سواحل مارماریس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/02
بازدید: 2292
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مارماریس، شهری که تا چند سال پیش مکانی برای ماهی‌گیری بود حال با افزایش فعالیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های فراوان قطب گردشگری ترکیه و اروپا به حساب می‌آید.  مارماریس، بهشت سواحل مدیترانه است. شهری دیدنی در ترکیه که در لیست محبوب‌ترین شهرهای ترکیه قرار دارد. مارماریس در کنار سواحل مدیترانه جنوب غربی کشور ترکیه در استان موغلا واقع شده است. این شهر در میان دو کوه با طبیعتی بکر و بی‌نظیر قرار دارد اما از همه مهم‌تر وجود سواحل آرامش‌بخش این منطقه است که آن را به بهترین شهر توریستی جهان تبدیل می‌کند.

سواحل ایچملر

مارماریس با شگفتی‌هایی که دارد مدام شما را سوپرایز می‌کند. همان ‌طور که گفتیم این شهر با وجود سواحل متعدد و زیبا از شهرهای توریستی شلوغ ترکیه به شمار می‌رود. در مارماریس منطقه‌ای با طبیعت زیبا به نام ایچملر وجود دارد که در اصل نام آن ایچمیلر است. این منطقه در ۸۸ کیلومتری مارماریس در شبه جزیره‌ای که در اطراف آن جنگل‌های درخت بلوط وجود دارد، واقع شده است.

سواحل ایچملر

تور مارماریس - سفری هیجان انگیز به شهر مارماریس در کشور گردشگری ترکیه

سواحل ایچملر از زیباترین ساحل‌های مارماریس هستند. امکانات تفریحی و رفاهی این سواحل باعث بیشتر شدن علاقه‌مندان به آن شده است. امکاناتی مانند جت اسکی و سایر بازی‌های دریایی، حمام آفتاب، پلاژ، کافه و رستوران‌ها و هتل‌های ساحلی زیبا که جزو گران‌ترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از طریق پیاده‌روی به شهر بروید یا دلموش اجاره کنید.

ساحل مارماریس

شهر مارماریس بندری بوده و دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای است که در تابستان‌ها هوا گرم و مرطوب و در زمستان بارانی و نیمه سرد دارد. اکثریت مردم به نیت بازدید از سواحل شنی مارماریس به این شهر سفر می‌کنند. سواحل مارماریس با آب نیلگون و زیبایی نفس‌گیر از مرکز مارماریس آغاز و تا ایچملر ادامه دارد، در این ساحل انواع کافه و رستوران قرار دارد.

ساحل مارماریس با ورزش‌های آبی خود شناخته و محبوبیت گرفته است. بازی‌هایی نظیر جت اسکی، پاراسلینگ، بنا و دیگر ورزش‌های آبی را در این ساحل می‌توانید انتخاب کنید. ساحل مارماریس نسبت به ساحل ایچملر آرامش بیشتری دارد و شما هنگام حمام آفتاب گرفتن با منظره کوهستان را کنار این آرامش لذت‌بخش ساحل تجربه خواهیدکرد.

ساحل مارماریس

مارماریس با آب کم عمق و کشیدگی نوار ساحلی مورد علاقه دوست‌داران دریا است. بستنی فروشی‌های سیار و رستوران‌های زیادی اطراف این ساحل قرار دارد که گردشگران برا تهیه و صرف غذا می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند اما مرکز خریدی اطراف آن نیست. لازم است به شهر‌های اطراف ساحل بروید و از گردش در این شهر‌ها لذت ببرید.

ساحل ترنج

ساحل ترنج در ۲۱ کیلومتری شهر مارسی قرار دارد، این ساحل( خلیج) دارای پرچم آبی بوده که این یعنی پاکیزگی آب و شن و ماسه آن مورد تایید است. این پرچم در ۴۳۶ ساحل ترکیه قرار دارد. به دلیل دوری این ساحل از شهر نیاز است که برای رسیدن به ساحل ترنج از اتوبوس و تورهای قایقی استفاده کرد. همچنین اگر از طریق جاده این مسیر را انتخاب می‌کنید، یک سفر دلپذیر برایتان به ارمغان می‌آورد و با وجود طبیعت زیبایش شما را همراهی می‌کند.

بعد از ساحل ایچملر این ساحل جزو بهترین سواحل مارماریس شناخته می‌شود، ساحل ترنج مکان مناسبی برای دوست‌داران غواصی است، زیرا وجود مناطق سنگی و غار‌های زیر آبی با وجود ماهی‌های رنگارنگ که در هنگام غواصی دورتان را می‌گیرند، باعث شده تا از محبوب‌ترین مکان‌های غواصی در ترکیه باشد. در هنگام غواصی وجود خرچنگ‌ها و دیگر موجودات دریایی به حس خوب غواصی شما می‌افزاید.

ساحل ترنج مارماریس

الماس مخفی اسمی است که برای این ساحل می‌نامند. این ساحل به دلیل تماشاگرانی که علاقه‌مند به فرهنگ و کشف اتفاقات جدید هستند، زیاد دست‌خوش تغییر نشده است. اگر به پای مردم محلی این منطقه بنشینید و به حرف‌هایشان از اجداد و گذشتگانشان را گوش دهید.

ساحل خلیج کوملوبوک

در ۲۷ کیلومتری شهر مارماریس و ۶ کیلومتری ساحل ترنج ساحلی به نام خلیج کوملوبوک با نمای ۳۶۰ درجه قرار دارد. دسترسی به این ساحل زیبا از طریق تاکسی‌های محلی به نام دلموس یا قایق‌هایی که در ساحل کار می‌کنند، امکان‌پذیر است. وجود رستوران‌های لاکچری با سرو غذا‌های مدیترانه‌ای و همچنین بین‌المللی و نوشیدنی‌های مختلف، از محبوبیت‌های این ساحل هستند.

به‌طور کلی می‌توان گفت که ساحل خلیج کوملوبوک ساحلی است که با آبی و کریستالی بودن خود توجه همه را جلب می‌کند. البته به این نکته باید اشاره کرد که شن‌های این ساحل ممکن است مورد علاقه شما نباشد. یکی از امتیازات این ساحل این است که هنگامی که شما به ارتفاعات مجاور این ساحل و آموس می‌روید، منظره‌ای فوق‌العاده را می‌بینید که نظیر آن هیچ جای دیگر نیست.

ساحل خلیج کوملوبوک

در قسمت جنوب شرقی ساحل کوملوبوک غاری زیبا را مشاهده خواهید کرد. طبق گفته‌ها و شواهد، این غار زیبا با بیش از ۵۰۰۰ سال قدمت، توسط بومیان این منطقه حفاری شده و از مهم‌ترین جاذبه گردشگری این ساحل به ‌شمار می‌رود.

جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا

اگر بخواهیم یکی دیگر از زیبایی‌های مارماریس معرفی کنیم؛ قطعا ساحل کلئوپاترا (جزیره سدیر) است که ۱۶ کیلومتری این شهر قرار دارد.  ساحل کلئوپاترا یکی از سواحلی بوده که در سفر به مارماریس حتما باید از آن دیدن کنید. جزیره سدیر که ساحل کلئوپاترا در آن قرار دارد را خیلی از افراد با شن طلایی می‌شناسند که یکی از بهترین‌ها است. با وجود طبیعت فوق‌العاده و بخش‌های سنگی این ساحل در کنار تفریحات آبی و پیاده‌روی سوژه‌ای خارق‌العاده برای عکاسی و نقاشی خواهد بود. بر اساس افسانه‌هایی که گفته می‌شود کلئوپاترا در این دریا شنا کرده و شن‌های آن را از مصر به این منطقه، از طریق دریایی که به آن اژه می‌گویند آورده‌اند.

جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا

جزیره سدیر با داشتن آب‌وهوایی تازه و پاک و آب تمیز نیلگون، ماسه‌هایی با بافت صاف و خشتی دارد. در این ساحل آثار تاریخی و باستانی نظیر معبد آپولو و بقایای تئاتر که متعلق به روم باستان است، وجود دارد. این آثار در قسمت غربی این ساحل که متعلق به روم باستان بود، واقع شده است.

کلام آخر

بسیاری از کسانی که سفر به ترکیه و گردش در مارماریس را تجربه می‌کنند بر این باورند که جاذبه‌های این شهر با شهرهای دیگر ترکیه قابل مقایسه نیست. کمتر شهری وجود دارد تا از نظر تاریخی، تفریحی، سواحل زیبا، آب‌وهوا دلنشین همه را باهم داشته باشد. در نوار کنار ساحل مارماریس بستنی فروشی‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید بستی معروف مارش امتحان کنید. بهترین سواحل مارماریس با قدمت هزاران ساله خود تجربه‌ای عالی و هیجان‌انگیز را برای گردشگران نقاط جهان به ارمغان می‌آورند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر