جاهای دیدنی اسپانیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/03/08
بازدید: 1714
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اسپانیا یکی از کشورهای واقع شده در غرب اروپا می باشد. پایتخت این کشور در بزگترین شهر اسپانیا یعنی مادرید واقع شده است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی بوده و واحد پول آن یورو می‌باشد. همچنین اسپانیا در رده 25 ام شاخص توسعه انسانی قرار دارد و جزو 5 امین کشور بزرگ اروپا محسوب می‌گردد. این کشور یکی از جاذبه های هنری و گردشگری اروپا بوده که با وسعت بالای خود توانسته منظره های متعددی را در خود جای دهد.در ادامه به برخی از مکان های گردشگری پربازدید و محبوب اسپانیا اشاره خواهیم نمود.
 

مکان های دیدنی اسپانیا:

معروفترین و محبوب ترین مکان های دیدنی کشور اسپانیا به شرح یزر است:

 

قصر الحمرا اسپانیا

 

قصر الحمرا:

یکی از مشهورترین بناهای اسلامی در جهان قصر الحمرا نام دارد. این قصر را می توان به عنوان شاخص ترین اثر هنری اعراب در اسپانیا نام برد.اگر جزو آن درسته از افرادی هستید که به نماهای سلطنتی و کاخ علاقه دارید مثلما این قصر می تواند توجه شما را به خود جلب نماید.معماری به کار رفته در الحمرا به همراه سنگ های مرمر و موزاییک باعث رخ نمایی این کاخ و زیبایی آن شده است.

سواحل بارسلونتا:

شهر بارسلونا را دومین شهر پرجمعیت اسپانیا بوده که در جوار دریای مدینترانه قرار گرفته شده است. معماری زیبا و غذاهای دلپذیر آن دست به دست هم داده اند تا بر محبوبیت آن بیافزایند. مورد قابل توجه این ساحل محل قرارگیری آن در کنار شهر می‌باشد به گونه ای که می توانید در شهر گشت و گذار کنید، به موزه های بارسلونا سر بکشید و هنگامی که خسته شدید تنها با چند دقیقه پیاده روی کنار این ساحل زیبا قرار بگیرید. شما می توانید به راحتی در این ساحل موج سواری کنید، از غروب افتاب لذت ببرید یا در آب زلال آن شنا کنید.ساحل بارسلونتا را می توان گردش پذیر ترین و زیبا ترین ساحل بارسلونا دانست.اگر به این شهر سر زدید توصیه می‌کنیم که غذاهای لذیذ آن را تحت هیچ شرایط از دست ندهید.

سانتیاگو د کامپوستلا:

این شهر در شمال غربی کشور اسپانیا قرار گرفته شده است و به شهر فرهنگی اروپا مشهور می باشد.یکی از زیباترین دیدنی های این شهر کلیسای جامع سانتیاکو د کومپوستلا می باشد که با معماری ویژه و منحصر به فرد خود توانسته تا نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید. این کلیسا دارای معماری داخلی سبک رومی و نمای ظاهری سبک باروک می باشد. البته در ابتدا سبک کلی آن رومی بود که در قرن 16 تا 18 سبک بیرونی آن تغییر یافت.

 

سانتیاگو د کامپوستلا:

 

 کلیسای ساگرادا فامیلیا:

کلیسای ساگرادا فامیلیا را می توان شاهکار تکرار نشدنی در بین تمام کلیساهای جهان دانست.این کلیسا به عنوان یکی از مهم ترین نقاط شهر بارسلونا از دید گردشگر بدل شده است.این کلیسا توسط یکی از مشهور ترین معماران اسپانیا بنام آنتونیو کائودی طراحی شده است.ارتفاع 170 متری این کلیسا باعث شده است تا بتواند در حوالی خود رخ نمایی کرده و اوج شکوه خود را به نمایش بگذارد.

موزه گوگنهایم:

موزه گوگنهایم بیلبائو یک منظره دیدنی از آثار تلفیق معماری و هنر می باشد. در این موزه می‌توانید آثار و شاهکارهای معماری مدرن را نظاره گر باشید. این موزه بی شک یکی از معروف ترین موزها های جهان می باشد که در شهر بیلبائو قرار گرفته شده است. با اولین نگاه به این موزه می توانید طراحی منحصر به فرد و نمای فوق العاده زیبای آن را مشاهده نمایید. نکته ای که نمای این موزه را منحصر به فرد نموده طرح آجری آن می باشد.

برج دوقلوی مادرید:

این برج در میدان پلازا دی کولان شهر مادرید واقع شده است. موردی که این برج را از سایر ساختمان ها منحصر به فرد کرده است، سبک ساخت آن بوده که بر خلاف روش های متداول از بالا به پایین ساخته شده است.همچنین به دلیل دو شاخه الکتریکی در بالای این برج به آن برج دوشاخه نیز گفته می شود.

موزه پرادو:

موزه دل پرادو یکی از مهمترین موزه های شهر مادرید با آثاری تکرار نشدنی است.این موزه را می توان به عنوان یکی از برجسته ترین موزه های هنری اروپا نام برد که آثار آن بر پایه مجموعه پادشاهی کشور اسپانیا شکل گرفته شده است.

 

موزه پرادو

 

مسجد کوردوبا:

این مسجد در شهر قرطبه قرار گرفته شده است و یکی از مهم ترین مراکز تمدن های اسلامی می باشد.نمای این ساختمان با تاثیر از مذاهب مسیحیت و اسلام شکل گرفته شده است.
به طور کلی این ساختمان صد و سی متر عرض و صد و هشتاد متر طول دارد.

 سواحل کاستا دل سول:

کاستا دل سول یکی از مناطق آندولوس در بخش های جنوبی کشور اسپانیا می باشد که طی سالیان اخیر به دلیل وجود سواحل منحصر به فرد خود توانسته محبوبیت بالایی را کسب نماید.
از زیبا ترین ساحل کاستا دل سول می توان به ساحل ال باجوندیلو اشاره نمود که با شن های نرم و زیبای خود باعث درخشش این ساحل شده است.این ساحل دارای رستوران های بسیار زیادی با غذاهای منحصر به فرد خورد از جمله pesca’to است. غذایی که در این منطقه بسیار محبوبیت بالایی دارد. اگر به این ساحل سفر کردید رستوران های این ساحل را از دست ندهید.

خیابان لا رامبلا:

این خیابان در مرکز شهر بارسلون قرار گرفته شده است و توانسته تا گردشگران بسیاری را به خود جذب نماید.این خیابان از میدان کاتالونیا شروع شده و در بندر به پایان می رسد.
دور تا دور این خیابان پهن با درختانی پوشانده شده که در هنگام حرکت می توانید از سایه های این درختان قدیمی لذت ببرید همینطور این خیابان به وجود رستوران و کافه های بسیار خود نیز معروف می باشد.

شهر قدیمی تولدو:

تولدو نام یکی از شهر و استان های مرکزی کشور اسپانیا می باشد. این شهر از سه جهت توسط رودخانه تاقوس احاطه گردیده شده است.این شهر در ارتفاعاتی سنگلاخ و در 70 کیلومتری جنوب شهر مادرید قرار گرفته شده است.در گذشته افراد بسیاری از ادیان مختلف همچون مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در این شهر زندگی می کردند و توانسته اند تا آثار و معماری های مختلف و زیبایی را تنها در یک شهر جای دهند.

 

شهر قدیمی تولدو

ال تیدی:

ال تیدی نام یکی از آتشفشان های اسپانیا و همینطور مرتفع ترین کوه در اسپانیا است. به طور حدودی نوک این کوه 7200 متر از سطح دریا فاصله داشته و در رده سومین آتشفشان مرتفع جهان قرار می گیرد.این پارک ملی یک انتخاب عالی برای روزهای معتدل زمستانی می باشد زیر در فصل تابستان ال تیدی از درجه حرارت بالایی برخوردار است.

 سن سباستین:

شهر سن سباستین را می توان یکی از انتخاب های بسیار مناسب برای گردشگری نام برد. در این شهر می توانید به نظاره کاخ های سلطنتی گرفته تا سواحل آن بپردازید.از نقاط مهم گردشگری این شهر می توان به سواحل لاکونچا و اوندارتا، موزه سن تلمو، قصر سلطنتی میرامار، مونت ایقلدو، ایسلا د سانتا کلارا، باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو، کلیسای دل بوئن پاستور، آکواریم های زیر دریایی و… اشاره نمود. این شهر آنچنان طیف وسیعی از مناطق گردشکری را دارا است که می تواند هر فردی را با هر سلیقه ای در خود گنجایش داده و آنان را راضی نگه دارد.

گران کاناریا:

گران کاناریا نام یکی از سواحل پرجمعیت اسپانیا بوده که به عنوان دومین جزیره بزرگ "مجمع الجزایر قناری" قرار گرفته شده است.مکان قرار گیری این جزیره واقع در اقیانوس اطلس و با فاصله 150 کیلومتری از شمال غربی آفریقا می باشد.به طور میانگین این جزیره در هر سال حدود 2 میلیون نفر را به عنوان گردشگر در خود می پذیرد.بخش های جنوبی این جزیره گرم و آقتابی بوده و همینطور مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته شده است. در مقابل بخش شمالی گران کاناریا سردتر می باشد.

فواره گائودی:

فواره گائودی واقع در پارک دلا سیتادلا می باشد. این پارک دارای مجسمه های بسیار زیبایی از نوع شیردال بوده که آب را به استخر وارد می‌کنند. در قسمت بالایی این پارک یک مجسمه از نپتون (خدای آب و دریا در روم) قرار گرفته شده است.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر