راهنمای خرید در گرجستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2059
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا شما هم از آن دسته از افراد هستید که در هیچ مقصدی، خرید کردن را از لیست برنامه‌های خود خارج نمی‌کنند؟ از دیدگاه بسیاری از مردم یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر سفر خرید کردن است. حتی اگر زیاد هم اهل خرید نباشید، زمانی که به شهر یا کشور دیگری مسافرت می‌کنید، دوست دارید از آنجا با یک یادگاری باز گردید. اصلا سندروم خرید باعث ایجاد شادی در ذهن بسیاری از انسان‌ها می‌شود و به همین دلیل هم همه دوستش دارند. شهرهای توریستی گرجستان مانند تفلیس و باتومی هم مراکز خرید زیادی دارد که شما می‌توانید در طول سفرتان از آنها بازدید کنید و خریدهایتان را انجام دهید. در این راهنمای خرید در گرجستان قصد داریم محبوب‌ترین مراکز این کشور را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به گرجستان بتوانید از این لیست استفاده کنید.

خرید در گرجستان

 

خرید در گرجستان؛ دغدغه مسافران ایرانی

مراکز خرید در گرجستان آنقدر متعدد و بی‌شمار است که می‌توان با قاطعیت گفت شامل تمام سنین و تمام سلیقه‌ها می‌شود. اگر اهل سفر و کسب تجربیات جدید هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً راهنمای سفر به گرجستان را بخوانید وسری به کشور گرجستان و شهر‌های آن بزنید. قطعاً خاطرات خوب و به یاد ماندنی برای شما و همراهانتان خلق خواهد شد. 
خرید در گرجستان می‌تواند یک خرید خاطره‌انگیز در سفر شما باشد. بازارها و مراکز خرید این کشور از صنایع‌ دستی گرفته تا لباس و لوازم خانگی را عرضه می‌کنند. گردشگران اغلب برای خرید سوغاتی و آشنا شدن با فرهنگ مردم گرجستان وارد بازارها و مراکز خرید می‌شوند. در گرجستان زیورآلات سنتی وجود دارد که جزء صنایع‌دستی آن نیز به‌حساب می‌آید. خانم‌هایی که به این زیورآلات علاقه دارند می‌توانند از بازارهایی که در گرجستان و شهر تفلیس وجود دارد، آن‌ها را خریداری کنند. خرید در گرجستان شامل محصولات کشاورزی این کشور نیز می‌شود.


راهنمای خرید در گرجستان با معرفی بهترین مراکز خرید

ساعت کاری فروشگاه ها در گرجستان چند است؟

فروشگاه‌های بزرگ گرجستان معمولاً در تمام روزهای هفته برای خرید باز هستند. برخی از این فروشگاه‌ها ساعت کاری بیشتری نسبت به دیگر فروشگاه‌ها دارند. معمولاً ساعات 7:00 الی 00:00 را شامل می‌شود؛ اما برخی از صاحب کاران با توجه به صنف کاری خود، ممکن است دیرتر یا زودتر شروع به فعالیت کنند. برای مثال از آنجا که کودکان یا خردسالان در صبح زود به هیچ وجه راضی به خرید نمی‌شوند، مغازه‌دار‌ها نیز به سبب خلوتی بازار و عدم مشتری دیرتر شروع به فعالیت می‌کنند. این قاعده برای رستوران‌ها و کافه‌ها نیز صادق است. بنابراین ساعت کاری اغلب فروشگاه‌ها در گرجستان تقریباً از ساعت 10 تا 19 است. تمام مراکز در روزهای یکشنبه گرجستان تعطیل هستند. با این وجود بازار یکشنبه جایی است که برای خرید می‌توانید به آنجا بروید.  

تورهای گرجستان؛ همین حالا با کمترین قیمت رزرو کنید!

خرید در تفلیس چگونه است؟

تفلیس شهری شناخته‌ شده و مدرن است که روزبه‌روز بیش از پیش پیشرفت می‌کند. خرید در تفلیس بدون آنکه لوازم مورد نیاز خود را مشخص کنید کار سختی است؛ زیرا تنوع زیادی در جنس، کیفیت، رنگ و... محصولات آن خواهید دید. در تفلیس که مراکز خرید بسیاری در آن دیده می‌شود انتخاب مکان خرید باید هوشمندانه باشد؛ یعنی باتوجه به نیازی که دارید مرکز خرید را انتخاب کنید و از خرید خود رضایت داشته باشید. یادتان باشد راهنمای سفر به تفلیس به عنوان یک چراغ راه برای مسارفت تان به این شهر شلوغ و پررونق حتما بکارتان می آید.
از آنجا که تفلیس یکی از مقاصد پر مخاطب گردشگری در کشور گرجستان است، افراد ساکن در این شهر همیشه به زیبایی، بهداشت، مقرون به صرفه بودن و... اهمیت زیادی می‌دهند. چرا که برای این افراد رضایت مشتری ملاک است. تفلیسی‌ها مانند اکثر اوقات به فکر تمام سنین بوده‌اند و برای کودکان و خردسالان شهربازی و مراکز تفریحی در این میان تعبیه کرده‌اند. پس دیگر نیازی به نگرانی و خستگی چندین برابر خانواده‌ها نیست و آن عزیزان می‌توانند با خیالی آسوده به خرید خود بپردازند.


خرید در تفلیس

لذت خرید از تفلیس مال

تفلیس مال یکی از بهترین مراکز خرید در گرجستان است که گواهی استاندارد دارد. این مرکز خرید وسایل لوکس و اجناس مرغوبی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. دسترسی به تفلیس مال برای افرادی که برای گردش و سفر به گرجستان رفته‌اند کار راحتی است. تنها باید از طریق مینی‌بوس‌هایی که در تفلیس موجود هستند به این مرکز خرید بروید. داخل تفلیس مال از 4 طبقه تشکیل‌ شده که هر کدام از این طبقات به اجناس خاصی اختصاص دارند. اجناسی مطابق با برندهای روز دنیا که تعداد آن‌ها به 129 برند می‌رسد. در این فروشگاه پر مخاطب، اگر احساس خستگی یا گرسنگی به شما دست داد می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های مستقر در این مکان استفاده کنید. انواع و اقسام گوناگون غذا‌ها و نوشیدنی‌ها به بهترین شکل ممکن در اینجا توسط سرآشپزان ماهر و زبده سرو می‌شود.

محبوب ترین مرکز خرید  گرجستان تفلیس مال است.

بازار درای بریج تفلیس

بازار درای بریج بهترین گزینه برای خرید و پیاده‌روی است. در این بازار شما می توانید بهترین صنایع دستی و سوغات گرجستان را خرید کنید. حتی برخی از مردم محلی تفلیس محصولاتی که خودشان ساخته‌اند را در این بازار می‌فروشند؛ این محصولات شامل زیورآلات زیبا و لوازم تزئینی می‌شود که ظاهری جالب دارند. اگر این بازار را از ابتدا تا انتها قدم بزنید فروش اشیاء عتیقه گرجستانی را خواهید دید که می‌تواند بهترین سوغاتی از این کشور باشد. خرید در گرجستان آن هم در بازار درای بریج، خود یک تفریح به ‌شمار می‌رود.

خرید در بازار درای بریج با اجناس گوناگون، تخفیف هم به همراه دارد. راهنمای خرید در گرجستان به شما پیشنهاد می‌کند تا برای خرید هر محصولی از این بازار در قیمت‌گذاری آن دقت کنید. برخی از اجناس قیمت کمتری نسبت به آنچه دیده می‌شود دارند؛ در این صورت باید از فروشنده گرجستانی درخواست تخفیف کنید. این بازار در هوای آزاد قرار دارد و این مسئله باعث می‌شود تا در زمان باران و آب و هوای نامطلوب ساعت کاری کمتر شود. در هوای مطلوب نیز ساعت کاری بازار درای بریج از 10 صبح الی 5 عصر است. 

بازار درای بریج تفلیس

مرکز خرید ایست پوینت تفلیس

مرکز خرید ایست پوینت مکانی تفریحی نیز حساب می‌شود که می‌توانید در آن اوقات خوشی را در کنار دوستان یا خانواده خود سپری کنید. ایست پوینت، مرکز خریدی که در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد، از چندین ساختمان تشکیل شده است. این مرکز خرید سعی ‌داشته تا شبیه به یک شهر کوچک خود را نشان دهد و در قسمت شرقی شهر قرار دارد. مرکز خرید ایست پوینت یکی از مراکز خرید تفلیس است که استانداردهای ساخت و معماری در آن مشهود است. این مرکز خرید فروشگاه‌هایی دارد که بالای 149 برند مشهور را عرضه می‌کند. این مجموعه تلاش کرده تا از نظر رفاهی نیز سرآمد باشد و بهترین کافه و رستوران‌ها را دارد. از امکانات موجود باید به اینترنت رایگان، پارکینگ، کارواش، شارژر، خودپرداز و آسانسور اشاره کرد. قطعاً بازدید مرکز خرید ایست پوینت از تجربیات خوب و دلپذیر در زندگی شما خواهد بود.

خرید در گرجستان

مرکز خرید گالریا تفلیس

از آنجایی که روزبه‌روز به تعداد گردشگران شهر تفلیس افزوده می‌شود، مراکز خرید آن نیز بیشتر می‌شوند. مرکز خرید گالریا یکی از این مراکز بوده که به تازگی تأسیس‌ شده است. گالریا دسترسی آسان‌تری نسبت به سایر مراکز خرید تفلیس دارد؛ چراکه شما هر کجای پایتخت گرجستان باشید می‌توانید به‌ راحتی به مرکز آن دسترسی داشته باشید. با ورود به مرکز خرید گالریا شش طبقه از اجناس و لوازم متفاوت مانند پوشاک، جواهرات و... را مشاهده خواهید کرد. در این مکان خرید کنید و از قسمت‌های دیگر مانند رستوران، کافه، سالن زیبایی، خشکشویی و... بهره ببرید.
شکل ظاهری این مرکز خرید سفید رنگ و عظیم بوده و طبقات مختلف جهت انجام و خرید امور گوناگون است. مثلاً طبقه منفی ۱ به خوراکی‌ها و سوپرمارکت اختصاص دارد. طبقات اول، دوم و سوم مخصوص به خرید و بازدید از انواع پوشاک، کفش، زیورآالات که شامل طلا و نقره می‌شوند و لوازم جانبی است. طبقه سوم مربوط به کودکان و خردسالان بوده که تنوع بسیار زیادی دارد. طبقه چهارم مخصوص به دوست‌داران خوراکی و غذا است. توصیه می‌کنیم بخش عظیمی از درآمد خود را برای این طبقه اختصاص دهید. طبقه‌ای رنگارنگ، خوش بو، متنوع و خاطره‌انگیز که قطعاً می‌تواند خاطرات متعددی را در مخیله شما خلق کند.

مرکز خرید گالریا در گرجستان


یکشنبه بازار تفلیس

یکشنبه‌ها در تفلیس روز استراحت بوده و تعطیل است؛ اما یکشنبه بازار هر هفته برگزار می‌شود. یکشنبه بازار تفلیس مکانی است که به هنرمندان فرصت فروش دست‌سازه‌ها و صنایع‌ دستی را می‌دهد. گردشگرانی که به کارهای هنری علاقه شدید دارند برای بازدید و خرید این محصولات به یکشنبه بازار تفلیس می‌روند. در این بازار اجناسی هم به چشم می‌خورد که دست دوم هستند اما هنوز هم کارایی دارند و به قیمت خیلی پایین به ‌فروش می‌رسند. در داخل یکشنبه بازار حین خرید در گرجستان، می‌توانید خوراکی‌ها و غذاهای محلی تفلیس را نیز تست کنید.

یکشنبه بازار تفلیس

خیابان روستاولی تفلیس

این خیابان قبلا به نام Golovin  مشهور بود ، خیابان روستاولی با طول 1.5 کیلو متری خود  از خیابان های مرکزی تفلیس به شمار می رود که به افتخار شاعر معروف گرجی به نام شوتا روستاولی نام گذاری شده است.به طور کلی این خیابان به دلیل بنا های مهم دولتی ، فرهنگی و تجاری معروف می باشد از این گذشته این خیابان محلی برای عاشقان خرید محسوب می شود و یکی از بهترین راهنمای خرید در گرجستان است و آن هم  به دلیل این که چندین برند معروف و بین المللی در این خیابان نمایندگی دارند. با تاسیس مرکز خرید جدید Galleria Tbilisi در کنار میدان آزادی جذابیت خیابان روستاولی را دو چندان کرده است.این مرکز خرید با مساحت 22 هزار متر مربع در 5 طبقه ساخته شده است که طیف گسترده ای از کالا های مختلف را در این مرکز خرید می توانید به راحتی پیدا کنید.

خیابان روستاولی تفلیس یک خیابان برای دستفروشان تفلیس

بازار Dezertirebi دزرتیربی تفلیس

یکی دیگر از راهنمای خرید در گرجستان خرید در معروف ترین بازار تفلیس می باشد.این بازار در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار تفلیس و بزرگ ترین بازار گرجستان به شمار می رود که گشت و گذار و خرید در آن لذت و تجربه تکرار نشدنی را به شما می دهد.
این بازار در تمام مدت سال باز و شلوغ است ، گردشگران در این بازار می توانند محصولاتی مانند مرغ ، گوشت ، سبزیجت تازه ، میوه ، خوراکی های سوغات تفلیس را خریداری نمایند و هزینه ی کمتری بپردازند.اگر قصد خرید پوشاک دارید این بازار را فراموش کنید.

بازار دزرتیربی تفلیس

خیابان پکینی تفلیس

خیابان پکینی از مراکز خریدی است که مسافران زیادی از آن سوغات گرجستان را خرید می‌کنند. این مکان یکی از مقاصدی است که راهنمای خرید در گرجستان به توریستان پیشنهاد بازدید از آن را می‌دهد. خیابان پکینی اجناسی از برندهای به‌روز را با کیفیت بالا به مشتریان عرضه می‌کند. این خیابان تنها مخصوص خرید نیست و کافه و رستوران‌هایی دارد که می‌توانند مکان مناسبی برای میل‌ کردن غذا و نوشیدنی‌های گرجستان باشند. خانم‌هایی که به ست کیف و کفش علاقه‌مند هستند نیز دست خالی از خیابان پکینی نمی‌روند زیرا فروشگاه‌های متنوع کیف و کفش در آن وجود دارند. 
در این خیابان انواع مغازه ها و بوتیک های مختلف وجود دارند که برند های میان رده و بین المللی را به مشتریان خود عرضه می کنند که می توانید انواع کالا ها را با قیمت های متعدد خریداری نمایید البته توجه نمایید در بعضی از مغازه ها برند های تقلبی را ممکن است به فروش برسانند به همین دلیل در هنگام خرید توجه کنید.

خرید در گرجستان

مرکز خرید تفلیس سنترال

اگر در لحظات آخر سفر خرید در گرجستان را به ‌یاد آوردید نگران نباشید؛ راهنمای خرید در گرجستان به شما پیشنهاد می‌کند تا به مرکز خرید تفلیس سنترال سری بزنید و از اجناس آن دیدن کنید. این مرکز خرید برخلاف مراکز قبلی از فروشگاه‌های کمتری برخوردار است اما می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را در آن پیدا کنید. برندهای برجسته‌ دنیا نیز در مرکز خرید تفلیس مال به مشتریان عرضه می‌شوند. خرید در گرجستان بدون نوشیدنی و غذا لذتی ندارد؛ رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید تفلیس سنترال بهترین نوع نوشیدنی و غذاهای گرجستان را به میهمانان خود ارائه می‌دهند. 

مرکز خرید تفلیس سنترال

مرکز خرید مرانی

مرکز خرید مرانی مکانی کوچک‌تر از تفلیس مال است اما می‌تواند سوغاتی و اجناس مورد نیاز گردشگران را فراهم کند. این مجموعه 4 طبقه جزء مرکز خریدهایی است که برندهای معروفی چون زارا، جین وست، پارفوا و... را عرضه می‌کند. معماری این مرکز خرید نمایی کلاسیک دارد و برای گرشگران جالب است. خستگی خرید و پیاده‌روی را یک نوشیدنی و غذای لذیذ گرجستانی در کافه رستوران‌های این مجموعه از بین می‌برد. دسترسی به مرکز خرید مرانی از ساعت 10 الی 22، توسط مترو امکان‌پذیر است. 

مرکزخرید مرانی تفلیس

راهنمای خرید در باتومی گرجستان

تفلیس شهری زیبا با جذبه‌های فراوان گردشگری است اما نمی‌توان از زیبایی‌های باتومی در سفر به گرجستان غافل شد. شاید برایتان سوال باشد که در سفر به گرجستان چگونه از تفلیس به باتومی برویم؟ نگران نباشید شما می توانید با هر نوع وسیله نقلیه ای که از تفلیس به باتومی درحال تردد است استفاده کنید و خود را به این شهر ساحلی زیبا برسانید. برخی از گردشگرانی که قصد دارند از باتومی گرجستان دیدن کنند از مرکز خریدهای این شهر سوغاتی و لوازم مورد نیاز خود را خریداری می‌نمایند. مرکز خرید باتومی می‌تواند همان جایی باشد که خرید در گرجستان را برای توریستان شیرین‌تر می‌کند؛ این مجموعه جدا از اینکه یک مرکز خرید باشد، یک مجموعه تفریحی است که خاطرات زیبایی را برای مسافران می‌سازد. 

مرکز خرید باتومی 

هر آنچه را که از یک مرکز خرید انتظار دارید در باتومی مال وجود دارد. بسیاری از مسافران در سفر به شهر باتومی فقط از این مرکز خرید بازدید و خرید می کنند. در این مرکز خرید از اجناس برندهای مشهور گرفته تا صنایع‌ دستی عرضه می‌شوند. خرید در گرجستان آن هم از باتومی مال با تفریحات جالبش می‌تواند قسمت به ‌یاد ماندنی سفر باشد. این مرکز خرید برای خانم‌ها، آقایان و کودکان تفریحات جداگانه‌ای در نظر گرفته است. مثلاً باشگاه‌ ورزشی و سالن آرایشی باتومی مال دو مرکز معتبر بوده که گردشگران می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. پوشاک، محصولات آرایشی و زیورآلاتی که در این مرکز خرید فروخته می‌شوند از برندهای مشهور هستند. 

یک خرید ارزان در باتومی مال

مجتمع متروسیتی باتومی

یکی دیگر از مراکز خرید باتومی، متروسیتی نام دارد، این مجتمع مجلل که هم تجاری و هم تفریحی است و در یک محوطه وسیع قرار گرفته که در آن تعدادی رستوران، کافی شاپ، مغازه‌های لوکس، نمایندگی‌های برند و مراکز تفریحی هم وجود دارد. این مجتمع دارای امکانات رفاهی و تفریحی دیگری همچون سالن ورزشی، سالن همایش و خانه کودک و ... نیز هست. همچنین یک هتل 5 ستاره در طبقه اول این مجتمع وجود دارد که بسیار مجلل و پر از امکانات است. درواقع شما با اقامت در این هتل، نیازی نخواهید داشت که از مجتمع خارج شوید زیرا هر آنچه را که بخواهید می‌توانید در این مجتمع پیدا کنید.

مجتمع متروسیتی باتومی

مرکز خرید باتومی پلازا باتومی

مرکز خرید پلازا نیز یک مجتمع چند منظوره است که در یک ساختمان چند طبقه مجلل قرار دارد. همه طبقات این ساختمان تجاری نیست و برخی از آنها کاربرد اداری دارند. در این مرکز خرید کالاهای متنوعی از برندهای مختلف می‌توانید پیدا کنید. از دیگر امکانات پلازا می‌توان به رستوران و کافی شاپ، فضای بازی برای کودکان، استخر با سقف شیشه متحرک و... اشاره کرد.

مرکز خرید باتومی پلازا باتومی

مرکز خرید عتیقه در باتومی 

اگر به باتومی سفر کردید، حتما زمانی را هم برای بازدید از مرکز خرید عتیقه در این شهر کنار بگذارید. در این مرکز دست‌فروشانی را خواهید دید که انواع و اقسام کالاهای عتیقه را می‌فروشند. اگر تصمیم دارید برای عزیزانتان یک سوغاتی خوب از سفر به گرجستان تهیه کنید، این سوغات را در این مکان پیدا خواهید کرد. در این مرکز خرید می‌توان کالاهای همچون انواع ظروف، زیور آلات، انواع مدل‌های سکه، مجسمه‌ها و لیوان‌های عتیقه را با قیمتی کاملا مناسب پیدا کرد.

مرکز خریدعتیقه باتومی

مرکز خرید فرودگاه بین‌المللی باتومی

یکی دیگر از مراکز خرید خوب در باتومی مرکزی است که در فرودگاه بین‌المللی باتومی قرار دارد. کالاها و وسایل با کیفیتی را در این مکان می‌توانید پیدا کنید. از آنجایی که محصولات موجود در این مرکز خرید معافیت مالیاتی دارند، قیمتشان مناسب و مقرون به صرفه است و به همین دلیل عده زیادی از گردشگران، خریدهایشان را برای این فروشگاه‌ نگه می‌دارند. این مرکز به صورت 24 ساعته باز است و هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می‌توانید از فروشگاه‌های آن خرید کنید.

مرکزخرید فرودگاه بین المللی باتومی

فروشگاه لباس آنوکی باتومی

اگر به خرید لباس‌های برند با طراحی‌های خاص و منحصر به فرد علاقمند هستید، می‌توانید در سفر به گرجستان سری هم به فروشگاه لباس آنوکی بزنید و لباس‌های مارک آنوکی را بخرید. البته باید بدانید که اجناس موجود در این فروشگاه مانند همه برندهای دیگر کمی گران هستند. این فروشگاه متعلق به یک طراح جوان گرجی به نام آنوکی آشیدزه است. با وارد شدن به این مرکز خرید تا حدودی قیمت پوشاک در گرجستان دستتان می آید و می توانید بودجه ای که برای این کار گذاشته اید را مدیریت کنید.

فروشگاه لباس آنوکی باتومی

کلام آخر

دراین  مقاله با عنوان راهنمای خرید در گرجستان لیستی از بهترین مراکز خرید گرجستان ارائه کردیم تا در طول سفر بدانید که برای خرید باید کجا بروید. خرید در گرجستان خصوصاً در شهرهای تفلیس و باتومی به ‌راحتی انجام می‌شود؛ زیرا این شهرها دارای مراکز خرید و مجموعه‌های تجاری بسیاری هستند که تمام نیازهای گردشگران را برآورده می‌کنند. معمولا مراکز خرید گرجستان بخش‌هایی برای تفریح و سرگرمی هم دارند که حضور در آنها سطح آدرنالین خون را بالا می‌برد و لذت سفر را دوچندان می‌کند. اگر تجربه سفر به گرجستان و خرید در این کشور را دارید تجربیات خود را با دیگر خوانندگان هم به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در حال برنامه‌ریزی سفر به این کشور هستید، می‌توانید همه اطلاعات مربوط به آن را از وبسایت لحظه آخر پیدا کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر