سرزمین فراری ابوظبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1249
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امارات کشور تفریحات لاکچری و گذراندن اوقات فراغ است! این کشور که در چند سال گذشته تبدیل به یکی از پول ساز ترین کشور های دنیا از طریق صنعت گردشگری شده است، امروزه مقصد مسافران بسیار زیادی از کشور های آمریکا، انگلستان، سوئد و حتی ایران می باشد.یکی از مراکز تفریحی بسیار بزرگ و عظیم این کشور نیز شهر بازی فراری ورلد (Ferrari World) است؛ این شهر بازی که در شهر ابوظبی امارات قرار گرفته است، یکی از مهم ترین مقصد های گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت می باشد.در این مقاله قصد داریم به بررسی بخش های مختلف این شهربازی بپردازیم و قسمت های مختلف آن را برای شما شرح دهیم؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید!

معرفی فِراری ورد 

این شهر بازی در جزیره یاس شهر ابوظبی امارات احداث شده است و بخش های مختلفی برای کودکان، نوجوانان و حتی افراد کهنسال دارد! تمام این بنا توسط مهندسین شرکت اتوموبیل سازی فراری ساخته شده است و در ساخت آن حدود دو برابر بیشتر از میزان فولاد موجود در برج ایفل استفاده شده است؛ این بنا حدود 86000 متر مربع مساحت دارد. گفتنی است که سریع ترین چرخ و فلک جهان که "فرمولا روسا" نام دارد، در این شهر بازی ساخته شده است.شاید باورش برای شما سخت باشد که چنین سازه ی عظیمی با این حد از امکانات، تنها در سه سال ساخته شده است! بهره برداری از این طرح در سال 2010 میلادی استارت خورد.فراری پارک ابوظبی توانست در سال 2015، لقب مهم ترین جاذبه ی توریستی در خاور میانه را از آن خود کند.

 

تصاویر فراری ورد ابوظبی

 

بازی‌های مختلف شهربازی دنیای فراری ابوظبی 

در فراری ورلد، تفریحات مختلفی وجود دارد که تنها به ذکر چند مورد از آن می پردازیم :

آکادمی کارتینگ فراری ورلد 

این آکادمی، مجهز به یک پیست 290 متری است و علاقه مندان می توانند در سانس هایی به مدت بیست دقیقه به رقابت با دوستان خود بپردازند. این بازی محدودیت قد یک و نیم الی دو متری دارد و هزینه ی آن هم 40 درهم می باشد. افرادی که سابقه ی بیماری قلبی دارند، نمی توانند از این پیست کارتینگ استفاده کنند.

 سوار یک فراری شدن 

افرادی که همیشه قصد داشته اند سوار یک فراری شوند، می توانند اینجا به آرزوی خودشان برسند؛ پیش از آن که سوار فراری شوید، مسئول مربوط به شما یک آموزش کوتاه و لازم را می دهد. این سواری حدود ده دقیقه طول می کشد و قیمت بلیطش 795 درهم است! اگر هم می خواهید به همراه یک نفر از اعضای خانوده تان سوار فراری شوید، باید به ازای هر همراه 120 درهم اضافه تر بپردازید. گزینه ی اقتصادی تر دیگری نیز وجود دارد؛ شما می توانید با پرداخت 600 درهم، در کنار راننده ی ماشین بنشینید و از یک دور طی کردن پیست مخصوص این تفریح لذت ببرید! در آخر باید بگوییم که هزینه ی سوار شدن فراری برای یک نفر به همراه عکس برداری و فیلمبرداری، 100 درهم از حالت معمولی بیشتر است و باید 895 درهم برای آن بپردازید.

چالش اسکودریا در شهر بازی Ferrari World 

این تفریح بیشتر مناسب کسانی است که قصد دارند در یک ماشین شبیه ساز، هنر رانندگی خودشان را به رخ افراد دیگر بکشانند! این بازی، مسیر مشابهی با پیست مسابقه ی یارس مارینا دارد. جالب است بدانید که سیستم طراحی شده برای این بازی، دقیقا مشابه سیستم ماشین های فرمول یک فراری است و شما یک تجربه ی واقعی از یک مسابقه ی فرمول یک خواهید داشت! بلیط این بازی 85 درهم قیمت دارد.

امکانات و خدمات فراری پارک 

در این پارک تفریحی، مغازه ها و فروشگاه های متعددی وجود دارند که شما می توانید از آن ها کالای مورد نظر خود را خریداری کنید؛ برای مثال نوعی از فروشگاه در این شهر بازی، به فروش محصولات ساخت کارخانه ی فراری و جواهرات معروف ایتالیایی می پردازد. شما می توانید آن ها را به عنوان سوغاتی برای  اقوام و دوستان خود بخرید! این پارک امکانات دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

 

خودپرداز اتاق مادر و کودک
اسموکینگ روم (اتاق مخصوص کشیدن سیگار)نمازخانه
 سرویس بهداشتی وای فای رایگان
 پارکینگ

 کمد شخصی

برای قرار دهی وسایل قیمتی و کوچک مانند موبایل، کلید، کیف پول


رستوران ‌های فراری ورد ابوظبی 

از آنجایی که مهندسین کشور ایتالیا و کارخانه ی فراری اقدام به ساخت Ferrari World کرده اند، تمام رستوران های موجود در این مکان، غذا های ایتالیایی سرو می کنند؛ این رستوران ها همگی شعبات رستوران های زنجیره ای معروفی مانند ماما روسلا، الپودیو و کاوالینو می باشند. در ادامه قصد داریم چند رستوران موجود در فراری ورد ابوظبی را بررسی کنیم :

رستوران Mamma Rossella 

این رستوران به طبخ پاستا های معروف ایتالیایی و پیتزا های تنوری معروف این کشور می پردازد؛ همان طور که گفته شد، رستوران های موجود در این شهر بازی، همگی شعبه های معتبری از رستوران های کشور ایتالیا هستند و در اصل رستوران ماما روسلا، رستورانی در شهر مارنلوی ایتالیا می باشد.

رستوران Podio 

شما می توانید در این رستوران بین المللی، انواع غذا های کشور های مختلف از جمله غذاهای امارات را امتحان کنید و از غذای خود لذت ببرید!

 کافه Espresso Rosso 

شما می توانید در این کافه، نوشیدنی ها و شیرینی های معروف کشور ایتالیا را امتحان کنید!

 

عکس بازیها در دنیای فراری ابوظبی

 

رستورانRistorante Cavallino 

رستوران ریستورانته، رستورانی بوده است که صاحب کارخانه ی فراری یعنی انزو فراری، غذای خود را در گذشته در آنجا میل می کرده است؛ به همین جهت نیز تصمیم گرفته شده است تا در این شهر بازی، شعبه ای از این رستوران احداث شود. رستوران کاوالینویی، غذا های اصیل ایتالیایی مانند راتاتویی را طبخ و سرو می کند.کافه سینمای این شهر بازی نیز غذاهای مخصوص کافه مانند شیک، کوکتل، دسر ها و سالاد ها و دیگر غذا ها را دارد.

هزینه ورودی به شهربازی فراری ورد ابوظبی

شاید اگر هزینه ی ورودی این شهر بازی را به شما بگوییم، در ابتدا مقداری تعجب کنید و سپس از بازدید از این مکان جذاب منصرف شوید! اما باید بدانید که تجربه ی بازدید از این شهر بازی، مدت ها در یاد شما خواهد ماند و از بازدید خود لذت کامل خواهید برد.اگر هر درهم امارات را هفت هزار تومان در نظر بگیریم، هزینه ی ورود پیدا کردن به این شهر بازی (بدون هیچ بلیط بازی)، تقریبا دو میلیون و صد هزار تومان خواهد بود؛ (هزینه ی ورودی بزرگسالان به محوطه، 300 درهم امارات است) بلیط ورود کودکان نیز 230 درهم است که چیزی حدود یک میلیون و ششصد  هزار تومان به پول ایران خواهد شد. کودکان زیر سال می توانند به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه ی بلیط به شهر بازی فرار ورد راه پیدا کنند.

 ساعت کاری فراری ورد ابوظبی

فراری پارک ابوظبی از ساعت 11 صبح تا هشت شب فعالیت می کند؛ اگر قصد دارید به این مکان تفریحی بروید، به شما توصیه می کنیم که چهار تا شش ساعت از آن بازدید داشته باشید و در این مدت از جذاب ترین تفریحات و بازی های آن لذت ببرید!

قوانین شهربازی فراری ورد ابوظبی

مانند همه ی شهر بازی های دیگر دنیا، فراری ورد ابوظبی نیز از قوانین خاص خودش برخوردار است. در ادامه قصد داریم به بیان برخی از مهم ترین قانون های موجود در این مجموعه بپردازیم :

-    بازدیدکنندگان نمی توانند غذا و نوشیدنی به داخل شهر بازی ببرند و برای خرید خوراکی تنها می توانند از غرفه های موجود در فراری ورلد استفاده کنند.
-    بردن سلاح های گرم و سرد به داخل شهربازی ممنوع است و گردشگران در بدو ورودشان مورد بازرسی بدنی قرار می گیرند.
-    گردشگران نمی توانند حیوانات خانگی خودشان را درون محوطه ببرند.
-    افرادی که از نوشیدنی الکلی استفاده کرده اند و اثر نوشیدنی هنوز بر روی آن ها وجود دارد، به هیچ وجه نمی توانند درون شهر بازی راه یابند؛ درون غرفه های داخل Ferrari World هم فروش نوشیدنی الکلی ممنوع می باشد.
 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر