باغ پرندگان سنگاپور

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1068
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جمهوری سنگاپور یکی از کشور های جنوب شرقی آسیا و از جمله کشور های سرسبز و زیبای این منطقه می باشد. این کشور که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری است، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. اگر شما نیز از طرفداران و علاقمندان تور سنگاپور هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با یکی از تفریحات این کشور، یعنی باغ پرندگان سنگاپور آشنا کنیم.

باغ پرندگان سنگاپور که پارک پرندگان جورونگ نام دارد، یکی از پارک های معروف و منحصر به فرد این کشور است. همان طور که از نام باغ پرندگان سنگاپور پیدا است، پارکی مملو از گونه های مختلف پرندگان می باشد. اگر بخواهیم آمار دقیق تری درباره پرندگانی که در این پارک زندگی می کنند در اختیار گردشگران تور سنگاپور قرار دهیم، باید متذکر شویم که در این پارک حدود 400 گونه پرنده وجود دارد که تعداد آن ها به حدود 5000 عدد می رسد.

باغ پرندگان سنگاپور

آشنایی با باغ پرندگان سنگاپور

در باغ پرندگان سنگاپور انواع پرنده در شکل و شمایل و رنگ های زیبا و مختلفی دیده می شود که آزادانه در محوطه پارک پرواز می کنند. البته گفتنی است که وسعت این باغ چیزی حدود 20. هکتار می باشد و به همین جهت توانسته این تعداد پرنده را در خود بپروراند. گردشگران تور مالزی به جز تماشای این پرندگان می توانند تا حدودی به آن ها نزدیک شوند یا با آن ها عکس بگیرند.

از دیگر جاذبه های باغ پرندگان سنگاپور آبشار مصنوعی ساخته شده به دست بشر است که حدود 1500 پرنده در اطراف آن آزادانه زندگی می کنند. یکی دیگر از قسمت های جذاب پارک قطاری است که در محوطه بازدید کنندگان را به قسمت های مختلف پارک می برد.

از زیبا ترین و معروف ترین گونه های پرنده که در این باغ وجود دارند، می توان به طوطی کاکل سفيد، طوطی رنگارنگ، فلامینگو ها و گونه های مختلف پنگوئن که برای کودکان بسیار جذاب هستند، اشاره کرد.

باغ پرندگان سنگاپور بزرگترین باغ پرندگان قاره آسیا محسوب می شود و به گونه ای طراحی شده است که بسیار شبیه به زیستگاه اصلی پرندگان می باشد و گردشگران می توانند با شیوه و محیط زندگی پرندگان آشنا شوند.

باغ پرندگان سنگاپور علاوه بر پرندگان مختلف طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد و گردشگران می توانند از دیدن گیاهان مختلف لذت ببرند.

خوب است بدانید که در باغ پرندگان سنگاپور یک مرکز تحقیقات و پرورش پرندگان وجود دارد.

 

باغ پرندگان سنگاپور همواره به سبب امکانات با کیفیتی که به گردشگران تور سنگاپور و بازدید کنندگان خود ارائه می دهد در لیست بهترین جاذبه های گردشگری این کشور قرار دارد و در سال های 2013 و 2015 میلادی جوایزی را از موسسه گردشگری سنگاپور اواردز دریافت کرده است.

بخش های مختلف باغ جورونگ سنگاپور

بخش های مختلف باغ جورونگ سنگاپور

این باغ وسیع به 20 قسمت مختلف تقسیم می شود که برخی از این قسمت ها عبارتند از ساحل پنگوئن، بخش آبشار، بخش مربوط به پرندگان آسیایی، خلیج پلیکان، بخش توکا ها و نوک شاخ ها، اتاق طوطی ها، نگین جنگل و غیره در ادامه به معرفی جذاب ترین بخش های این مجموعه به صورت مجزا می پردازیم.

بخش آبشار

همانطور که پیش تر اشاره کردیم یک آبشار مصنوعی در این باغ وجود دارد. جالب است بدانید که آبشار این مجموعه یکی از بلندترین آبشار های مصنوعی جهان در فضای سر بسته محسوب می شود.

در این بخش یک پل معلق وجود دارد که گردشگران می توانند به روی آن رفته و از دیدن مناظر بسیار زیبای اطراف لذت ببرند.

بخش آبشار در واقع در داخل یکی از قفس های بزرگ باغ پرندگان سنگاپور قرار دارد خوب است بدانید ارتفاع این قفس حدود 35 متر می باشد. فضای اطراف آبشار به حدی زیبا است که گردشگران در ابتدای ورود به این بخش احساس می کنند وارد یک جنگل سرسبز و گرمسیری شده اند. لازم به ذکر است در این بخش نیز پرندگان بسیار زیادی نظیر کبوتر تاج دار، مرغ شاخ دار، موز خوار آبی رنگ، سبز قبا و غیره نیز نگهداری می شود. یکی از منحصر به فرد ترین پرنده های موجود در این بخش سار ها می باشند، سار ها پرندگان بسیار خوش صدایی هستند و می توانند صدا های بسیار مختلفی را تولید کنند.

 

آبشار باغ جورونگ سنگاپور

بخش پرندگان آسیا

در این بخش حدود 135 گونه مختلف پرنده نگهداری می شود و متنوع ترین بخش باغ پرندگان سنگاپور به شمار می آید. خوب است بدانید حدود 24 گونه موجود در این بخش در حال انقراض می باشد و گردشگران تور سنگاپور می توانند از نزدیک آن ها را مشاهده کنند برخی از گونه های در حال انقراض موجود در این بخش عبارتند از مینای بالی، کبوتر سینه خونی لوزون، سار بال مشکی و غیره. 

البته لازم به ذکر است که باغ پرندگان سنگاپور توانسته اغلب گونه ها را از انقراض نجات دهد.

از سایر پرندگانی که در این بخش از مجموعه نگهداری می شود می توان به آرگوس، کبوتر نیکوبار، خروس کولی نقاب دار و غیره اشاره کرد.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

بخش ساحل پنگوئن

می توان گفت که ساحل پنگوئن محبوب ترین قسمت باغ پرندگان سنگاپور می باشد. همانطور که می دانید پنگوئن ها در قطب جنوب و در شرایط جوی بسیار خاصی زندگی می کنند به همین جهت به وجود آوردن زیستگاه آن ها کار آسانی نمی باشد اما جالب است بدانید برخی از این پرندگان زیبا در آب و هوای گرم نیز زندگی می کنند و در باغ پرندگان سنگاپور این گونه از پنگوئن ها نگهداری می شود و بازدیدکنندگان می توانند از فاصله 30 متری آن ها را مشاهده کنند. این بخش مساحتی غالب بر 1600 متر مربع دارد و به صورت سر پوشیده طراحی شده است، همچنین لازم به ذکر است که دمای هوای این بخش بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد می باشد.

در بخش ساحل پنگوئن ها سیستم نور پردازی بسیار ویژه ای تعبیه شده است که تمامی 4 فصل را برای پنگوئن ها بازسازی می کند به همین جهت چرخه زیستی آن ها بهم نمی خورد. همچنین در این بخش برای بازی و تفریح پنگوئن ها روزانه حدود 500 کیلوگرم یخ در اختیار آن ها قرار می گیرد بنابراین بهتر است صبح ها برای بازدید از این بخش بروید چرا که در این زمان می توانید شاهد بازی پنگوئن ها باشید.

لازم به ذکر از در این بخش پرندگان دیگری نظیر کاکایی، طوطی دریایی اطلس، پرستو دریایی اینکا و غیره نگهداری می شود.

باید توجه داشته باشید که پنگوئن ها موجود در این بخش از گونه های متفاتی می باشند.

از گونه هایی که در این بخش از باغ پرندگان وجود دارد می توان به پنگوئن آفریقایی، پنگوئن پادشاه، پنگوئن سنگ قاپ و پنگوئن ماکارونی اشاره کرد.

پنگوئن باغ جورونگ سنگاپور

بخش خلیج پلیکان

در این بخش گونه های مختلفی از پلیکان ها نگهداری می شود و گردشگران می توانند آن ها را تماشا کنید. جالب است بدانید که اغلب پلیکان ها در نقاط کم عمق می ایستند و مشغول شکار می شوند اما دو گونه در این بخش وجود دارند که مدام در حال پرواز هستند و گاهاً تا ارتفاع 30 متری نیز بالا می روند.

در هنگام بازدید از این بخش خواهید دید که پلیکان ها با استفاده از ترکه ها و شاخه درختان برای خود لانه هایی را ساخته اند.

از گونه هایی که در این بخش وجود دارد می توان به پلیکان استرالیایی، پلیکان قهوه ای، پلیکان آمریکایی سفید و غیره اشاره کرد.

قسمت نوک شاخ ها و توکاها

در این قسمت گردشگران تور سنگاپور می توانند انواع مختلفی از پرندگان بسیار زیبا و منحصر به فرد را مشاهده کنند. در بخش نوک شاخ ها و توکا ها پرنده های بسیار زیبایی و منقار های بزرگ و رنگارنگ وجود دارد که زیبایی آن ها به حدی می باشد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

در این قسمت حدود 27 قفسه مختلف وجود دارد که در آن ها حدود 19 گونه مختلف از نوک شاخ ها و توکاها نگهداری می شود، برخی از این گونه ها عبارتند از نوک شاخ بزرگ، نوک شاخ زمینی جنوبی، نوک شاخ ابلق خاوری، نوک شاخ کرگدنی، توکان توکو و غیره.

اتاق طوطی ها

طوطی ها به عنوان زیباترین پرنده ها شناخته می شود، در باغ پرندگان سنگاپور گونه های بسیاری از این پرندگان زیبا و جذاب وجود دارد که گردشگران می توانند از دیدن آن ها لذت ببرند.

طوطی های این بخش از تمامی نقاط دنیا جمع آوری شده اند و در میان آن ها گونه های نادری نیز وجود دارد که گردشگران تنها در این مجموعه می توانند از آن ها دیدن کنند.

بهترین نکته در رابطه با طوطی های این بخش این است که طوطی ها با گردشگران احساس راحتی می کنند و بر روی شانه های آن ها می نشینند پس اگر از پرندگان می ترسید به این قسمت از باغ نروید.

خوب است بدانید که در این بخش بیش از 10 گونه مختلف از طوطی ها وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از لوری کلاه مشکی، لوری رگه آبی، لوری قهوه ای، لوری آوازخوان، لوری قرمز و غیره.

در این بخش به گردشگران اجازه داده می شود که به طوطی ها غذا بدهند به همین جهت بازدیدکنندگان زمان بیشتری را صرف گشت و گذار در این بخش می کنند.

اتاق طوطی ها

بخش نگین جنگل

در این بخش از باغ پرندگان بیشتر به طراحی فضای سبز توجه شده است البته توجه داشته باشید که در این بخش نیز تعدادی از پرندگان کمیاب نگهداری می شود که گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از آن ها از دیدن مناظر زیبای این بخش از مجموعه نیز لذت ببرند.

از پرندگانی که در این بخش وجود دارند می توان به مکائو های آبی و قرمز و پاراکیت های خورشیدی اشاره کرد. 

اگر قصد سفر با تور سنگاپور را دارید توجه داشته باشید که در هر یک از بخش های مختلف باغ پرندگان سنگاپور در ساعت هایی به خصوص می توانید از توضیحات راهنما استفاده کنید. 

همچنین برای دیدن غذا خوردن پرندگان می توانید ساعت بازدید خود را با زمان غذا دهی هر بخش هماهنگ کنید.

مرکز تحقیقاتی باغ پرندگان سنگاپور

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در مجموعه باغ پرندگان سنگاپور یک مرکز تحقیقات و پرورش پرندگان وجود دارد که در ادامه به معرفی این قسمت می پردازیم.

در این مرکز دو بخش وجود دارد که عبارتند از بخش جوجه کشی و اتاق پرورش تخم. مسئولان این مرکز در تلاش اند تا با تکثیر و پرورش پرندگان کمیاب از انقراض آن ها جلوگیری می کنند و تا حد زیادی نیز در این امر موفق هستند به طوری که سالانه حدود 160 پرنده نادر و کمیاب در این مرکز پرورش داده می شوند.

خوب است بدانید که گردشگران تور سنگاپور نیز می توانند از این مرکز علمی بازدید کنند. 

اتاق جوجه کشی این مرکز مکانی برای نگهداری از تخم های پرندگان کمیاب می باشد. در این اتاق تخم پرندگان را در داخل دستگاه های مخصوص نگهداری می کنند تا شانس تولید جوجه را افزایش دهند. 

دستگاه های موجود در این بخش به گونه ای طراحی شده اند که دقیقاً مانند یک پرنده مادر عمل می کنند و میزان رطوبت، دما و نور آن ها کاملاٌ مطابق با شرایط طبیعی است.

اتاق نگهداری تخم ها ویژه قرار گیری جوجه هایی است که زمان کمی تا تولدشان باقی مانده است. پس به دنیا آمدن جوجه ها در این بخش مراقبت های بسیار ویژه ای از آن ها صورت می گیرد. خوب است بدانید که این اتاق کاملاً عایق صدا می باشد و تغذیه جوجه های موجود در این بخش در فواصل 2 تا 3 ساعته صورت می گیرد.

 

همانطور که می دانید در این باغ پرندگان گونه های بسیار خاص و منحصر به فردی از پرندگان نگهداری می شود. اگر از علاقمندان به شناخت این دسته از پرندگان هستید در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از خاص ترین ها را به شما معرفی کنیم.

مرکز تحقیقاتی باغ پرندگان سنگاپور

پنگوئن های آفریقایی

این پنگوئن ها یکی از خاص ترین پرندگان موجود در این مجموعه محسوب می شوند. زیستگاه اصلی این پرندگان زیبا همانطور که از نام آن ها پیدا است، سواحل جنوب غربی آفریقا می باشد. این پرندگان در بخش ساحل پنگوئن و در شرایطی کاملا مشابه با زیستگاه اصلی خود، نگهداری می شوند.

لازم به ذکر است که این گونه خاص از پنگوئن ها در خطر انقراض قرار دارند همچنین خوب است بدانید پنگوئن های آفریقایی در حالت عادی بین 15 تا 20 سال و در شرایط حفاظت شده حدود 40 سال عمر می کنند.

موزخوار آبی رنگ

یکی دیگر از منحصر به فرد ترین پرندگان این مجموعه باغ پرندگان سنگاپور پرنده موزخوار آبی رنگ می باشد. این دسته از پرندگان بزرگ ترین گونه موزخوار ها شناخته می شوند و همانطور که از نام آن معلوم است دارای رنگ آبی زیبایی هستند و با وجود جسم بزرگی که دارند بسیار فرز و چابک هستند. 

در هنگام بازدید از بخش آبشار اگر خوش شانس باشید می توانید یکی از این موزخوار های آبی را ببینید البته خوب است بدانید که در برخی از مواقع این پرندگان به صورت دسته جمعی شروع به آواز خواندن می کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید زیستگاه اصلی این پرندگان نواحی غربی قاره آفریقا می باشد.

لازم به ذکر است که این پرندگان بسیار زیبا معمولا از برگ درختان و میوه ها تغذیه می کنند.

 

مکائو

در بخش نگین جنگل، باغ پرندگان سنگاپور تعدادی از پرندگان کمیاب و نادر نگهداری می شود که یکی از آن ها مکائو نام دارد. مکائو نوعی طوطی است که به دارا بودن پر های رنگی و زیبا معروف است. این گونه از پرندگان دارای منقاری بسیار سخت هستند و به سادگی می توانند دانه های سخت را خرد کنند. همچنین زبان آن ها نیز استخوانی می باشد.

خوب است بدانید که زیستگاه اصلی این طوطی های زیبا جنگل های آمازون در آمریکای مرکزی و جنوبی می باشد همچنین لازم به ذکر است که مکائو ها از مغز ها و دانه ها تغزیه می کنند.

این پرندگان حدود 60 سال طول عمر دارند و باید توجه داشته باشید که نام مکائو در لیست پرندگان در حال انقراض قرار دارد.

مکائو

مرغ بهشت

مرغ های بهشت یکی از زیباترین پرندگان موجود در باغ پرندگان سنگاپور می باشد و به پر های زینتی که دارند، معروف اند.

شاید برایتان جالب باشد که مرغ بهشت های نر کاملا خانواده دوست هستند و در زمان جفت گیری، تخم گذاری و غیره همواره همراه پرنده ماده می باشند. پرندگان نر برای جلب توجه پرندگان ماده گاهی شروع به اجرای حرکات خاص و رقابت با یکدیگر می کنند و گردشگران تور سنگاپور اگر خوش شانس باشند می توانند این رقابت ها و حرکات نمایشی را مشاهده کنند.

زیبایی بسیار زیاد این پرندگان باعث شده است تا همواره مورد توجه قرار بگیرند و در گذشته از پر های آن ها برای تزئین لباس های سلطنتی استفاده می شد.

این پرندگان از مناطق بارانی گینه نو، اندونزی و استرالیا به این باغ آورده شده اند.

لوری ها و لور کیت ها

لوری ها و لورکیت ها گونه ای بسیار زیبایی از طوطی ها هستند که در اتاق طوطی های باغ پرندگان سنگاپور نگهداری می شوند. زیستگاه اصلی این پرندگان کوچک رنگی جنگل های حرا و دشت های اکالیپتوس استرالیا می باشد البته لوری ها و لورکیت ها در جزایر جنوب غربی آسیا نیز زندگی می کنند.

شکل ظاهری این پرندگان به گونه ای است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند خوب است بدانید که لوری ها و لوریکیت ها از نظر ظاهری و رنگی تفاوت هایی با یکدیگر دارند به طور مثال لوری ها دارای دم ها کوتاه و گرد هستند اما لوریکیت ها دم هایی بسیار بلند دارند. 

لازم به ذکر است این طوطی های زیبا به طور متوسط حدود 10 تا 15 سال عمر می کنند.

نوک شاخ های ابلق خاوری

در بخش نوک شاخ ها و توکا های باغ پرندگان سنگاپور شما می توانید پرنده های بسیار منحصر به فرد و زیبا را مشاهده کنید یکی از این پرنده ها نوک شاخ های ابلق خاوری هستند که دارای پر های بسیار مشکی و نوک سفید رنگ می باشند این پرنده ها در گذشته جزء گونه های در خطر انقراض محسوب می شد اما با گذشت زمان و تلاش های متخصصان این پرندگان زیبا از انقراض نجات پیدا کردند خوب است بدانید که زیستگاه اصلی نوک شاخ های ابلق خاوری جنگل های هیمالیا تا بالی می باشد.

پلیکان ها

در باغ پرندگان سنگاپور بخشی مجزا به پلیکان های اختصاص داده شده است و گونه های مختلفی از پرندگان بزرگ نگهداری می شود.

اگر برای بازدید از بخش پلیکان های باغ پرندگان سنگاپور بروید خواهید دید که آن ها به صورت دسته جمعی به شکار می پردازند و روش خاصی برای شکار دارند به طوری که به شکل نعل اسب در کنار یکدیگر قرار می گیرد و به کمک همین مدل قرار گیری ماهی ها را به قسمت های کم عمق آب هدایت کرده و آن ها را شکار می کنند.

شاید برایتان جالب باشد که منقار بزرگ پلیکان ها می تواند حدود 13 لیتر آب را نگهداری کند. 

لازم به ذکر است که پلیکان ها در نقاط مخالف کره زمین زندگی می کنند و متوسط عمر آن ها حدود 10 تا 25 سال می باشد.

پلیکان ها

توراکو

توراکو نام پرنده ای است که تنها در جنگل ها و مناطق روستایی قاره آفریقا زندگی می کنند و در هیچ جای دنیا نمی توانید آن ها را پیدا کنید اما باید بدانید که تعدادی از این پرندگان بسیار زیبا در باغ پرندگان سنگاپور نگهداری می شوند و گردشگران می توانند هنگام بازدید از بخش آبشار آن ها را نیز ببینند.

توراکو ها به خاطر شکل ظاهری و پر های رنگارنگی که دارند نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند و یکی از محبوب ترین گونه های موجود در باغ پرندگان سنگاپور به شمار می آیند.

به طور کلی تعداد پرنده های منحصر به فرد و خاص موجود در این مجموعه بسیار زیاد می باشد اگر به پرندگان علاقمند هستید بازدید از این باغ زیبا را از دست ندهید.

اگر قصد سفر با تور سنگاپور و بازدید از باغ پرندگان سنگاپور را دارید باید بدانید که در این مجموعه امکانات بسیاری دارد که در ادامه برخی از این امکانات را به شما معرفی می کنیم.

غذا دادن به پرندگان

غذا دادن به پرندگان یکی از فعالیت های بسیار محبوب است که گردشگران می توانند در باغ پرندگان سنگاپور انجام دهید اما باید توجه داشته باشید که برای غذا دادن به پرندگان هر بخش باید در زمان مخصوص به بخش مورد نظر مراجعه کنید 

لازم به ذکر است ساعت تغذیه اتاق طوطی ها، بخش آبشار، ساحل پنگوئن، استخر فلامینگو و خلیج پلیکان به ترتیب 18:00، 14:30، 15:30، 13:30 و 14:00 می باشد.

اگر علاقمند به پرندگان و شیوه زندگی آن ها هستید باید بدانید که در بخش های مختلف این مجموعه در ساعت های خاص توضیحاتی در رابطه با پرندگان و نحوه زندگی آن ها توسط مسئول بخش مورد نظر ارائه می شود و تمامی گردشگران می توانند از این توضیحات بهره ببرند.

شرکت در تور های گردشگری

باغ پرندگان سنگاپور بسیار وسیع می باشد برای اینکه بتوانید از تمامی نقاط آن بازدید کنید بهتر است در تور های گردشی این مجموعه شرکت کنید و به همراه راهنمای تور از مجموعه بازدید کنید.

اگر قصد شرکت در تور های گردشگری باغ پرندگان سنگاپور را دارید باید بدانید که این تور های به دو صورت ارائه می شود و گردشگران بسته به شرایط و بودجه خود می توانند تور های خصوصی و یا عمومی را برای گشت و گذار در این باغ زیبا انتخاب کنند.

خوب است بدانید که تور های عمومی این مجموعه در ساعت های 10:30 و 15:45 برگزار می شود و ظرفیت آن ها 7 نفر می باشد. هزینه شرکت در این دسته از تور ها برای بزرگسالان حدود 38 دلار سنگاپور و برای کودکان 3 تا 12 سال حدود 25 دلار سنگاپور می باشد. گردشگران تور سنگاپور باید توجه داشته باشند که افراد زیر 18 سال تنها به همراه یک بزرگتر می توانند در تور های گردشی باغ پرندگان شرکت کنند همچنین لازم به ذکر است که هزینه تور ها از هزینه ورودی باغ پرندگان مجزا می باشد.

برگزاری کمپ

یکی از بهترین امکاناتی که در باغ پرندگان سنگاپور برای گردشگران فراهم شده است امکان برگزاری کمپ در داخل مجموعه می باشد.

خوب است بدانید علاوه بر کمپ خانوادگی گردشگران تور سنگاپور می توانند کودکان خود را در کمپ های مخصوص کودکان ثبت نام کنند تا آن ها تحت نظر مربیان مجرب شبی متفاوت و هیجان انگیز را سپری کنند.

لازم به ذکر است که برای کمپینگ در این باغ باید هزینه ای مجزا پرداخت کنید.

نمایش های باغ پرندگان سنگاپور

در باغ پرندگان سنگاپور علاوه بر بازدید از پرندگان می توانید از نمایش هایی که در آن برگزار می شود نیز دیدن کنید. پادشاه آسمان و های فلایر نام نمایش های 20 دقیقه است که در سالن های آمفی تأتر مجموعه باغ پرندگان سنگاپور اجرا می شود. اگر به بازدید از باغ پرندگان می روید تماشای این نمایش های بسیار جذاب را از دست ندهید.

این نمایش ها توسط پرندگان تربیت شده اجرا می شود و گردشگران در انتهای هر نمایش می توانند با پرندگان عکس یادگاری بگیرند.

لازم به ذکر است در صورتی که شرایط آب و هوایی مناسب نباشد نمایشی برگزار نمی شود.

نمایش پادشاهان هفت آسمان توسط پرندگانی همچون عقاب دریایی دم سفید، کرکس و قوش هریس اجرا می شود. بازدید از این نمایش را از دست ندهید چرا که به تماشای آن، بی شک از دیدن قدرت و سرعت عمل این پرندگان شکاری متحیر خواهید شد. 

خوب است بدانید که گردشگران می توانند به صورت داوطلبانه در اجرای نمایش پادشان هفت آسمان شرکت کنند و اجازه دهند که این پرندگان بزرگ بر روی دست آن ها فرود بیایند.

نمایش های باغ پرندگان سنگاپور

نمایش های فلای نیز توسط پرندگانی همچون فلامینگو ها، مکائو زرد، طوطی ها و غیره اجرا می شود و گردشگران می توانند از دیدن و همچنین شنیدن آواز آن ها لذت ببرند. برنامه های ویژه کودکان:

در این مجموعه امکانات تفریحی و برنامه های متعددی برای کودکان در نظر گرفته شده است تا آن ها نیز بتوانند ساعاتی خوش را در باغ پرندگان سنگاپور سپری کنند.

برخی از این امکانات تفریحی عبارتند از زمین بازی پرندگان بازیگوش و مرکز کشف پرندگان.

در زمین بازی پرندگان انواع وسایل بازی نظیر تاب، سرسره و همچنین تفریحات آبی وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که تعدادی کافه و فروشگاه نیز برای استفاده بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

بازدید از مرکز کشف پرندگان علاوه بر جنبه تفریحی همانند یکی اردوی علمی برای کودکان عمل می کند و کودکان در حین گشت و گذار در این منطقه می توانند اطلاعات علمی بسیاری را کسب می کنند.

همانطور که می دانید در تمامی مراکز تفریحی کافه ها و رستوران های بسیاری تأسیس می شود تا گردشگران بتوانند در آن ها استراحت کرده و غذا نوش جان کنند باغ پرندگان سنگاپور نیز مانند سایر مراکز تفریحی دارای چندین رستوارن و کافه می باشد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

رستوران کیوردی گاردن

این رستوران یکی از بهترین رستوران های موجود در این مجموعه می باشد که غذا های بسیار تند و خوش طعم هندی سرو می کند. برخی از معروف ترین و محبوب ترین غذا های موجود در این رستوران عبارتند از مرغ تنوری، خوراک ماهی، سمبوسه، بریانی و غیره اشاره کرد.

خوب است بدانید که در این رستوان برای گیاه خواران نیز غذای مخصوص سرو می شود همچنین لازم به ذکر است که ساختمان رستوران کیوردی گاردن در خارج از مجموعه و در نزدیکی درب ورودی قرار دارد.

کافه پرندگان بازیگوش

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در بخش زمین بازی کودکان یک کافه وجود دارد که انواع بستنی و نوشیدنی های خنک را سرو می کند و بزرگسالان می توانند هنگام نوش جان کردن بستی از دیدن بازی کودکان لذت ببرند.

کافه هاک

کافه هاک یکی دیگر از کافه های باغ پرندگان سنگاپور می باشد کخ در آن انواع پیش غذا ها نظیر لاکسا به مشتریان ارائه می شود.

از دیگر کافه ها و رستوران های موجود در این مجموعه می توان به کافه اتاق طوطی ها، پیتزا هات اکسپرس، کافه آبشار اشاره کرد.

همچنین خوب است بدانید که علاقمندان می توانند غذای خود را در کنار طوطی های زیبا نوش جان کنند. لازم به ذکر است برای صرف نهار در کنار طوطی ها باید از قبل میز رزرو کرده و هزینه جدا پرداخت شود. 

اگر قصد بازدید از این مجموعه را دارید باید بدانید که تعدادی فروشگاه نیز در آن وجود دارد که گردشگران تور سنگاپور می توانند انواع سوغاتی ها و یادگاری ها را از آن ها خریداری کنند.

همانطور که می دانید باغ پرندگان سنگاپور بسیار بزرگ می باشد بنابراین برای رفت و آمد گردشگران تور سنگاپور در این پارک امکانات متعددی نظیر تراموا، کالسکه کودک، ماشین کودک، اسکوتر برقی، صندلی چرخ دار و غیره فراهم شده است.

تاکنون بسیاری از امکانات باغ پرندگان سنگاپور را به شما معرفی کرده است اما باید بدانید که امکانات رفاهی دیگری نیز در این مجموعه به گردشگران تور سنگاپور ارائه می شود که برخی از آن ها عبارتند از اتاق مادر و کودک، اتاق تعویض پوشک، کمدها، اتاق نگهداری چمدان، مرکز ارائه پانچو و چتر، بخش اشیاء گمشده، بخش کمک های اولیه، پارکینگ، دستگاه خودپرداز و غیره.

اگر قصد بازدید از باغ پرندگان سنگاپور را دارید باید بدانید که دسترسی به این مجموعه بسیار آسان می باشد و گردشگران می توانند از طریق وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس های سافاری گیت سنگاپور، اتوبوس های اکسپرس سنگاپور و غیره استفاده کنند.

گردشگران تور سنگاپور باید توجه داشته باشند که برای بازدید از باغ پرندگان سنگاپور باید بلیط تهیه کنند و قیمت این بلیط ها برای بزرگسالان حدود 30 دلار و برای کودکان حدود 20 دلار می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که ساعت کاری باغ سنگاپور از 8:30 تا 18:00 می باشد و گردشگران تور سنگاپور می توانند در بازه زمانی ذکر شده به بازدید از این مجموعه بروند.

در هنگام بازدید از باغ پرندگان سنگاپور بهتر است وسایلی نظیر لباس بارانی، عینک آفتابی، کرم ضد حشرات، کرم ضد آفتاب، کلاه، حشره کش، کفش پیاده روی، آب آشامیدنی، پاور بانک و غیره را به همراه داشته باشید.

به طور کلی می توان گفت که باغ پرندگان سنگاپور یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور سنگاپور محسوب می شود و بازدید از آن را به تمامی گردشگران تور سنگاپور پیشنهاد می کنیم. 

لازم به ذکر است با توجه به وسعت و تنوع بخش های مختلف باغ پرندگان سنگاپور باید یک روز کامل را برای بازدید از آن اختصاص دهید.

همانطور که می دانید کشور سنگاپور مملوء از جاذبه های جدید و مدرن می باشد اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید قدمت باغ پرندگان سنگاپور به اواخر قرن بیستم میلادی باز می گردد. برای ساخت این مجموعه حدود 35000000 دلار هزینه صرف شده است و باغ پرندگان سنگاپور امروزه یکی از بهترین باغ پرندگان موجود در دنیا به شمار می آید بنابراین در سفر با تور سنگاپور بازدید از آن را از دست ندهید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی جامع و کلی در رابطه با باغ پرندگان سنگاپور بدست آورید و این اطلاعات در طول سفر با تور سنگاپور برایتان مفید واقع شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 110 کاربر