جاذبه های گردشگری اروپا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/16
بازدید: 1694
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بارها از ما پرسیده اید کشورهای دیدنی اروپا کجاست؟ زیباترین مکان های اروپا از نظر گردشگران کدامند؟ ما اکنون علاوه بر پاسخ به این سوالات به مهم ترین جاذبه های گردشگری اروپا با عکس می پردازیم. در اصل در این مقاله به همان جاهای دیدنی خارج از کشور که شما در اروپا به دنبال آن ها هستید اشاره می کنیم. تمام مقاصد گردشگری اروپا به تفکیک کشورها را گردآوری کرده ایم تا شما بعد از خواندن این مقاله در سفر خود به اروپا، هیچ کدام از شهرهای دیدنی اروپا را از برنامه سفر خود جا نندازید. با ما همراه باشید تا جذابترین مقاله درباره جاذبه های گردشگری اروپا را بخوانید و تصاویر تماشایی آن ها را ببینید و از آن ها لذت ببرید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. جاهای دیدنی اروپا؛ از سازه های دستی تا جاذبه های طبیعی
  2. 1) برج ایفل فرانسه؛ بلندترین برج جهان
  3. 2) موزه لوور پاریس؛ موزه ای به قدمت 8 قرن
  4. 3) کولوسئوم ایتالیا؛ قتلگاه گلادیاتورها
  5. 4) آب‌نمای تروی ایتالیا؛ چشمه عشاق رم
  6. 5)سیسیل ایتالیا؛ از غارهای راز آلود تا تفریحات ساحلی
  7. 6) کلیسای سنت پیتر ایتالیا؛ بزرگترین کلیسای جهان
  8. 7) ساعت نجومی پراگ؛ چه افسانه ای پشت آن پنهان است؟
  9. 8) ساگرادا فامیلیا در اسپانیا؛ یک کلیسای شکوهمند 
  10. 9) باغ الحمرا اسپانیا؛ باغی با معماری ایرانی اسلامی
  11. 10)آبدره‌های نروژ؛ بزرگترین آبدره جهان
  12. 11) قصرهای جلگه لویر فرانسه؛ جاذبه های ناشناخته
  13. 12) کاخ ورسای فرانسه؛ کاخ سلطنتی ورسای در پاریس
  14. 13) دریاچه بلد اسلوونی؛ در دل کوه‌های آلپ چه می گذرد؟
  15. 14) کاخ باکینگهام انگلیس؛  اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بريتانيا
  16. 15) تالار شهر استکهلم سوئد؛ محل اهدای جایزه نوبل
  17. 16) آکروپولیس یونان؛ یک اثر تاریخی از دوران نوسنگی
  18. 17) موزه ونگوگ آمستردام؛ مجموعه ای از شاهکارهای هنری
  19. 18) کانال‌های آمستردام؛ لذت پیاده‌روی در پاکیزه‌ترین شهر هلند
  20. 19) شهر قدیمی دوبروونیک کرواسی؛ یادگاری از قرن هفتم
  21. 20) کلیسای سنت باسیل روسیه؛ رنگارنگ ترین بنای جهان
  22. 21) کانال‌های بروخه، شهر مینیاتوری بلژیک
  23. 22) قلعه نویشوانشتاین؛ مجموعه شگفتی در یک قصر
  24. 23) رشته کوه‌های آلپ؛ واقعیت یک رویا
  25. 24) راه‌آهن یونگفراو؛ زیباترین ایستگاه قطار کوهستانی سوئیس
  26. 25) برج کج پیزا ایتالیا؛  یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن
  27. 26) استون هنج در ویلت شایر بریتانیا؛ مخوف ترین سازه جهان
  28. 27) بیگ بن لندن؛ اجازه ورود فقط به ساکنان انگلستان 

جاذبه های گردشگری اروپا

جاهای دیدنی اروپا؛ از سازه های دستی تا جاذبه های طبیعی

اروپا قاره‌ای زیبا با تاریخ و فرهنگ غنی است. این قاره مملو از جاذبه‌های گردشگری مهم است که هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بناهای تاریخی و موزه‌های باشکوه مانند برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام، موزه لوور و موزه واتیکان
  • سواحل زیبا و مناظر خیره‌کننده مانند سواحل مدیترانه، سواحل آتلانتیک و سواحل اسکاندیناوی
  • شهرهای قدیمی و رنگارنگ مانند آمستردام، ونیز، رم و فلورانس
  • فرهنگ‌های متنوع و غنی مانند فرهنگ یونان، روم، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا

اروپا قاره‌ای است که هر چیزی را برای هر کسی ارائه می‌دهد. از تاریخ و فرهنگ گرفته تا طبیعت و تفریح، اروپا مقصدی است که هرگز نمی‌توان از آن خسته شد. در ادامه به شرح مفصلی از هر کدام از این جاذبه ها می پردازیم:

1) برج ایفل فرانسه؛ بلندترین برج جهان

بدون شک برج ایفل یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا بوده که هر فردی این بنای دیدنی را می‌شناسد. این برج که در شهر فرانسه قرار گرفته است، به عنوان نماد فرهنگی فرانسه و بلندترین برج در جهان به شمار می‌آید. برج ایفل در بین سال‌های 1887 تا 1889 توسط یک شرکت مهندسی طراحی و ساخته شد. همچنین نام این برج از گوستاو ایفل گرفته شده است. برج ایفل در فضای بسیار وسیع و سبزی به نام چمپ دِ مارس در شهر پاریس قرار گرفته است. این برج در 3 سطح مختلف و 81 طبقه بنا شده. همچنین رستوران‌های این برج در سطح‌های اول و دوم قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های این برج تعداد بازدیدکنندگان بسیار بالای آن بوده به طوری که هر ساله ۷ میلیون به شهر پاریس سفر کرده و از این برج بازدید می‌کنند.

برج ایفل در فرانسه

تور اروپا | لیست قیمت بهترین تورهای اروپایی را از اینجا ببینید!

2) موزه لوور پاریس؛ موزه ای به قدمت 8 قرن

موزه لوور پاریس یکی از مراکز بسیار دیدنی و جذاب موجود در شهر پاریس بوده که توانسته جزو یکی از مراکز مورد علاقه گردشگران و مردم بومی قرار گیرد. از طرفی به دلیل زیبایی بیش از حد توانسته مورد تحسین عاشقان هنر، تاریخ و فرهنگ قرار بگیرد. موزه لوور پاریس در شهر پاریس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه هنری در جهان به شمار می‌رود. از همین رو در سال ۲۰۱۶ میلادی میزبان بیش از ۸ میلیون بازدید کننده بوده که از سراسر جهان به این شهر سفر کرده‌اند.

اما موزه لوور در کجاست؟ موزه لوور در کاخ لوور و در قسمت سمت راست رودخانه سن قرار گرفته است. ساختمان اصلی این موزه در اصل به عنوان دژی نظامی در قرن ۱۲ میلادی و تحت نظارت فیلیپ دوم ساخته و طراحی شد. این موزه امروزه محلی مناسب جهت نگهداری انواع آثار دیدنی از مشهورترین هنرمندان جهان را در خود جای داده است. یکی از آثار بسیار دیدنی و البته خاصی که در این موزه نگهداری می‌شود، می‌توان به تابلوی مونالیزای داوینچی اشاره کرد.

موزه لوور پاریس

3) کولوسئوم ایتالیا؛ قتلگاه گلادیاتورها

یکی از بناهای بسیار دیدنی، جذاب و در عین حال خاص در کشور ایتالیا کولوسئوم است. این بنا جزو مشهورترین جاذبه‌های موجود در کشور ایتالیا است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی جهت بازدید از این بنا به این شهر سفر می‌کنند. کولوسئوم، نوعی آمفی تئاتر بوده که در دوران فرمانروایی ۳ امپراطور در دوران خاندان فلاویا ساخته شده است. این آمفی تئاتر در سال ۷۲ پس از میلاد ساخته شد و تغییرات نهایی این بنا در حدود سال ۹۶ انجام شد.

کولوسئوم، یکی از بناهای بسیار شگفت انگیز و بزرگ بوده که می‌تواند ۸۰ هزار نفر به عنوان تماشاگر را در خود جای دهد. بدون شک شما شهر رم را به مرکز گلادیاتورها می‌شناسید. در زمان‌های دور کولوسئوم محلی مناسب جهت بازدید و رقابت گلادیاتورها با یکدیگر به حساب می‌آمد. همچنین علاوه‌بر رقابت گلادیاتورها میزبان رخدادهای دیگری نیز بوده است. اما امروزه این بنا میزبان گردشگران بسیار زیادی است که از سراسر جهان به این شهر سفر می‌کنند.

کولوسئوم در ایتالیا

4) آب‌نمای تروی ایتالیا؛ چشمه عشاق رم

آب‌نمای تروی یکی از فواره‌های بسیار جذاب و خاص در جهان است که به دلیل جذابیت خاصی که دارد، به عنوان حیرت انگیزترین فواره‌های موجود در ایتالیا به حساب می‌آید. اما به چه علت این آبنما دارای محبوبیت زیادی است؟ در داخل آبنمای تروی مجسمه‌هایی از فرشته‌های مختلفی بوده که از جنس سنگ هستند‌‌، ساخته شده است. هر کدام از این مجسمه‌ها افسانه‌های مختلف و خاص خود را دارا هستند. همین موضوع باعث شده تا گردشگران مختلفی هر ساله به این شهر سفر کرده و به سراغ بازدید از فواره‌های تروی در ایتالیا بروند.

آب نمای تروی ایتالیا

راهنمای سفر به اروپا | جامع ترین راهنمای گردشگردی برای سفر به اروپا

5)سیسیل ایتالیا؛ از غارهای راز آلود تا تفریحات ساحلی

یکی از بزرگ‌ترین و خاص‌ترین جزایر موجود در قاره اروپا و در کشور ایتالیا، جزیره بزرگ سیسل است. اگر شما به دنبال منطقه‌ای پر از آرامش هستید تا ساعتی از روز را سپری کنید ما به شما سفر به سواحل جزیره سیسل را پیشنهاد می‌کنیم. این جزیره یکی از قدیمی‌ترین جزایر موجود در اروپا بوده که جزو مناطقی است که برای اولین بار انسان در این نقطه و در این قاره پا گذاشته است. این جزیره به دلیل داشتن آب‌وهوای بسیار مناسب توانسته گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کند.

سیسل ایتالیا

6) کلیسای سنت پیتر ایتالیا؛ بزرگترین کلیسای جهان

کلیسای سنت پیتر یا اسم‌های دیگر آن کلیسای پیتر مقدس یا پارس حواری کلیسایی بسیار زیبا، بزرگ و جالب در کشور ایتالیا است. این کلیسای بسیار عظیم در شهر واتیکان رم قرار گرفته که به دلیل جذابیت، هر ساله گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کرده. این کلیسای باشکوه توسط دوناتو برامانت، میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی و سپس در دوره‌ی رنسانس پسین ساخته شد.

این کلیسای بسیار جالب و خاص جزو کلیساهای بسیار ثروتمند در جهان است. کلیسای بسیار بزرگ و قابل تحسین سنت پیتر در بین سال‌های 319 تا 330 توسط دستور کنستانتین بزرگ ساخته شد. این کلیسا در خود آثار هنری و تاریخی بسیار زیادی را جای داده که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کلیسای سنت پیتر ایتالیا

7) ساعت نجومی پراگ؛ چه افسانه ای پشت آن پنهان است؟

پراگ یکی از شهرهای بسیار قدیمی و خاص در قاره اروپا بوده که به دلیل داشتن بناهای مختلف و البته زیبا گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. یکی از این بناها ساعت غول پیکر نجومی پراگ بوده که به عنوان معجزه‌ای خاص در این شهر به حساب می‌آید. این ساعت بسیار بزرگ در هر ساعت شروع به نواختن می‌کند و مردم را از زمان و ساعت آگاه می‌سازد.

صدایی که از این ساعت تولید می‌شود توسط زنگ‌های تعبیه شده در داخل آن است. این ساعت از نظر ظاهری بسیار زیبا و خاص بوده به طوری که گردشگران پس از سفر به قاره اروپا اولین بنای بازدیدی خود را ساعت نجومی پراگ در جمهوری چک می‌دانند. در بالای این ساعت پنجره‌های کوچیکی تعبیه شده است . علاوه‌بر پنجره مجسمه‌های بسیار ظریف و زیبایی نیز قرار گرفته که نمادهای مختلفی دارند. نمادهایی از جمله مرگ، غرور و حرص. این بنای بسیار بزرگ و فوق العاده جذاب در سال 1410 توسط یک ریاضیدان ساخته و نصب شد.

ساعت نجومی پراگ

اروپا - برای شناختن کشورهای قاره اروپا کلیک کن

8) ساگرادا فامیلیا در اسپانیا؛ یک کلیسای شکوهمند 

یکی از جاذبه‌های گردشگری اروپا که در کشور اسپانیا قرار گرفته است، ساگرادا فامیلیا است. این بنا یکی از کلیساهای بسیار معروف بوده که علاوه‌بر مکانی مذهبی، یکی از جاذبه‌های گردشگری در اسپانیا و در شهر کاتالان ( بارسلونا ) به حساب می‌آید. این کلیسای بسیار جذاب و بزرگ دارای ظاهری بسیار خاص بوده که توسط آنتونی گائودی ساخته شده است. از دیگر نام‌های این کلیسای بسیار بزرگ می‌توان به la Sagrada Familia که به معنی کلیسای خانواده‌ی مقدس است نیز اشاره کرد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا، از زیباترین و خاص‌ترین بناها در قاره اروپا بوده که ساخت آن تا به امروز نیز ادامه دار است. شما می‌توانید پس از سفر به قاره اروپا و مخصوصا کشور اسپانیا به دل این کشور رفته و از جاذبه‌های گردشگری این کشور مانند ساگرادا فامیلیا دیدن کنید.

ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

9) باغ الحمرا اسپانیا؛ باغی با معماری ایرانی اسلامی

اگر می‌خواهید بنایی پس از اسلام را در دل اروپا آن هم در میان کشور اسپانیا بازدید کنید بدون شک کاخ الحمرا بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای شما است. کاخ الحمرا یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌ها از نظر هنر پس از اسلام است که در ناحیه آندلس اسپانیا ساخته شده.

این بنا به عنوان یکی از مسجدهای بسیار زیبا و جذاب بوده که معماری آن چشم هر انسان و ببینده‌ای را به خود جذب می‌کند. شما با مراجعه به این مسجد می‌توانید اولین نمونه حضور مسلمانان را در این بخش ببینید. این کاخ در قسمت شهر گرانادا در اسپانیا ساخته شده است. این کاخ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که می‌توان به کاخ اصلی، قلعه، مسجد، باغ و حمام‌های آن اشاره کرد. هر چه قدر از زیبایی و بزرگی این کاخ بیان شود کافی نیست و گردشگران باید از نزدیک ظاهر و زیبایی‌های این مسجد دیدن و اطلاعاتی را پیدا کنند.

الحمرا، اسپانیا

10)آبدره‌های نروژ؛ بزرگترین آبدره جهان

آبدره‌های نروژ بدون شک منطقه‌ای جذاب و خاص بوده که مقصدی جذاب برای سفر گردشگران به حساب می‌آید. قاره اروپا قاره‌ای سرسبز و بسیار زیبا بوده که از درختان، جنگل‌ها و آبدره‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این آبدره‌های بسیار جذاب و شگفت‌انگیز، آبدره‌ی نروژ است که در دل طبیعت نروژ قرار گرفته. آبدره‌های نروژ دارای آبدره‌های مختلفی است که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها آبدره گیرانگر خواهد بود. این آبدره دارای عمقی بسیار زیاد بوده که به 1600 تا 1700 متر می‌رسد. اگر شما عاشق طبیعت هستید و می‌خواهید با طبیعت هر چه زیبای این قاره آشنا شوید ما سفر به این منطقه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آبدره‌های نروژ

سفر ارزان به اروپا | چگونه به اروپا ارزان سفر کنیم؟ دیگر دغدغه سفر به اروپا را نداشته باشید!

11) قصرهای جلگه لویر فرانسه؛ جاذبه های ناشناخته

جلگه لویر یکی از جلگه‌های بسیار زیبا و خاص در کشور فرانسه بوده که به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی آب‌وهوای بسیار مناسبی نیز دارد. جلگه لویر فرانسه یکی از مکان‌های دیدنی و خاص در این شهر است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. علت مجذوب شدن افراد به این منطقه قصرهای باشکوه این منطقه است. در این جلگه قصرهای مجلل و خاصی قرار گرفته که همگی آن‌ها در وسعتی به اندازه 170 مایل قرار گرفته‌اند. در این جلگه شما می‌توانید قصرهای سلطنتی سابق فرانسه و همچنین محل برگزاری عروسی پادشاه سابق این کشور را ببینید. این قصرها با معماری بسیار زیبا و خاصی طراحی شده‌اند که باعث افزایش زیبایی آن‌ها می‌شوند.

قصرهای جلگه لویر فرانسه

12) کاخ ورسای فرانسه؛ کاخ سلطنتی ورسای در پاریس

کاخ ورسای یکی از کاخ‌های بسیار بزرگ، مجلل و شیک در پاریس است که به دلیل جذابیت‌های خاص خود هر ساله گردشگران بسیار زیادی این منطقه را برای بازدید انتخاب می‌کنند. کاخ ورسای در دهکده‌ای به نام ایولین بوده که در 16 کیلومتری شهر پاریس قرار گرفته است. کاخ ورسای در منطقه‌ای خاص و جنگلی در ناحیه ایل دو فرانس قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا شما به هنگام بازدید از این کاخ از هوای دلپذیر و خنک آن نیز بهره‌مند شوید. اگر شما می‌خواهید با تور به این منطقه سفر کنید ما به شما تور ورسای را پیشنهاد می‌کنیم تا تمامی طبیعت این منطقه و کاخ ورسای را بازدید کنید.

کاخ ورسای فرانسه

13) دریاچه بلد اسلوونی؛ در دل کوه‌های آلپ چه می گذرد؟

دریاچه بلد یکی از دریاچه‌های بسیار زیبا و خاص در ۵۵ کیلومتری شهر لیوبلیانا واقع شده است. این دریاچه به قدری زیبا بوده که از آن به عنوان دریاچه‌ای رویایی یاد می‌شود. دریاچه بلد به دلیل جذابیت‌هایی که دارد می‌تواند هوش از سرتان ببرد. چرا که در میان کوه‌های آلپ و جنگل‌های مربوط به این کوه واقع شده است. وسعت دریاچه بلد اسلوونی به ۱.۵ کیلومتر مربع می‌رسد که عمق آن به حدود ۳۰ متر می‌رسد. اما آب دریاچه بلد اسلوونی از کجا تامین می‌شود؟ آب این دریاچه از طریق چشمه‌های اطراف و بستر آن تامین می‌شود. شما با سفر به این منطقه علاوه‌بر دیدن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری می‌توانید تفریحات دیگری نیز در این منطقه داشته باشید. شما می‌توانید ۱۸ گونه از آبزیان متنوع و جذاب را در این دریاچه و در این منطقه ببینید و از انها لذت ببرید.

دریاچه بلد اسلوونی

14) کاخ باکینگهام انگلیس؛  اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بريتانيا

کاخ باکینگهام در انگلیس یکی از کاخ‌های مجلل و زیبا در این کشور بوده که به عنوان جاذبه‌های دیدنی اروپا به حساب می‌آید. علت آن خاص و متفاوت بودن این کاخ از دیگر کاخ‌های موجود در شهر لندن است. کاخ باکینگهام در ابتدا و در سال ۱۷۰۳ توسط دوک باکینگهام ساخته شد و سالیان سال محل زندگی این فرد همراه با خانواده‌ی وی بود. اما امروزه این کاخ محل زندگی خانواده سلطنتی بریتانیا است. نکته قابل توجه در خصوص این کاخ این است که در برخی از روزها، درهای این کاخ به روی گردشگران و توریست‌ها باز بوده و افراد می‌توانند از زیبایی‌های این کاخ و اطراف آن دیدن کنند.

کاخ باکینگهام دارای ویژگی‌های مختلفی است که یکی از این ویژگی‌ها معماری و طراحی داخلی فوق‌العاده آن است. معماری این کاخ بر اساس سبک نئوکلاسیکی که در قرن ۱۸ و ۱۹ رواج داشته ساخته شده. همان طور که گفتیم این کاخ یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌ها در شهر لندن بوده چرا که در خود ۷۷۵ اتاق، ۵۲ اتاق خواب و اشرافی، ۱۸۸ اتاق برای کارکنان، ۹۲ اتاق کار، ۷۸ حمام و سرویس بهداشتی در خود جای داده است. شما با بازدید از این کاخ می‌توانید از تاریخ این کاخ و فرهنگ قدیم این شهر اطلاعات کاملی بدست بیاورید.

کاخ باکینگهام در انگلیس

15) تالار شهر استکهلم سوئد؛ محل اهدای جایزه نوبل

یکی از مهم‌ترین نماد‌های موجود در شهر سوئد تالار شهر استکهلم است. این تالار شهر از ساختمان‌های مختلف و متنوعی تشکیل شده که مهم‌ترین ساختمان آن، ساختمان اِستادشوست بوده؛ علت آن جایزه نوبل گرفتن این ساختمان در مراسم افتتاحیه ضیافت است. شما برای بازدید از این تالار می‌توانید ۱۰ دسامبر هر سال به تالار آبی این تالار مراجعه کنید و از شام این کاخ مجلل نیز بهره‌مند شوید. مراسم ضیافت نوبل از تلویزیون سراسری سوئد و از دیگر تلویزیون های دنیا بصورت مستقیم پخش می گردد و از سایت اینترنتی رسمی بنیاد آلفرد نوبل نیز قابل مشاهده است.

تالار شهر استکهلم

16) آکروپولیس یونان؛ یک اثر تاریخی از دوران نوسنگی

اگر می‌خواهید علم، هنر و فرهنگ را در یک بنای خاص آن هم در اروپا ببینید شهر آکروپولیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شهر به دلیل شکوه و عظمت خود در کشور یونان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در اروپا به حساب می‌آید. این شهر قدیمی در زمانی که هنر و فلسفه رواج بود ساخته شد. امروزه این شهر تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری اروپا شده است که شما می‌توانید به این منطقه سفر کرده و از نزدیک از آن بازدید کنید. بنای آکروپولیس از نظر ظاهری یک تخته سنگ شیب دار است که چشم انداز اصلی شهر آتن را تشکیل می‌دهد. این بنا در 5 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. این بنا به اواخر دوره برنز باز می‌گردد و بهترین نمونه از بناهای کلاسیک نوع معماری یونانی می‌باشد.

آکروپولیس یونان

عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی - دلایل عجیبی که می تواند باعث دستگیری شما در اروپا بشود!

17) موزه ونگوگ آمستردام؛ مجموعه ای از شاهکارهای هنری

اگر می‌خواهید به یکی از معروف‌ترین موزه‌های موجود در قاره اروپا رفته و از آثار هنرمند ونسان ون گوگ و دیگر هنرمندها بازدید کنید موزه ونگوگ مناسب‌ترین انتخاب برای شما است. این موزه در سال ۱۹۶۲ ساخته شد و سپس آثار هنری ون گوگ توسط همسر برادر خود جمع آوری و داخل موزه قرار گرفت.

داخل این موضوع، موزه ونگوگ در شهر آمستردام یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین موزه‌ها در بین مردم بومی و گردشگران به شمار می‌آید. موزه ونگوگ یکی از موزه‌هایی خواهد بود که در اطراف میدان موزه همراه با دیگر موزه‌ها قرار گرفته است. موزه ونگوگ در آمستردام یکی از پربازدیدترین موزه‌ها در بین دیگر موزه‌های این شهر بوده به طوری که در سال 2017 این موزه با ۲.۳ میلیون نفر پربازدیدترین موزه در کشور هلند انتخاب شد. در این موزه آثار مختلفی وجود داشته که می‌توان به تعداد ۲۰۰ نقاشی، ۴۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از هنرمند ون گوگ اشاره کرد. موزه ونگوگ آمستردام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که از جذاب‌ترین بخش‌های این موزه می‌توان به نمایشگاه ژاپن و ون گوگ اشاره کرد.

موزه ونگوگ آمستردام

18) کانال‌های آمستردام؛ لذت پیاده‌روی در پاکیزه‌ترین شهر هلند

آمستردام یکی از شهرهای بسیار دیدنی و جذاب در هلند بوده که در قاره اروپا قرار گرفته است. این شهر بسیار بزرگ دارای مراکز بسیار دیدنی و جذابی بوده که هر کدام از آن‌ها ارزش دیدن دارند. یکی از این مراکز دیدنی کانال‌های آمستردام است. کانال‌های آمستردام یکی از قدیمی‌ترین بناهایی بوده که در این شهر ساخته شده و قدمت آن به ۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این بناهای جذاب و البته قدیمی طولی در حدود ۱۰۰ کیلومتر دارند. این کانال‌ها به منظور رشد اقتصاد در این کشور ساخته شدند اما امروزه گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. علاوه‌بر جذب گردشگر باعث افزایش زیبایی شهر آمستردام نیز گردیده است.

کانال‌های آمستردام، هلند

19) شهر قدیمی دوبروونیک کرواسی؛ یادگاری از قرن هفتم

دوبرونیک یا دوبروونیک یکی از شهرهای بسیار قدیمی و تاریخی در کشور کرواسی بوده که در جنوب این کشور قرار گرفته است. اگر شما عاشق شهرهای مدیترانه‌ای هستید و می‌خواهید سفری خاص به یکی از مکان‌های دیدنی اروپا بروید شهر قدیمی دوبرونیک در کشور کرواسی را انتخاب کنید. این شهر یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای کشور کرواسی به حساب می‌آید. بر اساس نظر باستان شناسان و شواهد به دست آمده، این شهر قدیمی مربوط به قرن هفت است. اگر می‌خواهید با فرهنگ، تاریخ و در عین حال زیبایی‌های موجود در کشور سوئد بیشتر و بهتر آشنا شوید سفری به خیابان‌ها، کوچه‌ها و مردم این شهر داشته باشید.

شهر قدیمی دوبروونیک، کرواسی

20) کلیسای سنت باسیل روسیه؛ رنگارنگ ترین بنای جهان

از دیگر مناطقی که می‌توان در لیست جاهای دیدنی اروپا قرار داد، بدون شک کلیسای سنت باسیل در روسیه است. کلیسای سنت باسیل یکی از کلیساهای جامع و در عین حال شیک بوده که در کشور اروپا و در مناطق  اروپایی این کشور قرار گرفته. این کلیسا به دلیل داشتن بناهای مختلف، دیدنی و رنگی می‌تواند چشم هر انسانی را به خود جذب کرده و افراد زیادی را جهت بازدید از این منطقه بکشاند. این کلیسا ظاهری متفاوت با دیگر کلیساهای موجود در دیگر کشورها دارد.

به عنوان مثال ظاهر این بنا از رنگ‌های مختلف و متنوع تشکیل شده است. به گونه‌ای که ذهن شما را به سمت خوراکی‌های مختلف و متنوع می‌برد. این کلیسا در سال ۱۵۵۶ آغاز به ساختن شد و در سال ۱۵۶۱ به پایان رسید. دستور ساخت کلیسای سنت باسیل توسط ایوان د تریبل صادر شد. علت ساخت این کلیسا پیروزی خانات کازان است.

کلیسای سنت باسیل روسیه

21) کانال‌های بروخه، شهر مینیاتوری بلژیک

بلژیک یکی از کشورهایی است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی دارد. اگر بخواهیم یکی از بهترین و مناسب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا را بیان کنیم بدون شک کانال‌های بروخه در کشور بلژیک یکی از آن‌ها است. این کانال‌ها به دلیل عدم هجوم ارتش بریتانیا در جنگ‌های مختلف و به دستور ناپلئون ساخته شد. یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین کانال‌ها در بین دیگر کانال‌های بروخه، کانال دم است. این کانال جزو بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین کانال‌ها بوده که طولی برابر با ۱۵ کیلومتر دارد. امروزه شما می‌توانید علاوه‌بر زیبایی‌های مربوط به این کانال، زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای مربوط به این ناحیه را نیز مشاهده کنید.

کانال‌های بروخه، بلژیک

22) قلعه نویشوانشتاین؛ مجموعه شگفتی در یک قصر

قلعه نوی شوان اشتاین یا نام دیگر آن ناشوانشتاین یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در کشور آلمان است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می‌کند. قلعه نویشوانشتاین یکی از قلعه‌هایی است که به دستور لودویگ دوم پادشاه باواریا در قرن ۱۹ میلادی ساخته شد.

این قلعه طوری ساخته شده که شما می‌توانید چشم انداز بسیار دیدنی و جذابی از آن داشته باشید. چرا که شما می‌توانید چشم اندازی بسیار زیبا از خط الراس و تنگه پولات جورج که در غرب قرار گرفته است داشته و آن را ببینید. اگر شما می‌خواهید سفری خاص، پرهیجان و لذت بخش داشته باشید که در کنار آن از زیبایی‌های آن نیز لذت ببرید ما به شما بازدید از قلعه نویشوانشتاین را پیشنهاد می‌کنیم.

قلعه نویشوانشتاین، آلمان

23) رشته کوه‌های آلپ؛ واقعیت یک رویا

اگر شما علاقه‌ای شدید و خاص به کوهنوردی در دل طبیعت و ارتفاعات دارید، بدون شک سفر به رشته کوه‌های آلپ آن هم در قلب اروپا می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد. رشته کوه‌های آلپ از اتریش و اسلوونی در شرق تا ایتالیا، سوئیس، آلمان و سوئیس در غرب کشیده شده است. این رشته کوه توسط کوهنورد معروف یعنی ویلیام کولیج به سه دسته مختلف تقسیم بندی شد. رشته کوه آلپ دارای ارتفاعی به اندازه ۴۸۰۷ متر است. شما می‌توانید در قسمت‌های مختلف کوه‌های آلپ جهت استراحت و میل غذا به سراغ رستوران‌ها و هتل‌ها بروید. این منطقه از اروپا به دلیل داشتن گردشگران بسیار زیاد آن هم به خاطر زیبایی و طبیعتی بکر، امکانات مختلفی شامل امکانات رفاهی و گردشگری را در دل خود جای داده است.

رشته کوه آلپ

سرد ترین کشور های اروپایی را بشناسید - بهترین مقاصد گردشگردی اروپایی در فصل تابستان 

24) راه‌آهن یونگفراو؛ زیباترین ایستگاه قطار کوهستانی سوئیس

راه آهن کوهستانی jungfraujoch  یکی از شاهکارهای عالی و خاص در حوزه مهندسی است که توانسته گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کند. این راه آهن به دلیل قرار گیری در طبیعتی بسیار بکر و خاص می‌تواند سفری به یاد ماندنی برای افرادی که از طریق قطارهای این راه آهن استفاده می‌کنند، داشته باشد. چرا که این مسافران می‌توانند تماشاگر جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر این منطقه باشند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این راه آهن وجود تونلی به مسافت ۷ کیلومتر است.

راه آهن کوهستانی jungfraujoch

25) برج کج پیزا ایتالیا؛  یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن

شهر پیزا یکی از شهرهای بسیار کوچک و در عین حال خاص بوده که در شهر ایتالیا قرار گرفته است. این شهر دیدنی و تاریخی در خود بناهای مختلف و متفاوتی داشته که می‌توانند این شهر را تبدیل به یک مرکز تفریحی و گردشگری در اروپا کند. یکی از این بناهای تاریخی و تفریحی برج کج پیزا است. این برج آنقدر شگفت‌انگیز بوده که توانسته شهرت این شهر را چند برابر کند. برج کج یکی از خاص‌ترین و مدرن‌ترین سازه‌های موجود در کشور ایتالیا بوده که قدمت آن مربوط به قرون وسطا می‌شود. برج کج دارای هفت ناقوس بوده و دارای نمادهای مختلفی است. هر کدام از این ناقوس‌ها نماد نت‌های موسیقی هستند. این برج به دلیل معماری خود و زاویه‌ای که با زمین ایجاد می‌کند، معروف است.

برج کج پیزا

26) استون هنج در ویلت شایر بریتانیا؛ مخوف ترین سازه جهان

استون هنج در ویلت شایر منطقه‌ای بسیار خاص در جنوب انگلستان بوده که از نظر آیینی منطقه‌ای بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این منطقه شما مجموعه‌ای از سنگ‌ها را می‌بینید که به صورت دایره وار دور هم ایستاده‌اند. تمامی این سنگ‌ها ارتفاعی در حدود ۴ و عرضی در حدود ۲ متر دارند. در داخل این مجموعه حلقه‌ای از جنس سنگ کبود بوده که به صورت نعل اسب قرار گرفته است. اما کاربرد این سنگ‌ها در این منطقه چیست؟ داستان‌ها و حدس و گمان‌های بسیار زیادی وجود داشته اما هنوز کسی نمی‌داند نقش و کاربرد استون هنج برای چه بوده است. امروزه تاریخ نگاران و باستان شناسان زیادی جهت دانستن کاربرد این سنگ‌ها در حال جست‌وجو و کاوش هستند.

استون هنج در ویلت شایر بریتانیا

27) بیگ بن لندن؛ اجازه ورود فقط به ساکنان انگلستان 

اگر بخواهیم یکی دیگر از نمادهای کشور لندن را نام ببریم بیگ بن یا برج ساعت بیگ بن است. این برج بسیار بزرگ وزنی برابر با ۱۳ تن دارد. این ساعت بسیار بزرگ در هر ساعت به صدا درآمده و مردمی که در این منطقه هستند را از زمان اطلاع می‌دهد. بیگ بن در بین مردم بومی به اسم برج سنت استفان کاخ وست مینستر معروف است. برج ساعت بیگ بن لندن در سال ۱۸۳۴ ساخته و در نهایت در سال ۱۸۵۶ به پایان رسید. امروزه این ساعت غول پیکر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در اروپا تبدیل شده است.

بیگ بن لندن

سخن پایانی

اروپا یکی از قاره‌های بسیار دیدنی و جذاب است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. جاذبه‌هایی که هر ساله افراد بسیار زیادی را جهت بازدید جذب خود می‌کند. جاذبه‌هایی که برخی از آن‌ها جنبه تاریخی داشته و می‌تواند بیانگر داستان‌ها و وقایع مختلفی باشد. ما در این مقاله سعی کردیم 27 مورد از زیباترین مکان های اروپا را به شما معرفی کنیم که نباید در رفتن به کشورهای دیدنی اروپا، دیدن آن ها را از دست دهید.  با این وجود، جاذبه‌های دیدنی اروپا به قدری زیاد است که نمی‌توان به تمامی آن‌ها در یک مقاله اشاره کرد. از نظر شما بهترین دیدنیهای اروپا کدام است؟

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر