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر