پارک آبی واتربوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1388
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر اهل سفر و گردش باشید، حتما نام جزیره بالی را شنیده اید. بالی جزیره ای کوچک اما باشکوه در کشور اندونزی است که در میان آب های شفاف و نیلگون اقیانوس هند قرار گرفته و جنگل ها و باغات سرسبز آن همه را مجذوب خود می کند. سالانه بسیاری از جهانگردان در تمام فصول سال برای بازدید از این جزیره زیبا به اندونزی می روند. در این جزیره تفریحات مهیجی وجود دارد که نظر جهانگردان زیادی را به خود جلب کرده است.

پارک آبی واتربوم بالی پارکی خارق العاده در این جزیره و جنوب شهرستان کوتا است که در میان باغات سرسبز و گرمسیری قرار دارد. پارک آبی واتربوم در سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدای کار تعداد بازی های آبی آن بسیار محدود بود که با گذشت زمان بر تعداد آن ها افزوده شد. پارک آبی واتربوم مجموعه ای بی نظیر از سرسره های متنوع و دیگر جاذبه های تفریحی است که محیط مناسبی را برای تفریح گردشگران بین 20 تا 70 ساله فراهم می کند. حدود 100 تفریح مهیج و جالب در این پارک آبی 3.8 هکتاری به چشم می خورد که می تواند تمام 24 ساعت روز شما را به خودش اختصاص دهد و شما هرگز متوجه گذر زمان نشوید. پارک آبی واتربوم بالی در فهرست بهترین پارک آبی های دنیا، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است که این امر موجب شده تا سیل عظیمی از گردشگران راهی این جزیره شوند و برای اوقات فراغت به آن مراجعه کنند. استفاده از استخر و سرسره های آبی هیچ هزینه ای در برندارد.

در کنار همه این ها، وجود رستوران و کافه با نوشیدنی های مختلف در این پارک، دقایقی را برای نفس تازه کردن برای شما گردشگران تور بالی فراهم کرده است. تعدادی از رستوران ها و کافه های موجود در پارک آبی واتربوم عبارت اند از: کافه بالی بنانا، رستوران تایتالیان، فود کورت وانتیلان، رستوران کلبه و کافه ایلی.

خوب است بدانید که تمامی سرسره ها و بازی های واتربوم با استانداردهای بالای جهانی هماهنگی دارند و خیال شما را از بابت امنیت راحت می کنند. وجود پارک آبی واتربوم بالی در میان جنگل هایی زیبا و خوش منظر، سبب شده که محیطی دلپذیر داشته باشد، این باغ ها حدود 70 درصد محیط پارک را تشکیل می دهند. همچنین در این پارک آبی برای پاکسازی آب از تکنیک نمک و کلر رایج استفاده می کنند که با پوست آدمی و محیط زیست سازگاری دارد. در مجموع 13 سرسره جالب و هیجان انگیز در پارک آبی واتربوم وجود دارد که اسامی آن ها عبارت است از:

1. سرسره های توئین ریسز: سرسره های توئین ریسز 2 سرسره متصل به هم می باشد که به رنگ سبز بوده، این سرسره ها در بخش ابتدایی دارای چند پیچ می باشد که هیجان آن را افزایش می دهد. برای بهره بردن از سرسره های توئین ریسز در پارک آبی واتربوم باید با شکم به روی یک پد آبی رنگ خوابیده و بعد به سمت پایین سر بخورید.

2. سرسره بوآ: این سرسره مارپیچی طویل ترین سرسره ی آبی در جهان می باشد که طول آن به 1.4 کیلومتر می رسد. برای استفاده از این سرسره لذت بخش شما گردشگران تور بالی می توانید به صورت تک نفره و یا دو نفره بر روی تیوپ هایی بنشینید و بعد سر بخورید.

3. رودخانه آرام: این بخش پارک آبی واتربوم یک رودخانه ی دلنواز می باشد که شما گردشگران تور بالی می توانید با استفاده از تیوپ های مخصوصی دل به آب زده و در حالی که شنا می کنید، از مناظر بسیار زیبا و چشم نواز موجود در جوار آن لذت ببرید.

4. سرسره سوپربل: سرسره سوپربل یکی از بخش های هیجان انگیز پارک آبی واتربوم می باشد که سرعت زیادی دارد و تنها 20 ثانیه به طول می انجامد که شما به داخل استخر پرتاب شوید. در این سرسره شما گردشگران تور بالی ابتدا وارد یک راهرو می شوید و بعد از نشستن بر روی تیوپ های تک نفره و یا دو نفره، وارد بخش کاسه ای آن می شوید که بعد از طی کردن تعدادی پیچ به داخل استخر وارد می شوید.

5. سرسره کلیماکس: یکی از مهیج ترین بخش های پارک آبی واتربوم این سرسره می باشد. سرسره کلیماکس داری یک محفظه شیشه ای به ارتفاع 16 متر می باشد که همین امر سبب می شود که بازدیدکنندگان کمی بترسند. وقتی وارد این محفظه می شوید، به یک باره دریچه موجود در زیر پای شما کنار رفته و با سرعت حدود 70 کیلومتر بر ساعت ودر طی 7 ثانیه به سمت پایین سقوط می کنید.

6. سرسره سقوط پرشیب2: این سرسره ارتفاعی در حدود 26 متر دارد که شبیه به سرسره کلیماکس بوده و در ابتدا دارای یک محفظه می باشد. یک نکته را باید رعایت کرد که برای سرسره های مختلف، باید تیوپ های همرنگ آن را استفاده کنید.

7. سرسره بومرنگ: این سرسره یکی از سرسره های جذاب پارک آبی واتربوم می باشد که در آن ابتدا 20 متر به سمت پایین سقوط می کنید و بعد با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در سرسره روبرویی به سمت بالا می روید.

8. سرسره پیچ دوبله: سرسره پیچ دوبله یکی از سرسره های خارق العاده پارک آبی واتربوم می باشد. در این سرسره همان گونه که از اسمش مشخص است، شما گردشگران تور بالی با 2 پیچ تند مواجه هستید که باید به صورت تک نفره از آن سر بخورید.

9. سرسره های فانتستیک: این بخش پارک آبی واتربوم مجموعه ای ازسرسره ها بوده که مختص کودکان است و آن ها می توانند بدون هیچ گونه دغدغه ای اوقات فراغت شادی را در آن سپری کنند. در این مجموعه نکات ایمنی کاملا رعایت شده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

10. سرسره تند و درنده: این 2 سرسره روباز نام دیگری در بین گردشگران تور بالی دارند و آن "سرسره سرعت" می باشد و تنها به صورت یک نفره می توان از آن استفاده کرد.

11. سرسره افعی های سبز: همان طور که از اسم این سرسره ها مشخص می شود، یکی دیگر از سرسره های سبز رنگ پارک آبی واتربوم سرسره افعی های سبز نام دارد که گردشگران تور اندونزی می توانند ارتفاعی فوق العاده را در آن تجربه کنند.

12. سرسره پایپ لاین: سرسره پایپ لاین یک سرسره با ظاهری متفاوت است که بی رنگ بوده و علاقه مندانی که از آن استفاده می کنند، قابل دید هستند. برای استفاده از این سرسره باید 20 پله را پشت سر بگذارید و بعد با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت مسیری 150 متری را در مدت 13 ثانیه سپری کنید.

13. سرسره مار پیتون: این سرسره دارای پیچ های زیادی می باشد که می توانید آدرنالینی فوق العاده را در آن تجربه کنید. برای استفاده از این سرسره می توانید به گروه های 2 نفره یا 3 نفره تقسیم شوید.

در سال های اخیر یک سرسره بسیار محبوب به نام Smashdown 2 به این پارک اضافه گشته که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

پارک آبی واتربوم در ساعات 9 صبح تا 6 بعدازظهر پذیرای گردشگران تور بالی بوده و آن ها در بین این ساعات می توانند از بازی های هیجان انگیز این مجموعه تفریحی لذت ببرند. برای ورود به پارک آبی واتربوم باید حدود 520000 روپیه اندونزی پرداخت کنید که این مقدار برای کودکان حدود 370000 روپیه می باشد. در تمامی بخش های پارک آبی واتربوم نجات غریق هایی آماده خدمت رسانی به بازدیدکنندگان می باشند. این پارک امکانات خوبی مانند: عکاسی دیجیتال، کمد، اجاره حوله، آلاچیق و فروشگاه را در خود جای داده که افراد می توانند از آن ها بهره ببرند. در فروشگاه پارک آبی واتربوم لوازم متنوع و زیادی ارائه می شود که گردشگران تور بالی در صورت به همراه نداشتن لوازم، می توانند از این فروشگاه خرید کنند. علاوه بر بازی های آبی شورانگیزی که در این پارک وجود دارد، امکانات لازم برای بازی هایی نظیر فوتبال دستی و پینگ پنگ نیز در آن وجود دارد. گردشگرانی که تمایل دارند تا در اطراف این پارک اقامت داشته باشند، می توانند در هتل های مدرن و شیکی که در منطقه وجود دارد اقامت پیدا کنند.

پارک آبی واتربوم بالی، مکانی هیجان انگیز بوده که دارای سرسره های آبی متفاوتی است که شاید نظیر آن را در آسیا ندیده باشید. این مکان، یک مجموعه تفریحی بسیار مناسب برای دوستداران هیجان می باشد، سرسره های سقوط آزاد و سقوط پرشیب بدون شک می تواند از نخستین گزینه های عاشقان آدرنالین باشد و اگر کم تر اهل هیجان هستید، پیشنهاد می شود که در این پارک آبی به سراغ موج سواری بروید. پارک آبی واتربوم دومین پارک آبی برتر دنیا است. پارک آبی واتربوم بهترین پارک آبی قاره وسیع آسیا نیز به حساب می آید. فرقی ندارد کودک باشید یا کهنسال، پارک آبی واتربوم برای شما ارمغانی از تفریح و خوشی می باشد. در هر حال اگر می خواهید روزی پر هیجان را همراه خانواده با طعم آدرنالین تجربه کنید، پیشنهاد اول ما به شما گردشگران تور اندونزی، پارک آبی واتربوم بالی است. در این پارک هم سرسره ها و بازی های کم ارتفاع وجود دارد و هم بازی هایی با ارتفاع زیاد که توانسته سلیقه های مختلف را پاسخگو باشد.

در پارک آبی واتربوم تفریحات پر هیجان دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

-بازی واتر بلستر: واتر بلستر یکی از بازی های جذابی است که در پارک آبی واتربوم قرار دارد و در آن توسط بادکنک هایی پر آب به سوی هدف پرتاب صورت می گیرد. هر 6 بادکنکی که گردشگران تور بالی در این بازی استفاده می کنند 20000 روپیه می باشد.

-استخر لذت: این بخش یکی از استخرهای لذت بخش پارک آبی واتربوم است که در آن امکان بازی کردن والیبال در آب نیز وجود دارد و می توانید دوستان بیشتری را در این قسمت پیدا کنید.

-شبیه ساز موج سواری: بخش شبیه ساز موج سواری قسمتی دوست داشتنی در پارک آبی واتربوم می باشد که گردشگران تور بالی را به وجد آورده است. در این بخش شما می توانید به صورت ایستاده و یا دراز کشیده به این تفریح مهیج بپردازید. هزینه استفاده از این بخش به مدت 1 ساعت، حدود 200 هزار روپیه اندونزی می باشد.

-بازی یورو بانجی: در بازی یورو بانجی شما با رضایت خود، 9 متر به سمت هوا پرتاب می شوید کهآدرنالینی بی نظیر را برای شما به ارمغان می آورد. کودکان نیز در صورتی که والدین رضایت داشته باشند امکان استفاده از این وسیله را دارند. بلیت این بازی برای بزرگسالان 75 هزار روپیه اندونزی و برای کودکان 65 هزار روپیه اندونزی می باشد.

پارک آبی واتربوم در طی سال های گذشته جوایز نفیسی از قبیل: جایزه بهترین پارک آبی قاره آسیا از دید سایت تریپ ادوایزر در سال 2017، اخذ گواهی نامه نقره ای ارث چک، جایزه سومین پارک آبی برتر جهان از دید سایت تریپ ادوایزر در سال 2017 و جایزه برترین پارک آبی آسیا از دید سازمان ورد ترول اواردز در سال 2017 را دریافت کرده است.

جالب است بدانید که قسمتی از پارک آبی واتربوم مختص مراکز زیبایی و سلامت بوده که گردشگران تور بالی می توانند از خدمات آن ها بهره ببرند. برخی از این مراکز عبارت اند از:

1. ترمیم و طراحی ناخن: اگر در زمانی به بالی سفر کردید که نتوانستید ناخن هایتان را ترمیم کنید و محدودیت زمانی داشتید، نگران نباشید چون در پارک آبی واتربوم یک مرکزی مخصوص ترمیم ناخن وجود دارد و می توانید از آن بهره ببرید و در کنار آن به طراحی ناخن های خود بپردازید.

2. ماساژ و فیش اسپا: در این پارک تخت هایی وجود دارد که گردشگران تور بالی و علاقه مندان می توانند بر روی آن ها خدمات ماساژ و اسپا دریافت کنند و خستگی به در کنند.

3. بافت مو: اگر می خواهید بافت های جدید و به روز را بر روی موهای خود ببینید، به این مرکز مراجعه کنید.

4. کمک های اولیه: اگر به هنگام بازی کردن در پارک آبی واتربوم دچار صدمه و جراحت شوید، با مراجعه به این مرکز، اقدامات لازم انجام می شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که بدانید در طول زمانی که در پارک آبی واتربوم مشغول به بازی و تفریح می باشید، نیازی نیست که با خود پول نقد به همراه داشته باشید، چون در همان ابتدای ورود دستبندهایی مغناطیسی به شما می دهند و در هر بخشی که بخواهید بلیت تهیه کنید، می توانید به واسطه آن دستبند هزینه را پرداخت کنید. هزینه بلیط های مختلف پارک آبی واتربوم به شرح زیر می باشد:

*خانوادگی

-بلیت 2 روزه: 3260000 روپیه

-بلیت 1 روزه: 1630000 روپیه

*بزرگسالان

-بسته کلی: 880 هزار روپیه

-بسته با ارزش: 475 هزار روپیه

-بلیت 2 روزه: 740 هزار روپیه

-بلیت 1 روزه: 520 هزار روپیه

*کودکان

-بسته کلی: 750 هزار روپیه (شامل: مانیکور و معالجه، بافت مو با 30 رشته، یورو بانجی، واتربلستر، ماساژ، فیش اسپا و شبیه ساز موج)

-بسته با ارزش: 365 هزار روپیه

-بلیت 2 روزه: 1040000 روپیه

-بلیت 1 روزه: 370 هزار روپیه

لازم به ذکر است که بگوییم هزینه های مربوط به غذا، خوراکی، نوشیدنی و حوله و کمد شامل مبلغی که برای بلیت ها پرداخت می کنید نمی شود و در صورت تمایل باید هزینه ی آن ها را جداگانه پرداخت نمایید.

برای رفتن به پارک آبی واتربوم می توانید از اتوبوس های گردشگری کورا کورا و تاکسی بهره ببرید. پارک آبی واتربوم بین ساعات 9 صبح تا 6 بعدازظهر پذیرای گردشگران تور بالی می باشد. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر