جشنواره مجسمه های شنی آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/19
بازدید: 4372
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

از جمله تفریحات آبی و همچنین جاذبه گردشگری شهر آنتالیا ترکیه، جشنواره مجسمه‌های شنی این شهر است. آنتالیا توانسته با برگزاری چنین جشنواره‌های، گردشگران بسیاری را به جانب خود جذب کند. در اصل این سرزمین شنی، محلی جهت ساخت انواع مجسه‌های غول پیکر بوده و این فستیوال به واسطه سازمان آثار طراحی جهانی مورد نظارت و برگزاری قرار می‌گیرد. این فستیوال هر ساله در سواحل لارا شهر آنتالیا برگزار می‌شود. وجود مجسمه‌های عظیم الجثه، منجر شده است که این جشنواره تبدیل به بزرگ‌ترین فستیوال جهانی شنی جهان شود. همچنین این امر سبب گردیده است تا موضوعات مجسمه‌سازی جشنواره، سالانه تغییر کند تا مجسمه‌ها برای بازدیدکنندگان تکراری نباشند.

سرزمین شنی آنتالیا

فستیوال سرزمین شنی آنتالیا

در طول یک سال در سراسر دنیا، جشنواره‌ها متعددی برگزار خواهند شد؛ هر کدام نیز به دنبال هدف خاصی هستند. یکی از مشهور‌ترین جشنواره‌های جهان، فستیوال سرزمین شنی آنتالیا ترکیه بوده و طرفداران خاص خود را نیز دارد. سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا برای دیدن این جشنواره راهی ترکیه و شهر آنتالیا آن خواهند شد. افرادی که علاقه به شرکت در این جشنواره دارند، به راحتی می‌توانند در آن شرکت کنند. موضوع ساخت مجسمه در هر سال تغییر پیدا کره و افراد در امتداد آن موضوع، اقدام به ساخت مجسمه خواهند کرد. در یک مساحت ۱۰۰۰۰متر مربعی، نزدیک به ۱۰۰۰۰تن شن جهت ساخت مجسمه مورد استفاده شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. از آن جایی که ساخت مجسمه‌های شنی خیلی راحتی نیست، این فستیوال تا نیمه‌های شب ادامه پیدا می‌کند.

با وجود غروب خورشید، نورپردازی ساحل لارا و مجسمه‌های بسیار یک محیط دل نشین و چشمگیری شکل خواهد گرفت. ‌ایده اولیه این فستیوال را برای بار اول یک مؤسسه به نام، آرت دیزاین ورکز جهانی مطرح شده و اکنون با استقبال بی‌نظیری نیز مواجه گشته است. شرکت‌کنند‌گان در این مسابقه، پس از ورود به محوطه ساحل لارا، کار خود را شروع خواهند کرد. معمولا هنگام ساخت، افراد به گروه‌های ۱ تا ۳ نفره برای ساخت مجسمه اقدام خواهند کرد. این افراد ابتدا در ذهن خود طرح را مجسم کرده و سپس برای پیاده‌سازی آن به کمک شن، شروع به ساخت خواهند کرد. مجسمه‌های بسیاری در این فستیوال ساخته شده است که تا غروب همان شب یا نهایتا فردا ویران خواهند شد. اما برخی از مجسمه‌ها به خاطر خارق العادگی و زیبایی خاص خود، در جای خود باقی می‌مانند.

 

سرزمین شنی آنتالیا

دنیای شنی کودکانه در جشنواره مجسمه‌های شنی آنتالیا

یکی مهم‌ترین نگرانی‌ توریست‌ها، کودکان و خردسالان هستند. در صورت سفر به شهر زیبایی آنتالیا، با وجود جشنواره سرزمین شنی این شهر خیال گردشگران از هر جهت راحت خواهد بود. محیط این فستیوال سرزمین شنی مناسب کودکان بوده و امکان ساخت مجسمه شنی را می‌توان به آن‌ها داد. دنیای کودکانه دنیا کشف و شهود است؛ جشنواره سرزمین شنی آنتالیا از این نظر کاملا مناسب این رده سنی خواهد بود. از جمله هدفی که جشنواره شنی به دنبال آن است؛ تحریک تخیل کودکان و طراحی خاص آنان برای ساخت مجسمه خواهد بود. تلاش کودکان برای ساخت مجسمه و شادی آن‌ها، یکی دیگر از هدف‌های این جشنواره است. در مدت زمان برگزای جشنواره نیاز به نگرانی در رابطه کودکان نبوده و فقط گردشگران یکدست لباس تمیز برای کودکان خود داشته باشند. زیرا در طول برگزاری این مسابقه و فستیوال، لباس آن‌ها کثیف خواهد شد.

دنیای شنی کودکانه

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

پرسش های متدوال فستیوال شنی آنتالیا

این سوالات به همراه پاسخ آن ها، برای کسانی است که برای اولین بار قصد رفتن به فستیوال و جشنواره شنی آنتالیا را دارند:

  1. مجسمه‌های این جشنواره، واقع با استفاده از آب و شن ساخته شده‌اند؟ در این جشنواره هیچ جاود و جنبلی صورت نمی‌گیرد. دانه‌ها شن به ویژه شن رودخانه چند ضلعی هستند. هنگام ترکیب آن‌ها با آب، تبدیل به توده منجسم شده و به راحتی امکان فرم دادن را پیدا خواهند کرد.
  2. ساخت مجسمه‌ها معمولا چقدر طول می‌کشد؟ زمان ساخت مجسمه کاملا متغییر است. عواملی چون تعداد نفرات هنگام ساخت و حرفه‌ای بودن کل گروه در مدت زمان ساخت مجسمه تأثیر مستقیم دارند.
  3. امکان ورود حیوانات خانگی به جشنواره وجود دارد؟ امکان حضور حیوانات خانگی چون سگ وجود دارد؛ اما همگی آن‌ها با قلاده باشند.
  4. آیا بر روی مجسمه‌ها ماده‌ای اسپری می‌شود؟ در این جشنواره از ساروج یا سفیده تخم مرغ استفاده نخواهد شد، اما ترکیب مورد نظر هیچ گونه خطری برای محیط زیست نداشته و تغییری نیز در بافت کلی مجسمه ایجاد نخواهد کرد. با استفاده از این ماده، فقط مدت زمان سالم ماندن مجسمه افزایش پیدا خواهد کرد.
  5. اگر باران ببارد، چه اتفاقی برای مجسمه‌ها می‌افتد؟ در هنگام بارش باران، مجسمه‌ها فقط خیس خواهند شد. باور کنید که میزان مقاومت این مجسمه‌ها به اندازه‌ای است که در صورت بارش تند نیز، فقط چند خراش سطحی بر روی آن‌ها ایجاد خواهد شد. این خراش‌ها نیز به راحتی قابل تعمیر هستند.
  6. آیا نمونه‌ای از این مجسمه‌ها در محلی دیگر دیده خواهد شد؟ این مجسمه‌ها فقط برای این جشنواره ساخته خواهند شد. به عبارت دیگر، مجسمه‌ها خارق العاده و منحصر به فرد هستند.
  7. رکورد بیشترین مدت زمان حفظ مجسمه در این جشنواره، چقدر است؟ رکورد حفظ مجسمه، بیشتر از یک سال بوده و در نهایت مجسمه به خاطر ساخت بنای دیگر ویران شد.
  8. امکان حضور معلولین و کودکان در فستیوال وجود دارد؟ در این جشنواره امکان حضور کودکان با کالسکه و همچنین معلولین با صندلی چرخ دار وجود دارد.
  9. آیا مجسمه‌ای به خاطر یک حادثه ویران شده است؟ هنگامی که شن خیس است؛ مجسمه بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. اما به محض خشک شدن، چنان مقاوم و مستحکم خواهد بود که در صورت برخورد یک ماشین به آن، باید به فکر تعمیر و تأمین هزینه تعمیر آن خودرو باشید.
 

مجسمه های شنی

تفریحات آبی آنتالیا - سفری به اعماق آب های آنتالیا!

زمان برگزاری فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا

این جشنواره در زمان طوفان و بارش باران تعطیل بوده و زمان برگزاری آن به روز‌های دیگری، موکول خواهد شد. معمولا این جشنواره در دو دوره زمانی برگزار می‌شود. اول زمان آن از ۱ می ‌تا ۳۱ اکتبر، از ساعت ۹ الی ۲۳ بوده و مدت زمان دوم این فستیوال از ۱ نوامبر تا ۳۰‌ آوریل، از ساعت ۹ الی ۱۹ غروب خواهد بود. قبل از مراجعه به محل ساحل لارا، حتما از باز بودن آن اطلاع پیدا کنید. در هر حال این جشنواره در یک محل روباز برگزار خواهد شد، به دلایل بسیاری چون باران امکان لغو آن وجود دارد.

جشنواره شنی

قیمت بلیط فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا

جهت دریافت بلیط حضور در جشنواره سرزمین شنی آنتالیا امکان خرید اینترنتی را داشته و به واسطه این وب سایت www.sandlandantalya.com، می‌توانید هر تعداد که بلیط نیاز داشتید؛ خرید کنید. البته در صورت حضور گروهی در این جشنواره از وجود تخفیفات در نظر گرفته شده نیز می‌توانید استفاده کنید. بلیط موزه برای نوزادان زیر دوسال رایگان بوده و دیگران نیز با یک مبلغ ناچیزی، امکان حضور در فستیوال را پیدا خواهند کرد.

جشنواره مجسمه های شنی

سواحل آنتالیا - قبل از رزرو تور آنتالیا با زیباترین سواحل آن آشنا شوید.

سخن پایانی

صنعت گردشگری در شهر آنتالیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فستیوال سرزمین شنی آنتالیا ترکیه در جهان بسیار مشهور بوده و هر ساله منحصر به فرد‌ترین مجسمه‌ها در این جشنواره خلق خواهند شد. در صورت حضور در شهر آنتالیا به عنوان گردشگر، حتما سری به این فستیوال بزنید. از مجسمه‌های خلق شده خارق العاده در این جشنواره لذت ببرید.
در صورت حضور در این جشنواره، نگران کودکان یا افراد معلول در اکیپ خود نباشید؛ زیرا این افراد نیز به راحتی امکان تردد در این جشنواره را خواهند داشت. امکان مقایسه قیمت بلیط آن در برابر مشاهده زیبایی‌های بسیار مجسمه‌های جشنواره، وجود ندارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر