پارک ملی سوئیس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/11/24
بازدید: 368
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
کشور سوئیس در اروپای غربی قرار دارد و سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران جهان می باشد. این کشور بسیار زیبا جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است، یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین جاذبه گردشگری این کشور پارک ملی سوئیس می باشد که در شرق این کشور و در مرز ایتالیا واقع شده است. ما در این مقاله قصد دارین اطلاعاتی جامع و کلی در رابطه با پارک ملی سوئیس در اختیار گردشگران تور سوئیس و همچنین کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این پارک زیبا بیشتر آشنا شوید.
پارک ملی سوئیس در زمینی با مساحت غالب بر 174 کیلومتر مربع و در سال 1914 احداث شده است، توجه داشته باشید این مجموعه محافظت شده اولین و تنها ترین پارک ملی سوئیس می باشد که به ثبت ملی نیز رسیده است . البته لازم به ذکر است که از نظر مساحت پارک ملی سوئیس به عنوان بزرگ ترین پارک موجود در اروپا نیز شناخته می شود در این پارک حدود 60 نوع پستاندار،100 گونه پرنده و 70 نوع دوزیست نگهداری می شود. اگر قصد سفر با تور سوئیس و بازدید از پارک ملی این کشور را دارید باید بدانید که بهترین زمان برای بازدید از این پارک فصل بهار می باشد چرا که در این فصل زیبایی های این پارک به اوج خود رسیده و دو چندان می شود به طوریکه نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برای بازدید از پارک ملی سوئیس اغلب گردشگران ابتدا به روستای زرنز (zernez) می روند در این روستا در تمامی ماه های سال تور های بازدید از پارک ملی برگزار می شود که گردشگران تور سوئیس می توانند در آن ها شرکت کنند.خوب است بدانید که در این روستا نیز امکانات تفریحی بسیاری وجود دارد به طور مثال گردشگران تور سوئیس در زمستان می توانند ورزش های مانند اسکی، سورتمه سواری، اسنوبورد سواری و اسکیت را در این روستا انجام دهند.
پارک ملی دارای جاذبه های طبیعی زیبا و حیرت انگیز از جمله دره ها ژرف، رودخانه ها و بخشی از رشته کوه های آلپ می باشد. اگر شما دوستدارن گیاهان وحیوانات هستید بازدید از این پارک برایتان بسیار جذاب خواهد بود. در این پارک انواع مختلفی ازحیوانات مانند گوزن قرمز، بز کوهی، گوزن کوهی، مارال، عقاب طلایی، لاشخورهای پرمو، سوسمار، سنجاب و غیره نگهداری می شود و همچنین لازم به ذکر است که انوع مختلفی از گیاهان مانند انواع کاج ها، گیاهان بدون ساقه مانند توده های خزه تزئینی و یاسمین های صخره ای، گل هایی مانند آلاله پاکوتاه، گل کتانی وحشی منطقه آلپ و غیره نیز در این پارک به چشم می خورد. گردشگران و مسافران تور سوئیس باید توجه داشته باشند که برای استراحت در پارک نمی توانند از چادراستفاده کنند، آنها می توانند درکلبه های زیبای کوهستانی ساکن شوند. این پارک وسیع علاوه بر اینکه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری سوئیس می باشد مراکز تحقیقی و پژوهشی را نیز در خود جای داده است باید بدانید هدف تمام فعالیت های مراکز پژوهشی پارک سوئیس حفظ و نگهداری از محیط زیست می باشد.
در پارک ملی سوئیس حدود 8 کیلومتر مسیر پیاده روی و کوهنوردی احداث شده است تا گردشگران بسته به زمان و توان بدنی خود از این مسیر ها عبور کرده و از نقاط مختلف پارک دیدن کنند. گردشگران و بازدیدکنندگان اجازه خروج از مسیر تعیین شده را ندارد و علت این امر نیز جلوگیری از تخریب محیط زیست و طبیعت زیبای این مجموعه می باشد.
در این پارک با توجه به موقعیت مکانی خاصی که دارد پوشش گیاهی بسیار متنوعی را خواهید دید و همچنین زیبا ترین مناظر از رشته کوه های آلپ را می توانید مشاهده کنید.
باید بدانید که اتحادیه بین المللی حفاطت از طبیعت پارک ملی سوئیس را در درجه اول حفاظت قرار داده است به این معنا که این پارک دارای سطح حفاظتی بسیار بالایی می باشد و گردشگران تور سوئیس هنگام بازدید از این مجموعه باید قوانین آن را رعایت کنند برخی از این قوانین عبارتند از عدم خروج از مسیر های تعیین شده، عدم روشن کرد آتش، عدم برگزاری کمپ و غیره. برای داشتن سفری آرام و خاطرات خوب در هنگام بازدید از این مجموعه قوانین را رعایت کنید.
در صورت مشاهده قانون شکنی مسئولان پارک به شدت با فرد قانون شکن برخورد می کنند تا از این میراث ارزشمند طبیعی محافظت شود.
در بازدید از این مجموعه گردشگران تور سوئیس تنها می توانند از مشاهده طبیعت بسیار بکر و زیبای این پارک لذت ببرند و حق ورود و آسیب رسانی به آن را ندارند.
البته سخت گیری هایی که در این پارک ملی صورت می گیرد بی دلیل نیست، پیش از تأسیس پارک ملی سوئیس در این منطقه استخراج معدن انجام می شد و همین امر آسیب بسیاری را به محیط زیست منطقه وارد کرد همچنین شکار بی رویه و غیر قانونی حیوانات بسیاری را در معرض خطر انقراض قرار داد حتی در اواخر قرن 19 ام میلادی برخی از گونه های نادر و کمیاب موجود در این ناحیه منقرض شدند.
تأسیس پارک ملی سوئیس در این منطقه باعث شد تا تخریب های انسانی متوقف شود و طبیعت جانی تازه بگیرد. امروزه نیز این پارک زیستگاه بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی به شمار می آید.
جالب است بدانید که اغلب گردشگران تور سوئیس از این پارک بازدید می کنند و بر اساس آخرین آمار ارائه شده سالانه بیش از 150 هزار گردشگر از سراسر دنیا برای بازدید از پارک ملی سوئیس به روستای zernez می روند.
همانطور که پیش تر اشاره کردیم در پارک ملی سوئیس حدود 8 کیلومتر مسیر پیاده روی وجود دارد که گردشگران در طول مسیر می توانند از دیدن جنگل های کاج، دشت های مملو از گل های زیبا و غیره لذت ببرند. پس از طی مسیر تعیین شده گردشگران به بالای پارک که حدود 2000 متر ارتفاع دارد می رسند و می توانند مناظر و چشم انداز های بسیار منحصر به فردی را مشاهده کنند.
در پارک ملی سوئیس امکانات رفاهی بسیاری وجود دارد و یکی از بهترین آن ها هتل Naziunal ll می باشد که گردشگران می توانند در آن اقامت کنند.
خوب است بدانید که ساختمان هتل در واقع یک انبار بوده است که امروزه بازسازی شده و به عنوان هتل و اقامتگاه از آن استفاده می شود.
در سال 2014 به مناسبت 100 سالگی پارک ملی سوئیس مراسمی در آن برگزار شد و در این مراسم از تمامی افرادی که در تأسیس و نگهداری این مجموعه نقش داشتند قدردانی شد.
مجموعه پارک ملی سوئیس از نظر دارا بودن گونه های بی شماری از گیاهان و جانواران خاص و منحصر به فرد ارزش بسیاری برای فعالان محیط زیست دارد.
اگر قصد بازدید از پارک کلی سوئیس را دارید باید بدانید که نزدیک ترین فرودگاه به این پارک فرودگاه بین المللی زوریخ می باشد، این فرودگاه حدود 3 ساعت از روستای زرنز فاصله دارد و گردشگران تور سوئیس می توانند به وسیله اتوبوس های مخصوص حمل گردشگر خود را به روستا رسانده و سپس به بازدید از مجموعه پارک ملی کشور سوئیس بروند.
امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با پارک ملی کشور سوئیس بدست آورید و این اطلاعات در سفر با تور سوئیس برایتان مفید واقع شود.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر