جزایر زیبای یونان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 4426
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشوری زیبا با قدمتی فراتر از آنچه تصور می کنید، کشور یونان یکی از زیبا ترین و محبوب ترین کشور ها برای توریست و گردشگری به شمار می آید. سالانه افراد زیادی به یونان و آتن سفر می کنند و از تمدن قدیمی یونان و آثار تاریخی آن دیدن می کنند. اما یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری یونان وجود جزایر زیبا و شگفت انگیزی است که در اطراف این کشور وجود دارند و این جزیره های زیبا یکی از قطب های گردشگری یونان به شمار می آیند. 

یونان از سمت جنوب و شرق به دریای اژه و از غرب به دریای یونان منتهی می شود؛ به همین علت یونان دارای صد ها جزیره ی زیبا با اندازه های مختلف است که تنها ۵۰ تا از این جزیره ها مسکونی هستند و بقیه ی این جزیره ها خالی از سکنه هستند. از میان تعداد بیشمار جزایر زیبای کشور یونان، ما زیباترین و محبوب ترین جزایر را که شامل سانتورینی، میکونوس، رودس یا رودز و… می شود را برای شما مثال میزنیم؛ پس با ما همراه باشید تا درباره این جزایر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جزایر زیبای یونان

جزیره لسبوس (Lesvos)

جزیره ی لسبوس یونان، یکی از جزایر زیبا واقع در دریای اژه است و این جزیره از لحاظ مساحت یکی از بزرگترین جزایر یونان است.( سومین جزیره ی بزرگ یونان ). متاسفانه در جزیره لسبوس یونان آتش سوزی بزرگی رخ داده است که باعث شده تعداد زیادی از پناهجو هایی که در اردوگاه موریا زندگی می کردند در آتن اسکان داده شوند ( حدود ۷۰۰ نفر ) و حدود ۷۰ کودک پناهجو نیز به آلمان برای اسکان انتقال داده شدند. این جزیره تا اطلاع ثانوی مکان مناسبی برای بازدید و پذیرش گردشگر نیست پس برای بازدید و سفر از قبل حتما راجع به این جزیره خبر بگیرید.

همه چیز درباره کشور یونان - اطلاعات جامع در رابطه با کشور یونان برای گردشگران!!!!

جزیره سانتورینی (Santorini)

جزیره سانتورینی جزیره ای بسیار زیبا و رمانتیک در ۲۰۰ کیلومتری یونان است؛ جزیره ی سانتورینی (santorini) یا ترا (there) حدود ۳۵۰۰ سال پیش بر اثر سرد شدن گدازه های آتشفشان فعال داخل این جزیره به وجود آمده. هم اکنون نیز یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره وجود آتش فشانی فعال است که جزیره سانتورینی را به وجود آورده است.

جزیره سانتورینی خانه هایی با معماری جالب و زیبای وینتیانی و شکل دیزی دارد که همه ی این خونه ها و حتی خیابان های داخل این جزیره به رنگ سفیدند؛ رنگ تماما سفید این جزیره نه تنها باعث یکنواخت بودن خانه های این جزیره نشده است، بلکه باعث ایجاد غروب های شگفت انگیز و رمانتیکی شده است. زوج های زیادی دوران ماه عسل خود را در جزیره سانتورینی می گذرانند و از منظره ی زیبای دریای اژه در کافه ها و رستوران های این جزیره لذت می برند. یکی از زیبا ترین سنت های موجود در جزیره ی سانتورینی بازدید از مراسم عروسی افراد بومی جزیره بدون دعوت است.

جزیره سانتورینی، جاذبه های دیدنی یونان

جزیره میکونوس (Mykonos)

جزیره ی میکونوس (mykonos) که با نام پایتخت این جزیره ( کورا) میز شناخته می شود، معروف ترین جزیره ی یونان است که معروفیت بین المللی دارد. با ورود به جزیره ی میکونوس معماری اصیل و قدیمی این جزیره را که به علت سخت گیری شدید جزیره در ساخت و ساز هنوز دست نخورده باقی مانده است را می بینید. خانه های جزیره ی میکونوس همه سقف زیبای سفید دارند و کوچه های باریک و پیچ در پیچ این جزیره شما را در دل کافه ها، رستوران ها، غرفه ها و فروشگاه های آن راهنمایی می کند.

معماری خانه های جزیره ی میکونوس با تزیینات جالب توجه هر علاقه مند به عکاسی و هنر را جلب می کند؛ پنجره های رنگی با بالکن های چوبی و معماری سیکلادی این خانه ها بسیار معروف است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت جزیره ی میکونوس شب زنده داری تمامی رستوران ها، کافه ها و فروشگاه هاست. در این جزیره شما تمام شب را برای لذت از مکان های دیدنی و جالب این جزیره وقت دارید. هزینه سفر به جزیره ی میکونوس به مراتب بیشتر از دیگر جزیره های یونان است و دلیل این موضوع معروفیت بین المللی این جزیره و وجود غرفه ها و فروشگاه های بین المللی این جزیره است‌.

جزیره کرت (Crete)

یکی از جزایر بسیار زیبا و محبوب یونان جزیره کرت (crete) است که بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره در شهر یونان به شمار می آید؛ این جزیره که مدت زمان بیشتری دارای سکنه و حیات بوده است امکانات تفریحی بیشتری نیز دارد. جزیره کرت علاوه بر داشتن رستوران ها، مغازه ها، هتل ها، کلوپ ها و باشگاه های شبانه متنوع جاذبه های تاریخی و طبیعی دیگری نیز دارد.

از جمله ورزش ها و فعالیت های بسیار محبوبی که گردشگران از آنها لذت می برند، کوهنوردی، اسب سواری، دره پیمایی، پیاده روی و شنا است. کاخ کنوسوس قدیمی ترین بنای جزیره ی کرت است که مربوط به دوران مینوآن (minoan) است و یکی از جاذبه های گردشگری جزیره ی کرت به شمار می آید.

جزیره کرت، جزایر زیبای یونان

جزیره رودس (Rhodes)

جزیره ی رودس یا رودز (rhodes) یکی از جزایر مستقل و بسیار معروف یونان است که برای مدت زیادی جزو قلمرو عثمانی ها بوده و بناها و کاخ های زیبای جزیره ی رودز همه به دوران قرون وسطی بر می گردند. جزیره ی رودس معروف ترین جاذبه ی دنیا را در خود جای داده که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می آید. پیکره ی خداوند خورشید از جالب ترین نکات گردشگری این جزیره است.

علاوه بر پیکره ی خدای خورشید، معبد آپولو، آکروپلیس لیندوس، قصر فرمانروا و پل پیاده ی رودس، همه آثار قدیمی و قرون وسطی ای جزیره ی رودس هستند. وجود این بنا های قدیمی و غول پیکر در این جزیره شما را به دوران قدیم می برد و یکی از بهترین گزینه های بازدید برای افراد علاقه مند به تاریخ است‌.

جزیره اسکیاتوس (Skiathos)

جزیره ی زیبای اسکیاتوس (skiathos) در شمال غربی دریای اژه و شمال یونان قرار دارد؛ این جزیره ی زیبا یکی از سبزترین جزیره های دارای سکنه در میان دیگر جزیره هاست و ریلکس کردن و حمام آفتاب در ساحل بسیار زیبای این جزیره ارزش وقت و هزینه سفر شما را دارد. جزیره ی اسکیاتوس (skiathos) درختان کاج و طبیعتی وحشی در خود دارد که در کنار آثار تاریخی این جزیره پک کاملی را برای گردشگران به وجود می آورد ‌.

در جزیره ی اسکیاتوس قلعه های قرون وسطایی، صومعه های قدیمی و کلیساهایی به سبک رومی وجود دارد. صومعه های این جزیره را راهبان کوه آتوس به منظور پنهان کردن شورشیان در پی جنگ های استقلال یونان ساختند.

جزیره اسکیاتوس، جاذبه های گردشگری یونان

جزیره پاروس (Paroos)

جزیره ی پاروس (paroos) یکی از جزایر زیبا و کمتر شناخته شده ی یونان است؛ این جزیره که یکی از جزایر گروه سیکلادی است دومین رتبه را از نظر وسعت در این گروه دارد و یکی از پرجمعیت ترین جزایر یونان به شمار می آید. جزیره ی پاروس در دریای اژه قرار دارد و راه رفت و آمد و دسترسی بسیار خوبی نیز به دیگر دیگر جزایر گروه سیکلادی دارد؛ پس به راحتی می توانید از این جزیره با استفاده از قایق و مسیر آبی به دیگر جزایر گروه سیکلادی سفر کنید.

پاروس ساختمان های سفید رنگ با گل های رنگارنگ و درختان انگور دارد که در کنار هم منظره های بسیار زیبا و قشنگی را می سازند؛ در این جزیره رستوران ها و کافه‌های زیادی وجود دارد ولی آنچه که بیشتر از هر چیزی گردشگران را سر ذوق می آورد وجود رستوران ها، کافه ها و کلوب های شبانه ای است که تا صبح شما را سرگرم نگه می دارد. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و جالب جزیره ی پاروس وجود مسابقات هیجان انگیز موج سواری در این جزیره است.

جزیره پاروس، دیدنی های کشور یونان

جزیره ساموس (Samos)

جزیره ی ساموس (samos) یکی از زیبا ترین جزایر یونان است که در گذشته این جزیره را یا نام آنتمیا به معنی شکوفه ی گل می شناختند. جزیره ی ساموس از جمله جزایر زیبا با مناظر چشم نواز است که تنها کانالی باریک به نام تنگه ساموس این جزیره را از ترکیه جدا می کند.

از جمله تفریحاتی که در جزیره ی ساموس بسیار رایج است، غواصی و موج سواری است که مربی هایی برای آموزش این ورزش ها به افراد مبتدی در این جزیره وجود دارد. پایتخت باستانی جزیره ی ساموس، شهر پیتا گوریون و دهکده کوکاری بهترین مکان ها برای انجام تفریحات آبی و یا دیدن منظره های زیبای جزیره هستند.

در جزیره ی ساموس مغازه ها، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که شما می توانید از این مکان ها بازدید کنید. علاوه بر تفریحات آبی و حمام آفتاب در کنار ساحل، جزیره ی ساموس بنا های تاریخی و شاهکار مهندسی نیز دارد که شهرت بسیار زیادی دارند؛ معبد هرا و قنات یوپالینیان سلیقه های مختلف بازدیدکنندگان از این مکان را پوشش می دهند.

جزیره ساموس، مکان های تفریحی کشور یونان

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 103 کاربر