زیپ لاین پوکت

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/18
بازدید: 373
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
در کشور زیبا و سرسبز تایلند طبیعتی چشم نواز و تفریحات مهیج بی شماری وجود دارد که سبب می شود سیل عظیمی از جهانگردان را به این کشور جذب کند. یکی از این تفریحات هیجان انگیز که در این کشور مورد استقبال قرار گرفته، زیپ لاین پوکت می باشد. انجام دادن زیپ لاین در طبیعت و مناظر بی مانند شهر پوکت بسیار لذت بخش می باشد. در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم تا اطلاعاتی در زمینه زیپ لاین پوکت در اختیار شما کاربران گرامی سایت قرار دهیم تا با در دست داشتن آگاهی کامل این تفریح را انتخاب کنید و از انجام دادن آن نهایت لذت را ببرید.
شاید برای شما مسفران و گردشگران تور پوکت جالب باشد که بدانید زیپ لاین چه تفریحی است و در کجا و به چه صورت برگزار می شود. زیپ لاین یک تفریح سالم و خانوادگی می باشد که از طریق یک قرقره که به یک سیم بکسل محکم وصل می شود مسافتی را بین دو دره با چشم اندازی تماشایی می توانید عبور کنید. زیپ لاین ورزش یا تفریح مناسب برای کلیه ی افراد در هر سن و هر جنسیتی از خانم و آقا تا بچه و بزرگسال می باشد که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. یکی از طویل ترین زیپ لاین های دنیا زیپ لاین پوکت است.
امروزه در تمامی کشورها تا 2 دره در کنار هم پیدا می کنند، از فرصت استفاده کرده و ایستگاه های زیپ لاین را می سازند تا بهترین استفاده را از طبیعت زیبای هر کشوری ببرند و بتوانند توریست های زیادی را به منطقه جذب کنند. زیپ لاین پوکت از تمامی زیپ لاین های موجود در کشورهای دیگر جذاب تر بوده که این جذابیت به دلیل طبیعت فوق العاده بکر و زیبای تایلند است. ایستگاه های این تفریح هیجان انگیز دو عدد می باشد یکی وقتی که می خواهید مسیر را شروع کنید و دیگری وقتی که مسیر زیپ لاین پوکت تمام شده است. گردشگران تور پوکت در ایستگاه ابتدایی مسیر توسط تجهیزاتی به قرقره متصل می شوند و مسیر را می پیمایند.
زیپ لاین پوکت مسیری در حدود 6 کیلومتر را دارد و 20 دقیقه به طول می انجامد. تمام این مسیر چشم اندازی فوق العاده زیبا از درختان استوایی و پوشش گیاهی انبوه تایلند را دارا می باشد که شما گردشگران تور پوکت محو تماشای این همه زیبایی خواهید شد و لذت می برید. زیپ لاین پوکت با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده است که امنیت گردشگران تور پوکت در آن کاملا حفظ می شود. این تفریح همه روزه از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر برای گردشگران تور پوکت قابل استفاده می باشد و هزینه آن نفری 35 تا 55 هزار تومان است که بسته به مکان های مختلف تغییر پیدا می کند. در سفر به پوکت تایلند حتما از اماکن تفریحی آن و زیپ لاین پوکت بهره ببرید و اوج هیجان را تجربه کنید.

بهترین زیپ لاین پوکت:

در مجموعه تفریحی "فلایینگ هانومان" که یک پارک جنگلی در پوکت می باشد، یکی از جذاب ترین زیپ لاین های تایلند وجود دارد. فلایینگ هانومان را به دلیل وجود یکی از زیپ لاین های هیجان آور پوکت در آن، پارک زیپ لاین پوکت می نامند. پارک زیپ لاین پوکت مهم ترین مجموعه تفریحی شهر پوکت به حساب می آید که علاوه بر دارا بودن زیپ لاین، ورزش های دیگری مانند بانجی جامپینگ و تخته سواری را در خود جای داده است. گردشگران تور پوکت با استفاده از زیپ لاین پوکت در این مجموعه می توانند سیر و سلوکی در میان درختان سر به فلک کشیده و کهن این شهر داشته باشند و تجربه ای بی نظیر را برای خود به ثبت برسانند. در این مکان حتی کودکان بالای 4 سال هم می توانند از زیپ لاین پوکت استفاده کنند و لذت کافی ببرند. مدت زمانی که گشت و گذار به وسیله زیپ لاین به طول می انجامد حدود 1 ساعت است. در پارک زیپ لاین پوکت تعدادی رستوران و اقامتگاه و فروشگاه وجود دارد که گردشگران تور پوکت در صورت نیاز می توانند از آن ها بهره ببرند.

تفریحات پوکت - آشنایی با بهترین تفریحاتی که باید در پوکت تجربه کنید!

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. بهترین زیپ لاین پوکت:

در این زیپ لاین پوکت 15 سکوی چوبی وجود دارد که به عنوان ایستگاه از آن ها استفاده می شود و هر کدام در حدود 400 متر از یکدیگر فاصله دارند. گردشگران تور پوکت باید به یکی از آن سکوها مراجعه کنند تا مراحل لازم انجام شود و به راه بیفتند. وقتی که قرقره به راه می افتد، شما در ارتفاع تقریبی 40 متر از زمین قرار دارید و بین آسمان و زمین در حالت معلق می باشید، در برخی از مکان های طول مسیر، این ارتفاع ممکن است کم یا زیاد شود که همین امر موجب هیجان بیشتر زیپ لاین پوکت می شود.
بخش های مختلف بهترین زیپ لاین پوکت به شرح زیر می باشند:
- سکوهای چوبی: همان طور که در بالا یاد آور شدیم این زیپ لاین دارای 15 سکو چوبی یا پلتفرم می باشد که بر روی درختان ساخته شده و اندازه ی هر یک متفاوت است. گردشگران تور پوکت باید بدانند که برای رسیدن به این سکوها لازم است که از پله های تعبیه شده بالا روند، این پله ها با نرده هایی محافظ ایمن شده اند.
- زیپ لاین: بعد از بالا رفتن از پله ها و قرارگیری بر روی سکوها، باید کابل زیپ لاین به شما متصل شود و بعد به راه می افتید تا از تماشای مناظر بسیار زیبا و تماشایی مسحور گردید. لازم به ذکر است که بگوییم کابلی که گردشگران تور پوکت را جا به جا می کند از جنس فولاد بوده و بسیار محکم می باشد و جای هیچ گونه نگرانی برای افراد وجود ندارد. بنا بر پکیج و بسته ای که انتخاب کردید، بعد از اتمام بازدید از مناظر مختلف، به وسیله نوشیدنی های دلچسب و با غذاهای لذیذ از شما پذیرایی می شود.
در این مجموعه برای پرداختن به زیپ لاین پوکت باید به گروه های 2 نفره تقسیم شوید و یکی از پکیج های موجود را انتخاب کنید و به این تفریح بپردازید. پکیج های موجود در این مجموعه تفریحی بخش های جذابی را شامل می شود که بنا بر تعداد هر یک و پذیرایی هایی که از شما صورت می گیرد، هزینه ی آن ها متفاوت می باشد. هزینه این پکیج ها از 230000 بات تایلند تا 349000 بات تایلند می باشد.
یک نکته قابل توجه در این مجموعه این است که گروهی حرفه ای به دنبال ساختن خطوط جدید برای زیپ لاین پوکت می باشند که می تواند مسیرهای جذاب تری را نیز در بربگیرد. آن دسته از علاقه مندان و گردشگران تور پوکت که تا به حال زیپ لاین را انجام نداده اند، می توانند تحت آموزش هایی که توسط مربیان مربوطه ارائه می شود، به راحتی به آن بپردازند. تجربه کردن زیپ لاین پوکت برای شما گردشگران تور تایلند خاطره ای فراموش نشدنی را می سازد.
گردشگرن تور پوکت بهتر است برای این که با خیال راحت تری بتوانند در زیپ لاین پوکت به تفریح بپردازند، اشیای قیمتی و ارزشمندشان را با خود به همراه نبرند. لازم به ذکر است که بگوییم استعمال دخانیات به هنگام انجام دادن این تفریح غیر مجاز می باشد و در صورت دیده شدن با شما برخورد می شود. در تمامی فصول و در ساعات مختلف روز می توانید از این تفریح بی نظیر بهره مند شوید. 
سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

نظرات کاربران

  1. نازیلا نازیلا 1397/06/13
    17 نفر پسندیدند
    زیپ لاین پوکت فوق العاده هیجان انگیز بود من دو بار پشت هم رفتم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر