جاذبه های گردشگری استرالیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/10/16
بازدید: 371
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
در این قسمت از سایت لحظه آخر قصد داریم جاذبه های گردشگری استرالیا را به شما معرفی کنیم. گشت و گذار و بازدید از جاذبه های گردشگری استرالیا، یکی از بهترین قسمت های سفر به این کشور زیبا و پر جاذبه می تواند باشد. با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری استرالیا آشنا شوید. استرالیا یکی از کشور های توریستی جهان می باشد و سالانه گردشگران ‏زیادی از مناطق مختلف جهان به این کشور سفر می کنند به همین خاطر در این مقاله قصد ‏داریم جاذبه های گردشگری استرالیا را برای گردشگران تور استرالیا شرح دهیم. کشور استرالیا یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مسافران تور استرالیا می باشد. این موضوع بی دلیل هم نمی باشد، غذا های لذیذ، تاریخ و فرهنگ غنی، معماری بی نظیر و انواع جاذبه های گردشگری استرالیا باعث شده این کشور سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان باشد. به همین خاطر می خواهیم شما را بیش تر با جاذبه های گردشگری استرالیا آشنا کنیم پس ما را انتهای مطلب همراهی کنید. سیدنی بزرگ ترین، زیبا ترین و همچنین قدیمی ترین شهر استرالیا می باشد که منظره ای شگفت انگیز از پیوند خشکی و دریا را به نمایش گذاشته است پس به دور از انتظار نیست گردشگران تور استرالیا این شهر را انتخاب کنند به همین خاطر در این قسمت از لحظه آخر می خواهیم کاربران عزیز را با چندین جاذبه های گردشگری استرالیا بیش تر آشنا کنیم تا بازدید از آن ها را در برنامه سفر خود جای دهند.
 
خانه اپرا سیدنی استرالی
 
  • خانه اپرا سیدنی استرالیا (Sydney Opera House)

خانه اپرای سیدنی یکی از نماد های معروف کشور استرالیا می باشد. به طوری که بسیاری از افراد زمانی که نام کشور استرالیا به گوششان می رسد، اولین تصویری که در ذهنشان شکل می گیرد، تصویر خانه اپرای سیدنی می باشد. خانه اپرا سیدنی یکی از مهم ترین و زیبا ترین جاذبه های شهر سیدنی و همچنین کشور استرالیا می باشد. خانه اپرای سیدنی یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا به شمار می رود که علاوه بر آن از نماد های عظیم الجثه ی جهان و یک شاهکار معماری شناخته شده که جزء میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. خانه اپرا سیدنی در لنگرگاه بسیار زیبای شهر سیدنی ساخته شده و سالانه میزبان میلیون‌ ها گردشگر از گوشه و کنار جهان می باشد. در این اثر منحصر به فرد معماری برنامه‌ هایی از قبیل اپرا، نمایش باله، اجرای قطعات موسیقی، ارکستر سمفونیک، تئاترهای کمدی، مسابقات هنری و نمایش‌ های موزیکال نیز برگزار می شود. در این مجموعه یک کافه بسیار منحصر‌ به فرد با نمایی استثنایی رو به بندرگاه وجود دارد که با مراجعه به آن می توانید بی نظیر ‌ترین غذا یا میان وعده خود را در حال تماشای امواج لرزان و رقص نور روی آب در پس زمینه بندرگاه شهر نوش جان کنید. گردشگران تور استرالیا با سفر به سیدنی به هیچ عنوان بازدید از این شاهکار معماری که مانند یک صدف و یا یک بادبان بر روی زمینی خشک که اطراف آن را آب احاطه کرده از دست ندهند. گردشگران می توانند تفریحاتی نظیر گردش دریایی هیجان انگیز، میل کردن غذا در رستوران این مجموعه، گرفتن عکس فوری، قدم زدن در محوطه بیرونی، بازدید از بنا که شامل استودیو، سالن کنسرت و سالن نمایش است را تجربه کنند.
 

 

پل بندرگاه سیدنی نه فقط از نمادهای اصلی شهر سیدنی که از مسیرهای اصلی ارتباطی در این شهر به شمار می رود. این پل بر روی بندرگاه سیدنی ساخته شده و نقطه پیوند مرکز شهر به مناطق شمالی است. پل بندرگاه سیدنی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استرالیا محسوب می شود که قبل از خانه اپرا سیدنی در سال 1932 ساخته و تا به امروز بزرگ ترین پل قوسی فولادی در جهان می باشد.این سواحل شمالی و جنوبی بندرگاه را به یکدیگر متصل می کند که ارتفاع آن 134 متر بالا تر از می باشد. در سال 1992 تونل بندرگاه را تاسیس کردند تا از ترافیک های سنگین بکاهند اما بیش تر رانندگان برای بازدید از منظره عبور از پل را انتخاب می کنند. ساخت پل بندرگاه سیدنی با ساخت راه آهن زیرزمینی در سیدنی همزمان بوده به همین دلیل است که پل دو خط ریلی برای گذر قطار دارد.  جذابیت های ظاهری پل بندرگاه سیدنی به حدی است که بیشتر گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، دوست دارند حتما بر روی آن پیاده روی کنند، در میان چشم اندازهای تماشایی اش عکس هایی ناب را به ثبت برسانند، به رفت و آمد کشتی ها نگاه کنند و غروب زیبای خورشید را به تماشا بنشینند. با تمامی این تفاسیر به گردشگران تور سیدنی پیشنهاد می شود در زمان سفر خود بر رو این پل زیبا رفته و خاطره ای خوش برای خود به جای بگذارند.

 

صخره های مرجانی
 
دیواره بزرگ مرجانی به مجموعه عظیمی از صخره‌ های مرجانی گفته می ‌شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته ‌اند. دیواره بزرگ مرجانی بزرگ ‌ترین مجموعه صخره‌ های مرجانی در دنیا به شمار می ‌آید. این مجموعه بزرگ، شامل بیش از 3 هزار صخره و 900 جزیره مختلف است که به صورت نواری در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند (Queensland) کشیده شده‌ اند و در مجموع بیش از 300 هزار کیلومتر گستردگی و 2600 کیلومتر طول دارند. این نکته لازم به ذکر است که محبوبیت این جزایر خوش آب و رنگ به حدی رسید، که در سال 2014 میلادی کمپانی گوگل امکان بازدید مجازی از دنیای زیر آب این صخره ها را به امکان Street view underwater خود اضافه کرد تا هر کسی بتواند دنیای بی کران و مسحور کننده ی آن ها را از نزدیک ببیند. به همین خاطر به گردشگران تور استرالیا پیشنهاد می شود که حتما از این صخره های مرجانی چشم نواز دیدن کنند.
ساختمان ملکه ویکتوریا یکی از معروف ترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری استرالیا به حساب می آید، به همین منظور به گردشگران تور استرالیا پیشنهاد می شود در هنگام سفر خود به کشور استرالیا از این جاذبه ی باستانی و زیبا دیدن کنند و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنند. ساختمان ملکه ویکتوریا یکی از مهم‌ ترین مقصد های خرید در شهر سیدنی می باشد که بسیاری از مردم استرالیا کالا های مورد نیاز خود را از این مجموعه خریداری می کنند. گرشگران تور استرالیا باید بدانند که این ساختمان در بخش فوقانی مرکز خرید سیدنی قرار دارد که توسط راه‌ رو های زیرزمینی به تالار ایستگاه شهر متصل شده است. مشخصه اصلی این ساختمان، گنبد مرکزی بام آن می باشد که از یک گنبد شیشه ای داخلی و یک پوشش مسی خارجی تشکیل شده است، گنبد های کوچکتری نیز در اندازه های مختلف در گوشه های بام این ساختمان مستطیل شکل قرار دارند. در طراحی داخل این ساختمان از اشیای هنری و تاریخی استفاده شده که در آن میان ساعت هایی هستند که از شهرت جهانی برخوردار هستند. با تمامی این تفاسیر این ساختمان یکی از برترین جاذبه های گردشگری استرالیا می باشد.
 
کلیسای سانت ماری
 
کلیسای سانت ماری در شهر زیبای سیدنی قرار دارد، این کلیسای زیبا یکی از معروف ترین کلیسا ها و جاذبه های گردشگری استرالیا می باشد. کلیسای سانت ماری یکی از برترین جاذبه های گردشگری استرالیا است، اگر به این کشور سفر کردید حتما از این مکان مقدس و زیبا دیدن کنید. کلیسای سانت ماری مقابل هاید پارک قرار گرفته است، این کلیسا در سال های 1868 تا 1882 میلادی جایگاه اسقف اعظم سیدنی بوده، که سمبل اولین حضور مذهب کاتولیک در استرالیا می ‌باشد. این بنای برجسته به سبک نئوگوتیک با مناره ‌های دو قلویش بر اساس نقشه کلیسای لینکلن ساخته شده است که در عین حال ظاهر آن حال هوای کلیسای نوتردام پاریس را به ذهن متبادر می ‌سازد. درون کلیسا نقش ‌های پیچیده با شیشه ‌های رنگی، بافت نوری خاصی به فضایی درونی کلیسا بخشیده است. آثار هنری ارزشمندی نیز در این کلیسا نگهداری می‌شوند، مانند تابلو هایی از آخرین ساعات زندگی حضرت مسیح و مدلی از مجسمه پیتا مجسمه ‌ای از حضرت مریم که بدن بی جان حضرت مسیح را در آغوش دارد که توسط میکل آنژ ساخته شده و اصل آن در واتیکان قرار دارد. هنگامی که رو به روی این گنبد قرار می گیرید و تندیس ها را نظاره گر می شوید اگر به بالا نگاه کنید آثار بسیار زیادی از میکل آنژ را خواهید دید، از آثار این فرد می توان به نقاشی های گنبد، مجسمه ها و تندیس اشاره کرد. در چهار طرف گنبد چهار مجسمه دیده می شود که به ترتیب نوح ابراهیم موسی و ارمیای نبی است. این کلیسای زیبا حدود 9 کیلومتر با خانه اپرا سیدنی فاصله دارد، به همین خاطر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور استرالیا به این شهر سفر می کنند.
 
 

تفریحات استرالیا - چه تفریحاتی را می توانیم در استرالیا انجام دهیم؟

 
هاید پارک (Hyde Park)، قدیمی ‌ترین پارک کشور استرالیا می باشد و به دلیل پر طرفدار بودن یکی از برترین جاذبه های گردشگری استرالیا و یکی از جاذبه ‌های برتر شهر سیدنی به شمار می ‎رود. محیط سرسبز این پارک، 16 هکتار را در برمی‌گیرد و منظره‌ های دیدنی بسیاری را شامل می‌ شود که می‌‍ توانید دور از شلوغی و سر و صدای شهر، مدتی را میان آن‌ ها در آرامش بگذرانید. این پارک نام خود را از هاید پارک، یعنی بزرگ‌ ترین پارک سلطنتی شهر لندن می‌ گیرد و خیابان پارک (Park Street) که درست از وسط آن رد می ‌شود، پارک را به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌ کند. هر بخش، جذابیت ‌های خودش را دارد. این پارک نیمکت، زمین بازی، جاذبه‌ های طبیعی و مسیر های پیاده ‌روی متعددی را دربرمی‌ گیرد که از میان درختان عبور می ‌کنند. از زمان تأسیس هاید پارک، این پارک برای برگزاری بازی ‌های گوناگونی از جمله کریکت، راگبی، فوتبال و حتی مسابقات اسب سواری استفاده می‌ شد. البته هنوز هم این پارک از بعضی از رویداد های ورزشی میزبانی می‌کند، اما شاید سطح مسابقات نسبت به قبل، غیر رسمی ‌تر باشد. در واقع امروزه مردم سیدنی و گردشگران، بیشتر برای دوچرخه ‌سواری، پیکنیک و بازی‌ های دوستانه به این پارک می ‎روند. شاید برای بسیاری از گردشگران تور سیدنی جالب باشد که بدانند، مسیر پیاده ‌روی مرکزی هاید پارک، با درختان انجیر پوشانده شده که سایه ‌بانی طبیعی برای بازدید کنندگان به وجود می ‌آورد. با تمامی این تفاسیر به گردشگران تور استرالیا که به این کشور زیبا سفر می کنند پیشنهاد می شود به هاید پارک بروند و از این منطقه چشم نواز و خوش منظره دیدن کنند.
امیدواریم این مقاله که در رابطه با جاذبه گردشگری استرالیا بوده است، برای کاربران سایت لحظه آخر و همچنین گردشگران تور استرالیا مفید واقع شده باشد.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر