جاهای دیدنی ایتالیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/10
بازدید: 1091
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
کشور ایتالیا یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مسافران تور ایتالیا می باشد. این موضوع بی دلیل هم نمی باشد، غذا های لذیذ ، تاریخ و فرهنگ غنی ، معماری بی نظیر و انواع جاذبه های گردشگری ایتالیا باعث شده این کشور سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان باشد. به همین خاطر می خواهیم شما را بیش تر با جاذبه های گردشگری ایتالیا آشنا کنیم پس ما را انتهای مطلب همراهی کنید.
1. شهر ورونا (Verona) 
شهر ورونا یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد. ورونا به طور کل همانند بسیاری از شهر های ایتالیا مکانی عاشقانه بوده، علاوه بر این، شهر ورونا نماد پایتخت عشق دو عاشق مشهور جهان، رومئو و ژولیت می باشد. این شهر دوازدهمین شهر کشور ایتالیا از نظر جمعیت است. این شهر با کوچه ‌های روستایی، میادین زیبا و رویایی و ویرانه‌های رومی بسیار دیدنی است. شهر ورونا به دلیل آن که داستان رومئو و ژولیت در آن اتفاق افتاده بسیار معروف و شناخته شده است. با این حال شهرت شهر زیبا ورونا به سال های دور باز می گردد حتی بسی قبل تر از نوشتن نمایشنامه رومئو و ژولت.
شهر ورونا، یکی از شهر های مهم اروپایی از نظر تجاری در قرن سوم میلادی و یکی از شهر های توریستی ایتالیا در این روز ها می باشد. تمامی این ویژگی ها باعث شده است که این شهر تاریخی و منحصر به فرد هر ساله میزبان گردشگران فراوانی باشد که با تور ایتالیا به این شهر سفر می کنند. با تمامی این تفاسیر نکته جالب توجه آن است که شهر ورونا دلایل بیشتری نیز برای رقابت با دیگر شهر های توریستی و پر بازدید ایتالیا دارد، از این ویژگی ها می توان به بنا های تاریخی به جا مانده از روم باستان، کلیسا هایی با معماری های چشم گیر، طبیعتی زیبا، هتل های لوکس، کلاسیک و شاهانه، رستوران ها و کافه های بی نظیر این شهر اشاره کرد.
این شهر تا پایتخت ایتالیا (شهر رم) حدود 500 کیلومتر فاصله دارد و گردشگرانی که قصد دارند از این جاذبه بی نظیر ایتالیا دیدن کنندو در شهر رم اقامت دارند، به راحتی می توانند با تاکسی هایی که در سطح شهر قرار دارند خود را به این مکان برسانند.
2. شهر رم (Rome)
یکی دیگر از شهر های زیبا کشور ایتالیا شهر معروف رم می باشد، این شهر علاوه بر اینکه یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است، پایتخت این کشور نیز می باشد. این شهر پر از جاذبه های دیدنی مختلف می باشد که با یک بار سفر، گردشگران نمی توانند از کل جاذبه های خارق العاده آن بازدید کنند. شهر رم دارای خیابان های باریک با تاریخی کهن می باشد و یکی از دلایل محبوبیت این شهر وجود کوچه های باریک و منحصر به فرد است.
شهر رم، شهری است که بسیاری از نماد های ایمان به مسیحیت و قرون و اعصار گذشته را در خود جای داده است، این شهر دارای جاذبه های فراوانی اعم از کلوسئوم، پانتئون، رومن فروم، فواره تروی، کلیسای سنت جان لاتران، پلکان اسپانیایی، گوردخمه ها، حمام‌های دیوکلسین، حمام‌ های کاراکالا، تپه پالاتین، میدان ناوونا، فروم تراژان، گالریا بورگزه، موزه بورگزه، کاپیتولینه هیل، بنای یادبود ویکتور امانوئل، موزه واتیکان، طاق تیتوس، سیرک ماکسیموس، ستون ترایان و غیره می باشد، به همین خاطر گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند به سختی می‌ توانند بهترین مکان را برای بازدید انتخاب کنند.
به گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند پیشنهاد می شود، حتما از محله دانشجویی تراسترور (Trastervere) که در قسمت غربی رودخانه شهر واقع شده است بازدید نمایید و از خوردن غذا های محلی ارزان قیمت در آن جا نهایت لذت ببرید.
3. شهر واتیکان (Vatican City)
شهر واتیکان نیز همانند دو شهر ورونا و رم که پیش تر بیان کردیم، یکی از پر آوازه ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور ایتالیا است، این شهر زیبا به کلیسا های معروفی که دارد، معروف است، به همین خاطر یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد.
واتیکان در سال 1929 میلادی طی توافقی میان سریر مقدس و بنیتو موسیلینی (نخست‌وزیر وقت ایتالیا) به‌عنوان یک کشور مستقل شناخته شد، هم اکنون نیز واتیکان علاوه بر این که یکی از بخش های رم به شمار می آید، کشوری مستقل بوده و قوانین مخصوص به خود را دارد. به طور مثال در این کشور، باید شلوار بلند و پیراهن آستین بلند داشته باشید تا به شما اجازه ورود داده شود. این کشور در شمال غربی شهر رم بر روی تپه ای به نام واتیکان قرار گرفته است و فقط 800 نفر در آن سکونت دارند. واتیکان، کشوری است که تنها از یک شهر تشکیل شده و مرکز فعالیت کلیسای کاتولیک‌ های جهان به شمار می‌رود. واتیکان سیتی پایتخت کشور واتیکان است. کشور واتیکان که با نام سریر مقدس نیز شناخته می ‌شود، محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌ های جهان می باشد. واتیکان نیز همانند شهر های دیگر ایتالیا شامل جاذبه های گردشگری مختص به خود است که از آن ها می توان به موزه واتیکان، میدان سن پیتر، کلیسای سن پیتر، موزه های واتیکان و غیره اشاره کرد. این کشور مستقل حدود 7 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد، به همین خاطر بسیاری از گردشگران تور رم، تعداد کثیری از بازدید کنندکان این شهر را تشکیل می دهند.
4. برج پیزا (Leaning Tower of Pisa)
برج پیزا یکی از نماد های معروف کشور ایتالیا می باشد. به طوری که بسیاری از افراد زمانی که نام کشور ایتالیا به گوششان می رسد، اولین تصویری که در ذهنشان شکل می گیرد، تصویر برج کج پیزا می باشد. برج کج پیزا یکی از مهم ترین و زیبا ترین جاذبه های شهر پیزا می باشد. شهرت این برج به دلیل نقص آن است. این برج، تنها برج کج جهان نیست، ولی از مشهور ترین آن ها در کل جهان می‌ باشد که یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا به شمار می آید و این مکان هرساله میزبان گردشگران زیادی است که به این کشور سفر می کنند. در سال های دور مردم بر این باور بودند که کج بودن برج پیزا جزئی از طرح اولیه و به عمد معمار بوده است اما کارشناسان با بررسی ها نشان دادند طرح اولیه این برج به صورت عمودی بوده است و طی ساخت کج شده است. نکته ای که این برج را محبوب می کند زیبایی و پایداری آن با وجود کجی در طول سال ها بوده است. انحراف برج پیزا به اولین سال‌ های ساخته شدن آن، یعنی 1173 میلادی، باز می‌گردد. معماری این جاذبه تفریحی بسیار مهندسی شده می باشد، مصالح به کار رفته در برج پیزا سنگ های مرمر سفید رنگ هستند که زیبایی این برج را دو چندان ساخته اند، مخصوصا در شب ها که با سیستم نورپردازی به کار رفته معماری خود را به خوبی نمایش می گذارد. برج کج پیزا با ارتفاع حدود 55 متری در هشت طبقه با قطر بیرونی حدود 16 متر و قطر داخلی حدود 7 متری ساخته شده است.
این جاذبه گردشگری زیبا حدود 356 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد، به همین خاطر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور ایتالیا به این شهر سفر می کنند.
5. کلوسئوم (Colosseum)
کلوسئوم نیز یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است. کلوسئوم یک تماشاخانه زیبا و باستانی در شهر رم می باشد. کولوسئوم ظرفیتی میان 50 هزار تا 80 هزار نفر را داشته و این تماشاخانه دارای 80 درب ورودی می باشد. کولوسئوم بزرگ ترین امفی تئاتر در امپراتوری روم بوده ‌است. کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه‌ در امپراتوری روم بوده است. کولوسئوم ظرفیتی میان 50 هزار تا 80 هزار نفر و 80 درب ورودی داشته است. امروزه بیش‌تر کولوسئوم را با تاریخ خونین نبرد گلادیاتورها در آن می‌شناسند. شاید جالب باشد که بدانید واژه کلوسئوم به معنی جایگاه بزرگ نام دیگر آن آمفی تئاتر فلاویوسی است. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسیان امپراطور سال های 69 تا 70 روم پایه‌گذاری شد. پس از آن پسرش تیتوس در سال 80 بعد از میلاد آن را بنا کرد، که نهایتا توسط دومیتیان برادر تیتوس به پایان رسید. 
نمای داخلی این بنای زیبا از بالا سه ردیف طاق‌ های گنبدی شکل رو در روی ستون‌ ها و سر ستون‌ ها قرار گرفته‌اند، در ستون‌ های طبقه اول سبک معماری سبک دوریکا، در طبقه دوم سبک ایونیک، و در طبقه سوم سبک قرنتی که نزدیک به سبک کلاسیک یونان بود، به کار رفته‌است. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می‌رود.
کلوسئوم حدود 3 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد.
6. ویرانه پمپئی (Pompeii)
ویرانه پمپئی یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا به شمار می آید. ویرانه‌ های پمپئی یک مکان بسیار زیبا در نزدیکی شهر ناپل می باشد که در ناحیه کامپانیای ایتالیا واقع شده است. این ویرانه بر اثر آتشفشان كوه وزوو به وجود آمد. در آن‌ جا آثاری از بنا های سوخته و باستانی را می توانید مشاهده کنید. این ویرانه نیز یک از بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا به حساب می آید.
این شهر پس از آن آتشفشان 1500 سال در زیر خاک و خاکستر به ارتفاع 4 تا 6 متر مدفون بود. شهر پمپی در سال 79 میلادی دفن و کاملا به طور اتفاقی در سال 1599 میلادی کشف شد.
پس از سال ها که باستان شناسان به منظور تحقیق درباره آن حادثه به این منطقه سفر کردند، بیان کرده اند که صورت برخی از اجساد در اثر مواجه با مواد مذاب بسیار سخت شده و به سنگ تبدیل شده اند، اما نکته غیر منتظره این است که همچنان سالم باقی مانده اند. جالب است بدانید که حال چهره اغلب این اجساد مبهوت و شوک زده می باشد.
شهر باستانی پمپی که یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا است، به علت وجود آتشفشان باعث از بین رفتن سکونت در این شهر شده است. با قدم زدن در این منطقه می توانید حس و حال عجیبی را تجربه کنید به خانه های قدیمی سر بزنید و از دیدن نقاشی های قدیمی روی دیوار نهایت لذت را ببرید ، گشت و گذار در این شهر باستانی می توانید یک روز از سفرتان را به خود اختصاص دهد. این شهر باستانی، یک آمفی تئاتر، استخر شنای عمومی و همین‌طور سیستم آبرسانی دقیق نیز در خود جای داده بود.
7. کلیسای سانتا ماریا دل فیوره فلورانس ( Florence Duomo Santa Maria del Fiore) 
کلیسای سانتا ماریا دل فیوره یا همان کلیسای جامع فلورانس کلیسای اصلی در شهر فلورانس ایتالیا است این کلیسای زیبا یکی از معروف ترین کلیسا ها و جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد. کلیسای سانتا ماریا دل فیوره سومین کلیسای بزرگ جهان، بعد از سنت پیتر رم و سنت پل لندن می باشد. این کلیسای زیبا یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است، اگر به این کشور سفر کردید حتما از این مکان مقدس و زیبا دیدن کنید. طول این بنا 153 متر، عرض آن در قسمت صلیبی به 90 متر می‌رسد و ارتفاعش از زمین تا زیر فانوس 90 متر است. این ساختمان که سومین و آخرین کلیسای جامع فلورانس به شمار‌ می‌رود در سال 1412 میلادی به سانتا ماریا دل فیوره اهدا شده است و گل لیلیوم که اشاره به این قدیسه دارد نماد شهر فلورانس نیز هست. ساختمان کلیسای جامع سانتا ماریا بر روی کلیسای جامع دوم ساخته شده که در گذشته به سنت رپاراتا هدیه شده بود. روند ساخت کلیسا بعد از مرگ آرنولفو در سال 1310 میلادی کند شد و تنها بعد از آن‌که رؤسای انجمن تولیدکنندگان پشم و تاجران مسئولیت ساخت بنا را به عهده گرفتند پروژه ادامه پیدا کرد.
این کلیسای زیبا حدود 275 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد، به همین خاطر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور ایتالیا به این شهر سفر می کنند.
8. شهر سیه نا (Siena)
شهر سیه نا همانند شهر های معروف دیگر ایتالیا که پیش تر به آن اشاره کردیم جزء یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا محسوب می شود. به جرات می توان گفت تمامی گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند از گشت و گذار در آن خسته نمی شوند، این شهر یکی از بهترین شهر های حفظ شده از قرون وسطی در ایتالیا می باشد که در فصل تابستان مسابقات اسب سواری در آن جا برگزار می گردد.
شهر سیه نا، شهری دیگر از منطقه باشکوه توسکانی است. جاذبه های توریستی سیه نا در این شهر با صلابت بافت تاریخی خود را حفظ کرده تا تمدن عظیم خود را به رخ بازدیدکنندگان بکشاند. در سیه نا نباید به دنبال مکان های تاریخی گشت، چرا که خود شهر یک مکان تاریخی است. مکانی که کوچه پس کوچه های آن تاریخ ایتالیا را به نمایش می گذارد. شهری که در دوران عظمت امپراطوری روم به شکوفایی رسید و در زمان عصر سیاه اروپا در برابر تمام ناملایمات ایستادگی کرد. در شهر سیه نا ممکن است هتلی که شما در آن اقامت دارید، یک صومعه، قلعه، سرباز خانه، مدرسه و حتی یک کاخ باشد که همین ها هم به نوعی جاذبه های گردشگری سیه نا می باشند. جاذبه های دیدنی این شهر، یک عکس پانوراما از گذشته ایتالیا را به نمایش می گذارد. این شهر یکی از پر بازدید ترین جاذبه های این کشور است و هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور ایتالیا به آن سفر می کنند. لازم به ذکر است که شهر سیه نا حدود 233 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد. 
9. ساحل آمالفی (Amalfi Coast)
ساحل آمالفی یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است. ساحل آمالفی یک شهر ساحلی در ساحل جنوبی شبه جزیره سورنتین در استان سالرنو در جنوب ایتالیا می باشد. ساحل آمالفی مقصد توریستی محبوب برای منطقه و ایتالیا محسوب می شود که هزاران نفر از گردشگران را در سال به خود جذب می کند. شاید جالب باشد بدانید این شهر در طول قرن دهم و یازدهم این شهر یک دوک نشین مستقل بوده است .
ساحل آمالفی (Amalfi) یک شهر ساحلی می باشد، که در بخش جنوبی Cinque Terre قرار دارد، این شهر نسبت به Cinque Terre بازدید کمتری از آن صورت می‌گیرد اما در حقیقت بسیار زیبا است و منظره چشم نوازی دارد. این شهر در دامنه کوه مجاور دریا قرار گرفته است که ساحل بسیار زیبایی دارد. آب این دریا نیز لاجوردی‌ رنگ و سرد است و تمام این موضوعات باعث می‌شود که ساحل آمالفی یک مکان مناسب برای گردشگران باشد.
آمالفی جزء محبوب‌ ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا بوده و هر ساله میزبان بازدیدکنندگان بی‌شماری از گوشه و کنار جهان است. شهر فوروره، شهری کوچک اما مملو از مناظر دیدنی است که در این بخش واقع شده است. این ساحل زیبا حدود 278 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد، به همین خاطر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور ایتالیا به این شهر سفر می کنند.
10. منطقه Cinque Terre
منطقه Cinque Terre از پنج بخش زیبا به نام های ریومگیور (Riomaggiore)، مانارولا (Manarola)، کورنیگلیا (Corniglia)، ورنازا (Vernazza) و مونتروسو (Monterosso) تشکیل شده است. منطقه Cinque Terre در قسمت غربی ساحل ایتالیا شکل گرفته که ساختار این ها بر روی کوه شکل که با شیب های تند و باغ های انگور مزین و زیبایی خاصی به این منطقه داده است. پیاده روی در این 5 شهر می تواند بهترین تجربه سفر در ایتالیا را برای شما به وجود آورد، اگر به این منطقه سفر می کنید میل کردن غذا های معروف دریایی ان را از دست ندهید. خانه های رنگی روشن در بالای مدیترانه ای زیبا، روستاهای ماهیگیری جذاب و دیدگاه های ساحلی خیره کننده، Cinque Terre را برای گردشگران بسیار محبوب ساخته است ایتالیا اخیرا تصمیم گرفته است که تعداد گردشگران را که می توانند از این منطقه بازدید کنند را کاهش دهد. این منطقه با چندین راه با هم روبرو کرد اما تنها با یک مسیر باریک منظره از طریق دامنه تپه پیاده روی می شوند. بسیاری از مسافران تصمیم می گیرند بین روستاها پیاده روی کنند تا واقعاً از چشم انداز لذت ببرند. این منطقه بی نظیر نیز حدود 168 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد، به همین خاطر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور ایتالیا به این شهر سفر می کنند.
بهترین و لذت ‌بخش‌ ترین بخش سفر به این شهر پیاده ‌روی از یک دهکده به دهکده دیگر است. هر روز به یک دهکده رفته، آن را بگردید، شب را در یک مهمانخانه راحت سپری کرده و روز بعد راه خود را به سمت دهکده بعدی ادامه دهید.
11. رومن فروم (Roman Forum)
کلوسئوم نیز یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است. رومن فوروم، به شکل مربعی و به سبک یونانی طراحی شده است. رومن فروم، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فروم در کل شهرهای امپراطوری روم، به ابعاد 250 در 170 متر که امروز یکی از پر بازدیدترین مناطق جهان به شمار می‌رود، قبلاً قبرستان مردمان اتروسکان بوده است که در قرن هفتم قبل از میلاد ایجاد شده و با رشد تدریجی و پیدایش نیازهای مردم، به مرور زمان به قطب اجتماعی، سیاسی و تجاری امپراطوری رم تبدیل می‌شود. مانند بسیاری از سازه‌های شهری بزرگ رومی، این فروم هم پس از سقوط امپراطوری روم رو به خرابی رفت. تا اینکه سرانجام از آن به عنوان چراگاه استفاده شد. در قرون وسطی این میدان را با نام چراگاه گاو ها (Campo Vaccino) می‌شناختند. این ساحل زیبا حدود 4 کیلو متر با شهر رم فاصله دارد، به همین خاطر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور رم به این شهر سفر می کنند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر