ساحل جمیرا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6660
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ساحل جمیرا که یکی از جاذبه های بسیار دیدنی در دبی شناخته می شود و هرساله گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان، با تور مسافرتی به دبی می‌روند و از جاذبه های توریستی این شهر از جمله ساحل جمیرا دیدن می‌کنند. ساحل جمیرا از جمله مناطق معروف و پرطرفدار مسکونی است که نام کامل آن جمیرا بیچ رزیدنس دبی (Jumeirah Beach Residence) یا به اختصار JBR نیز می‌گویند. این ساحل یکی از جاهای دیدنی دبی برای آخرین هفته است. زیرا علاوه بر محبوبیت و جذابیتی که برای گردشگران دارد، ساکنین دبی نیز برای تفریحات به این منطقه می‌آیند. بسیاری از افراد زندگی در جمیرا را یک رویای دست نیافتنی میبینند. زیرا رفاه فوق‌العاده این منطقه در قرارگیری این امکانات در کنار ساحل، بیچ رزیدنس دبی را به منطقه‌ای گران قیمت تبدیل کرده است.

 

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا، بهترین منطقه برای سکونت در دبی

محله جمیرا با 1.7 کیلومتر خط ساحلی با منطقه بندری دبی، در لیست 10 منطقه محبوب و گران قیمت برای زندگی در دبی شناخته می‌شود. افرادی که در JBR سکونت دارند جزو افراد مرفه و ثروتمند محسوب شده در مجتمع ها و ساختمان های بسیار مجلل و لاکچری که به رنگ ماسه های ساحلی می‌باشد، نهایت لذت را میبرند. این برج ها شباهتی به برج‌هایی که در سایر مناطق ساخته می‌شوند ندارند اما با قرارگیری آنها در بهترین لوکیشن، امکانات رفاهی فوق‌العاده و اقامت در کنار بندر و قایق‌ها سبب شده تا طرفداران بسیاری داشته باشد و بهترین امکانات و تفریحات را به ساکنین خود ارائه دهد. از جمله این امکانات لاکچری می‌توان به رستوران های بسیار لوکس و مجلل اشاره کرد. در این رستوران انواع غذاهای دریایی و غذاهای بین‌المللی و لوکس سرو می‌شود.

منطقه مسکونی جمیرا

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

وجه تمایز ساحل جمیرا از دیگر مناطق دبی

  • وجود بزرگترین پارک آبی در این منطقه
  • برگزاری بسیاری از جشن ها و مراسمات خاص خانوادگی
  • وجود فضای سبز با شش مجموعه کلیدی متشکل از ساختمان های آپارتمانی شکل
  • بهترین مکان برای افراد علاقمند به ورزش های آبی
  • این منطقه به زودی لقب بزرگترین چرخ آبی جهان را خواهد گرفت

ویژگی های ساحل جمیرا

نخل جمیرا

نخل جمیرا یا پالم جمیرا به مجمع الجزایر مصنوعی در امارات متحده و شهر دبی می‌گویند. سازه ای شگفت انگیز که افرادی زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. وقتی راجب برج های دبی و سازه ای خاص آن صحبت می‌کنیم سازه‌های بشری عظیم و شگفت انگیز به ذهنمان می‌آید. به عنوان مثال مشهور‌ترین سازه ساخت بشر در شهر دبی، برج خلیفه یعنی بلندترین برج جهان است. اما به جرات میتوان گفت ساحل جمیرا جزو بهترین و شگفت انگیزترین جاذبه های دبی می باشد. پالم جمیرا یک جزیره مصنوعی است که به شکل درخت نخل است. در این جزیره مصنوعی پیشرفته ترین امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارند. نخل جمیرا از مشهورترین جاذبه های توریستی شهر دبی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال ساکنین دبی و مسافرین قرار گرفته است.

نخل جمیرا

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

دلایل ساخت پالم جمیرا

دبی شهری ساحلی بوده و بسیاری از گردشگران برای تفریحات آبی و دریای به این شهر سفر میکنند. امارات متحده عربی سهم بزرگی از بازار نفت و گاز را به خود اختصاص داده است. اما حاکم دبی به این موضوع اندیشید که تا همیشه نمی توان به درآمد نفتی وابسته بود. همچنین شهر دبی خط ساحلی طولانی ندارد. به همین خاطر این ایده به ذهنشان رسید که با ایجاد جزیره های مصنوعی خط ساحلی را افزایش دهند. پالم جمیرا نیز در سال 2001 به دنبال این تصمیم ساخته شد. این پروژه تا سال 2008 ادامه داشت و پس از سال 2008 این ساحل افتتاح شد.

چرا نخل جمیرا ساخته شد

پالم جمیرا چگونه ساخته شد؟

بعد از تحقیقات فراوان و مطالعه زیرساخت ها توسط مهندسین، به این نتیجه رسیدند که باید حدود 100 میلیون‌مترمربع از شن های کف دریا لایروبی شود و حدود ۵۰ میلیون متر مکعب خاک از کشور عربستان به محل ساخت جزیره منتقل شود. برای اینکه زیرساخت جزیره محکم و مطمئن باشد، شش تن سنگ در ساخت این ساحل مورد استفاده قرار گرفت و سپس شن ها را در لابلای آنها ریختند. دلیل این کار محافظت جزیره در برابر تغییرات جزر و همچنین عدم حرکت آن است. جالب است بدانید مدتی پیش سازمان فضایی ناسا اطلاع داد که جزیره پالم جمیرا سالیانه ۵ میلیمتر حرکت می‌کند و از ساحل دبی فاصله می‌گیرد.  برای ساخت این پروژه عظیم  از ۴۰هزار کارگر استفاده کردند و شرکت نخیل مسئولیت ساخت و اجرای پروژه را در دست داشت.

ساحل جمیرا چگونه ساخته شد

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

ویژگی های ساحل جمیرا

پالم جمیرا به طور تقریبی ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و توانسته است به میزان قابل توجهی به خط ساحلی دبی بیافزاید. دلیل نامگذاری این پروژه شباهت جزیره به درخت نخل می‌باشد. زیرا پالم به معنی نخل بوده و این جزیره متشکل از یک تنه و ۱۷ شاخه بزرگ می‌باشد. همچنین یک هلال به طول ۱۲ کیلومتر در اطراف نخل کشیده شده و مانند حصاری جزیره را در بر گرفته است. این هلال به عنوان موج‌شکن است اما ساختمان‌های بسیار مشهوری مانند هتل آتلانتیس در راس هلال قرار گرفته‌اند . از دیگر سازه های این منطقه وجود ۲۸ هتل مجلل در جزیره جمیرا است.

ساحل جمیرا چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های منطقه مسکونی جمیرا

محله جمیرا، به عنوان منطقه‌ای کاملا مجزا از شهر دبی محسوب می‌شود. با این حال فرقی نمیکند جوان باشید یا خانواده ای کوچک و همراه فرزند، به راحتی و به سرعت می توانید خود را به مناطق مختلف دبی برسانید. معماری و محیط این منطقه به صورتی است که محدودیت سنی ندارد و تمام سلیقه ها را پوشش داده است. معماری ساختمان های این منطقه الهام گرفته از معماری های عربی مدیترانه ای می باشد. هر زمان که احساس کردید احتیاج دارید به آرامش برسید و از تنش‌های روزتان کم کنید، می‌توانید از خانه بیرون بیایید و به کافه رستوران زیبا سری بزید، یا در خیابان ها و دیوارهای رنگی جمیرا پیاده روی کنید.

به طور کلی حدود 40 مجتمع و آپارتمان در جمیرا بیچ رزیدنس دبی وجود دارد که از 40 ساختمان، 5 عدد آن هتل است و 35 واحد دیگر مسکونی هستند. این ساختمان ها با نمایی رو به دریا و شهر کلیه امکانات رفاهی مورد نیاز افراد را در اختیارشان قرار داده اند. این ساختمان ها با تنوع بسیار، شامل واحدهایی با 3 اتاق تا پنت‌هاوس هایی با 5 اتاق می باشد که با توجه به سلیقه و بودجه خودتان می‌توانید هر کدام را که مایل هستید اجاره کنید.

اجاره آپارتمان های تک واحدی قطعا هزینه کمتری می‌خواهد و مقرون به صرفه تر است. به عنوان مثال شما برای اجاره یک واحد تک خوابه حدود 83 هزار درهم امارات نیاز دارید. به دلیل معماری زیبا و زندگی ساحلی این مجموعه افراد بسیاری را وسوسه میکند تا اقدام به خرید ملک و حتی اجاره بکنند. افرادی که در منطقه جمیرا زندگی می‌کنند محدود به یک منطقه یا نژاد و آیین خاصی نیستند. شما در jbr افراد مختلف از ملیت‌های مختلف میبینید. بسیاری از مهاجران این منطقه را غربی ها تشکیل داده اند. افرادی که میخواهند به دبی مدیا سیتی (Dubai Media City) و دبی اینترنت سیتی (Dubai Internet City)  دسترسی راحت داشته باشند، این منطقه را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

منطقه منطقه مسکونی جمیرا

حمل و نقل در جمیرا بیچ رزیدنس چگونه است؟

اکثر آپارتمان ها برای مستاجران و مالکان پارکینگ دارد؛ اما افرادی که به عنوان توریست با ماشین شخصی به جمیرا می‌روند ممکن است برای پیدا کردن جای پارک مناسب مجبور باشند کمی در منطقه بچرخند.البته برای بعضی از جاذبه های این منطقه از جمله فروشگاه بیچ و برخی از برج ها، تعدادی پارکینگ را در نظر گرفته و که با پرداخت هزینه گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند. به صورت کلی اگر اهل پیاده روی هستید این منطقه برای شما بسیار مناسب است. ناگفته نماند که در منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی دو ایستگاه مترو وجود دارد که به راحتی شما را به دیگر مناطق دبی متصل می کند. اگر علاقه دارید در اطراف محله نیز چرخی بزنید، می توانید از تراموای دبی استفاده کنید. تراموای دبی تمام مناطق جمیرا بیچ رزیدنس را پوشش داده و تا آل سوفوه (Al Sufouh) ادامه دارد.

حمل و نقل در جمیرا بیچ رزیدنس

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

امکانات و خدمات محله جمیرا بیچ رزیدنس دبی

این منطقه امکانات درمانی بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال شما می توانید کلینیک ها و بیمارستان هایی با امکانات عالی را در جمیرا پیدا کنید. مرکز مراقبت پزشکی و کلینیک بیمارستان امارات دبی مارینا در منطقه جمیرا قرار دارند. بیمارستان الزهرا نیز ۱۵ دقیقه با این منطقه فاصله دارد و داروخانه نیز را در فواصل معینی از این محله وجود دارد و جای نگرانی نیست. در محله جمیرا تعدادی مسجد نیز به چشم میخورد. کسانی که در آپارتمان های اطراف مساجد زندگی می کنند صدای اذان را می‌شنوند. برای  ادیان دیگر نیز بناهای مذهبی مشخصی در نظر گرفته شده است. در این منطقه فروشگاه های مختلفی وجود دارد که از جمله فروشگاه های این محله می توان به مغازه دی-تو-دی اشاره کرد. سوپرمارکت های آل مایا (Al Maya Supermarket)، آل دی جمیرا بیچ (All Day JBR) و زوم (Zoom) نیز برای ساکنین این منطقه در دسترس است.

تفریحات ساحل جمیرا

ساحل زیبا و دل انگیز جمیرا 3 قسمت دارد که قسمت مرکزی آن به تفریحات آبی اختصاص داشته و قسمت شرق و غرب آن محدوده ای است که گردشگران می توانند در آن شنا کنند.

تماشای غروب آفتاب

تماشای غروب خورشید در این ساحل برای بسیاری از افراد دلپذیر است و پیشنهاد می کنیم در سفر به این منطقه، دیدن این تصویر را از دست ندهید.

تفریحات دبی

تفریحات آبی در جمیرا

ورزش های آبی زیادی در این ساحل جمیرا وجود دارد که علاقه مندان می توانند از آن ها لذت ببرند و خاطره ای فراموش نشدنی از سفر به این منطقه را برای خود ثبت کنند. در این میان می توان به شنا کردن، جت اسکی، موج سواری، غواصی، قایق موتوری، بنانا، ویک بورد و دلفین جت اسکی اشاره کرد که هیجان فراوانی را به دنبال دارند.

شنا کردن در ساحل جمیرا در دو بخش شرقی و غربی آن امکان پذیر است که علاقه مندان با در نظر گرفتن نکات زیر می توانند از آن لذت کافی ببرند:

  • به هنگام شنا کردن باید توجه داشته باشید که ازمحدوده مشخص شده خارج نشوید و از پرچم قرمز رنگ تجاوز نکنید.
  • از شنا کردن در این مکان بعد از غروب آفتاب خودداری کنید.
  • در فاصله نزدیکی از صخره ها و سنگ ها به شنا کردن نپردازید.
  • پرچم های زرد رنگی که در ساحل جمیرا وجود دارد به معنای احتیاط کردن است و وقتی به آن ها نزدیک می شوید جانب احتیاط را رعایت کنید.

البته در تمامی بخش های پلاژ غریق نجات هایی حضور دارند که رفتار شناگران را زیر نظر دارند.

تفریحات آبی دبی

هزینه سفر به دبی - شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات مفید در مورد هزینه های سفر به دبی بر روی لینک کلیک کنید. 

پیک نیک در ساحل

یکی از مواردی که در ساحل جمیرا به وفور به چشم می خورد، پیک نیک کردن خانواده ها در کناره های ساحل می باشد.

آفتاب گرفتن در سواحل جمیرا

پرتوهای دلپذیری که بر کرانه های ساحل جمیرا می تابد، افراد زیادی را مجاب می کند تا در این مکان به آفتاب گرفتن مشغول شوند. صندلی هایی به این منظور در ساحل وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. البته به دلیل قدرت پرتوهایی که خورشید در این منطقه از خود منعکس می کند، بهتر است مدت زمان آفتاب گرفتن شما طولانی نشود.

 پارک ساحلی دبی

این مکان نخستین پارک ساحلی دبی است که در سال 1989 در زمینی با مساحت 12 هکتار افتتاح گشت و از همان ابتدا مورد توجه اهالی بومی و جهانگردان قرار گرفت. از امکانات پارک ساحلی جمیرا می توان به 20 رستوران، 5 استخر، سالن ماساژ، باشگاه ورزشی، پارک آبی و سالن تنیس اشاره کرد. وجود درختان نخل سر به فلک کشیده جلوه بی نظیری به پارک و ساحل بخشیده است.

این پارک روزهای دوشنبه بین ساعات 8 الی 11 به خانم ها اختصاص دارد که در این زمان هیچ آقایی در این مکان حضور ندارد و خانم ها آزادانه می توانند به تفریح و گشت و گذار در آن بپردازند.

پارک ساحلی دبی

ورزش

در ساحل جمیرا امکاناتی برای پرداختن به والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و دومیدانی فراهم شده تا علاقه مندان بتوانند از آن ها بهره ببرند.

شترسواری

محال است در دبی و اماکن تفریحی آن شتر نبینید. یکی از مهم ترین تفریحات دبی شترسواری می باشد که در ساحل جمیرا و در کنار زیبایی های تلفیقی خلیج و مناظر سرسبز می توانید به آن بپردازید.

شتر سواری در دبی، تفریحات پارک ساحلی جمیرا

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

بهترین زمان بازدید از ساحل جمیرا

بهترین زمانی که گردشگران تور دبی می توانند از این ساحل بی نظیر دیدن کنند و از تفریح در آن لذت ببرند بین ماه های مهر تا تیر می باشد.

فاصله ساحل جمیرا تا مکان های مهم

  • هتل ساحلی جمیرا 7.2 کیلومتر
  • برج العرب 7.8 کیلومتر
  • مدینه جمیرا 8.6 کیلومتر
  • پارک آبی وایلد وادی 7.7 کیلومتر
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر