پارک هفت حوض مشهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/09
بازدید: 5550
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر مشهد علاوه بر جاذبه‌های زیارتی، مکان های تفریحی و گردشگری زیادی هم دارد که می‌توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. یکی از این جاذبه های تفریحی و توریستی، پارک هفت حوض مشهد است. این پارک زیبا یک منبع طبیعی شاهکار را در دل خود دارد. جریان آب که هزار سال قدمت دارد و از بین صخره های کوه خلج جریان دارد.  این جاذبه گردشگری در 7 کیلومتری مشهد واقع شده است که مسافران مشهد می توانند بازدید از آن در برنامه سفر خود قرار دهند. که به طور کامل به بررسی ویژگی‌ها و زیبایی‌های آن می‌پردازیم. 

پارک هفت حوض مشهد

ویژگی‌های پارک هفت حوض مشهد چیست؟

پارک هفت حوض مشهد در 7 کیلومتری جنوب شرقی این شهر در دل کوه‌های خلج واقع شده است. وسعت کلی این منطقه تقریبا 570 هکتار بوده و فضای بسیار آرامی دارد که توریست ها و گردشگران تور مشهد می توانند آرامشی وصف نشدنی را در آن تجربه کنند. در فصل بهار که گل‌های شقایق شکوفه می‌زنند، زیبایی این پارک دو چندان می شود و منظره چشم نوازی را به وجود می‌آورد. صدای گوش نواز سرازیر شدن آب در حوضچه‌ها همیشه در این پارک به گوش می‌رسد. بکر بودن پارک زیبای هفت حوض به این دلیل است که این جاذبه هنوز به طور کلی شناخته نشده و تعداد زیادی از مردم از وجود همچین پارکی بی‌اطلاع هستند.  جریان آب در حوضچه‌های این ناحیه سال ها است که ادامه دارد و این جریان آب سبب به وجود آمدن حوضچه‌هایی زیبا در میان سنگ‌ها شده که دیدن این منظره گردشگران تور مشهد را به وجد می آورد. این حوضچه‌ها در مسیر حدود 1700 متری به صورت پیاپی قرار دارند که آب از حوضچه ای به حوضچه ی دیگر سرازیر می شود. زمین‌های آهکی ناحیه هفت حوض در اثر فرسایش، این جاذبه زیبا و کم نظیر را پدید آورده اند. بعد از این که از پارک هفت حوض مشهد عبور می‌کنید، حوضچه های بزرگی را می بینید که به صورت دست نخورده همچنان باقی مانده‌اند. برای رفتن به این پارک، باید به سمت کوه‌های خلج رفته و وارد جاده خلج شوید، بعد از پیمودن مسافت کمی به صورت پیاده، می‌توانید به این پارک برسید.

دره هفت حوض مشهد

چرا باید از پارک هفت حوض دیدن کنیم؟

  • طبیعت فوق العاده بکر و چشم نواز 
  • مکانی مناسب برای تورهای کوهنوردی و خانوادگی
  • مناظر ویژه محصوص عکاسان
  • آب و هوای خنک و دل انگیز
  • هوای فوق العاده بخصوص در فصل بهار و تابستان

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

تصاویر پارک هفت حوض مشهد

آدرس پارک هفت حوض مشهد

اگر برای شما هم سوال پیش آمده است که چگونه به پارک هفت حوض مشهد برویم؟ باید بگویم که اگر قصد عزیمت به این پارک را کرده‌اید، باید بدانید که تمامی این مسیر را با ماشین نمی‌توانید طی کنید. به این صورت که ابتدا باید به شهرک سیدی مشهد و جاده خلج بروید و سپس حدود 3 کیلومتر را با ماشین طی کنید تا به میدان برسید. حال ازینجا باید اتوموبیل خود را ترک کرده و با پای پیاده ادامه مسیر را تا پارک هفت حوض بپمایید و از مناظر فوق العاده آن لذت ببرید.

هزینه ورودی بازدید از پارک هفت حوض

اگر قصد بازدید از این پارک را دارید، باید بدانید که هیچگونه هزینه ورودی برای استفاده از طبیعت بکر و چشم نواز این مکان وجود ندارد و شما عزیزان تنها کافیست تا هزینه‌های رفت و آمد و تنقلات و یا هزینه نهار و شامتان را در این مکان تهیه نمایید. پس اگر قصد سفر با تور مشهد را کرده‌اید، لذت تماشای این مناظر دل انگیز را از دست ندهید!

تصاویر هفت حوض مشهد

طبیعت و جغرافیای ویژه بعضی از مناطق باعث می‌شود تا کمتر در دسترس علاقمندان به توریسم و گردشگری قرار بگیرند. اما این خود فرصتی است برای گردشگران کنجکاوی که دوست دارند به این مناطق بکر و دست نخورده سری بزنند و از لذت حضور در آن بهره مند شوند. در این قسمت تعدادی از عکس‌های این پارک دوست داشتنی را برایتان آورده‌ایم. امیدواریم با تماشای این تصاویر زیبا، دید بهتری نسبت به این منطقه پیدا کنید.

تصاویر دره هفت حوض

دیدنی‌های دره هفت حوض

در حواشی این پارک توریستی، مناطق و روستاهای زیبایی وجود دارند که می‌توانید در ادامه تور مسافرتیان به آن‌ها سفر کنید. در ادامه دو روستای نزدیک به پارک هفت حوض را خدمتتان معرفی می‌کنیم:

  • روستای کرتیون: این روستا در قسمت انتهایی مسیر رود مغان به سد طرق قرار گرفته و قله‌ای در نزدیکی این روستا وجود دارد که در بالای آن یک عبادتگاه تاریخی با تصاویری شگرف و اعجاب انگیز مشاهده می‌شود.
  •  روستای سربرج: این روستا در مسیر رود مجد به کرتیون واقع شده که در نزدیکی آن جنگلی به نام جنگل جیغ وجود دارد. علت نام‌گزاری آن به این اسم هم شنیده شدن صدای جیغ در هنگام شب از این جنگل است.
  • روستای مجد: این روستا که به صورت پلکانی ساخته شده، در دامنه شرقی کوه بینالود قرار دارد. روستاییان این روستا را با نام مج مج نیز می‌شناسند؛ که علت آن آتشگاه بسیار قدیمی است که سالیان قبل در آن قرار داشته و محل عبادت زرتشتیان و مجوس‌ها بوده است.

پارک هفت حوض مشهد در زمستان

اگر به دنبال یک طبیعت دست نخورده با چشم انداز فوق العاده پر از قندیل‌های یخی زیبا و جذاب می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در فصل زمستان نیز این پارک طبیعی را در لیست مکان‌های مسافرتی خود قرار دهید. پارک هفت حوض مشهد که حدود هفت کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد، در میان کوه‌های خلج واقع شده و مناظر وصف ناپذیری را برای عکاسان مهیا نموده است.

پارک کوهسنگی مشهد - نقطه‌ای دیدنی و بکر از شهر مشهد

آدرس دره هفت حوض مشهد

بهترین موقع برای سفر به هفت حوض چه زمانی است؟

اگر میخواهید از طبیعت بکر این پارک عکس‌های فوق العاده‌ای تهیه نمایید و یا به همراه خانواده و دوستان به پیکنیک بروید، بهترین زمان فصل بهار و سپس تابستان است، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که در فصل پاییز می‌توانید از خلوتی آن در کنار عزیزانتان نهایت لذت را ببرید.

شماره تلفن پارک هفت حوض

اگر قبل از سفر به این پارک سوالی در مورد مسائل مختلف مربوط به آن دارید، میتوانید با شماره تلفن‌های 05133872168 و 05133872166 تماس حاصل نموده و با اطمینان بیشتری به سمت این پارک عزیمت کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 101 کاربر